Problem z reklamacją- firma kurierska

yecath

New member
Witam, to mój pierwszy post na forum.

Mam problem z firmą kurierską.
Zakupiłam gitarę w sklepie internetowym, kurier miał dostarczyć gitarę pod adres Ulica 4/5, teść czekał cały dzień, potem okazało się, że kurier się pomylił i próbował dostarczyć paczkę na adres Ulica 5/4. Zostawił tam awizo. W poniedziałek (bez żadnego powiadomienia nas) próbował dostarczyć paczkę ponownie już na właściwy adres- zostawił awizo. We wtorek ostatecznie udało mu się (po mojej interwencji) dostarczyć paczkę. Mąż otworzył paczkę dosłownie po 5 minutach od przyjazdu kuriera (opakowanie było nienaruszone), okazało się, że gitara jest połamana. Wartość gitary: ok. 550 zł (mamy paragon), przesyłka była ubezpieczona na 600 zł.

Reklamację zgłosiliśmy firmie kurierskiej ok. 10 minut po otrzymaniu gitary, następnego dnia przyjechał pan z firmy, spisał protokół szkody. Dosłałam dokumenty niezbędne do procesu reklamacyjnego. I od tamtego czasu... Cisza. Dzwonię co jakiś czas, za każdym razem przez kilka minut tłumaczę, o co chodzi, do tej pory nie uzyskałam żadnej konkretnej odpowiedzi.

Minęły już ponad 3 tygodnie od wysłania dokumentów, a miesiąc od zgłoszenia telefonicznego. Jedyne, co udało mi się dowiedzieć przez telefon, to: "Pańska reklamacja nie zostanie najprawdopodobniej uznana, nie wiem, dlaczego, ale przyjdzie pismo pocztą". Oczywiście nic nie przyszło.
Nie wiem, czy mogę tutaj napisać, o jaką firmę kurierską chodzi.
Sklep internetowy ma w regulaminie przepis mówiący o tym, że należy przesyłkę sprawdzić przy kurierze. Jak się dowiedziałam od innego kuriera i od znajomych, przesyłkę od kuriera można jednak zareklamować do 7 dni od odebrania przesyłki (my to zrobiliśmy tego samego dnia).

W każdym razie mam kilka pytań do Was i pięknie proszę o pomoc.
- Co robić w tej sytuacji? Czy dalej ich nękać telefonicznie i czekać cierpliwie na odpowiedź na moją reklamację?
- Ile czasu mają na udzielenie odpowiedzi? (na stronie mają informację o 10 dniach lub "dłużej" w przypadku spraw trudnych, z ubezpieczeniem przesyłki- co to znaczy "dłużej"?)
- A może jednak powinnam reklamację złożyć w sklepie internetowym?

Już sama nie wiem, co robić. Boję się pochopnych kroków, mam już dosyć czekania, telefonów i tłumaczenia. 600 zł to dla mnie "kupa kasy" i zaczynam się już denerwować tą całą sytuacją...
 
Witam,

Przede wszystkim trzeba się uzbroić w cierpliwość. Proszę podać jaka to firma kurierska dostarczała przesyłkę. Reklamacje przesyłek ubezpieczonych trwają zazwyczaj ok. 30 dni- licząc od daty złożenia kompletu dokumentów reklamacyjnych.
Niestety w dzisiejszych czasach załatwianie sprawy na telefon nie daje żadnej pewności, że druga strona się wszystkiego nie wyprze- na wszystko trzeba mieć pisemne potwierdzenie. Chyba, że się nagrywa rozmowy ;)
Jeśli chodzi o sklep w którym dokonywała Pani zakupów to oni nie mają żadnego obowiązku zajmować się tą sprawą. Stroną właściwą jest jedynie przewoźnik. Ale nie zaszkodzi też spróbować. Może akurat wymienią towar ;)

Pozdrawiam.
 
Dziękuję za odpowiedź.
Chodzi o DHL.

W takim razie spróbuję jutro zadzwonić do sklepu internetowego- może będą w porządku, będą dbać o klienta (w przeciwieństwie do DHL) i wymienią gitarę...

