Zwrot towaru zakupionego przez firme - Forum Prawne

 

Zwrot towaru zakupionego przez firme

Mam pewna historie i chcialbym dowiedziec sie jak postapic. Sprzedalem urzadzenie na Allegro - transakcja "kup teraz", firma - firmie. Faktura VAT na firme - data faktury = data sprzedaży. Telefonicznie uzgodniona wysylka kurierem w ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
20-06-2010, 03:20  
max_walker
Początkujący
 
Posty: 28
Domyślnie Zwrot towaru zakupionego przez firme

Mam pewna historie i chcialbym dowiedziec sie jak postapic.

Sprzedalem urzadzenie na Allegro - transakcja "kup teraz", firma - firmie.
Faktura VAT na firme - data faktury = data sprzedaży.
Telefonicznie uzgodniona wysylka kurierem w dniu zakupu.
(sprzedaz 17.05.2010 9:42, wplata 17.05.2010 12:07, wysylka kurierem 17.05.2010 13:00)

Niestety firma kurierska dala czadu i ploter gdzies utknol i dotarl do klienta dopiero 20.05.2010.

28.05.2010 16:12 otrzymalem maila o tresci:

Cytat:
Dzień dobry



Dotyczy zakupu urzadzenia XXXXX, f-ra FV XX/2010



Niestety jestem zmuszona skorzystać z prawa zwrotu zakupionego u Państwa i „zagubionego przez XXXXX” urzadzenia.

Jak Pan wie bardzo zależało mi na czasie jego doręczenia, gdyż został zakupiony pod realizację konkretnego zlecenia.

Urzadzenie trafiło do Centralnego Magazynu XXXXX w Warszawie gdzie został rozpakowany, o czym zapewne poinformował Pana przedstawiciel firmy kurierskiej.

Przesyłka została uruchomiona dopiero po naszej interwencji, w konsekwencji ploter został doręczony 3 dni później.



Opóźnienie w dostawie plotera spowodowało niestety konieczność rezygnacji z realizacji zlecenia dla potrzeb którego został zakupiony.

Urzadzenie został rozpakowany u nas jedynie w celu stwierdzenia kompletności paczki, gdyż była bardzo słabo zaklejona taśmą centralnego magazynu.

Na szczęście nie stwierdziliśmy żadnych uszkodzeń urzadzenia, ani brak czegokolwiek. W takim też stanie odsyłamy go.



Urzadzenie wychodzi od nas firmą kurierską UPS.

Przesyłka wyjdzie z Legnicy dzisiaj lub w poniedziałek.



Proszę o informację czy odesłać panu pocztą oryginał faktury i anuluje ją Pan, czy też zostawić u siebie i wystawi Pan fakturę korygującą.



Proszę też o zwrot kwoty w wysokości XXXXX zł brutto za zakup urzadzenia.



Pieniądze proszę przesłać na konto nr:
W odpowiedzi 31.05.2010 10:11 przeslalismy:

Cytat:
Witam,


Urządzenie zostało przesłane zgodnie z ustaleniami w dniu 17.05.2010. Nie odpowiadamy za pracę firmy kurierskiej, ale staraliśmy się, w każdy możliwy sposób

pomóc w szybkim dostarczeniu przesyłki.
Pomimo trudności ze strony firmy kurierskiej, urządzenie dotarło do Pani w ciągu trzech dni kompletne i bez uszkodzeń.
Dopiero 28.05.2010 r. stwierdziła Pani, że musiała Pani zrezygnować ze zlecenia dla potrzeb, którego urzadzenie został zakupiony, a więc ponad tydzień od

momentu otrzymania przesyłki.

W związku z tym, że zakup został dokonany na firmę (faktura VAT wystawiona na firmę) nie regulują tego przepisy o sprzedaży konsumenckiej, jest to transakcja

firma - firma. Nie przysługuje Pani prawo zwrotu zamówionego towaru w ciągu 10 dni od daty otrzymania przesyłki zgodnie z Ustawą o ochronie niektórych praw

konsumentów z dnia 2 marca 2000 r. (Dz. U. nr 22 poz. 271).

