Cyfrowy polsat - rozpatrzenie reklamacji [dlugie] - Forum Prawne

 

Cyfrowy polsat - rozpatrzenie reklamacji [dlugie]

Przede wszystkim witam wszystkich bo to pierwszy post na forum. A teraz do rzeczy... Najpierw krótkie wprowadzenie... Jestem abonentem polsatu od 2 lat. 3 miesiące przed końcem umowy wysłałem wypowiedzenie ze skutkiem na ostatni dzien ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
02-04-2010, 17:39  
cradleoffilth
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie Cyfrowy polsat - rozpatrzenie reklamacji [dlugie]

Przede wszystkim witam wszystkich bo to pierwszy post na forum. A teraz do rzeczy...
Najpierw krótkie wprowadzenie... Jestem abonentem polsatu od 2 lat. 3 miesiące przed końcem umowy wysłałem wypowiedzenie ze skutkiem na ostatni dzien lutego. Na początku lutego, po kontakcie telefonicznym ze strony polsatu, zgodziłem się na anulowanie rezygnacji i podpisanie nowej umowy na 24 miesiące. 15 lutego porozumienie dotarło do nich. Reszta informacji w zamieszczonej poniżej reklamacji którą wysłałem do nich 8.03.10.


Ja, niżej podpisany, imie,nazwisko (numer karty: xxxxxxxxx, nr ID kontraktu: xxxxxxxxx) składam reklamację dotyczącą działania na moją szkodę przy rozpatrywaniu zgłaszanych przeze mnie problemów z uszkodzonym dekoderem Samsung S305. Dnia 15.02.10 zawarte zostało porozumienie pomiędzy mną a Cyfrowym Polsatem, dotyczące świadczenia usług udostępniania kodowanych programów telewizyjnych i radiowych. Warunki umowy nie przewidywały udostępnienia dekodera, gdyż posiadałem własny sprzęt który zakupiłem podpisując wcześniejszą umowę. W dniu 18 lutego kontaktowałem się z infolinią Cyfrowego Polsatu w celu zgłoszenia uszkodzenia dekodera. Uzyskałem informację, że konieczne jest potwierdzenie uszkodzenia sprzętu w punkcie sprzedaży. Dnia 22 lutego miał miejsce kolejny kontakt z mojej strony z infolinią Cyfrowego Polsatu. Po przekazaniu informacji o potwierdzeniu uszkodzenia przez punkt sprzedaży, konsultant poinformował mnie, że w ciągu siedmiu dni będzie się ze mną kontaktował pracownik Cyfrowego Polsatu w celu przedstawienia promocyjnej oferty na zakup dekodera. Kontakt taki nie nastąpił i po upływie siedmiu dni, po raz kolejny zadzwoniłem do Centrum Obsługi Klienta. Tym razem uzyskałem informację, że konieczne jest odczekanie 48 godzin i w tym czasie na pewno pracownik się skontaktuje w sprawie uszkodzonego dekodera. Dostałem również numer zgłoszenia SP/xx/xxxx/xx/xxxx. Po upływie 48 godzin i braku kontaktu ze strony pracownika Cyfrowego Polsatu zadzwoniłem po raz kolejny 3 marca na infolinię. Konsultantka która odebrała rozmowę poinformowała mnie, że konieczne jest odczekanie kolejnych 48 godzin na kontakt ze strony pracownika który przedstawi korzystną ofertę zakupu nowego dekodera. Nie zgodziłem się na tą propozycję gdyż cała sprawa trwała już dwa tygodnie a od trzech dni obowiązywała nowa umowa. Poprosiłem o rozmowę z przełożonym. Pan Mariusz NAZWISKO, kierownik Centrum Obsługi Klienta, poinformował mnie, że w ciągu pięciu minut skontaktuje się ze mną pracownik i przedstawi ofertę zakupu dekodera. Po upływie tego czasu, zadzwonił pan Piotr NAZWISKO i przedstawił ofertę zakupu dekodera podstawowego w cenie 370zł. Na moje zdziwienie wysokością tej kwoty, pan Piotr NAZWISKO poinformował mnie, że jest to kwota standardowa i nie ma żadnej możliwości sprzedaży w promocyjnej cenie w przypadku gdy umowa lojalnościowa została już zawarta. Co więcej, kwota ta jako kwota standardowa, nie jest zależna od rodzaju podpisanej umowy czy wybranego pakietu.
W związku z tym, czuję się oszukany poprzez przedłużanie czasu rozwiązywania usterki przez pracowników. Zachęcony rzekomą promocyjną ofertą na zakup nowego dekodera, nie skorzystałem z przysługującego mi prawa do odstąpienia od umowy w przeciągu 10 dni od dnia zawarcia porozumienia. Rzekoma promocyjna oferta okazała się standardową ceną zakupu nowego dekodera, na podanie której czekałem przez 14 dni. Uważam, że kwota ta powinna mi zostać podana przy pierwszym kontakcie, gdyż pytałem wtedy ile wynosić będzie ta cena promocyjna. Jedyna informacja jaką uzyskałem, to że będzie to cena promocyjna, co zgodnie ze słowami pana Piotra NAZWISKO jest nieprawdą, gdyż cena ta wynosi 370zł, bez możliwości skorzystania z żadnej promocji.
Nawiązując do powyższego, wnoszę o prawo do rozwiązania zawartej umowy, gdyż przez błędne informacje od pracowników, nie skorzystałem z tego prawa w ciągu 10 dni. Dopuszczam również możliwość skorzystania z oferty zakupu dekodera w promocyjnej cenie, nie przekraczającej opłaty jednorazowej za dekoder w przypadku umowy lojalnościowej, bez modyfikacji ustaleń dotyczących przyznanej mi ulgi wynoszącej 5 miesięcy zwolnienia z opłat oraz pakietu HBO gratis w tym okresie. Równocześnie, zaznaczam konieczność wydłużenia bezpłatnego okresu za czas od 1 marca do dnia uzyskania nowego dekodera. W chwili obecnej nie mam możliwości korzystania z usług Cyfrowego Polsatu z nie swojej winy. Gdyby nie błędne informacje które uzyskałem od konsultantów, miałbym czas by zrezygnować z porozumienia. Również w przypadku gdyby nastąpił kontakt w sprawie promocyjnej wymiany uszkodzonego dekodera, miałbym czas na jego wymianę jeszcze przed rozpoczęciem obowiązywania nowej umowy.


