Roszczenia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową - Forum Prawne

 

Roszczenia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową

Witam, 17 grudnia 2010 kupiłam od uzytkownika Allegro Dekoder Polsatu z pakietem na 7 miesięcy. Z racji, że użytkownik nie zgadza sie na wysyłanie przedmiotów za granicę, a obecnie nie przebywam w kraju, zamówiłam ten ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
08-02-2011, 13:51  
mclena
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Roszczenia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową

Witam, 17 grudnia 2010 kupiłam od uzytkownika Allegro Dekoder Polsatu z pakietem na 7 miesięcy. Z racji, że użytkownik nie zgadza sie na wysyłanie przedmiotów za granicę, a obecnie nie przebywam w kraju, zamówiłam ten dekoder, do członków mojej rodziny w Polsce, którzy od razu po otrzymaniu paczki, przeadresowali ją i wysłali bezpośrednio do mnie. Z racji, że bylo to przed świętami przesyłka dotarła dopiero po nowym roku, z powodu nadmiaru przesyłek na Poczcie Polskiej. Kiedy juz otrzymalam dekoder musiałam przeczekać tydzień z założeniem anteny satelitarnej z powodu bardzo złych warunków atmosferycznych. Kiedy juz podłączyłam dekoder, okazało się, że owszem działa, ale kanały które miały byc dostępne w ogóle nie działały. Od razu poinformowałam o tym sprzedającego. Po jego instrukcjach, oraz moich osobistych poszukiwaniach w internecie, jak rozwiązać problem - czyli aktywowac pakiet - nic nie uległo zmianie. Sprzedający sugerował, że to moja antena satelitarna może byc uszkodzona, bądź miec za słaby sygnał, więc zaproponował, aby sprawdzić dekoder u sąsiada i wtedy przeprowadzić aktywację, tak jak instruował. To także nie przyniosło efektu. W końcu po wielu telefonach bezpośrednio do cyfrowego Polsatu, osoba z Biura Obslugi Klienta, poinformowała mnie, że aktywacje może przeprowadzić dopiero wtedy, kiedy podamy dane z zawartej z nimi umowy. Umowy nie otrzymalam od Sprzedającego, więc zadzwonilam do niego z prośbą o podanie danych do aktywacji. Okazało sie, że Sprzedający przeszukał cała swoja firmę(tak to określił, jednak moim zdaniem jest on osoba prywatną, a nie firmą), i nie znalazł, sugerując, że ja wyrzucił. Byłam tym faktem zdumiona, gdyz byłam przekonana, że Sprzedający sumiennie prowadzi dokumentację firmy, a takie ważne dokumenty, sa odpowiednio przechowywane. Sprzedający zasugerował zamianę dekodera na inny - gorszy, ale z tym samym pakietem. Nie zgodził sie na zwrot pieniędzy, tylko zamiana była przez niego akceptowana. 21 stycznia 2011 odesłałam przesyłkę, której koszty wynosiły aż 40 euro. 27 stycznia listonosz próbował dostarczyć przesyłkę, ale nikogo nie zastał pod wskazanym adresem, co wynika ze statusu przesyłki, który to sprawdzić mozna na stronie internetowej Irlandzkiej Poczty. Widnieje tam informacja - "no answer at adress"- brak odpowiedzi pod wskazanym adresem i kolejna - "item in deposit" - przesyłka w depozycie, czyli jest awizowana. Na moje pytania odnosnie przesyłki, sprzedający odpowiedział krótko, że jej nie dostał. Na mojego następnego maila, w którym informuję go, iż wiem, co sie dzieje z przesyłką i że jest awizowana, pytam go, kiedy będzie w stanie odebrać przesyłkę. Dostałam odpowiedź iż adres poczty podany na awizo jest błędny, a Sprzedający zostawił numer telefonu pracownikom Poczty, aby Ci mogli go poinformować gdzie może odebrac przesyłkę. Ta odpowiedź otrzymałam 01 lutego 2011 rano. Do dnia dzisiejszego przesyłka nie została odebrana przez sprzedającego. Tak sie składa, że zanim wyjechałam za granicę, pracowałam na poczcie i wiem, że na awizo widnieje numer przesyłki, ktory wystarczy podac Pani w okienku na poczcie, albo nawet przez telefon, aby mogła udzielić informacji gdzie obecnie znajduje sie przesyłka. Takie informacje otrzymuje sie od ręki, zatem nie rozumiem dlaczego Sprzedający nic jeszcze w tej sprawie nie zrobił. Moje prosby aby Sprzedający zaangażował się w kompletna finalizacje transakcji nie nie przynosza efektu, dlatego zdecydowałam zgłosic to do serwisu allegro, na którym odbył się zakup w/w dekodera. Pragne zaznaczyć, że nie mam pretensji do Sprzedającego odnośnie wadliwego towaru - czasem nie mozna tego przewidzieć - jestem rozczarowana tym, że sprzedający dokumentacje dekodera wyrzucił - gdyby ja zachował, nie ponosilabym dodatkowych kosztów związanych z zamiana dekodera. Jednak, i to jestem w stanie zrozumieć, ale juz praktycznie kompletny brak zaangażowania w finalizacje transakcji - tego nie rozumiem i oczekuję szybkiego rozwiązania sporu, gdyz zwrot przesyłki z powodu nieodebrania jej w terminie przez Sprzedającego narazi mnie na dodatkowe koszty, które juz obecnie są zdecydowanie zawyzone. Zwrot przypadnie w ten Czwartek. Co mogę zrobić? Kogo zawiadomić? Jeśli nieodbierze przesyłki - jak mogę odzyskac moje pieniądze? Drugi raz nie mam zamiaru tego wysyłac, bo mnie na to nie stać. Prosze o rady osoby, które wiedzą cos w tej sprawie. Pozdrawiam.
mclena jest off-line  
09-02-2011, 09:28  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 3.947
Domyślnie RE: Roszczenia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową

Coś mi tu brzydko pachnie... Skoro chciałaś mieć cyfrowy polsat, to dlaczego po prostu nie poszłaś do punktu sprzedaży i po prostu nie kupiłaś i nie podpisałaś umowy??
cameleonix11 jest off-line  
09-02-2011, 10:28  
zatarius
Użytkownik
 
Posty: 100
Domyślnie RE: Roszczenia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową

Wcale nie dziwie sie, ze sprzedajacy nie chcial podac danych z umowy - w koncu znajduja sie na niej:
imie i nazwisko, pesel, nr dowodu os., telefon, adres zamieszkania oraz adres mailowy.
Trzeba bylo poprosic jego o wyjasnienie sprawy z Polsatem Cyfrowym.
zatarius jest off-line  
09-02-2011, 15:46  
mclena
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Roszczenia konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową

Panowie mnie nie zrozumieli. Chodziło o to, że to nie jest Polsat Cyfrowy na umowe, tylko prepaid. Mogę z niego korzystać tylko przez określony opłacony czas. Potem nadaje sie na smietnik. Wg. tego Pana dekoder powinien działac od razu, a nie działał. Nie chce wiązać się z Polsatem na umowę na 15 lub 29 miesięcy bo nie wiem, czy np. za pół roku będzie mnie na to stać. Czas w umowie jest zbyt długi. A to, że Pan nie chciał przesłac umowy - do tego nowego dekodera powiedział, że mi prześle umowe, więc to jak widac nie jest dla niego problem. Tak jak zrozumiałam, ten pan odkupuje od kogoś dekodery i potem sprzedaje je drożej, albo jakims innym sposobem - nie wiem nie wnikam, to jego sprawa. Ale sprawa juz w zasadzie nieaktualna, bo powiedziałam Panu, że jak nie odbierze tego dekodera, to zgłosze to na Policje i już dziś dekoder był odebrany.
mclena jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
§ Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową markman Prawa konsumenta 1 23-01-2011 17:32
§ Odmowa przyjęcia sprzętu do naprawy z tytułu niezgodności towaru z umową. Nejber Prawa konsumenta 1 27-12-2010 13:24
§ Problem ze zwrotem towaru z tytułu niezgodności z umową agrafka24g Prawa konsumenta 4 25-11-2010 13:45
§ Zasadność reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową mobilny Prawa konsumenta 2 02-07-2010 12:51
§ Reklamacja z tytułu niezgodności z umową towaru konsumenckiego od strony sprzedawcy kathka Prawa konsumenta 3 29-05-2010 08:17
§ Czy gdy reklamuję z tytułu niezgodności towaru z umową, to zostawiam zepsuty towar? arbussy Prawa konsumenta 3 27-04-2010 17:11


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:42.