Jakie pismo wystosować do DHL? Wysłać je pocztą tradycyjną czy e-mailem?
 
Można wysłać pismo pocztą (listem poleconym ze zwrotnym potwierdzeniem odbioru) do działu reklamacji DHL na adres: Dział Reklamacji, ul. Targowa 35, 90-043 Łódź, z zapytaniem o czas rozpatrzenia reklamacji. Zazwyczaj DHL daje odpowiedź na złożone reklamacje w terminie 4 tygodni.

Niestety mając na względzie własne doświadczenia z działem reklamacji DHL nie daję zbyt wielkich szans na uwzględnienie roszczenia. Przewoźnik na pewno będzie się podpierał tym, że uszkodzenie przesyłki nie zostało stwierdzone w obecności kuriera, lecz po wydaniu przesyłki. Twój podpis na liście przewozowym świadczy o tym, że odebrałaś przesyłkę od kuriera bez żadnych zastrzeżeń. I w tej sytuacji nie jesteś w żaden sposób udowodnić, że uszkodzenie towaru nie powstało w czasie kiedy Ty nią dysponowałaś :(

Pozdrawiam.
 
Ale czy ma prawo podpierać się właśnie tym?
Kurier z UPS powiedział mi, że klient ma prawo złożyć reklamację i spisać protokół szkody w terminie 7 dni od odebrania przesyłki. Tylko, że firmy kurierskie "nie chwalą się" tym przepisem, nie informują o tym klientów... Chciałabym jedynie jakiś przepis prawny, który by to potwierdził.
 
Ma prawo i zapewne tak zrobi. Owszem, w przypadku gdy nie byłaś w stanie stwierdzić uszkodzenia przesyłki przy przewoźniku, bo stan opakowania nie budził Twoich wątpliwości możesz złożyć reklamację w terminie 7 dni od daty otrzymania przesyłki. To jednak nie oznacza, że przewoźnik ją zaakceptuje.

Jeżeli chodzi Ci o przepisy, które znajdują zastosowanie w takich przypadkach to będzie to będzie to Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe. Poniżej umieszczam jej fragment. Całą Ustawę znajdziesz tutaj: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0601.htm.


Rozdział 9

Ustalenie stanu przesyłki, dochodzenie roszczeń

Art. 74. 1. Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.
2. Ustalenia protokolarne powinny być dokonane w obecności uprawnionego, a jeżeli wezwanie go nie jest możliwe albo nie zgłosi się on w wyznaczonym terminie, przewoźnik dokonuje ustaleń w obecności osób zaproszonych przez siebie do tej czynności.
3. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie nie dające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
4. Protokół podpisują osoby uczestniczące w ustaleniu stanu przesyłki. Jeżeli uprawniony nie zgadza się z treścią protokołu, może zamieścić w nim zastrzeżenie z uzasadnieniem; w razie odmowy podpisania protokołu przez uprawnionego przewoźnik stwierdza w nim fakt i przyczyny odmowy. Uprawniony otrzymuje bezpłatnie egzemplarz protokołu.
5. Jeżeli ustalenia protokolarne, podjęte na żądanie uprawnionego, nie wykażą szkody w przesyłce albo wykażą jedynie szkodę stwierdzoną już uprzednio przez przewoźnika, uprawniony ponosi opłaty określone w taryfie.
6. W razie trudności w ustaleniu danych dotyczących czasu, rodzaju, rozmiarów lub przyczyny szkody, dane te określa rzeczoznawca powołany przez przewoźnika w porozumieniu z uprawnionym.

