odmowa reklamacji - Forum Prawne

 

odmowa reklamacji

Witam Dostałem właśnie taką odpowiedź na reklamacje laptopa złożoną półtora miesiąca temu: Cytat: ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJĘ 14.12.2009 do naszego serwisu został przyjęty warunkowo kadłubek Compal FL90. Wraz z komputerem dostarczony został oryginał faktury zakupu nr. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § reklamacja w ccc
    Witam, mam pytanie. Zareklamowałam po 3 tygodniach od zakupu trampki dziecięce, ponieważ w środku jednego buta...
  • § wezwanie do zaplaty, pomimo re...
    Witam. Mój dziadek około 2 miesiące temu znalazł w gazecie ogłoszenie jakiejś "maści leczniczej na zwyrodnienie...
  • § RTV EURO AGD - Patowa sytuacja
    Na samym początku chciałbym powitać całe grono osób, pomagających wszystkim bezinteresownie często w...

Odpowiedz
 
28-01-2010, 17:37  
mgd
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie odmowa reklamacji

Witam
Dostałem właśnie taką odpowiedź na reklamacje laptopa złożoną półtora miesiąca temu:
Cytat:
ODPOWIEDŹ NA REKLAMACJĘ

14.12.2009 do naszego serwisu został przyjęty warunkowo kadłubek Compal FL90. Wraz z komputerem dostarczony został oryginał faktury zakupu nr. Podczas przyjęcia komputera do serwisu ujawniono brak karty gwarancyjnej oraz zatarte pole numerowe, które uniemożliwia odczytanie numeru seryjnego przedmiotowego kadłubka.
W zgłoszonym do naprawy gwarancyjnej kadłubku stwierdzono uszkodzenie układu graficznego w wyniku przegrzania, co objawia się wyświetlaniem na ekranie tzw.”artefaktów”. Należy podkreślić, że podczas badania stwierdzono grubą warstwę zbitego kurzu pomiędzy wentylatorem a układem odprowadzającym ciepło z układu graficznego, co spowodowało pracę układu graficznego w wyższej niż dopuszczalna temperaturze. Brak konserwacji sprzętu, tj. czyszczenie układu chłodzenia, w zgodzie z pkt. 3.4 karty gwarancyjnej jest równoznaczny z wyłączeniem odpowiedzialności gwarancyjnej naszej firmy.
Podsumowując w związku z brakiem karty gwarancyjnej i brakiem czytelnego numeru seryjnego na reklamowanym produkcie, w zgodzie z pkt. 3.8 karty gwarancyjnej oraz brakiem należytej konserwacji sprzętu, w zgodzie z pkt. 3.4 karty gwarancyjnej Pańskie roszczenie gwarancyjne jesteśmy zmuszeni odrzucić.


Załączniki:
1) potwierdzenie przyjęcia do serwisu z dn. 14.12.2009
2) wzór karty gwarancyjnej
3) fotografia zawartego pola numerowego
Wszytko się zgadza z tym, że jestem prawie pewien że nigdy nie otrzymałem karty gwarancyjnej, ponieważ zalazłem wszystkie dokumenty oraz pudełko i nie było tam karty gwarancyjnej. Po drugie nie otrzymałem też żadnego z załączników, które są wymienione w odpowiedzi, w tym wzoru takiej karty. Po trzecie odpowiedź po półtora miesiąca to chyba trochę jednak za długo. Wcześniej kontaktowaliśmy się tylko telefonicznie co wyglądało tak, że sprzedawca mówił, że serwis nie nie chce uwzględnić gwarancji z powodu nieczytelnego nr. seryjnego ale oni próbują jeszcze coś przepchnąć. Po czwarte znalazłem instrukcje obsługi laptopa i tam nigdzie nie jest napisane, że trzeba go czyścić, a zwłaszcza układu chłodzenia.

Proszę o pomoc, co teraz z tym dalej zrobić, bo nigdy wcześniej nie składałem reklamacji,a wygląda na to, że sprzedawca ewidentnie próbuje mnie wykiwać.

Pozdrawiam
mgd jest off-line  
28-01-2010, 18:41  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

Cytat:
Napisał/a mgd Zobacz post
Witam
Dostałem właśnie taką odpowiedź na reklamacje laptopa złożoną półtora miesiąca temu:


Wszytko się zgadza z tym, że jestem prawie pewien że nigdy nie otrzymałem karty gwarancyjnej, ponieważ zalazłem wszystkie dokumenty oraz pudełko i nie było tam karty gwarancyjnej. Po drugie nie otrzymałem też żadnego z załączników, które są wymienione w odpowiedzi, w tym wzoru takiej karty. Po trzecie odpowiedź po półtora miesiąca to chyba trochę jednak za długo. Wcześniej kontaktowaliśmy się tylko telefonicznie co wyglądało tak, że sprzedawca mówił, że serwis nie nie chce uwzględnić gwarancji z powodu nieczytelnego nr. seryjnego ale oni próbują jeszcze coś przepchnąć. Po czwarte znalazłem instrukcje obsługi laptopa i tam nigdzie nie jest napisane, że trzeba go czyścić, a zwłaszcza układu chłodzenia.

