Umowa z TPSA - Forum Prawne

 

Umowa z TPSA

Witam Mam problem z TPSA. 28-01-10r zawarłem umowę o kontynuacje na kolejne 2 lata, którą dostarczył mi kurier razem z prezentem, MP4. W dniu zakończenia starej umowy, 04-03-10r, TPSA odłączyła Neostrade i nie chce włączyć. ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
13-03-2010, 09:47  
zhuln
Użytkownik
 
Posty: 89
Domyślnie Umowa z TPSA

Witam
Mam problem z TPSA. 28-01-10r zawarłem umowę o kontynuacje na kolejne 2 lata, którą dostarczył mi kurier razem z prezentem, MP4. W dniu zakończenia starej umowy, 04-03-10r, TPSA odłączyła Neostrade i nie chce włączyć. Żadna interwencja przez Błękitną Linię ani w punkcie obsługi klienta nic nie daje. Raz każą czekać na wyjaśnienie sprawy, to znowu każą podpisać nową umowę (wiąże to się z dodatkowymi kosztami). Jak mogę napisać pozew i na jaki paragraf się powołać żeby podłączyli znowu Neostradę?. Sytuacja trwa już 10dni i nie widać końca.
Pozdrawiam serdecznie i proszę o odpowiedź/poradę

zhuln@interia.pl
zhuln jest off-line  
15-03-2010, 16:43  
zhuln
Użytkownik
 
Posty: 89
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

Czy jest sens składania pozwu w trybie upominawczym o przywrócenie internetu, jeżeli do dzisiaj TPSA nie podłączyła łącza, odmawia podpisania nowej umowy, a na reklamacje składane na wszystkie sposoby, brak odpowiedzi? Co sądzicie o składaniu pozwu przez e-sąd? Czy ktoś już to robił, jakie efekty?
zhuln jest off-line  
15-03-2010, 19:29  
Kanas
Przyjaciel forum
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 5.731
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

Najpierw piszesz, że podpisałeś umowę, oraz otrzymałeś prezent, potem piszesz, że TP nie chce z Tobą podpisać umowy. Napisz jakoś bardziej ze zrozumieniem.
Bez urazy, ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że nie odpowiadają na Twoje pisemne reklamacje wysłane listem poleconym. Nie jestem pewny, ale mają chyba 14 lub 30 dni na odpowiedź od odrzymania listu poleconego.
Kanas jest off-line  
16-03-2010, 09:32  
zhuln
Użytkownik
 
Posty: 89
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

1.28-01-10r. podpisałem umowę, o kontynuacje poprzedniej umowy, którą, razem z prezentem tego dnia, przywiózł kurier, i jemu na kopii złożyłem podpis. Drugą kopię, kurier zostawił dla mnie. I co z tego, że mam podpisaną umowę, przez Dyrektora Departamentu Zarządzania Procesami Sprzedaży pana T.D. oraz prezent, na okres od 05-03-10r do 04-03-12r, skoro od 05-03-10r., nie mam internetu. Chciałem machnąć reką, na tą, już podpisaną umowę i podpisać nową (z wariatami czytaj tpsa szkoda się szarpać), ale odmówiono mi w POK i przez błękitną linię, podpisania nowej umowy, ponieważ wyjaśniają sprawę. Ale, ile to wyjaśnianie bedzie trwało, tego nikt nie umie powiedzieć. I co mnie to obchodzi, mam ważną umowę, nie chcą podpisac innej, a ja jestem bez internetu. Czy to kraj wariatów, gdzie nie przestrzega się podpisanych umów!!!. Pozostał mi tylko sąd i roszczenia z tytułu nie przestrzegania warunków umowy. Miała być, kontynuacja poprzedniej umowy, tak mam w treści podpisanej umowy, a ja dalej nie mam internetu. Jak długo jeszcze?
2.Nie mineło jeszcze 14dni, od wysłania reklamacji, poprzez zgłoszenie w POK, faxem, błękitną linią, listem i mailem, więc nie mam odpowiedzi na piśmie. Ale niedługo minie 14dni i pewnie usłyszę, że mam czekać 30dni. Przez błekitną linię usłyszałem, że maja na to do 30dni
A JA DALEJ NIE MAM INTERNETU, kto tego doświadczył ten mnie zrozumie! Brak od 11dni kontaktu ze światem. Może ktoś mi co poradzi, jak zmusić tą szanowną instytucję, do wywiązania sie z podjetych na piśmie zobowiązań. Skan umowy chętnie zamieszczę lub podeślę. Może razem jakoś pokonamy ten twór - tego potwora, czyli -TPSA!!!!
3. Chce im teraz wysłać, ale wezwanie ostateczne przedsądowe. Może to coś da?