Reklamację tą wysłałem oczywiście za potwierdzeniem odbioru, stąd wiem, że została przez nich odebrana 15.03.10. Zgodnie z rozdziałem 12 regulaminu świadczenia usług, punkt 8: "W przypadku złożenia reklamacji pisemnie, telefonicznie lub przy wykorzystaniu innych środków porozumiewania się na odległość, w tym drogą elektroniczną, Cyfrowy Polsat jest obowiązany w terminie 14 dni od dnia złożenia reklamacji do potwierdzenia jej przyjęcia w formie pisemnej z podaniem nazwy, adresu oraz numeru telefonu jednostki Cyfrowego Polsatu rozpatrującej reklamację".
Zgodnie z puntem 10: "Cyfrowy Polsat udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej w terminie 30 dni od dnia jej złożenia (...)"
oraz punkt 11: "W przypadku nierozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od dnia jej wniesienia uważa się, że reklamacja została uwzględniona"

I teraz kilka pytań:
1. Co znaczy zwrot "od dnia złożenia"? Rozumiem, że liczy się data kiedy reklamacja dociera do Polsatu? Czyli w moim przypadku 15.03.10.
2. Regulamin nic nie mówi jakie konsekwencje ponosi polsat jeśli w ciągu 14 dni nie potwierdzi przyjęcia reklamacji. Dziś mamy 2.04 a ja nadal nie mam od nich żadnego info. Licząc od 15.03, termin ten minął 29.03. Pytanie czy jest to data do kiedy mają wysłać potwierdzenie czy do kiedy ja mam je otrzymać? Na moją logikę to powinna to być data otrzymania skoro wysyłając do nich reklamację termin naliczany jest od dnia otrzymania przez nich tejże. (Chyba się nie mylę?)
Czy mogę w jakiś sposób wykorzystać to niewywiązanie się przez nich z umowy?
Czy dzwonić do nich i się upominać o brak otrzymania potwierdzenia (ewentualnie pisać jakąś skargę na to?), czy najlepiej odpuścić i liczyć na to, że nie zdążą odpowiedzieć w ciągu 30 dni i automatycznie reklamacja zostanie uznana (czytaj: będę mógł wypowiedzieć umowę).
Jakby nie patrzeć, nie wywiązali się teraz z warunków regulaminu który sami stworzyli...

Nie ukrywam, że poczytałem wiele wątków na tym forum odnośnie polsatu i najchętniej to wogóle bym teraz zrezygnował z ich usług i uciekł do konkurencji, jeśli tylko będzie taka możliwość...
cradleoffilth jest off-line  
02-04-2010, 21:03  
slider2002
Stały bywalec
 
