naprawa na gwarancji, jak to liczyć? - Forum Prawne

 

naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

Witam ponownie. Mam niewielki problem. Otóż w moim laptopie przestał działać napęd CD. Zgodnie z warunkami umowy (door-to-door), telefonicznie zgłosiłam usterkę. następnego dnia po rozmowie wysłałam (zgodnie z życzeniem konsultanta) skan dowodu sprzedazy na podanego ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
23-06-2010, 23:38  
differend
Stały bywalec
 
differend na Forum Prawnym
 
Posty: 2.061
Domyślnie naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

Witam ponownie.
Mam niewielki problem. Otóż w moim laptopie przestał działać napęd CD. Zgodnie z warunkami umowy (door-to-door), telefonicznie zgłosiłam usterkę. następnego dnia po rozmowie wysłałam (zgodnie z życzeniem konsultanta) skan dowodu sprzedazy na podanego @, posiadam @ zwrotnego potwierdzającego doręczenie mojej wiadomości.
I teraz problem:
firma nie przysyła kuriera po laptopa. Zgodnie z dowodem zakupu, 25 czerwca miną dwa lata, czyli okres gwarancyjny. Jednak w międzyczasie laptop był już w tym serwisie, więc okres gwarancji wydłuża się o ten czas (około 2 tygodni). Dzwoniłam ponownie, jednak wciąż nie ma kuriera po sprzęt. Podejrzewam, iż ujrzawszy dowód zakupu i fakt kończącej się gwarancji, serwis celowo przeciąga odebranie laptopa, aby minął okres gwarancyjny.
W związku z tym moje pytanie:
Ponieważ firma jest zobowiązana odebrać ode mnie sprzęt, takie są warunki gwarancji, czy od momentu zgłoszenia telefonicznego (rozmowy są nagrywane) to na nich spoczywa odpowiedzialność za sprzęt?
Czy jeżeli nie odbiorą go ode mnie w terminie gwarancji, skończy się ona?
Dodam, iż poprzednia naprawa (październik 2009), wyglądała inaczej, po moim telefonie przysłano kuriera, natomiast kazano mi przekazać mu kserokopię dowodu zakupu, bez wysyłania żadnych skanów.
differend jest off-line  
23-06-2010, 23:50  
dannyr
Użytkownik
 
Posty: 142
Domyślnie RE: naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

Witam,
Po pierwsze to firma krzak. Pamiętam jak kiedyś naprawiałem na gwarancji Door-2-Door, kartę grafiki. Kurier był następnego dnia wtorek i w czwartek miałem kartę, w domu naprawioną (tylko wentylator wymieniono). Firma MMV-Pierwsza klasa. Po drugie najwyraźniej przeciągają, aby Ci odmówić. I po trzecie..Dzwoń i walcz o swoje. Np. W rozmowie poproś o dowód , iż danego dnia zgłaszasz usterkę, lub napisz e-mail i niech odpiszą z potwierdzeniem w ciągu 30min.). Wówczas będzie dowód, że usterka wystąpiła podczas trwania gwarancji. Wtedy kurier w końcu przyjedzie. Poza tym co za cyrk ze skanowaniem dowodów zakupu!! Dzwonisz, kurier przybywa, a w paczce załączasz kopię faktury/paragonu i gwarancję (jeśli jest). Tak powinno to wyglądać.
dannyr jest off-line  
24-06-2010, 11:55  
differend
Stały bywalec
 
differend na Forum Prawnym
 
Posty: 2.061
Domyślnie RE: naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

no właśnie tez jestem zdziwiona, poniewaz poprzedni pobyt w tym samym serwisie wyglądał całkiem inaczej. Czy firma krzak? nie wiem, jeden z oficjalnych serwisów hp w polsce.... no cóż, ale widac każdy w końcu zaczyna kombinować.....
ale w mailu, w którym wysyłałam skan, napisałam, że "zgodnie z rozmową telefoniczną dotyczącą zgłoszenia reklamacyjnego laptopa (podałam nr seryjny), przesyłam skan dowodu zakupu i oczekuję na przyjazd kuriera. " Otrzymałam automatyczną odpowiedź o dostarczeniu @ do tej firmy, więc jakiś dowód juz mam...
differend jest off-line  
24-06-2010, 12:53  
cedwah
Ekspert
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 8.992
Domyślnie RE: naprawa na gwarancji, jak to liczyć?

Cytat:
Napisał/a differend Zobacz post
1. laptop był już w tym serwisie, więc okres gwarancji wydłuża się o ten czas (około 2 tygodni)
2/ Podejrzewam, iż ujrzawszy dowód zakupu i fakt kończącej się gwarancji, serwis celowo przeciąga odebranie laptopa, aby minął okres gwarancyjny.
3. rozmowy są nagrywane
4. Czy jeżeli nie odbiorą go ode mnie w terminie gwarancji, skończy się ona?
1. tak, ale tylko wtedy, gdy taki zapis jest w gwarancji
2. podejrzenie uzasadnione
3. ale to ich ewentualny dowód
4. tak

Proszę skierować do nich pismo reklamacyjne ze ZPO, zaznaczyć datę zgłoszenia telefonicznego i wezwać do odbioru laptopa. Sugeruje też rozpatrzenie złożenia reklamacji napodstawie niezgodności z umową konsumencką - oczywiście jeśli Pani jest w tej umowie konsumentem.
cedwah jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Czy naprawa gwarancyjna przedłuża okres gwarancji? - Kupiłem odtwarzacz DVD z dwuletnim okresem gwarancji. Po blisko roku odtwarzacz przestał odtwarzać płyty, oddałem go do naprawy. W serwisie został...
§ Wielokrotna, nieskuteczna naprawa a upływ okresu gwarancji - Witam wszystkich, Bardzo proszę o pomoc w temacie zasygnalizowanym w tytule wątku. Sprawa dotyczy pieca co/cw, który czasami się zawiesza i...
§ Jak liczyć ? - Problem jest taki: składnik majątku został zakupiony współnie przez małżeństwo. Formalnie są właścicielami jako X i Y, czyli posiadają po 50%. ...
§ niekończąca się naprawa w ramach gwarancji - witam, proszę o pomoc, mam problem z naprawą gwarancyjną, oddałem telefon kom nokia n95 do naprawy , usterka została naprawiona lecz uszkodzono w...
§ Naprawa sprzetu na gwarancji-w jakim okresie? - Troszeczkę pozawracam głowę i takze prosze o pomoc :help: Miesiąc temu kupiłam telewizor plazmowy Lg,po miesiącu użytkowania telewizor uległ awarii...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:10.