naprawa na gwarancji, jak to liczyć? - Forum Prawne

 

naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

Witam ponownie. Mam niewielki problem. Otóż w moim laptopie przestał działać napęd CD. Zgodnie z warunkami umowy (door-to-door), telefonicznie zgłosiłam usterkę. następnego dnia po rozmowie wysłałam (zgodnie z życzeniem konsultanta) skan dowodu sprzedazy na podanego ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
23-06-2010, 23:38  
differend
Stały bywalec
 
differend na Forum Prawnym
 
Posty: 2.067
Domyślnie naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

Witam ponownie.
Mam niewielki problem. Otóż w moim laptopie przestał działać napęd CD. Zgodnie z warunkami umowy (door-to-door), telefonicznie zgłosiłam usterkę. następnego dnia po rozmowie wysłałam (zgodnie z życzeniem konsultanta) skan dowodu sprzedazy na podanego @, posiadam @ zwrotnego potwierdzającego doręczenie mojej wiadomości.
I teraz problem:
firma nie przysyła kuriera po laptopa. Zgodnie z dowodem zakupu, 25 czerwca miną dwa lata, czyli okres gwarancyjny. Jednak w międzyczasie laptop był już w tym serwisie, więc okres gwarancji wydłuża się o ten czas (około 2 tygodni). Dzwoniłam ponownie, jednak wciąż nie ma kuriera po sprzęt. Podejrzewam, iż ujrzawszy dowód zakupu i fakt kończącej się gwarancji, serwis celowo przeciąga odebranie laptopa, aby minął okres gwarancyjny.
W związku z tym moje pytanie:
Ponieważ firma jest zobowiązana odebrać ode mnie sprzęt, takie są warunki gwarancji, czy od momentu zgłoszenia telefonicznego (rozmowy są nagrywane) to na nich spoczywa odpowiedzialność za sprzęt?
Czy jeżeli nie odbiorą go ode mnie w terminie gwarancji, skończy się ona?
Dodam, iż poprzednia naprawa (październik 2009), wyglądała inaczej, po moim telefonie przysłano kuriera, natomiast kazano mi przekazać mu kserokopię dowodu zakupu, bez wysyłania żadnych skanów.
differend jest off-line  
23-06-2010, 23:50  
dannyr
Użytkownik
 
Posty: 156
Domyślnie RE: naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

Witam,
Po pierwsze to firma krzak. Pamiętam jak kiedyś naprawiałem na gwarancji Door-2-Door, kartę grafiki. Kurier był następnego dnia wtorek i w czwartek miałem kartę, w domu naprawioną (tylko wentylator wymieniono). Firma MMV-Pierwsza klasa. Po drugie najwyraźniej przeciągają, aby Ci odmówić. I po trzecie..Dzwoń i walcz o swoje. Np. W rozmowie poproś o dowód , iż danego dnia zgłaszasz usterkę, lub napisz e-mail i niech odpiszą z potwierdzeniem w ciągu 30min.). Wówczas będzie dowód, że usterka wystąpiła podczas trwania gwarancji. Wtedy kurier w końcu przyjedzie. Poza tym co za cyrk ze skanowaniem dowodów zakupu!! Dzwonisz, kurier przybywa, a w paczce załączasz kopię faktury/paragonu i gwarancję (jeśli jest). Tak powinno to wyglądać.
dannyr jest off-line  
24-06-2010, 11:55  
differend
Stały bywalec
 
differend na Forum Prawnym
 
Posty: 2.067
Domyślnie RE: naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

no właśnie tez jestem zdziwiona, poniewaz poprzedni pobyt w tym samym serwisie wyglądał całkiem inaczej. Czy firma krzak? nie wiem, jeden z oficjalnych serwisów hp w polsce.... no cóż, ale widac każdy w końcu zaczyna kombinować.....
ale w mailu, w którym wysyłałam skan, napisałam, że "zgodnie z rozmową telefoniczną dotyczącą zgłoszenia reklamacyjnego laptopa (podałam nr seryjny), przesyłam skan dowodu zakupu i oczekuję na przyjazd kuriera. " Otrzymałam automatyczną odpowiedź o dostarczeniu @ do tej firmy, więc jakiś dowód juz mam...
differend jest off-line  
24-06-2010, 12:53  
cedwah
Ekspert
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 12.239
Domyślnie RE: naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

Cytat:
Napisał/a differend
1. laptop był już w tym serwisie, więc okres gwarancji wydłuża się o ten czas (około 2 tygodni)
2/ Podejrzewam, iż ujrzawszy dowód zakupu i fakt kończącej się gwarancji, serwis celowo przeciąga odebranie laptopa, aby minął okres gwarancyjny.
3. rozmowy są nagrywane
4. Czy jeżeli nie odbiorą go ode mnie w terminie gwarancji, skończy się ona?
1. tak, ale tylko wtedy, gdy taki zapis jest w gwarancji
2. podejrzenie uzasadnione
3. ale to ich ewentualny dowód
4. tak

Proszę skierować do nich pismo reklamacyjne ze ZPO, zaznaczyć datę zgłoszenia telefonicznego i wezwać do odbioru laptopa. Sugeruje też rozpatrzenie złożenia reklamacji napodstawie niezgodności z umową konsumencką - oczywiście jeśli Pani jest w tej umowie konsumentem.
cedwah jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Długa naprawa sprzętu na gwarancji (odpowiedzi: 1) Oddałam do serwisu Auchan podstawkę chłodzącą do naprawy dnia 22 czerwca. Licząc od 23 dziś mija równe 2tygodnie. Po pytaniu na email serwisu...
§ Naprawa telefonu na gwarancji (odpowiedzi: 1) Szanowni Państwo, Bardzo proszę o pomoc. Siedem miesięcy temu kupiłam telefon na firmę w salonie Play. Niestety ostatnio przy wyciąganiu telefonu z...
§ Naprawa samochodu po gwarancji (odpowiedzi: 57) Witam, pod koniec tygodnia popsuł mi się samochód z wstępnych oględzin zerwał się łańcuch rozrządu w najbliższy poniedziałek będę miał...
§ naprawa drukarki bez gwarancji (odpowiedzi: 1) Witam, Mam problem z drukarką. W czasie drukowania zaświeciła mi się kontrolka, że tusze się skończyły, wymieniłam je i okazało się ze drukarka w...
§ Utrata gwarancji i płatna naprawa (odpowiedzi: 12) Witam Moje pytanie dotyczy naprawy gwarancyjnej pralki. Mechanik z serwisu gwarancyjnego pralki, wezwany do naprawy gwarancyjnej stwierdził że...
§ Naprawa sprzętu na gwarancji. (odpowiedzi: 6) Witam, proszę o poradę w następującej sprawie: Pewna firma kupiła ode mnie sprzęt "A" i zapłaciła za niego, za jakiś czas ta sama firma kupiła...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:12.