Reklamacja po terminie - Forum Prawne

 

Reklamacja po terminie

Witam Na pokazie w styczniu zakupiłem pościel z merynosa -> dokładnie, pościel została przywieziona w oryginalnym opakowaniu wieczorem. ( natomiast na pokazie firma prezentowała pościel, którą używała wcześniej na innych prezentacjach.) Po rozpakowaniu z folii ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Wezwanie do uregulowania zapła...
    Witam dziś zarezerwowałem sobie Hostel telefonicznie lecz nie stawiłem się na noclegu i zapomniałem anulować...
  • § Dochodzenie roszczenia naprawy
    Witam. W maju tego roku reklamowałem buty z tytułu niezgodności towaru z umową. Żądałem naprawy obuwia....
  • § zakup(?) przez telefon
    Witam. Wiem, że podobne tematy były, trochę poszperałam, ale nie znalazłam tego, czego szukałam. Dziś...

 
18-03-2010, 22:07  
28marek
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Reklamacja po terminie

Witam
Na pokazie w styczniu zakupiłem pościel z merynosa -> dokładnie, pościel została przywieziona w oryginalnym opakowaniu wieczorem. ( natomiast na pokazie firma prezentowała pościel, którą używała wcześniej na innych prezentacjach.)
Po rozpakowaniu z folii okazało się że ta pościel "śmierdzi" -> moja córka po prostu nie mogła wejśc do pokoju. (Na pokazie takiego zapachu w ogóle nie było)
Po dwóch dniach zadzowniłem na infolinię do firmy z ta informacją i pytaniem co mam zrobić? PAni stwierdziła że jest to napewno "naturalny zapach", poleciła mi wietrzyć ją na polu. I tak tez zrobiłem - wietrzyłem przez 3 dni na mrozie(-25). NIestety nic to nie dało. Zadzwoniłem do firmy z reklamacją. Firma kazała czekac na odpowiedź.
Po dwóch dniach od tego telefonu wysłalem pismo z oświadczeniem o odstapieniu od umowy (termin 10 dni od daty zakupu został zachowany) podałem przyczynę odstąpienia cytuję
Cytat:
Nadmieniam że pościel zwracam z powodu nieprzyjemnego zapachu, który powoduje, że nie da się pod tą pościelą spać. Na prezentacji w dniu 19.01.2010 prezentowana pościel nie posiadała takiego zapachu. Pracownicy Waszej firmy nie poinformowali mnie o możliwości wystąpienia takiego mocnego zapachu, którego do tej pory nie udało się usunąć. Po kilku godzinach od rozpakowania pościeli moje dziecko nie chciało wejść do sypialni twierdząc, że tam „śmierdzi”. Dzwoniłam w piątek 22.01.2010 do Biura Obsługi Klienta, gdzie uzyskałam informację, że pościel tą należy wietrzyć. Zrobiłam to przez kilka dni, ale zapach nadal nie znikł. Pościel jest rozpakowana i zostały zdjęte metki, ponieważ kupiliśmy ją z myślą o użytkowaniu jej, bo byliśmy przekonani o trafionym zakupie.
W piśmie tym poprośiliśmy o odebranie towaru po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.

Firma 4 lutego przyjechała po pościel i zabrała ją do reklamacji. Termin reklamacji 31 dni (tylko w piśmie było napisane data przyjęcia reklamacji 25 styczeń, data odbioru pościeli 4 luty)

3 marca dzwoniłem do firmy z pytaniem co moja pościelą -powiedziano że postarają się przyspieszyć dostarczenie towaru.

8 marca firma dzwoniła do nas, ale nie odebraliśmy telefonu bo byliśmy w pracy.
9 marca przyjechali do nas z pościelą My odmówiliśmy jej przyjęcia ponieważ termin reklamacji 31 dni został przekroczony i chcemy zwrotu pieniedzy.

Dzisiaj (18.03) firma dzwoniła właściwe z warunkiem spotkania u pani prezes federacji konsumentów w przyszła środę w Rzeszowie. Odmówiliśmy, ponieważ do Rzeszowa mamy ponad 100 km, po drugie nie mamy mozliwość zwolnienia się z pracy.(ponadto mieszkamy w woj małopolskim, a firma ma siedzibę w Katowicach)

Czy na podstawie niedotrzymania terminu reklamacji możemy żadać zwrotu pieniedzy? Jeżeli nie to co mam w tym przypadku zrobić?

Czy odstąpienie od umowy które wysłaliśmy jest ważne? (do dzisiaj firma nie odpowiedziała, a list do ich wysłałem pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, oraz taką sama kopie pisma emailem)
28marek jest off-line  
19-03-2010, 05:56  
ktaczal
Użytkownik
 
Posty: 284
Domyślnie RE: Reklamacja po terminie

Cytat:
Napisał/a 28marek Zobacz post
Witam
Na pokazie w styczniu zakupiłem pościel z merynosa -> dokładnie, pościel została przywieziona w oryginalnym opakowaniu wieczorem. ( natomiast na pokazie firma prezentowała pościel, którą używała wcześniej na innych prezentacjach.)
Po rozpakowaniu z folii okazało się że ta pościel "śmierdzi" -> moja córka po prostu nie mogła wejśc do pokoju. (Na pokazie takiego zapachu w ogóle nie było)
Po dwóch dniach zadzowniłem na infolinię do firmy z ta informacją i pytaniem co mam zrobić? PAni stwierdziła że jest to napewno "naturalny zapach", poleciła mi wietrzyć ją na polu. I tak tez zrobiłem - wietrzyłem przez 3 dni na mrozie(-25). NIestety nic to nie dało. Zadzwoniłem do firmy z reklamacją. Firma kazała czekac na odpowiedź.
Po dwóch dniach od tego telefonu wysłalem pismo z oświadczeniem o odstapieniu od umowy (termin 10 dni od daty zakupu został zachowany) podałem przyczynę odstąpienia cytuję W piśmie tym poprośiliśmy o odebranie towaru po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.

