Reklamacja telefonu (PLUS GSM) - Forum Prawne

 

Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Witam, Mam kilka pytań dotyczących możliwości złożenia reklamacji telefonu. Sprawa wygląda następująco: Telefon był zakupiony w lutym 2010 r. w PLUSie (Oferta MIX). Nie posiadam paragonu, mam natomiast kartę gwarancyjną na której wypisane są: data ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Jak przejąć kredyt córki na si...
    Córka jest kredytobiorcą w banku. Wyjeżdża na stałe za granicę. Chciałaby "zdjąć" z siebie obciążenie...
  • § simlock24 - reklamacja
    Witam, proszę o wyjaśnienie czy mogę domagać się zwrotu pieniędzy w takiej sytuacji: otrzymałam telefon w...
  • § Kontrakt serwisowy Citroena
    Witam Zakupione auto Citroen C5 w pierwszej dekadzie maja 2013 roku na firmę z dodatkowym kontraktem serwisowym na 4...

Odpowiedz
 
25-04-2011, 09:36  
rpawelek
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Witam,

Mam kilka pytań dotyczących możliwości złożenia reklamacji telefonu. Sprawa wygląda następująco:
Telefon był zakupiony w lutym 2010 r. w PLUSie (Oferta MIX). Nie posiadam paragonu, mam natomiast kartę gwarancyjną na której wypisane są: data zakupu, numer seryjny i nazwa telefonu, oraz pieczątka punktu sprzedaży i nieczytelny podpis sprzedawcy.

1. Na karcie gwarancyjnej jest informacja o wymaganym oryginale dowodu zakupu, wypełnionej karcie i pudełku. Czy w związku z brakiem paragonu mogę skorzystać z gwarancji producenta?

2. Czy mogę skorzystać z reklamacji ustawowej?

3. Jeżeli tak, to czy lepiej żądać wymiany telefonu na nowy, czy naprawy obecnego (w telefonie zepsuł się panel dotykowy, a ten model dalej jest w ofercie operatora)?

Zależy mi na możliwie szybkim i ugodowym załatwieniu sprawy. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
rpawelek jest off-line  
25-04-2011, 12:09  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 419
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

1.w plusie wystawiają faktury imienne w postaci kartki A4 poszukaj jej powinna być przy umowie,jeśli nie znajdziesz to kwestia tego jak podejdzie do tego salon może być tak że wydadzą ci duplikat i będziesz mógł reklamować telefon.
2.tak pod warunkiem pkt.1
3.przeczytaj w karcie gwarancyjnej tam są warunki wymiany telefonu na nowy
kubus_223 jest off-line  
27-04-2011, 10:48  
rpawelek
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Dzięki za odpowiedzi,

Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu (przy reklamacji za niezgodność towaru z umową), czy jak sprzedawca koniecznie będzie chciał paragon/fakturę to nic nie da się zrobić?

I jeszcze jedno pytanie... Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki? W jaki sposób to zrobić, by nie wiązało się z dużymi kosztami, lub czy ewentualne koszty są później do odzyskania?
rpawelek jest off-line  
27-04-2011, 11:56  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.202
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Cytat:
Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki
Tak, ale Sądowi. Na razie chcesz skorzystać z gwarancji/rękojmi, także to sprzedawca/producent określa czy są usterki - nic nie udowadniasz.
Cytat:
Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu
Najlepiej idź do salonu i zgłoś reklamację. Prawdopodobnie Ci przyjmą.
tcp jest off-line  
27-04-2011, 12:13  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 419
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Cytat:
Napisał/a rpawelek Zobacz post
Dzięki za odpowiedzi,

Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu (przy reklamacji za niezgodność towaru z umową), czy jak sprzedawca koniecznie będzie chciał paragon/fakturę to nic nie da się zrobić?

I jeszcze jedno pytanie... Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki? W jaki sposób to zrobić, by nie wiązało się z dużymi kosztami, lub czy ewentualne koszty są później do odzyskania?
Masz umowę o świadczenie usług weź ją ze sobą powinno wystarczyć.
kubus_223 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
§ Reklamacja telefonu AlaRabka Prawa konsumenta 12 12-03-2012 20:26
§ Reklamacja telefonu. borimir86 Prawa konsumenta 14 14-10-2010 10:43
§ 5 reklamacja telefonu norbert m Prawa konsumenta 3 30-01-2010 16:21
§ Reklamacja telefonu w ERA rafart Prawa konsumenta 4 15-12-2008 16:25
§ Reklamacja telefonu packman Prawa konsumenta 4 09-12-2007 08:12


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 14:19.