Art. 75. 1. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu sądowym na podstawie ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przysługuje uprawnionemu po bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacji, przewoźnikowi zaś - po bezskutecznym wezwaniu zobowiązanego do zapłaty.
2. Reklamacje lub wezwanie do zapłaty uważa się za bezskuteczne, jeżeli dłużnik nie zapłacił dochodzonych należności w terminie 3 miesięcy od dnia doręczenia reklamacji lub wezwania do zapłaty.
3. Roszczenia przeciwko przewoźnikowi przysługują:
1) z tytułu umowy przewozu osób, zabieranych przez nie rzeczy oraz z tytułu umowy przewozu przesyłek bagażowych - podróżnemu, a przy przewozie grupowym - organizatorowi i uczestnikom, z tym że:
a) organizator jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu grupowego, umowy o przewóz przesyłki bagażowej (art. 32), jak również roszczeń o różnicę należności, z wyjątkiem roszczeń przysługujących uczestnikowi (lit. b),
b) uczestnik jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu szkód, różnicy należności w związku z przewozem zabranych przez siebie rzeczy oraz indywidualnie zawartej umowy przewozu przesyłki bagażowej,
2) z tytułu umowy przewozu przesyłek towarowych:
a) o zwrot należności lub jej części - nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, który z nich dokonał zapłaty,
b) o inne roszczenia z tytułu umowy przewozu - nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką,
3) z tytułu innych stosunków prawnych określonych w ustawie lub przepisach wydanych w jej wykonaniu - podmiotowi takiego stosunku.

Art. 76. Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
1) szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego,
2) zaniechano takiego stwierdzenia z winy przewoźnika,
3) ubytek lub uszkodzenie wynikło z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika,
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.

Art. 77. 1. Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na podstawie ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się z upływem roku.
2. Roszczenia z tytułu zwłoki w przewozie, która nie spowodowała ubytku lub uszkodzenia przesyłki, przedawniają się z upływem 2 miesięcy od dnia wydania przesyłki.
3. Przedawnienie biegnie dla roszczeń z tytułu:
1) utraty przesyłki - od dnia, w którym uprawniony mógł uznać przesyłkę za utraconą,
2) ubytku, uszkodzenia lub zwłoki w dostarczeniu - od dnia wydania przesyłki,
3) szkód nie dających się z zewnątrz zauważyć - od dnia protokolarnego ustalenia szkody,
4) zapłaty lub zwrotu należności - od dnia zapłaty, a gdy jej nie było - od dnia, w którym powinna była nastąpić,
5) niedoboru lub nadwyżki przy likwidacji przesyłek - od dnia dokonania likwidacji,
6) innych zdarzeń prawnych - od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.
4. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych dokumentów, najwyżej jednak na okres przewidziany do załatwienia reklamacji lub wezwania do zapłaty.

Art. 78. 1. Roszczenia przysługujące przewoźnikowi przeciwko innym przewoźnikom (art. 5 i 6) przedawniają się z upływem 6 miesięcy od dnia, w którym przewoźnik naprawił szkodę, albo od dnia, w którym wytoczono przeciwko niemu powództwo.
2. Do roszczeń określonych w ust. 1 przepisu art. 75 ust. 1 nie stosuje się.

Art. 79. Minister właściwy do spraw transportu(7), w drodze rozporządzenia, określa:
1) szczegółowy tryb i sposób ustalania stanu przesyłek,
2) warunki, jakim powinny odpowiadać reklamacje i wezwania do zapłaty, oraz szczegółowy tryb załatwiania reklamacji.

Rozdział 10

Odszkodowania

Art. 80. 1. Wysokość odszkodowania za utratę lub ubytek przesyłki nie może przewyższać wartości, którą ustala się na podstawie i w następującej kolejności:
1) ceny wskazanej w rachunku dostawcy lub sprzedawcy albo
2) ceny wynikającej z cennika obowiązującego w dniu nadania przesyłki do przewozu bądź
3) wartości rzeczy tego samego rodzaju i gatunku w miejscu i czasie ich nadania.
2. W razie niemożności ustalenia wysokości odszkodowania w sposób określony w ust. 1, wysokość tę ustala rzeczoznawca.
3. W razie utraty przesyłki z deklarowaną wartością należy się odszkodowanie w wysokości deklarowanej, a w razie ubytku - w odpowiedniej części, chyba że przewoźnik udowodni, że wartość deklarowana przewyższa wartość ustaloną w sposób określony w ust. 1.