Wiadomość z ostatniej chwili. Właśnie dostałem rachunek za marzec 2010r, a w nim oczywiście naliczony internet, który, został 05-03-10r. odłączony. Najpierw odłączają, a potem, każą sobie płacić, za ten odłączony internet. Szopka po polsku trwa!
zhuln jest off-line  
16-03-2010, 10:10  
Cleaner_1980
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

Podzielę się swoimi doświadczeniami, może będą pomocne.
Moja sytuacja z TPSA wyglądała niemal identycznie, wraz z przypadającym na koniec października 2009 terminem wygaśnięcia umowy 1 Mb/s postanowiłem podpisując nową umowę zwiększyć szybkość do 2 Mb/s. Tak jak w opisywanym powyżej przypadku, podpisałem umowę za pośrednictwem kuriera jeszcze przed wygaśnięciem starej umowy. Jednak jak się okazało w listopadzie moja szybkość łącza cały czas wynosiła 1 Mb. Interwencja poprzez błękitną linię przyniosła zapewnienie od konsultantki uruchomienia procedury reklamacyjnej. Po 14 dniach jednak sytuacja nie uległa zmianie i nikt nawet nie próbował się ze mną skontaktować. Kolejny telefon i kolejna Pani i kolejna reklamacja, oczywiście za każdym razem całą sytuację musiałem naświetlać ponownie, nikogo również nie interesowało, że w domu mam podpisaną kopię (zwróć uwagę czy na Twojej jest data bo na mojej nie było, datę określiłem orientacyjnie po nagłówku, ponieważ druki mają ją nadawaną automatycznie, podobnie jak wydruki z internetu posiadają adres http). Słyszałem jedynie, że umowa pewnie "gdzieś" zaginęła i trzeba podpisać ją ponownie. Pani więc wystawiła zlecenie kuriera na którego to miałem oczekiwać kolejne 14 dni (też bezowocne). Mój plus polegał na tym, że przeciwieństwie do Ciebie internet miałem ponieważ jak się domyśliłem moja umowa przeszła w tryb nieoznaczony i na takich zasadach dalej były świadczone mi usługi (czyli znacznie drożej niż do tej pory, co zobaczyłem na rachunku) Zdecydowałem się zadzwonić na błękitną linię po raz kolejny (Tobie również proponuję zrobić to w godzinach porannych) i od razu poprosiłem o rozmowę z kierownikiem (nie daj się zbyć, że "kierownik aktualnie jest zajęty")
Po uprzejmej rozmowie kopię umowy przesłałem faksem na wskazany numer i bodajże następnego dnia internet pracował z prędkością 2 Mb (skorygowano również rachunek) Jak się okazało pracownicy infolinii nie są kompetentni do przyjmowania oświadczeń woli, tym samym nie chcieli przyjąć ode mnie tej umowy
Odpisz proszę czy poskutkowało. Może innym osobom się przyda
Cleaner_1980 jest off-line  
16-03-2010, 15:39  
Kanas
Przyjaciel forum
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 5.731
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