Posty: 319
Domyślnie RE: Cyfrowy polsat - rozpatrzenie reklamacji [dlugie]

czesc. malem podobne problemy z cp. skladalem reklamacje telefonicznie. tez nie bylo odezwu po 14 diach. poczekalem 30 i zadzwonilem i uslyszalem gatke ze po 48h ktos sie odezwie. dzwonilem jeszcze kilka razy i oczywiscie nikt nie odpowiadal. zgodnie z regulaminem reklamacja powinna byc uznana ale CP jakos nie mogl tego przyjac do wiadomosci i zwodzil mnie ok 2 tyg. ostatecznie opisalem wszystko dokladnie rzecznikowi praw konsumentow a on przekazal sprawe do Urzędu Komunikacji Elektronicznej i narazie czekam na efekty. tobie radze poczekac 30 dni a po tym czasie zadzwonic i zapytac o ta reklamacje a jak beda cie zwodzic to idz do UOKIK jak ja i niech oni powalcza.
slider2002 jest off-line  
11-06-2010, 09:58  
konradek
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Cyfrowy polsat - rozpatrzenie reklamacji [dlugie]

Witam.Mam pewien problem.# tyg.temu zawarłam nową umowę z CP z dwoma dekoderami.Główny działa ale drugi dodatkowy nie .Teraz okazało się ze z winy przedstawiciela CP dali mi nie ten co trzeba więc dlatego nie działa.Mieszkam za granicą i tu jest problem.Każą mi go odesłac ale zastanawiam się dlaczego z ich winy mam ponosic koszta.Im jeżeli zalegasz 0.20 gr to od razu blokują kanały a tu ciągle mnie zbywają.Niewiem już co mam zrobic bo ciągle mnie zbywają.Jeżeli ktoś mi może poradzic to bardzo proszę!!!!
konradek jest off-line  
15-06-2010, 18:35  
cradleoffilth
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Cyfrowy polsat - rozpatrzenie reklamacji [dlugie]

A wiec tak... co do powyzszego postu to akurat dla mnie to jest jak najbardziej logiczne. TO tak jak przy wymianie gwarancyjnej. Wymiana jest bezplatna natomiast dostarczyc towar musisz na swoj koszt. Nikt Ci pieniedzy za paliwo nie bedzie zwracal. Oczwiscie istnieja gwarancje ktore zapewniaja dojazd do klienta i naprawe u klienta lub wymiane u klienta, ale na pewno takiego zapisu nie ma w regulaminie ani w umowie z CP. Swoja droga czy w umowie z CP nie ma punktu ze uslugi moga byc swiadczone tylko na terenie Polski? Kiedys byl...

A wracajac do glownego tematu, dzisiaj dostalem pismo z dzialu reklamacji ze moja reklamacja zostala uznana i umowa zostala rozwiazana Troche dlugo to trwalo ale po kilku miesiacach nareszcie nie jestem zwiazany z CP i moge poszukac innego operatora

Wskazowka dla wszystkich... nie dzwoncie na infolinie bo to nie ma sensu. Jak chcecie cos zalatwic to oficjalne pismo, najlepiej przez rzecznika konsumentow...


Nareszcie koniec udreki z polsatem !!!
cradleoffilth jest off-line  
18-06-2010, 19:57  
grzesmak1
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Cyfrowy polsat - rozpatrzenie reklamacji [dlugie]

JA TEZ POZBYLEM SIE cp. RZECZNIK TO PODSTAWA A POTEM DO UKE. W UKE dowiedzialem sie ze jesli firma po 30 dniach nie odpowiada na reklamacje to zostaje ona automatycznie uznana. tyle
grzesmak1 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Polsat Cyfrowy - umowa której nie ma... - Witam, prosze o pomoc w sprawie umowy z Polsatem Cyfrowym. Polsat wysyła wezwania do zapłaty za rzekomą umowę, która wg mnie nie istnieje... ...
§ cyfrowy polsat - Proszę o poradę w takiej oto sprawie: W marcu zeszłego roku podpisałam umowę z telewizja Cyfrowy polsat na 12 miesięcy.Umowa wygasła w marcu tego...
§ CYfrowy polsat! - Rozwiązałem umowę z cyfrowym Polsatem 1 sierpnia 2008 wiec jak wynika z umowy płaciłem abonament jeszcze przez 3 miesiące. Dziś przyszło do mnie...
§ Polsat cyfrowy nie dotrzymał terminu reklamacji i to zerwałem z nimi umowe - Witam. mam pytanko i problem z cyfrowym polsatem ktory ciagnie sie juz ponad rok.W grudniu 2009 popsuł mi sie dekoder to oddałem go do naprawy bo...
§ Polsat Cyfrowy - Mam powazny problem z Polsatem Cyfrowym.Otórz płacę za abonament za pośrednictwem strony internetowej cyfrowego polsatu.opłcam abonamnt kazdego 3-go...
§ Cyfrowy Polsat - Wmarcu 2005r.nabyłem w promocji Cyfrowy Polsat.W sierpniu 2005r.sprzedałem mieszkanie i po zapłaceniu 3-miesięcznego abonamentu na piśmie zgłosiłem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:13.