Art. 81. 1. W razie uszkodzenia przesyłki odszkodowanie ustala się w wysokości odpowiadającej procentowemu zmniejszeniu się wartości.
2. Wysokość odszkodowania, o którym mowa w ust. 1, nie może jednak przewyższać kwoty odszkodowania przysługującego za:
1) utratę całej przesyłki, jeżeli doznała ona obniżenia wartości wskutek uszkodzenia,
2) ubytek tej części przesyłki, która doznała obniżenia wartości wskutek uszkodzenia.

Art. 82. Oprócz odszkodowań określonych w art. 80 i 81 przewoźnik jest obowiązany zwrócić przewoźne i inne koszty związane z przewozem przesyłki:
1) w razie utraty - w pełnej wysokości,
2) w razie ubytku - w odpowiedniej części,
3) w razie uszkodzenia - w wysokości odpowiadającej procentowi obniżenia wartości przesyłki wskutek uszkodzenia.

Art. 83. 1. Jeżeli wskutek zwłoki w przewozie powstała szkoda inna niż w przesyłce, przewoźnik jest obowiązany do zapłacenia odszkodowania do wysokości podwójnej kwoty przewoźnego.
2. Jeżeli wskutek zwłoki w przewozie powstała również szkoda w przesyłce, odszkodowanie ustalone według przepisów art. 81 przysługuje niezależnie od odszkodowania określonego w ust. 1.

Art. 84. Odszkodowanie za szkody spowodowane niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem polecenia zmiany umowy przewozu nie może przewyższać wysokości odszkodowania przysługującego w razie utraty przesyłki (art. 80).

Art. 85. Odszkodowanie za szkody spowodowane utratą, niewykorzystaniem lub nienależytym wykorzystaniem przez przewoźnika dokumentów oddanych mu przez nadawcę nie może przewyższać wysokości poniesionych strat.

Art. 86. Przewidziane w ustawie ograniczenia wysokości odszkodowania nie mają zastosowania, jeżeli szkoda wynikła z winy umyślnej lub rażącego niedbalstwa przewoźnika.

Art. 87. 1. Kwoty przysługujące z tytułu nie zapłaconych należności, odszkodowań i wyrównania różnic należności - podlegają oprocentowaniu w wysokości ustawowej.
2. Odsetki oblicza się:
1) z tytułu nie zapłaconych należności - od dnia, w którym należność powinna być zapłacona,
2) z innych tytułów - od dnia wniesienia reklamacji lub doręczenia wezwania do zapłaty.


Pozdrawiam.
 
Przy okazji sugeruję sprawdzenie warunków ubezpieczenia - kto jest w nim ubezpieczonym. W przypadku ubezpieczenia towaru (cargo) ubezpieczonym jest najczęściej osoba, która ma prawo dysponować przesyłką. W takim wypadku będzie można zgłosić roszczenia też do zakładu ubezpieczeń.
 
Witam,
mam problem dotyczący firmy FedEX, która dostarczyła uszkodzony towar na palecie, sporządzony został protokół szkody w obecności kuriera, na protokole jest wyraźnie napisane, ze towar jest połamany, popękany, zabrudzony. Przesyłka została przeze mnie ubezpieczona, zgłosiliśmy reklamację, jednak FedEX nie uznaje naszej reklamacji twierdząc, ze towar był źle zapakowany i że nie ma uszkodzenia opakowania zewnętrznego. Wspomnę, że takich palet przez firmę Opek teraz FedEX wysłaliśmy już ok. 60 i zawsze tak samo były zapakowane i nic się nie stało. Według nas coś musiało zostać rzucone na nasza paletę, albo coś spadło podczas transportu skoro został tak uszkodzony. Proszę o szybką odpowiedź, bo mam tylko 2 dni na napisanie odwołanie. Uszkodzony towar jest wartości prawie 900 zł (+ poniosłam koszty ponownego wysłanie towaru + uszkodzony towar, który był tak samo zapakowany, ale wysłaliśmy Rabenem i nic nie było uszkodzone.) Pytam się również po co jest ubezpieczenie przesyłki skoro odrzucają reklamację.
 