Ponieważ od momentu dostarczenia do Pani kompletnego i nieuszkodzonego urządzenia do momentu zgłoszenia do nas chęci zwrotu minoł zbyt długi okres czasu,

jesteśmy zmuszeniu odmówić przyjęcia zwrotu towaru.
31.05.2010 10:11 kolejny mail klienta:

Cytat:
Witam,

Dziękuję za odpowiedź.



Niestety fakty przeczą przedstawionej argumentacji.

Proszę uprzejmie zwrócić uwagę, że to Państwo wybraliście zarówno sposób dostawy jak i konkretnego przewoźnika.

Zwłoka w dostawie leży więc po waszej stronie i co ważniejsze mogliście jej łatwo zapobiec poprzez tzw. „staranne działanie” tj. umieszczając dane odbiorcy

na przesyłce co zwyczajowo czyni się za każdym razem.



W wyniku tej zwłoki ponieśliśmy stratę i utraciliśmy zlecenie nawet pomimo starań i prób renegocjacji terminu (kilka dni z naszej strony).

Gdybyśmy nie przyjęli tak bardzo opóźnionej przesyłki musielibyście dodatkowo zapłacić za transport w obie strony.



Powodem rezygnacji z zakupu na aukcji Allegro i odesłania zakupionego towaru jest niezgodność z opisem aukcji oraz ustaleniami telefonicznymi ze sprzedawcą.

O szczegółach mogę poinformować za pośrednictwem „Centrum Sporów” jeżeli nie uda się nam załatwić tej sprawy polubownie i zgodnie z zasadami.



Proponuje, aby przyjął pan towar i zwrócił pieniądze ponieważ, z pewnością jako kupujący, chciałby pan korzystać z takiego prawa.

Ze swojej strony zawsze realizujemy takie prawa w stosunku do każdego kupującego.



Dodatkowo mogę zapewnić, że planując zakupy w pierwszej kolejności bierzemy pod uwagę sprawdzonych dostawców i w przyszłości będziemy odwiedzać pan sklep i

aukcje.
Pomimo odrzucenia zwrotu, Klient wyslal do nas urzadzenie 31.05.2010. Przesylka dotarla do na 01.06.2010 i nie zostala przyjeta. (czy tu popelnilismy blad?)

14.06.2010 otrzymalismy kolejny mail:

Cytat:
Dzień dobry



Dotyczy: zakupu urzadzenia XXXXX, f-ra XX/2010



Dnia 31 maja za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS, dokonaliśmy zwrotu zakupionego u Państwa urzadzenia typu XXXXX.



Do dnia dzisiejszego nie odnotowaliśmy wpływu gotówki na nasze konto tytułem zwrotu zakupionego towaru.



W związku z powyższym proszę o przelanie kwoty w wysokości XXXXXzł brutto na nasze konto nr:


16.06.2010 odpowiedzielismy:

Cytat:
Zgodnie z informacją (wraz z uzasadnieniem) jaka została do Pani przesłana 31.05.2010 10:11, nie zgodziliśmy się na zwrot towaru, a co za tym idzie -

przesyłka adresowana do nas nie została odebrana.
17.06.2010 otrzymalismy kolejny mail ktory wnosi pare nowosci do sprawy:

Cytat:
Witam,



Zareklamowałem wasz towar – szczegółowy opis powodów reklamacji znajduje się w opakowaniu odesłanego wam w dniu 31 maja 2010r urzadzenia.



Przesyłka do nas nie wróciła a więc mam prawo przypuszczać, że jest w pan w jej posiadaniu.





Co Bardzo ważne: Ma pan ustawowy obowiązek rozpatrzyć reklamację oraz odesłać towar wolny od wad lub zwrócić pieniądze.



Ponieważ kolejny raz nie wywiązał się pan ze swoich zobowiązań wzywam pan do zwrotu pieniędzy za zareklamowany towar.



Przypominam, że 31 maja 2010r za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS, dokonaliśmy zwrotu zakupionego u Państwa urzadzenia typu XXXXX.



