Rzecznik Praw Konsumenta - Forum Prawne

 

Rzecznik Praw Konsumenta

Witam! moje pytanie dotyczy Rzecznika Praw Konsumenta. jakiś 3 miesiące temu udałam się do niego w celu uzyskania pomocy w zerwaniu umowy z orange dotyczącej internetu. chciałam ją zerwać z powodu fatalnego zasięgu pomimo zapewnień ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § zakup na autoszrocie.
    Witam.W dniu 13.07.2016 r. mąż zakupił skrzynię biegów do naszego samochodu na autoszrocie w Wałbrzychu za 700...
  • § Internet LTE w Play Wypowiedze...
    Witam, posiadam 2 internety w Play LTE "Bez limitu". Po czasie okazało się, że internet "bez limitu" posiada...
  • § Zwrot przesyłki z myślą że tow...
    Mam otóż taki problem że kupiłem na olx telefon. Oczywiście wybrałem opcje płatności przy odbiorze. I jak tylko...

Odpowiedz
 
20-12-2007, 20:10  
gwiazdeczka104
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie Rzecznik Praw Konsumenta

Witam! moje pytanie dotyczy Rzecznika Praw Konsumenta. jakiś 3 miesiące temu udałam się do niego w celu uzyskania pomocy w zerwaniu umowy z orange dotyczącej internetu. chciałam ją zerwać z powodu fatalnego zasięgu pomimo zapewnień sprzedawcy że w miejscu w którym mieszkam będzie dobrej jakości. do Rzecznika udałam się z pismem które otrzymałam od orange w którym na moją prośbę o zerwanie umowy otrzymałam odp iż nie ma takiej możliwości oraz propozycję abym zakupiła sobie antenę zewnętrzną i jeśli zasięg się poprawi orange zwróci mi koszty. takie rozwiązanie mi nie odpowiadało więc przekazałam sprawe w ręce rzecznika. i tu moje pytanie ile może trwać rozwiązanie takiej sprawy??? początkowo RPK twierdził że kontaktowł się z orange telefonicznie co nie przyniosło rezultatu, następnie stwierdził że wysłał do orange list na który również otrzymał negatywną odp, jakiś miesiąc temu stwierdził że wyśle pismo do którego orange musi się ustosunkować w ciągu 14 dni. przy każdej wizycie zapisywał sobie mój nr twierdząc że zadzwoni jak się czegoś dowie oczywiście nigdy tak się nie stało. i tu kolejne moje pytanie czy ta sprawa nie trwa za długo, czy orange odpisując RPK nie powinno do mnie wysłać również jakiegoś zawiadomienia z odpowiedzią??? Czy moge tą sprawe przekazać gdzie indziej -gdzieś "wyżej" bo jak tak dalej pojdzie to szybciej doczekam się końca umowy niż rozwiązania tej sprawy. pozdrawiam
gwiazdeczka104 jest off-line  
02-12-2010, 15:11  
JulkaJ23
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Witam! Zwracam się z ogromną prośbą o szczere i kompetentne informacje na temat mojego prawa i możliwości odszkodowania w danej sprawie: •1, 5 miesiąca temu oddałam swój telefon do naprawy na ulicy KEN w Tesco. Pracownicy tej usługi kazali mi przyjść po naprawiony juz telefon po tygodniu. Tak też zrobiłam.
W między czasie okazało się, że mam jeszcze gwarancje na ten telefon, więc mogłabym naprawić go bez żadnych kosztów w salonie sieci.
Na moje "szczęście" okazało się, że telefonu jeszcze nie ma, więc mogę odwołać naprawę i odzyskać telefon w stanie, w którym go oddalam.
Miałam zwrócić się następnego dnia. Również zgłosiłam się po odbiór tak jak mi kazano, ale telefonu nie było nadal.
Z każdym następnym razem(a było ich 5) przychodziłam by odzyskać jedynie swój telefon bez korzystania z ich usługi i za każdym razem obiecywano mi, że już go wysyłają i będzie za dzień-dwa.
Dziś znów, po 1, 5mies zgłosiłam sie tam, a telefonu jak nie było, tak nie ma.
Wydaje mi się, że zwykłe przeprosiny nie będą wystarczającą rekompensatą.
Od początku mówiłam że zależy mi na czasie i oddając go uprzednio zapytałam się ile będę czekała.
Proszę o szybką odpowiedz. Pozdrawiam.
JulkaJ23 jest off-line  
18-07-2011, 22:59  
Arizona11
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie Rzecznik Praw Konsumenta