Aktualnie przerabiam podobny problem z firmą K-EX. Wysyłałem szybę samochodową. Ponad 2 godziny zajęło mi jej odpowiednie zapakowanie (folia bąbelkowa, styropian, wkład kartonowy, itd.) Przezornie opisałem kilkakrotnie z każej strony opakowanie treścią "OSTROŻNIE! SZKŁO!". Przyjechał kurier, poprosiłem go aby okleił opakowanie naklejkami, stwierdził, że nie ma przy sobie, ale obiecał, że zrobi to jak będzie zdawał przesyłkę na magazyn. Z trackingu wynika, że magazyn przejął przesyłkę od kuriera i wysłał do magazynu doręczającego. Tam było kilka kolejnych wpisów w przedziale czasowym 15 minut. Stamtąd też otrzymałem informację o tym, że rzekomo przesyłka dotarła do nich uszkodzona, z rozerwanym opakowaniem i szybą w drobny mak. Domagali się ode mnie dyspozycji czy mają ją doręczać adresatowi (?!), odesłać nadawcy (?!), czy utylizować. Podobno procedury takie, że na magazynie zostać nie może. Kazałem dostarczyć adresatowi, jednocześnie informując go, że podobno szyba jest rozbita, a opakowanie jest rozerwane i uprzedziłem, żeby nie kwitował odbioru tylko zażądał sprawdzenia zawartości przesyłki i spisał z kurierem dokładny protokół, porobił zdjęcia, itd. Wyszło jednak tak, że ludzie z K-EX się z nim skontaktowali, nagadali głupot, że niby przesyłka nie była odpowiednio zabezpieczona, żeby odesłał ją do nadawcy, bo mnie będzie łatwiej składać reklamację. Więc gość telefonicznie odmówił przyjęcia przesyłki, o czym mnie później poinformował.
Przesyłka była ubezpieczona na 500 zł. Napisałem więc reklamację z roszczeniem wypłaty sumy ubezpieczenia + kosztów niezrealizowanej usługi. W odpowiedzi dostałem informację, że reklamację mam złożyć na pobranym ze strony przewoźnika druku i że mam dołączyć do niej...dokumenty potwierdzające wartość przesyłki (500 zł), fakturę, umowę, rachunek lub paragon.

Tak więc mam pytanie. Czy takie żądanie jest zasadne? Czy mam obowiązek wystawiać rachunek za używaną szybę samochodową (którą miałem od wielu lat) w takiej sytuacji? Tym bardziej, że przewoźnik pobierając opłatę od sumy ubezpieczenia nie domagał się takich dokumentów, dlaczego więc domaga się ich teraz?
 
Powinno się potwierdzić wartość paczki jakimś dokumentem, może to być na przykład: faktura, umowa sprzedaży, wycena rzeczoznawcy.

Rozporządzenie w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego napisał:
§ 5.​
  1. Reklamację składa się w formie pisemnej.
  2. Reklamacja powinna zawierać:
    1. datę sporządzenia reklamacji;
    2. imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) przewoźnika;
    3. imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedzibę) osoby składającej reklamację;
    4. tytuł oraz uzasadnienie reklamacji;
    5. kwotę roszczenia (oddzielnie dla każdego dokumentu przewozowego);
    6. wykaz załączonych dokumentów;
    7. podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.
  3. Do reklamacji powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (w szczególności bilet na przejazd, list przewozowy, kwit bagażowy, dokumenty potwierdzające przyjęcie do przewozu rzeczy innych niż przesyłka) oraz potwierdzone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia, w tym poświadczających uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.
  4. Reklamację składa się w dowolnym punkcie odprawy przewoźnika lub w jednostce organizacyjnej wskazanej przez przewoźnika jako właściwa do załatwiania reklamacji.
  5. Przewoźnik jest obowiązany przyjąć każdą zgłoszoną reklamację spełniającą warunki, o których mowa w ust. 1-4.
 
Czy np. inna (aktualna) aukcja na znanym portalu aukcyjnym podobnej szyby (ale znacznie wyższej, bo przeszło dwukrotnie, wartości, niż oczekiwana przeze mnie) jest wystarczającym "potwierdzeniem wartości"?
 
Jedna aukcja, to raczej za mało. W art. 80. jest podana kolejność ustalania wartości przedmiotu. Jak nie ma żadnych faktur czy umowy, to nie zaszkodzi spróbować oszacować średnią wartość rynkową na podstawie większej liczby ofert, jednak samodzielną wycenę kurier pewnie i tak będzie podważać.
 