Do dnia dzisiejszego, czyli od 18 dni, nie odnotowaliśmy wpływu gotówki na nasze konto tytułem zwrotu zakupionego towaru ani też przesyłki wolnego od wad

towaru.



W związku z powyższym proszę o bezzwłoczne przelanie kwoty w wysokości XXXXXzł brutto na nasze konto nr:
Odpowiedzielismy 17.06.2010:

Cytat:
Z informacji, jakie podała Pani w korespondencji mailowej wynikało, że chce Pani zwrócić towar, a nie zareklamować. Zwrot został odrzucony wraz z

podaniem uzasadnienia, zgodnie z naszymi prawami i obowiązkami.

Jak już wcześniej Panią informowałem, zwrot nie został przyjęty i sprawę miejsca pobytu urzadzenia proszę wyjaśnić z firmą kurierską, której zleciła Pani

przesyłkę.

W celu rozpatrzenia reklamacji prosimy przesłać treść reklamacji.
Kolejna korespondencja od klienat 18.06.2010:

Cytat:
Witam!



Dnia 31 maja 2010r za pośrednictwem firmy kurierskiej UPS, dokonaliśmy zwrotu zakupionego u Państwa reklamowanego urzadzenia typu XXXXX.

Nie otrzymałam od pana gwarancji na urzadzenie. Tak więc pana zobowiązania jako sprzedawcy wynikają z tytułu rękojmi i na zasadach ogólnych za wyrządzenie

szkody; z powodu nienależytego wykonania umowy sprzedaży oraz odmowy (niewykonania) zobowiązań z tytułu rękojmi.

W celu usunięcia wady urzadzenia, w pierwszej kolejności, zwróciłam się do pana jako Sprzedawcy z żądaniem doprowadzenia zakupionego towaru do stanu zgodnego

z umową przez nieodpłatną naprawę, wymianę na nowy lub zwrotu pieniędzy. Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że Sprzedawca ma również obowiązek zwrotu

poniesionych przez kupującego kosztów.

Sprzedawca, czyli pan, ma tylko 14 dni na ustosunkowanie się do powyższych roszczeń. W przypadku braku odpowiedzi Sprzedawcy w tym terminie uznaje się, że

uznał on roszczenia kupującego za uzasadnione. Pana zwłoka wynosi obecnie 18 dni.

Podkreślam, że jako Kupujący, w sytuacji odmowy Sprzedawcy usunięcia wad towaru, nie mogę korzystać z ustawowego prawa do żądania naprawy lub wymiany

ponieważ Sprzedawca odmawia takiemu żądaniu poprzez odnowę odbioru opłaconej dostawy reklamowanego urzadzenia. Tym samym nie jestem w stanie używać

urzadzenia do celu w jakim został on zakupiony co powoduje duże i wciąż rosnące straty.

Aby ograniczyć te straty mogę zostać w krótkim czasie zmuszona do zakupu innego urzadzenia u innego sprzedawcy o takich samych parametrach a kosztami zakupu

obciążyć pana jako Sprzedawcę. Oczywiście w każdym przypadku zmuszona będę doliczyć koszty zakupu oraz wysokość strat poniesionych w wyniku niewywiązania się

Sprzedawcy (pana) ze zobowiązań.

Zmuszona jestem do odstąpienia od umowy kupna sprzedaży wadliwego urzadzenia którego naprawy lub wymiany na nowy pan jako Sprzedawca odmówił.

Wobec powyższego, proszę o bezzwłoczny zwrot na nasze konto kwoty zakupu urzadzenia oraz poniesionych kosztów, łącznie w kwocie: xxxxx zł

Jeżeli zwrot pieniędzy nie nastąpi w ciągu 3 tygodni (21 dni) od daty odesłania reklamowanego towaru będę zmuszona do zakupu innego urzadzenia u innego

sprzedawcy na raty lub w leasingu (z braku gotówki którą pan przetrzymuje) a kosztami zakupu obciążyć pana. Jeżeli tego nie zrobię straty będą jeszcze

większe.

