nieuwzględnienie reklamacji - Forum Prawne

 


Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
11-02-2010, 19:57  
patka0045
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie nieuwzględnienie reklamacji

Witam.
Trochę ponad miesiąc temu kupiłam buty i wciągu może niecałych trzech tygodni uległy niesamowitemu zniszczeniu. Poodpadały ozdoby (guziki), poodklejały się podeszwy i całe tworzywo zaczęło pękać. Więc zaniosłam je do reklamacji i już wtedy zostałam poinformowana, że dodatki nie podlegają gwarancji. Resztę wad jednak miła pani zapisała i przyjęła do gwarancji. Po dwóch tygodniach okazało się jednak, że reklamacja została odrzucona Powód? "Pękanie warstwy wierzchniej jest skutkiem wielokrotnego przemoczenia obuwia oraz złej konserwacji lub całkowity jej brak. Natomiast jeśli chodzi o podklejenie podeszwy, to firma proponuje nieodpłatną naprawę."
Postanowiłam się odwołać od tego, jednak dowiedziałam się w sklepie, że owa firma zbywa klientów prawie zawsze tymi samymi tłumaczeniami i raczej nie mam szansy odzyskać pieniędzy. Jakich argumentów mogłabym użyć, by jednak przyjęli reklamacje?
Dodaję, że są to buty zimowe i raczej trudno byłoby unikać wody, gdy za oknem tyle śniegu (:
patka0045 jest off-line  
12-02-2010, 16:47  
Dagmara888
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: nieuwzględnienie reklamacji

Patka ja też gdzieś słyszałam, że ozdoby i ich zniszczenia nie podlegają reklamacji. Reszta NA PEWNO podlega, a tłumaczenie, że uszkodzenia powstały z twojej winy jest niedorzeczne. Przejdź się do Rzecznika Praw Konsumenta i zasięgnij jego opinii.

Korzystając z okazji chciałabym zwrócić się do Was o pomoc. Mianowicie w grudniu zakupiłam na allegro kozaczki. Po 2tyg.w butach pękły podeszwy (na środku, w poprzek), odesłałam je i zostały naprawione (na stare podeszwy przyklejono takie grubsze tworzywo). Minęły kolejne 2tyg. i ponownie rozwaliły się podeszwy, a na dodatek obcas się zaczął odklejać od podeszwy (to buty typu "Saszki" z niziutkim obcasem). Postanowiłam znów odesłać buty tym razem, z uwagi na fakt, że prawdopodobnie kolejna naprawa nic by nie załatwiła zażądałam zwrotu gotówki. Sprzedawca długo utrzymywał, że paczka nie dotarła (3tyg.), dziś dostałam odpowiedź, że buty dotarły, ale reklamacja nie jest uznana gdyż w porę nie wymieniłam fleków.
Po 1. podobno za pierwszym razem buty odsyłali do producenta , więc biorąc pod uwagę, że wczoraj/dziś otrzymali buty ode mnie nie mieli okazji zapoznać się z opinią producenta. Chyba sami podjęli decyzję.
Po 2. jak wymiana fleków miałaby wpłynąć na pękniętą podeszwę i nieudolną poprzednią naprawę?
Po 3. buty chyba mają ukrytą wadę.
Utrudnieniem jest fakt, że buty zostały kupione za pośrednictwem allegro. Powinnam się odwołać do sprzedawcy czy zasięgnąć opinii Rzecznika czy może skierować sprawę na drogę sądową? (miałam już taką sytuację i wygrałam). Bardzo proszę o jakieś rady.
Dagmara888 jest off-line  
Linki sponsorowane

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:47.