Odmowa uznania reklamacji - Forum Prawne

 

Odmowa uznania reklamacji

Chciałbym uzyskać poradę w następującej sprawie. Na poczatku wrzesnia zakupiłem tarcze hamulcowe marki "Brembo Max" do samochodu osobowego marki Audi A3 w sklepie motoryzacyjnym w Krakowie. Tarcze zostały założone w warsztacie samochodowym. Po dwóch tygodniach ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
03-11-2010, 21:12  
sonics
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Odmowa uznania reklamacji

Chciałbym uzyskać poradę w następującej sprawie.

Na poczatku wrzesnia zakupiłem tarcze hamulcowe marki "Brembo Max" do samochodu osobowego marki Audi A3 w sklepie motoryzacyjnym w Krakowie.
Tarcze zostały założone w warsztacie samochodowym. Po dwóch tygodniach tarcze zaczeły powodować bicie na kierownicy. Po ekspertyzie w warsztacie zostało stwierdzone ze tarcze są pokrzywione. Mechanik w ekspertyzie stwierdził wadę fabryczną produktu. Skontaktowałem się ze sklepem w którym zakupiłem tarcze i odesłałem je z pismem reklamacyjnym oraz stosownymi kopiami faktur za zakup, montaż, demontaż. Po około 1,5 miesiąca otrzymałem telefonicznie odpowiedz od sklepu ze reklamacja została odmówiona. Sprzedawca oznajmił mi ze towar poszedł do hurtowni - Inter-cars, gdzie stwierdzono "bicie w normie". Następnie zostały wysłane przez hurtownie do ekspertyzy do producenta "Brembo". Producent odesłał je z powrotem z pismem, którego treść brzmi identycznie, jak można znaleźć na forach internetowych szukając artykułów o odmowie reklamacji "Brembo":

"tarcze zostały źle założone, ponieważ widać ślady rdzy na powierzchni styku z piastą, co wskazuje na złe oczyszczenia piasty. To natomiast uniemożliwiło odprowadzenie ciepłą z tarczy, co doprowadziło do jej przegrzania i wygięcia."

źródło: http://forum.honda-klub.org.pl/viewt...t=6360&start=0

Producent zrzucił winę na warsztat, tak jak to podobno "standardowo" czyni. Warsztat założył to w pełni profesjonalnie, nie pierwszy raz dokonywałem napraw w tej firmie.

Co teraz robic? Prosze o porade...
sonics jest off-line  
03-11-2010, 22:22  
dominus31
Przyjaciel forum
 
Posty: 825
Domyślnie RE: Odmowa uznania reklamacji

Cytat:
Napisał/a sonics Zobacz post
Po około 1,5 miesiąca otrzymałem telefonicznie odpowiedz od sklepu ze reklamacja została odmówiona.

Reklamacja została uznana ?

Chwila 14 dni na odpowiedź na zgłoszenie dotyczy reklamacji czy towaru niezgodnego z umową ?


http://forumprawne.org/prawa-konsume...onsumenta.html
W poradniku jest jasno określone że jeśli zgłasza się towar niezgodny z umową ; to po 14 dniach jeśli nie ma odpowiedzi od sprzedawcy przyjmuje się że roszczenie klienta zostały uznane.
dominus31 jest off-line  
04-11-2010, 09:16  
sonics
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Odmowa uznania reklamacji

Sklep przyjął przedmiot do reklamacji. Oddałem przedmiot bez zastanawianie czy jest to z tytulu gwarancji, czy z tytułu niezgodności towaru z umowa.
Po czym sprzedawca zwodził mnie telefonicznie co tydzien jak dzwoniłem. Za pierwszym razem usłyszałem ze nie obowiazuje ich termin 14dni bo kupiłem przedmiot na fakture a nie na paragon. Wziałem zwykłą fakturę tzw. "imienna", nie prowadze działalnosci itp. Po 3 tygodniach dowiedziałem sie ze towar trafił do producenta w celu ekspertyzy. Po 5 tygodniach sprzedawca dzwoni ze towar nie został uznany do wymiany.
sonics jest off-line  
04-11-2010, 09:26  
Guardian Angel
Przyjaciel forum
 
Guardian Angel na Forum Prawnym
 
Posty: 6.751
Domyślnie RE: Odmowa uznania reklamacji

Termin ich obowiązuje - konsumentem jest osoba fizyczna, która może nawet prowadzić firmę, ale danego zakupu nie dokonała ani na firmę, ani ze względu na prowadzoną działalność gospodarczą czy zawodową. Faktura w tym wypadku jest potwierdzeniem zakupu. Jeżeli w zgłoszeniu reklamacji nie zostało jasno określone z jakiego tytułu jest składana, jest to reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową konsumencką (ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego).

Nie chcę źle wróżyć, ale sprawa najpewniej znajdzie się w sądzie - tzn. bez pomocy sądu spór nie zostanie rozwiązany. Polecam się skontaktować z Rzecznikiem Konsumentów, on Pana poprowadzi, a może sam się ze sklepem skontaktuje.

Pozdrawiam
Guardian Angel jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odmowa uznania szkody z OC spółdzielni mieszkaniowej - Witam. 3 miesiące temu na moje auto stojące pod blokiem spadł urwany gzyms z dachu. Auto stało w miejscu w którym nie było zakazu parkowania....
§ odmowa reklamacji - Witam Dostałem właśnie taką odpowiedź na reklamacje laptopa złożoną półtora miesiąca temu: Wszytko się zgadza z tym, że jestem prawie pewien...
§ CARDIF S.A.-odmowa uznania roszczenia kredytu - Zmarły tata 21.09.2007 zawarł umowę pożyczkową na okres 24 miesięcy z bankiem PKO S.A.. Ów kredyt był ubezpieczony w Cardif S.A.. Właśnie otrzymałem...
§ Słuchawki - odmowa reklamacji - Kupiłem jakiś czas temu słuchawki. Przestały grać więc zaniosłem je do punktu gdzie kupowałem z reklamacją. Sprzedawca odebrał i powiedział , ze mam...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:43.