problem z reklamacją -brak karty gwarancyjnej - Forum Prawne

 

problem z reklamacją -brak karty gwarancyjnej

A więc mam problem z reklamacją. Nie moge znalesc karty gwarancyjnej od swojej mp3. Mam rachunek i chyba dowód wydania towaru (ze stemplem towar wydano). Więc moje pytanie brzmi : czy nic nie moge bez ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Nowe technologie

Nowe technologie - aktualne tematy:

  • § Oszukano mnie na olx :(
    Witam. 1.5 tygodnia temu zostałem oszukany na znanym portalu ogłoszeniowym. Otóż przejdę odrazu do...
  • § Blokada konta PayPal
    Cześć, mam pewien problem/pytanie odnośnie PayPala, z tego co szukałem PayPal i jego praktyki to temat rzeka dlatego...
  • § Sprzedaż OLX - problem
    Sprzedałem (jako osoba prywatna) za pośrednictwem portalu olx piłę stołową, którą zakupiłem nową w sklepie...

Odpowiedz
 
04-08-2009, 18:25  
kurasza
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie problem z reklamacją -brak karty gwarancyjnej

A więc mam problem z reklamacją. Nie moge znalesc karty gwarancyjnej od swojej mp3. Mam rachunek i chyba dowód wydania towaru (ze stemplem towar wydano). Więc moje pytanie brzmi : czy nic nie moge bez tej karty zrobic? Kiedys cos slyszalam ze na sam rachunek mozna oddac towar w przeciagu dwoch lat.Prosze o pomoc

ah i mam jeszcze jedno pytanie. Czy karty gwarancyjne do tego samego modelu każdy ma takie same? Czy są na nich informacje na temat danego sprzetu ( numer seryjny itp)?Bo moze ktos móglby mi skserować swoją?
kurasza jest off-line  
04-08-2009, 19:50  
Ewelinagor
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: problem z reklamacją -brak karty gwarancyjnej

Lepiej nic nie kseruj, bo karta jest indywidualna, m.in. z numerem seryjnym. Nie wiem z jakiej masz firmy mp3, ale mnie do gwarancji wystarczył dowód zakupu (firma Philips), a jeśli nie to możesz zgłosić niezgodność towaru z umową, jest na to dwa lata od daty zakupu i nie daj sobie wmówić, że nie ma czegoś takiego albo że i tak potrzebna jest karta gwarancyjna. Tylko pamiętaj, że niezgodność zgłaszasz tam gdzie kupiłeś a nie w serwisie...
Powodzenia
Ewelinagor jest off-line  
04-08-2009, 20:01  
kurasza
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: problem z reklamacją -brak karty gwarancyjnej

Bardzo dziękuję za odpowiedz ^_^ Mam mp3 firmy samsung ale wlasnie dzisiaj bylam w miejscu w ktorym kupilam (media markt) i powiedzieli ze nie moge im zostawic bo nie mam karty gwarancyjnej. A jeszcze mam pytanie: czy jak powolam sie na ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży(art8 ust1 o towarze niezgodnym z umową). To mam kazać sobie naprawic czy wymienic mp3?
kurasza jest off-line  
05-08-2009, 02:38  
dominus31
Przyjaciel forum
 
Posty: 825
Domyślnie RE: problem z reklamacją -brak karty gwarancyjnej

Czy na paragonie jest numer seryjny mp3 ?
Co identyfikuje ze to ten konkretny egzemplarz został sprzedamy przez MM ?
dominus31 jest off-line  
05-08-2009, 09:58  
Ewelinagor
Użytkownik
 
Posty: 56
Domyślnie RE: problem z reklamacją -brak karty gwarancyjnej

Możesz powiedzieć, że naprawa, przychylniej na to patrzą, a gdyby to się nie udało to wtedy dopiero wymiana.
Dominus31, to już jest problem sklepu, do reklamacji z tytułu niezgodności nie jest potrzebna karta, a wyłącznie dowód zakupu.
Ja na podstawie gwarancji europejskiej wymieniałam słuchawki do mp3, a przecież ich też nie można zidentyfikować po żadnym numerze seryjnym i serwis nie robił z tego problemu, dostałam nowe od ręki, tak więc wszystko zależy od dobrej woli...
Ewelinagor jest off-line  
05-08-2009, 22:06  
Potentila
Użytkownik
 
Potentila na Forum Prawnym
 
Posty: 76
Domyślnie RE: problem z reklamacją -brak karty gwarancyjnej

zależy, jeżeli składasz w ramach gwarancji, to zasady postępowania określone są w karcie gwarancyjnej, i serwis nie musi naprawić towaru bez karty gwarancyjnej- a w ramach ustawy, to już MM załatwia- chyba że wada wystąpiła łącznie po 8 miesiącach od dnia zakupu, i odpiszą ci, że wada nie miała miejsca w chwili wydania towaru.
Potentila jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak karty gwarancyjnej (odpowiedzi: 11) Witam. W 2010r kupiłem gont bitumiczny na dach, po 4 latach od montażu gont się nie skleił i zaczął się odrywać ( gwarancja na etykiecie 15 lat)....
§ Oddanie na reklamację a brak karty gwarancyjnej. (odpowiedzi: 4) Witam.W 2012r w Leroy Merlin zakupiłam zlewozmywak granitowy.2 dni temu zlew pękł mi na wylot w kilku miejscach.Z tego co słyszałam granitowe...
§ Brak karty gwarancyjnej (odpowiedzi: 9) Witam zakupiłem na początku stycznia w sieci sklepów media markt radioodtwarzacz do samochodu (model nie ważny) przy zakupie otrzymałem jak mi się...
§ Brak karty gwarancyjnej (odpowiedzi: 4) Witam Kupiłem sprzęt RTV w pewnym sklepie internetowym. Przy rozpakowywaniu nie zauważyłem, że do paczki nie było dołączonej karty gwarancyjnej....
§ Brak karty gwarancyjnej (odpowiedzi: 8) Witam pół roku temu kupiłem przez internet dysk przenośny. Niedawno się popsuł jednak problem w tym, że podczas remontu pokoju moi rodzice nie...
§ Brak karty gwarancyjnej. (odpowiedzi: 3) Witam Niecałe pół roku temu nabyłem w sklepie "x" urządzenie AGD. W dniu wczorajszym przestało działać, więc postanowiłem je oddać do naprawy...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:51.