Reklamacja telefonu (PLUS GSM) - Forum Prawne

 

Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Witam, Mam kilka pytań dotyczących możliwości złożenia reklamacji telefonu. Sprawa wygląda następująco: Telefon był zakupiony w lutym 2010 r. w PLUSie (Oferta MIX). Nie posiadam paragonu, mam natomiast kartę gwarancyjną na której wypisane są: data ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Sprzedaż e papierosów nieletni...
    Witam mam pytanie jak ma się sprawa sprzedaży e papierosow nieletnim , jestem osobą fizyczna i chce sprzedać to...
  • § Sprzedaż telefonu i zwrot
    Witam. Sprzedałem niecały miesiąc temu telefon na allegro. Człowiek który go kupił po tygodniu zaczął mieć...
  • § Bardzo pilne!
    Witam, nakreślę może od razu sytuację. Wraz z żoną zakupiłem w pewnej firmie oprawki oraz soczewki....

 
25-04-2011, 09:36  
rpawelek
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Witam,

Mam kilka pytań dotyczących możliwości złożenia reklamacji telefonu. Sprawa wygląda następująco:
Telefon był zakupiony w lutym 2010 r. w PLUSie (Oferta MIX). Nie posiadam paragonu, mam natomiast kartę gwarancyjną na której wypisane są: data zakupu, numer seryjny i nazwa telefonu, oraz pieczątka punktu sprzedaży i nieczytelny podpis sprzedawcy.

1. Na karcie gwarancyjnej jest informacja o wymaganym oryginale dowodu zakupu, wypełnionej karcie i pudełku. Czy w związku z brakiem paragonu mogę skorzystać z gwarancji producenta?

2. Czy mogę skorzystać z reklamacji ustawowej?

3. Jeżeli tak, to czy lepiej żądać wymiany telefonu na nowy, czy naprawy obecnego (w telefonie zepsuł się panel dotykowy, a ten model dalej jest w ofercie operatora)?

Zależy mi na możliwie szybkim i ugodowym załatwieniu sprawy. Z góry dziękuję za odpowiedzi.
rpawelek jest off-line  
25-04-2011, 12:09  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 419
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

1.w plusie wystawiają faktury imienne w postaci kartki A4 poszukaj jej powinna być przy umowie,jeśli nie znajdziesz to kwestia tego jak podejdzie do tego salon może być tak że wydadzą ci duplikat i będziesz mógł reklamować telefon.
2.tak pod warunkiem pkt.1
3.przeczytaj w karcie gwarancyjnej tam są warunki wymiany telefonu na nowy
kubus_223 jest off-line  
27-04-2011, 10:48  
rpawelek
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Dzięki za odpowiedzi,

Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu (przy reklamacji za niezgodność towaru z umową), czy jak sprzedawca koniecznie będzie chciał paragon/fakturę to nic nie da się zrobić?

I jeszcze jedno pytanie... Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki? W jaki sposób to zrobić, by nie wiązało się z dużymi kosztami, lub czy ewentualne koszty są później do odzyskania?
rpawelek jest off-line  
27-04-2011, 11:56  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.194
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Cytat:
Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki
Tak, ale Sądowi. Na razie chcesz skorzystać z gwarancji/rękojmi, także to sprzedawca/producent określa czy są usterki - nic nie udowadniasz.
Cytat:
Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu
Najlepiej idź do salonu i zgłoś reklamację. Prawdopodobnie Ci przyjmą.
tcp jest off-line  
27-04-2011, 12:13  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 419
Domyślnie RE: Reklamacja telefonu (PLUS GSM)

Cytat:
Napisał/a rpawelek Zobacz post
Dzięki za odpowiedzi,

Chodzi mi jednak, również o to, czy sama ta pieczątka, z datą zakupu, podpisem sprzedawcy i nazwą telefonu może posłużyć jako dowód zakupu (przy reklamacji za niezgodność towaru z umową), czy jak sprzedawca koniecznie będzie chciał paragon/fakturę to nic nie da się zrobić?

I jeszcze jedno pytanie... Minęło już ponad 6 miesięcy od zakupu, teraz więc to ja muszę udowodnić, że nie spowodowałem usterki? W jaki sposób to zrobić, by nie wiązało się z dużymi kosztami, lub czy ewentualne koszty są później do odzyskania?
Masz umowę o świadczenie usług weź ją ze sobą powinno wystarczyć.
kubus_223 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja telefonu - Witam. Tydzień temu kupiłam nowy telefon nokia 5530 w komisie. Miałam jednak od początku problem z jego włączaniem. Na początku to zdarzało się...
§ Reklamacja telefonu. - Witam serdecznie, 22-06-2007 oddałem telefon do reklamacji u sprzedawcy (salon era gsm). Po upływie 14 dni roboczych dogładnie 16 dnia roboczego...
§ 5 reklamacja telefonu - Czy po 5 reklamacij telefonu sony erikson mam prawo do nowego aparatu po 4 naprawie firma odpisała mi że jedynym moim prawem jest dalsze reklamowanie...
§ Reklamacja telefonu w ERA - W kwietniu 2007r zakupiłem telefon w sieci ERA. W tym tygodniu przestał działać klawisz odbioru połączenia. Poszedłem więc do salonu Ery i...
§ Reklamacja telefonu - hej! Ponad rok temu zakupiłem w salonie O. nowy telefon marki Sagem. Producent udzielał gwarancji na 12 miesięcy.po okresie roku i kilku tygodni...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:59.