Mam pytanie: moja siostra uległa wypadkowi(potrącił ją samochód) i obecnie jest w śpiączce. Lekarze niestety nie przewidują poprawy jej stanu zdrowia. W związku z tym chciałam zrezygnowac z telefonów siostry, które ma na mixa w orange i w plusie. Napisałam pismo do tych sieci i załączyłam zaświadczenie ze szpitala, które potwierdzało stan siostry. Niestety dostałam dwie negatywne odpowiedzi, że nie nie jest możliwe rozwiązanie takich umów i jedynym rozwiązaniem jest przepisanie telefonów na innego użytkownika. Niestety nie jest to możliwe, gdyż każdy z rodziny ma telefony na umowę, wiec nie są nikomu potrzebne. Zastanawiam się jak to wygląda ze strony prawnej. Proszę o odpowiedz. Pozdrawiam.
Arizona11 jest off-line  
22-11-2013, 07:55  
ajaka122
Początkujący
 
ajaka122 na Forum Prawnym
 
Posty: 28
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Witam, czy rzecznik może sprawdzić korespodencję np moją z pocztą polską?
ajaka122 jest off-line  
22-11-2013, 13:14  
Venti
Użytkownik
 
Venti na Forum Prawnym
 
Posty: 306
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Rzecznik konsumentów, nie jest wszechmogący. Jego działanie jest uregulowane prawnie i działa wyłącznie na zasadzie porad/mediacji, ew. może skierować sprawę konsumencką do sądu. Przedsiębiorca ma obowiązek odpisać rzecznikowi i nic więcej.
Umów z sieciami nie da się tak łatwo rozwiązać, a już tym bardziej ze względu na zasięg. Nawet UKE nie jest tu w stanie pomóc, bo zgodnie z umową/regulaminem, operator świadczy usługi w ramach możliwości swojej sieci.

@ajaka122: Ochrona danych osobowych, więc jak sama mu tą korespondencję udostępnisz, to może sprawdzić... w innym przypadku, nie może jej żądać od PP.
Venti jest off-line  
23-11-2013, 04:35  
ajaka122
Początkujący
 
ajaka122 na Forum Prawnym
 
Posty: 28
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Dzięki.
ajaka122 jest off-line  
23-11-2013, 17:21  
Colder
Moderator globalny
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.773
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Zamykam, bo każdy pyta o coś innego. Poza tym nie ma w Polsce czegoś takiego jak Rzecznik Praw Konsumenta.
Colder jest off-line  
26-02-2016, 15:48  
aneta1176
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Witam. Mam prośbę o udzielenie mi informacji na temat mojego postu .
kupiłam niecałe dwa lata temu laptopa a dokładnie dwa lata minie w sierpniu a juz mój laptop był trzy razy w naprawie. Dwa razy wymienili dysk twardy a 2 tyg temu płytę główna . przy drugiej naprawie poinformowano mnie o wymianie sprzętu na nowy jeżeli jeszcze raz się popsuj. I oczywiście wystąpiłam jak się teraz popsuł 3 raz , ale oczywiście sprzęt naprawiono a nie wymieniono . a w odpowiedzi dostałam takie pismo od firmy .


W odpowiedzi na prośbę o wymianę urządzenia na nowy model, pragniemy
poinformować, że po zapoznaniu się z historią napraw i aktualnie
występującym uszkodzeniem oraz opierając się na warunkach ograniczonej
Gwarancji , stwierdziliśmy, że urządzenie nie kwalifikuje się do wymiany
na nowe.

Rozumiemy, że konieczność ponownej naprawy urządzenia w Centrum Serwisowym
stwarza niedogodności. Dlatego też sprzęt zostanie poddany dodatkowym i
kompletnym testom, tak aby ewentualne usterki zostały trwale wyeliminowane.
Dołożymy też wszelkich starań aby naprawa została zakończona w możliwe
najkrótszym czasie.