Witam,

Po raz pierwszy chcę napisać reklamację do firmy kurierskiej( eurokurier). Sprawa wyglądała następująco. Prosiłam tatę o wysłanie mi paczki za granicę, mówiłam, żeby zamówił kuriera z eurokurier.pl. Wg cennika paczki do 31.50kg kosztują 156zl. Jest też napisane, że jeśli wymiary paczki przekroczą 140x0,6x0,6m, to zostanie naliczona oplata dodatkowa 30zl. W regulaminie napisane jest "§ 14

Opłata za przesyłki następuje według obowiązującego Cennika (tj. według Cennika obowiązującego w dacie zawarcia umowy) oraz odbywa się na podstawie faktur VAT. Terminy i formy płatności uzgadniane są każdorazowo z Nadawcą. Każdy Nadawca ma prawo żądać aktualnego Cennika Ekurier lub wyceny przesyłki w trakcie składania zamówienia.'

Tata nie wiedział ile przesyła ma kosztować. W momencie eektronicznego zamówienia okazało się, że przesyłka przekracza rozmiary i należalo skontaktować sie z biurem klienta w celu wyliczenia kosztow przesylki. Pani wyliczyła 580zl, ktore należało wpłacic na podane konto i wtedy przyjeżdżał kurier po przesyłkę.
Na fakturze podane jest "waga przesylki na fakturze: 81kg, waga przesyłki: 31,5kg", co jak dla mnie nie ma żadnego sensu, i prawdopodobnie te rzekome 81kg przesyłki miało tyle właśnie koszotować, ile moj tata zaplacil(niezgodnie z niczym) 580zl.
Podczas reklamacji telefonicznej, Pani powiedziała, że skoro klient zgodził się na wycenę podaną telefonicznie i tyle przelał, to nie ma prawa do reklamacji.

Pytanie moje brzmi w jaki sposob należy napisać reklamację(czego w życiu nie robiłam) i jakimi paragrafami z praw konsumenta można się podeprzeć.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc, ta sprawa nie daje mi spokoju, po prostu nie mieści mi się w głowie jak mogli naliczyć tyle pieniędzy za przesyłkę :(
 
Witam, ja również mam podobny problem z firmą kurierską (DPD) - przesyłka nie miała oznak uszkodzenia. Po otwarciu przesyłki (zaraz po wyjściu kuriera) okazało się, że towar jest popękany. Dzwoniłam do kuriera - nie odbierał mimo, że przed dostarczeniem przesyłki nie miałam problemu z kontaktem tel. z nim - następnie napisałam do kuriera sms, że przesyłka jest uszkodzona z zapytaniem czy mógłby podjechać spisać reklamację - również bez odzewu. Tego samego dnia napisałam reklamację do firmy kurierskiej podkreślając, że nie mam formularza szkody, bo kurier nie odpowiada na kontakt z mojej strony oraz wysłałam zdjęcia popękanego przedmiotu. Niestety kurier się nie odezwał a firma kurierska odpowiedziała na reklamację po 7. dniach (tj. po upływie czasu na sporządzenie formularza szkody) i nie uznała mojej reklamacji przez brak kompletu dokumentów (tj. owego formularza szkody). Napisałam odwołanie, w którym podkreśliłam, że moim zdaniem zrobiłam wszystko co mogłam i firma powinna wysłać kogoś do sporządzenia formularza szkody a tego nie zrobiła. Czekam na odniesienie się firmy do mojego dowołania a wszystko już trwa prawie 2 m-ce.. Czy jeśli odrzucą moje odwołanie to mogę coś jeszcze zrobić? Jeśli nie to widocznie możliwość reklamacji po odejściu kuriera spod drzwi jest teoretyczna i trzeba sprawdzać WSZYSTKIE nawet nieuszkodzone przesyłki w obecności kuriera...:/
 
Czy jeśli odrzucą moje odwołanie to mogę coś jeszcze zrobić?

Niestety raczej odrzucą i nic zrobić nie możesz.