jeśli chodzi o faktury, nie musisz ich płacić. Kiedy reklamujesz jakąś kwotę, nie jesteś zobowiązany do płacenia, do czasu rozpatrzenia reklamacji. Jak nie wierzysz, zapytaj pani w błękitnej linii, sama Ci powie, że reklamowana kwota, czyli okres w którym nie masz internetu, może zostać opłacona po reklamacji ( o ile ta zostanie uwzględniona )
Druga sprawa, przeczytaj dobrze umowę, jest tam zapis, iż z tytułu niedziałającej usługi przysługuje Ci odszkodowanie, jedna trzydziesta za każdy dzień, czli licząc za każdy miesiąc w którym nie masz internetu, nie płacisz, dodatkowo oni płacą Tobie równowartość tego, co powinieneś im zapłacić. Ale ciężko to załatwić telefonicznie. Najlepiej po wszystkim napisać pismo, powołać się na paragraf w umowie ( sprawdź który, ja nie pamiętam) i zażądać odszkodowania za okres od złożenia reklamacji, do dnia uruchomienia usługi, lub rozwiązania umowy. Oczywiście masz prawo ( chyba 65 dni, sprawdź w umowie ) do rozwiązania umowy w trybie natychmiastowym, jeśli przez te 65 dni usługa nie zostanie uruchomiona.
Osobiście ja byłem zadowolony z umowy z TP, miałem umowę na multipakiet, z dodatkowym pakietem telewizyjnym M, tym lepszym. Razem coś koło 170 zł. Internet działał poprawnie, jednak w telewizji czasami były zakłucenia, dosłownie czasami i przez ułamek sekundy, może raz dziennie, czasami kilka. Złożyłem reklamację. Po kilku miesiącach, oczywiście w tym czasie za nic nie płaciłem, stwierdzili, że linia nie jest przystosowana. Przez cały ten czas miałem internet, telewizję, która czasami mignęła, nic nie płaciłem. Namawiali mnie do rozwiązania umowy, jednak ja nie chciałem. Nadszedł moment, że się wyprowadzałem do narzeczonej, rozwiązałem umowę i w piśmie ( na telefony i składanie telefonicznych reklamacji szkoda czasu) domagałem się zgodnie z umową odszkodowania. Przyzali. Wyszło na to, że przez osie miesięcy miałem internet, telewizję, za nic nie płaciłem, dodatkowo TP wypłaciła mi na koniec odszkodowanie w wysokości około 700 złotych W tym czasie miałem też telefon, oczywiście nie płaciłem rachunków, gdyż na poczet rachunków, odliczali sobie z odszkodowania, cały czas miałem nadpłatę, do momentu rozwiązania umowy na multipakiet, potem dostałem resztę odszkodowania, coś koło 700 złotych. Po trzech miesiącach rozwiązałem również umowę na telefon. Zapomniałem opłacić ostatniego rachunku i po kilku miesiącach przyszło pismo z KRUKA, usiadłem, policzyłem i wyszło mi, że jeszcze należy mi się około 170 zł. za ostatni miesiąc odszkodowania za multipakiet. Ponownie napisałem reklamację, dostałem zwrot coś koło 90 zł. reszta poszła na poczet zaległego rachunku telefonicznego. Mam nadzieję, że Ci coś rozjaśniłem, w TP jest taki bajzel, że to masakra. Sam pamiętam jak składałem reklamacje na błekitnej i słyszałem, że w ciągu 48 godzin skontaktuje się ze mną technik, i tak w koło. Jeden plus, że wszystko w miarę działo, dodatkowo nie ja im, a oni mi, za to płacili.
Kanas jest off-line  
17-03-2010, 11:17  
zhuln
Użytkownik
 
