Reklamacja telefonu (PLUS GSM) - Forum Prawne

 

Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Witam, Mam kilka pytań dotyczących możliwości złożenia reklamacji telefonu. Sprawa wygląda następująco: Telefon był zakupiony w lutym 2010 r. w PLUSie (Oferta MIX). Nie posiadam paragonu, mam natomiast kartę gwarancyjną na której wypisane są: data ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Istotna wada towaru - zwrot pi...
    Witam Zakupiłem na portalu Allegro prostownicę do włosów.. Gdy zamówiony towar do mnie dotarł, okazało się...
  • § Płacę za nic.. Pilne!!!!
    Witam. Mój problem polega na tym, że od pewnego czasu nie mam internetu i pomimo tego, że zostało to zgłoszone...
  • § Skrócenie pobytu na kwaterze
    Dzień dobry , Zwracam się z prośbą o odpowiedź w następującej kwestii. W styczniu 2016 roku zarezerwowałem...

Odpowiedz
 
25-04-2011, 09:36  
rpawelek
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Witam,

Mam kilka pytań dotyczących możliwości złożenia reklamacji telefonu. Sprawa wygląda następująco:
Telefon był zakupiony w lutym 2010 r. w PLUSie (Oferta MIX). Nie posiadam paragonu, mam natomiast kartę gwarancyjną na której wypisane są: data zakupu, numer seryjny i nazwa telefonu, oraz pieczątka punktu sprzedaży i nieczytelny podpis sprzedawcy.

1. Na karcie gwarancyjnej jest informacja o wymaganym oryginale dowodu zakupu, wypełnionej karcie i pudełku. Czy w związku z brakiem paragonu mogę skorzystać z gwarancji producenta?

2. Czy mogę skorzystać z reklamacji ustawowej?

3. Jeżeli tak, to czy lepiej żądać wymiany telefonu na nowy, czy naprawy obecnego (w telefonie zepsuł się panel dotykowy, a ten model dalej jest w ofercie operatora)?

Zależy mi na możliwie szybkim i ugodowym załatwieniu sprawy. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
rpawelek jest off-line  
25-04-2011, 12:09  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 418
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

1.w plusie wystawiają faktury imienne w postaci kartki A4 poszukaj jej powinna być przy umowie,jeśli nie znajdziesz to kwestia tego jak podejdzie do tego salon może być tak że wydadzą ci duplikat i będziesz mógł reklamować telefon.
2.tak pod warunkiem pkt.1
3.przeczytaj w karcie gwarancyjnej tam są warunki wymiany telefonu na nowy
kubus_223 jest off-line  
27-04-2011, 10:48  
rpawelek
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Dzięki za odpowiedzi,

Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu (przy reklamacji za niezgodność towaru z umową), czy jak sprzedawca koniecznie będzie chciał paragon/fakturę to nic nie da się zrobić?

I jeszcze jedno pytanie... Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki? W jaki sposób to zrobić, by nie wiązało się z dużymi kosztami, lub czy ewentualne koszty są później do odzyskania?
rpawelek jest off-line  
27-04-2011, 11:56  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Cytat:
Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki
Tak, ale Sądowi. Na razie chcesz skorzystać z gwarancji/rękojmi, także to sprzedawca/producent określa czy są usterki - nic nie udowadniasz.
Cytat:
Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu
Najlepiej idź do salonu i zgłoś reklamację. Prawdopodobnie Ci przyjmą.
tcp jest off-line  
27-04-2011, 12:13  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 418
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Cytat:
Napisał/a rpawelek
Dzięki za odpowiedzi,

Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu (przy reklamacji za niezgodność towaru z umową), czy jak sprzedawca koniecznie będzie chciał paragon/fakturę to nic nie da się zrobić?

I jeszcze jedno pytanie... Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki? W jaki sposób to zrobić, by nie wiązało się z dużymi kosztami, lub czy ewentualne koszty są później do odzyskania?
Masz umowę o świadczenie usług weź ją ze sobą powinno wystarczyć.
kubus_223 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ zamiana telefonu przez Olx/ reklamacja zamienionego telefonu (odpowiedzi: 8) witam moj problem jest Taki ze jakis czas temu wystawilem telefon na zamiane , znalalem chetnego i dogadalismy szczegoly . napisalem mu ze telefon ma...
§ Reklamacja Telefonu (odpowiedzi: 1) Witam dnia 20.12.2014 roku złożyłem Reklamacje telefonu i wyraziłem chęc naprawy do sklepu RTV AGD dnia 7.01.2015 roku dostałem dopiero odpowiedz...
§ reklamacja telefonu (odpowiedzi: 1) We wrześniu rok temu podpisałam umowę z siecią play. Wzięłam od nich telefon huawei g510 w systemie mix co miesiąc 30zł przez dwa lata. Od tego czasu...
§ Reklamacja telefonu (odpowiedzi: 1) Witam. Posiadam w pewnej sieci komórkowej telefon w tzw. taryfie MIX. Posiadam go od lipca 2012 i od tego czasu już trzykrotnie się psuł. Za każdym...
§ Reklamacja telefonu (odpowiedzi: 2) Witam! Mam 2 pytania: 1.Czy jeśli zakupiłem telefon w salonie PLAY, a gwarancję mam w NOKII, to czy muszę specjalnie jechać do salonu NOKII żeby...
§ Reklamacja Telefonu (odpowiedzi: 8) Witam, Niecaly rok temu kupilem telefon w MediaMarkt. Po jakis 8 miesiacach telefon mi przestal dzialac wiec oddalem go do reklamacji. W umowie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:18.