Chcę wyraźnie zaprotestować przeciwko nieuczciwym praktykom importerów polegającym na wyłudzaniu kredytu kupieckiego na zakup nowego towaru poprzez

sprzedawanie klientom towaru wadliwego a następnie celowe przeciąganie jego wymiany lub zwrotu pieniędzy aż do czasu następnej dostawy. Jeżeli pan stosuję

taką praktykę to spotka się ona ostrą naszą reakcją również za pośrednictwem serwisu aukcyjnego Allegro (w tym Centrum Sporów) jak i Sądu.

Pozdrawiam,


Mam wrazenie jakbym korespondowal z kilkoma osobami. Odmowilem przyjecia zwrotu. Urzadzenie nie trafilo do nas powtornie.
W normalnym trybie jestesmy w stanie dogadac sie z klientami, ale nie gdy z rozmowy wynika ze ktos wypozycza sobie sprzet do jednorazowego zlecenia.

Co mam z tym fantem zrobic?
max_walker jest off-line  
20-06-2010, 06:50  
cedwah
Ekspert
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 8.992
Domyślnie RE: Zwrot towaru zakupionego przez firme

Napisać to krócej i do rzeczy
cedwah jest off-line  
20-06-2010, 15:39  
max_walker
Początkujący
 
Posty: 28
Domyślnie RE: Zwrot towaru zakupionego przez firme

W skrocie:
firma kupila towar, chciala zwrocic, nie zgodzilem sie, i tak wyslali, nie odebralem paczki, oni twierdza teraz ze to byla jednak reklamacja a nie zwrot i zadaja zwrotu pieniedzy za towar, jakies straty, wysylki. Nie chca przeslac tresci reklamacji ani towaru.

Do czego maja prawo? Jakie sa moje obowiazki?
max_walker jest off-line  
20-06-2010, 15:47  
cedwah
Ekspert
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 8.992
Domyślnie RE: Zwrot towaru zakupionego przez firme

Powód reklamacji należy sformułować na piśmie (np. wada)
Samo odesłanie towaru, bez uzasadnienia jest bezprawne.

Jesli towar ma wady, mają prawo na podstawie przepisów o rękojmi za wady fizyczne reklamować go.

Podstawa prawna: kodeks cywilny, Dział II RĘKOJMIA ZA WADY, art. 556. do 576.
cedwah jest off-line  
21-06-2010, 23:57  
max_walker
Początkujący
 
Posty: 28
Domyślnie RE: Zwrot towaru zakupionego przez firme

dziekuje, uspokoilo mnie to czekam teraz spokojnie na reklamacje
max_walker jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot towaru zakupionego przez sieć - Witam, słyszałem, że kupując rzeczy przez internet mogę zawsze (niezależnie od tego, co jest napisane np. na aukcji) w ciągu dwóch tygodni odesłać...
§ Zwrot towaru zakupionego przez allegro (na odległość) - Witam, chciałbym się dowiedzieć czy mam możliwość zwrócenia towaru, jeżeli ten towar rozpakowałem i sprawdziłem i nie jestem usatysfakcjonowany...
§ Zwrot nowego towaru zakupionego przez internet - Zakupiłem od osoby prywatnej towar za kwotę 5000 PLN Ustaliliśmy telefonicznie czego dotyczy umowa i jakie są parametry zakupionego komputera....
§ Osobisty zwrot towaru zakupionego przez internet. - Niestety nie znalazłem jeszcze takiego tematu. Mam pytanie odnośnie zwrotu towaru zakupionego przez internet. Niestety zakupiliśmy towar od...
§ Zwrot towaru zakupionego przez internet na raty. - Co w momencie kiedy zwracam towar zakupiony przez internet w ustawowym terminie 10dni a umowa kredytowa jest już podpisana i pieniądze z banku są na...
§ Zwrot towaru zakupionego w internecie przez firmę - Jako firma zakupiliśmy monitor LCD który chcemy zwrócić. Sprzedawca twierdzi, że prawa konsumenckie nie dotyczą osób prawnych jeżeli zakupu dokonano...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:54.