Prawo przewozowe:

Art. 76. Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że:
(...)
4) szkodę nie dającą się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i w terminie 7 dni zażądał ustalenia jej stanu oraz udowodnił, że szkoda powstała w czasie między przyjęciem przesyłki do przewozu a jej wydaniem.
 
kiedyś miałem problem z przesyłką z DHL. Opakowanie przesyłki było uszkodzone więc kurier doradził, żebym otworzyła ją w jego obecności i spisali protokół reklamacji bo towar jest uszkodzony a dalsze procedury poszukała na stronie DHL Reklamacje | DHL Parcel | Polski
Podejrzewam, że procedura jest wszędzie podobna.
Reklamacje dotyczące zagubienia, uszkodzenia lub ubytku zawartości przesyłki
- pismo reklamacyjne z numerem listu przewozowego oraz kwotą roszczenia i numerem konta bankowego,
-list przewozowy (egzemplarz pozostawiony przez kuriera),
-protokół szkody (egzemplarz należący do poszkodowanego),
-dokument potwierdzający wartość szkody w zależności od jej rodzaju (umowa kupna/sprzedaży; rachunek/faktura VAT/paragon fiskalny /kwit kasowy; oryginał kalkulacji kosztów wytworzenia produktu, sporządzony przez producenta lub rachunek za naprawę/kalkulację kosztów naprawy/fakturę za naprawę), w przypadku przesyłek ubezpieczonych wymagany jest dokument zakupu lub wytworzenia towaru.
Oferowany czas rozpatrzenia reklamacji przesyłek krajowych to 10 dni roboczych licząc od dnia zgłoszenia reklamacji,
w przypadku reklamacji przesyłek ubezpieczonych termin może ulec wydłużeniu.
 
witam, mam następujący problem z firmą UPS. Mianowicie jakiś czas temu sprzedałem za pośrednictwem portalu aukcyjnego szklaną ławę. Zapakowałem ją odpowiednio, w folię bąbelkową, specjalną gąbkę. Kurier przyjechał, bez zastrzeżenia zapakowaliśny przesyłkę do auta, po czym następnego dnia zadzwonił do mnie kierownik sortowni z informacja, że nie ma możliwości transportu przesyłki ze względu na nieprawidłowe zapakowanie i oni nie będą ryzykować, po czym następnego dnia kurier przywiózł mi z powrotem ławę. Zdecydowałem się sam zawieźć przesyłkę kupującemu i wystąpiłem do UPS o zwrot ceny która zapłaciłem za niezrealizowaną usługę. UPS reklamacje odrzuciło, tłumacząc ze to moja wina że chciałem nadać przesyłkę której oni nie przewożą, że powinienem o tym wiedzieć. Odwołałem się, tłumacząc że kurier nie poinformował mnie o tym, a ja jako konsument nie orientuje sie dokładnie jakie przesyłki przewożą, a jakie nie. Dostałem tylko zwrotna informacje, że odwołanie odrzucone, bez żadnego uzasadnienia. Proszę o informacje, co mogę teraz zrobić, jakie kroki podjąć. Z góry dziękuje za odpowiedz, w razie potrzeby mogę udostępnić moja mailowa korespondencje z UPS.
 
Witam ja mam taki problem moja mama wysłała zlecenie przez stronę internetową przes....pl tam poprzez danie zlecenie przesyłki kurierskie telewizora zostało to udokumentowane oraz telewizor został opakowany w 5 krotnie w folię koc i karton. Firma kurierska GLS przyjęła zlecenie i odebrała towar. Telewizora przywiózł kurier do sąsiadki obcej osoby mam pokwitowanie nie podpisane tylko wystawiony numer mieszkania. Telewizor ma pęknięcia na obudowie oraz matryce telewizora. Wysłaliśmy reklamację w ten sam dzień poprzez ta stronę internetową która wybrała przewoźnika.. Na dzień dzisiejszy dostałam odmowę reklamacji ponieważ oni nie przyjmują telewizorów co teraz jeśli było wszystko opisane w zleceniu że to telewizor.. Proszę o pomoc
 
Powrót
Góra