Proszę o pomoc, co teraz z tym dalej zrobić, bo nigdy wcześniej nie składałem reklamacji,a wygląda na to, że sprzedawca ewidentnie próbuje mnie wykiwać.

Pozdrawiam
FL90 to składak, jest gwarancja na podstawie faktury zakupu lub osobnej karcie gwarancyjnej sprzedawcy.
FL90 ma tandetną grafikę która się psuje.
Osobiście wysłałem z 15 sztuk tego czegoś na naprawę/wymianę grafiki, niektóre po kilka razy.
Jest to związane z wadliwością chipu graficznego.
Ilość kurzu może być bez znaczenia.
kilka modeli miało problem z przegrzewaniem grafiki już po tygodniu od wymiany.
ewidentnie chcą cię orżnąć.
greg1003 jest off-line  
28-01-2010, 19:30  
mgd
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

Cytat:
Ilość kurzu może być bez znaczenia.
Właśnie czy można w ogóle na takiej podstawie odrzucić reklamację, czy sprzedawcy umieszczają takie zapisy w swoich kartach gwarancyjnych?
mgd jest off-line  
28-01-2010, 19:50  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

Cytat:
Napisał/a mgd Zobacz post
Właśnie czy można w ogóle na takiej podstawie odrzucić reklamację, czy sprzedawcy umieszczają takie zapisy w swoich kartach gwarancyjnych?
Mogą.
Okresowe czyszczenie jest wskazane,bo kurz przewodzi prąd oraz blokuje prawidłowy obieg powietrza.
greg1003 jest off-line  
28-01-2010, 21:57  
mgd
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

W takim razie, jeśli dobrze myślę, skoro nie posiadam karty gwarancyjnej to reklamacja powinna być rozpatrzona z ustawy, a wtedy termin 14 na odpowiedź został przekroczony co wiąże się z zaakceptowaniem reklamacji. Poprawicie mnie jeśli tak nie jest.
mgd jest off-line  
28-01-2010, 22:04  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

Cytat:
Napisał/a mgd Zobacz post
W takim razie, jeśli dobrze myślę, skoro nie posiadam karty gwarancyjnej to reklamacja powinna być rozpatrzona z ustawy, a wtedy termin 14 na odpowiedź został przekroczony co wiąże się z zaakceptowaniem reklamacji. Poprawicie mnie jeśli tak nie jest.
nie.
jeśli reklamowałeś z gwarancji to obowiązują ogólne warunki serwisowe sprzedawcy i terminy.
mógł ci wydrukować własną gwarancję i bez niej tylko reklamacja pisemna z ustawy zostaje. wtedy ma 14 dni na ustosunkowanie się do pisma.
greg1003 jest off-line  
28-01-2010, 22:21  
mgd
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

Cytat:
jeśli reklamowałeś z gwarancji to obowiązują ogólne warunki serwisowe sprzedawcy i terminy.
mógł ci wydrukować własną gwarancję i bez niej tylko reklamacja pisemna z ustawy zostaje. wtedy ma 14 dni na ustosunkowanie się do pisma.
Właśnie tu jest problem. Na zgłoszeniu serwisowym, które otrzymałem oddając sprzęt, nie jest w żaden sposób zaznaczone w jaki sposób to reklamuje, więc nie wiadomo jak to teraz interpretować. Ja w każdym razie nie podpisywałem żadnej karty gwarancyjnej.

A wtedy też nie wiedziałem, że korzystniej jest z ustawy reklamować od razu.
mgd jest off-line  
29-01-2010, 09:27  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

Cytat:
Napisał/a mgd Zobacz post
Właśnie tu jest problem. Na zgłoszeniu serwisowym, które otrzymałem oddając sprzęt, nie jest w żaden sposób zaznaczone w jaki sposób to reklamuje, więc nie wiadomo jak to teraz interpretować. Ja w każdym razie nie podpisywałem żadnej karty gwarancyjnej.

A wtedy też nie wiedziałem, że korzystniej jest z ustawy reklamować od razu.
Zgłoszenie serwisowe to reklamacja z gwarancji.
Jeśli sam nie poszedłeś z pismem o reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową (w egzemplarzach, jeden dla Ciebie), to reklamacja odbywa się w formie gwarancji.
Compale są na gwarancji sprzedawcy, mógł Ci dowolną kartę gwarancyjną wystawić ze spisem podzespołów oraz numerami seryjnymi i długość gwarancji.
Mogła to być standardowa kartka A4 z logo sklepu i regulaminem itp.
Czas reklamacji musisz mieć podany na rewersie gwarancyjnymi.
Nie przyjmuj że to 14 dni kalendarzowych, bo niektórzy sprzedawcy mają na naprawę 31 dni roboczych .
Byłbyś w stanie przepisać warunki reklamacji z tego dokumentu?
Lub zeskanować zamazując na skanie dane firmy

pozdrawiam serdecznie

p.s.
ile czasu masz tego Compala?
po 6 miesiącach łatwo będzie odrzucić roszczenie np. tym, że nie czyściłeś sprzętu oraz nie dbałeś o niego,a na początku działał.
Poczytaj o tych wątkach :
http://www.nhl.pl/index.php?showtopi...67&#entry67567

COMPAL FL90 - uszkodzona karta graficzna?