Posty: 89
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

Wszystko to prawda, tylko że jestem kolejny dzień bez internetu. Wszystko mi się wali. Miałem przez 10 lat i było ok. Nagle takie coś. Najbardziej zależy mi na uruchomieniu internetu. Dalej nie wiem, czy pisać pozew do sądu o niedopełnienie warunków umowy, żeby przyspieszyć podłączenie, czy czekać i błagać na kolanach: podłączcie ten cholerny internet, wy takie owakie?
zhuln jest off-line  
21-03-2010, 20:42  
Kanas
Przyjaciel forum
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 5.731
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

pozew do sądu o niedopełnienie warunków umowy ????
Chyba raczej nie. Możesz zerwać z nimi umowę za niedopełnienie warunków umowy, ale czy pozew ??
Z własnych doświadczeń z TP wiem, że liczą się tylko pisma, nie rozmowy z konsultantami.
Jeśłi chodzi o Tp, nie znam sposobu na szybsze załatwienie sprawy. Może zastanów się nad rozwiązaniem umowy i przejściem do innego usługaodawcy ?
Kanas jest off-line  
22-03-2010, 10:30  
zhuln
Użytkownik
 
Posty: 89
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

W końcu podłączyli, po 2 tygodniach przerwy, tysiącu codziennych telefonów, maili, faksów i pism. Przysłali też maila, że, podpisana przezemnie umowa od 05-03-10, jest nieważna i TPSA otwiera, jednostronnie, nową umowę, obowiązującą od 17-03-10r. A związku z tym, iż nowa umowa, nie jest to kontynuacją starej, to będę zobowiązany do zapłacenia kosztów nowego podłączenia. Oraz nadano nowe hasło i nazwę, co w moim przypadku wiązało się z wezwaniem mojego guru od informatyki, który za przyjście do domu i ponowne podłączenie wziął 100zł. To już TPSA nie obchodzi. Czyli, TPSA, zerwała jednostronnie, podpisaną umowę, na kontynuację neostrady, pomimo zachowania przezemnie, wszystkich warunków, jakie sobie życzyła (miesięczny okres wypowiedzenia przed zakończeniem starej umowy i podpisanie, miesiąc naprzód nowej umowy) Na koniec, TPSA informuje mnie o nowej umowie(której warunków nie widziałem na oczy), czy ją chcę, czy nie, oraz każe sobie za ten bałagan zapłacić. No, ciekawe zwyczaje obowiązują, w tej instytucji.
Co do zmiany prowaidera, to owszem, ale, w moim przypadku, TPSA zachowała, również monopol na dostawę internetu. Za internet radiowy, owszem, ale dziękuję.
zhuln jest off-line  
23-03-2010, 05:05  
Kanas
Przyjaciel forum
 
Kanas na Forum Prawnym
 
Posty: 5.731
Domyślnie RE: Umowa z TPSA

Jeśli masz tą umowę którą z Tobą zerwali, pisz o odszkodowanie, powołując się na (zobacz który to paragraf w umowie) rozwiązanie umowy przez TP. Przynajmniej coś Ci się zwróci.
Kanas jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ TPSA/NETIA - problemy z umowa (kogo zatrudnia netia?!) - Witam, Bardzo prosze o pomoc. W listopadzie zeszlego roku postanowilam przejsc z tpsa do netii i podpisac umowe o korzystanie z internetu....
§ TPSA - przeglądając forum nie znalazłem niestety postu, który mógłby mi pomóc więc piszę samemu. Sprawa wygląda tak, firma windykacyjna Intrum Justitia...
§ Umowa Z TPSA - wygasniecie umowy i naliczenie kolejnych okre - Witam serdecznie. Mam taki problem, mieliśmy w firmie umowę z TPSA na korzystanie z internetu z DSL'u, umowa wygasla przed 4 laty, w umowie wyraźnie...
§ problem z tpsa - Witam zrobiłem cesję bo chciałem się pozbyc neostrady, Pani w BOK powiedziała że tak tylko da się bez kosztów znieść usługę neo a dostałem rachunek...
§ koszmar z TPSA - Witam Jeśli się powtarzam to przepraszam, ale nie mogę na forum znaleźć odpowiedzi na moje pytanie, a sprawa jest pilna. Wysłałam do TP pismo o...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:56.