Firma 4 lutego przyjechała po pościel i zabrała ją do reklamacji. Termin reklamacji 31 dni (tylko w piśmie było napisane data przyjęcia reklamacji 25 styczeń, data odbioru pościeli 4 luty)

3 marca dzwoniłem do firmy z pytaniem co moja pościelą -powiedziano że postarają się przyspieszyć dostarczenie towaru.

8 marca firma dzwoniła do nas, ale nie odebraliśmy telefonu bo byliśmy w pracy.
9 marca przyjechali do nas z pościelą My odmówiliśmy jej przyjęcia ponieważ termin reklamacji 31 dni został przekroczony i chcemy zwrotu pieniedzy.

Dzisiaj (18.03) firma dzwoniła właściwe z warunkiem spotkania u pani prezes federacji konsumentów w przyszła środę w Rzeszowie. Odmówiliśmy, ponieważ do Rzeszowa mamy ponad 100 km, po drugie nie mamy mozliwość zwolnienia się z pracy.(ponadto mieszkamy w woj małopolskim, a firma ma siedzibę w Katowicach)

Czy na podstawie niedotrzymania terminu reklamacji możemy żadać zwrotu pieniedzy? Jeżeli nie to co mam w tym przypadku zrobić?

Czy odstąpienie od umowy które wysłaliśmy jest ważne? (do dzisiaj firma nie odpowiedziała, a list do ich wysłałem pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, oraz taką sama kopie pisma emailem)
Reklamacja towaru jest to 31 dni to pewnie roboczych wiec termin mija 10.03.2010 od zgłoszenia
a od przyjęcia towaru bo tak zazwyczaj sie liczy czyli 22.02.2010
ktaczal jest off-line  
19-03-2010, 19:00  
28marek
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja po terminie

A czy jest przepis -> akt prawny który jednoznacznie okresla że liczy sie dni robocze? Bo na reklamacji termin jest 31 dni, i nie ma uścislenia że są to dni robocze.
28marek jest off-line  
19-03-2010, 19:07  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.248
Domyślnie RE: Reklamacja po terminie

panie, to pan wreszcie co zrobił??

odstąpił od umowy;

czy zgłosił reklamację:

a. z ustawy

b. z gwarancji?
rafal_26 jest off-line  
19-03-2010, 20:25  
28marek
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja po terminie

najpierw 25 stycznia zgłosiłem reklamacje

potem 27 stycznia odstąpiłem od umowy ze względu na niezgodnośc towaru z umową (chodziło mi o zapach -> na preznetacji pościel, która pokazywali nie "śmierdziała", a do domu przywieźli nową ładnie zapakowaną w folię, tylko, że po otwarciu nie szło w domu wytrzymać "moje wrażenie- znajduję sie w pomieszczeniu z merynosami" a co dziwne ta pościel ma wszystkie atesty i jest to pościel lecznicza. Tylko pytając innych znajomych, którzy nabyli pościel z merynosa z innych firm, zapachu takiego nie mieli. Zaraz po rozpakowaniu po prostu spali w niej. A my wietrzyliśmy i nic z tego. Zapach jak był tak był.

Firma natomiast do dzisiaj nie odpowiedziała na pismo dotyczące odstapienia od umowy.

4 lutego przyjechali po reklamację -> resztę juz opisałem powyżej

Jeżeli chodzi o reklamację, to zgłaszałem telefonicznie (uzasadnienie zapach). NIestety nie znam się dobrze na prawie, nie potrafie powiedzieć, czy to była reklamacja z ustawy czy z gwarancji (wydaję mi się że raczej z ustawy)
28marek jest off-line  
20-03-2010, 06:38  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.248
Domyślnie RE: Reklamacja po terminie

jak się nie znamy na prawie, to wklepujemy w opcji szukaj: reklamacja i czytamy setki postów na ten temat;

nie można zgłosić reklamacji i zrezygnować z umowy w terminie 10 dni;

więc pewnie Twoja rezygnacja z jakiś powódów była bezskuteczna....

ps. co za łosie dają się nabierać na zakup pościeli "leczniczej"???
przecież te kołdry nawet 1/4 ceny zakupu nie są warte???
rafal_26 jest off-line  
22-03-2010, 20:29  
28marek
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja po terminie

Niestety nie doszukałem się informacji o skutkach przekroczenia terminu reklamacji. Z tego co znalazłem wynika że reklamacja moja trwała 31 dni kalendarzowych, ale nie wiem, czy teraz moge domagać się zwrotu pieniedzy, czy tez wymiany towaru.
28marek jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Składki ZUS po terminie - Czy mogę odliczyć ZUS, który został zapłacony po 10 danego miesiąca? Np : zapłaciłem składkę za marzec dopiero 11 kwietnia a nie do 10 jak...
§ WEKSEL po terminie - Witam, Podpisalem weksel na okreslona kwote (1500zł) na ktorym sa moje dane, miejscowosc i data platnosci (poczatek marca). Nie ma na nim wpisanej...
§ buty - nie uznana reklamacja po terminie - Buty zakupione w firmowym sklepie po miesiacu od kupna zaczeły sie psuc. Zaczela sie robic dziurka w wysciolce, ktora z kazdym dniem rosla coraz...
§ 635 po terminie? - Czy w trybie K.C. art. 635 można odstąpić od umowy w dacie po terminie wykonania dzieła? Macie jakiś pogląd na ten temat? Jakieś orzecznictwo?


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:19.