Proszę o odpowiedz . Pozdrawiam
aneta1176 jest off-line  
26-02-2016, 21:33  
cedwah
Ekspert
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 12.237
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Podaj daty złożenia ostatniej reklamacji i otrzymania odpowiedzi.
cedwah jest off-line  
26-02-2016, 21:48  
rws-92
Stały bywalec
 
Posty: 3.962
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Cytat:
Napisał/a aneta1176
opierając się na warunkach ograniczonej
Gwarancji
, stwierdziliśmy, że urządzenie nie kwalifikuje się do wymiany na nowe.
Reklamowała Pani na podstawie gwarancji, wszelkich odpowiedzi należy szukać w jej zapisach.
rws-92 jest on-line  
28-02-2016, 19:18  
aneta1176
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Sprzęt był zakupiony w sierpniu 2014 roku . Pierwszy raz się zepsuł w październiku 2014 ,następna naprawa była w maju 2015 roku a trzecia naprawa teraz w lutym w 2016 r a odpowiedź była taka na wymianę sprzętu na nowy

W odpowiedzi na prośbę o wymianę urządzenia na nowy model, pragniemy
poinformować, że po zapoznaniu się z historią napraw i aktualnie
występującym uszkodzeniem oraz opierając się na warunkach ograniczonej
Gwarancji , stwierdziliśmy, że urządzenie nie kwalifikuje się do wymiany
na nowe.

Rozumiemy, że konieczność ponownej naprawy urządzenia w Centrum Serwisowym
stwarza niedogodności. Dlatego też sprzęt zostanie poddany dodatkowym i
kompletnym testom, tak aby ewentualne usterki zostały trwale wyeliminowane.
Dołożymy też wszelkich starań aby naprawa została zakończona w możliwe
najkrótszym czasie.
aneta1176 jest off-line  
28-02-2016, 20:11  
cedwah
Ekspert
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 12.237
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Cytat:
Napisał/a aneta1176
trzecia naprawa teraz w lutym w 2016 r a odpowiedź była taka na wymianę sprzętu na nowy
reklamowałaś na podstawie "ustawy konsumenckiej", czy gwarancji.

Prosiłem o daty, a data składa się z liczby dnia, miesiąca i roku.
cedwah jest off-line  
02-03-2016, 15:57  
aneta1176
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Rzecznik Praw Konsumenta

Jak wspomniałam laptop był zakupiony w sierpniu 2014 roku a dokładnie 16-08-2014 roku i był reklamowany na podstawie gwarancji . Zaś jego naprawy nastąpiły:
Pierwsza 28-10-2014 wymiana dysku twardego .
Druga 20-05-2016 wymiana dysku twardego.
Trzecia 16-02-2016 wymiana płyty głównej.
aneta1176 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja butów i rzecznik praw konsumenta (odpowiedzi: 3) Witam! Na początku czerwca tego roku zakupiłem buty, które po okresie niecałych 3 miesięcy uległy zniszczeniu zdecydowanie przekraczającemu normy....
§ Rzecznik Praw Konsumenta (odpowiedzi: 2) Witam, Chciałabym się dowiedzieć, gdzie muszę się udać do Rzecznika Praw Konsumenta. Czy obojętnie w jakim mieście pójdę do RPK czy musi on być z...
§ reklamacja a rzecznik praw konsumenta (odpowiedzi: 1) Mam bardzo ważne pytanie Otóż byłam u rzecznika praw konsumenta w sprawie 2 krotnie odrzuconej reklamacji przez sklep drzwi zewnętrznych (wady jawne...
§ Rzecznik praw konsumenta - nie dotrzymał słowa. Pomóżcie. (odpowiedzi: 1) Witam. Nie wiem czy tytuł dobry, ale pomóżcie proszę. W skrócie. Złożyłam u rzecznika skargę na osobę prywatną, która wzięła ode mnie...
§ Rzecznik praw konsumenta (odpowiedzi: 1) Chciałbym się dowiedzieć czy Rzecznik praw konsumenta dla klienta jest jednostką bezpłatną Czy bierze jakąś kasę? chodzie o Rzecznika praw...
§ rzecznik praw konsumenta (odpowiedzi: 1) Witam, Chciałabym skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumenta. Czy mogę skorzystać z pomocy rzecznika z innego miasta niż to, w którym mieszkam?...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:06.