Notebookcheck.pl: Serwis dystrybutora Compala w Polsce
Notebookcheck.pl: Nvidia pozwana w sprawie wadliwych GPU

są to nowinki po PL.
po angielsku by się jeszcze sporo znalazło
ale ten układ VGA jest wadliwy i już.
Jednego z FL90 od nas musiałem do serwisu 4 razy słać, i dopiero za ostatnim ta grafika działała prawidłowo (dobrze że klientka miała anielską cierpliwość).
greg1003 jest off-line  
29-01-2010, 09:53  
mgd
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

postaram się zdobyć tą kartę gwarancyjną, chociaż dziwi mnie to trochę że nie przesłali mi jej razem z odpowiedzią. Z drugiej strony w instrukcji obsługi nie jest napisane nic na temat czyszczenia laptopa wewnątrz.

Cytat:
ale ten układ VGA jest wadliwy i już.
Jednego z FL90 od nas musiałem do serwisu 4 razy słać, i dopiero za ostatnim ta grafika działała prawidłowo (dobrze że klientka miała anielską cierpliwość).
O tym już trochę poczytałem bo jest na ten temat dosyć dużo w necie, ale na szczęście Compal ma swój serwis w Łodzi. Tylko że oni twierdzą, że serwis nie chce naprawić sprzętu z powodu nieczytelnego numeru seryjnego. Czy jest to możliwe, że umieścili oni ten numer tylko w jednym miejscu, i czy to nie jest wina producenta jeżeli nie zabezpieczył się na możliwość wytarcia tego numeru?


P.S Laptopa mam już prawie 2 lata
mgd jest off-line  
29-01-2010, 10:14  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: odmowa reklamacji

Cytat:
Napisał/a mgd Zobacz post
postaram się zdobyć tą kartę gwarancyjną, chociaż dziwi mnie to trochę że nie przesłali mi jej razem z odpowiedzią. Z drugiej strony w instrukcji obsługi nie jest napisane nic na temat czyszczenia laptopa wewnątrz.
Nie wydaje się duplikatów kart gwarancyjnych

Cytat:
Napisał/a mgd Zobacz post
O tym już trochę poczytałem bo jest na ten temat dosyć dużo w necie, ale na szczęście Compal ma swój serwis w Łodzi. Tylko że oni twierdzą, że serwis nie chce naprawić sprzętu z powodu nieczytelnego numeru seryjnego. Czy jest to możliwe, że umieścili oni ten numer tylko w jednym miejscu, i czy to nie jest wina producenta jeżeli nie zabezpieczył się na możliwość wytarcia tego numeru?


P.S Laptopa mam już prawie 2 lata
Ale musisz go reklamować przez sprzedawcę raczej.
Compal ma serwis ale do innych kadłubków. stare serwisowała firma Brightpoint słowacja która zbankrutowała. a intel nie poczuł się do odpowiedzialności za kadłubki i umył ręce.
Wtedy zostały tylko płatne naprawy.
Jeśli sprzęt ma zamazane lub nieczytelne numery, to zgodnie z każdą gwarancją jest to nieuznawane.
Gdyż nie ma jak jednoznacznie określić numeru. (póki się uruchamia,to jeszcze można odczytać elektronicznie),ale nalepka z numerem też musi być widoczna.
Nie jest to wina producenta, gdyż mógłbyś np. taśmą zakleić ten numer.
Wszystko co jest drukowane na nalepkach może ulec zatarciu,dlatego wbrew pozorom bardzo trzeba dbać o te stickery.
A masz może jakieś faktury z numerem seryjnym kadłubka?
greg1003 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
§ Odmowa przyjęcia butów do reklamacji. Jolax Prawa konsumenta 1 07-03-2010 19:42
§ PLAY - odmowa przyjęcia reklamacji freebaby Prawa konsumenta 1 06-02-2010 22:29
§ odmowa reklamacji co dalej? Asienka187 Prawa konsumenta 1 24-01-2010 11:01
§ Allegro - odmowa rozpatrzenia reklamacji mar1ena Prawa konsumenta 3 04-12-2009 08:57
§ Słuchawki - odmowa reklamacji lysy631 Prawa konsumenta 1 12-05-2008 14:20


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:37.