Zerwanie umowy z operatorem Era/t-mobile - Forum Prawne

 

Zerwanie umowy z operatorem Era/t-mobile

Witam wszystkich!! Chciałem sie dowiedzieć czy mam jakieś podstawy by zerwać swoją umowę z operatorem Era/T-mobile. Jestem abonentem Ery nieustannie od 9 lat. Moja obecna 3 letnia umowa wygasa 06.2012. Mam 2 telefony na siebie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § allegro - transakcja grzecznoś...
    Dzień Dobry. Mam problem z kupującym i prawdopodobnie spotkamy się w sądzie. Sprzedawałam przedmioty na koncie...
  • § Zdrapka Biedronki problem
    Witam. Na początku miesiąca w dyskoncie Biedronka wylosowałem nagrodę rzeczową. Wysłałem ową zdrapkę wraz z...
  • § Zapłata za usługę
    Witam, w dn 09.10.2014 córka oddała do serwisu "Komputronik" laptop, zgłaszając jako usterkę pojawiający się...

 
14-07-2011, 11:51  
skyline67
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Zerwanie umowy z operatorem Era/t-mobile

Witam wszystkich!!

Chciałem sie dowiedzieć czy mam jakieś podstawy by zerwać swoją umowę z operatorem Era/T-mobile. Jestem abonentem Ery nieustannie od 9 lat. Moja obecna 3 letnia umowa wygasa 06.2012. Mam 2 telefony na siebie - (każdy z abonamentem 100 zł) a za ostatni telefon przy przedłużaniu umowy musiałem zapłacic 600 zł.

Postaram sie opisać moje oburzenie związane z olewaniem stałych klientów

W miesiącu lutym zadzwonilem do ERY by poprosić ich o formularz cesji(drugi telefon użytkuje mój brat i chcieliśmy mieć już rozdzielone rachunki). Owy formularz otrzymałem po około miesiącu wcześniej wydzwaniając kilkakrotnie z przypomnieniem. Pismo było już wypełnione moimi danymi(jako właściciela) i pustymi polami do uzupełnieni przez osobę na którą mój drugi numer miał zostać przepisany. Całość po wypełnieniu i podpisaniu została złożona w punkcie ERY wraz z kopią karty kredytowej brata(wymagaja karty albo zaświadczenia o zarobkach).

Wszystko zostało potwierdzone przez pracownika punktu i żekomo wysłane do siedziby głównej w Warszawie.( był to 20 Marca)

Od tamtej pory zaczyna sie już CYRK i olewanie klienta w dosłownym tego słowa znaczeniu.

Mija miesiąc i przychodzi nastepny rachunek. Ku mojemu zdziwieniu dalej wspólny, a od operatora nie dostałem jakiejkolwiek odpowiedzi. Pomyślałem, że wszystko nastąpi w następnym okresie rozilczeniowym wiec poczekam spokojnie jeszcze miesiąc.

Domyślacie się zapewne, że następny rachunek tez przyszedł wspólny wiec udałem się do punktu Ery w którym składalem Cesje. Tam usłyszałem zabawne propozycje bym sam zadzwonił do Głównej siedziby i powiedział im, że pracownik wysyła juz do nich cesje. Ręce mi o padły. Zarzadałem niezwłocznego wyjasnienia tego opóznienia (nawet nie mieli żadnego potwierdzenie ani kopi, że te dokumenty zostały wysłane) Wzięto ode mnie numer telefonu i oczywiscie na tym sie skonczyło bo już nikt do mnie nie zadzwonił.

Postanowiłem pominąć ten punkt(brak kompetencji jego pracowników) i samemu dzwonić przez biuro obsługi. Tam dowiedziałem się, że nie dotarł do nich mój egzemplarz Cesji a od momentu otrzymania go od Ery jest on ważny tylko 30 dni, a w dniu tej rozmowy mineło ich już 73.

Ponownie zarzadałem wyjasnienia całego zajscia gdyż nie ja tu jestem winien niedotrzymania terminów. Podałem namiary na punk w którym składałem papiery. konsultant obiecał oddzwonić jak tylko coś się dowie.
Oczywiście takiego telefonu nie otrzymałem wiec po 4 dniach zadzwoniłem ponownie by dowiedzieć sie jak radza sobie w tej bardzo skomplikowanej skrawie.

Dla pewności spytałem konsultanta by wyjaśnił mi krok po kroku jak wygląda procedura Cesji. Szybko stwierdziełm, że nie popełniłem żadnego błędu, a wina leży po ich stronie. Po prostu niedbalstwo. Oczywiście usłyszałem to co do pierwszego konsultanta, że sprawa zostanie niezwłocznie załatwiona o czym zostane powiadomiony telefonicznie(stała śpiewka).

Przyszedł dzień 15 czerwca i mój poziom frustracji i gniewu do operatora przekroczył poziom krytyczny jak odstałem już 4 rachunek wspólny.
Niezwłocznie zadzwoniłem do operatora, przedstawiłem cała sytuacje ponownie.
Dowiedziałem się że moja cesja wpłyneła do Ery dopiero 7 czerwca(była złożona 20 marca, a jest ważna 30 dni). Dałem jasno do zrozumienia konsultantowi, że teraz jego priorytetem jest załatwienie tej sprawy gdyż nie dam się więcej już spławiac. Poprosiłem o jego dane i od razu poinformowałem, że jak zostanę olany tak jak wcześniej,zgłosze skargę na jego osobę.

Wtedy usłyszałem oczywiście następny absurd, że owa umowa od daty wpłynięcia ma 30 dni na akceptacje(minął już ten czas 7 lipca)

Różnił się on tylko tym od swoich poprzedników, że raz, następnego dnia wysłał mi sms, że sprawa nie została jeszcze rozpatrzona po czym tak jak z reszta kontakt sie zakończył.

Dnia 9 lipca, czyli dwa dni po upłlywie terminowych 30 dni na rozpatrzenie pokusiłem sie o ostatni telefon do biura obsługi klienta(po moich przejściach ciężko to tak nazwać)
Tam po połączeni poprosiłem o połączenie mnie z moim poprzednim konsultantem co oczywiście nie było możliwe(niby nie było go w pracy)

Spytałem krótko czy moja cesja została już rozpatrzona informując jednoczenie ze mineły już 32 dni od dostarczenie.
Odpowiedzi wszyscy możecie sie domyśleć. Tak samo jak i tych obietnic które dawała mi następna pani konsultant. Ręce mi opdały i odłożyłem słuchawke.

Przepraszam za tak długi wywód, ale chciałem wszystko dokłanie zobrazować i bardzo proszę o jakaś poradę.
Nie che mieć po prostu już nic wspólnego z tą siecią i chce zerwać z nimi umowę.
Jeśli to bedzie konieczne to nawet zapłace kary by choć trochę mieć mniej nerwów.(jakie kary pieniężne sż z tym związane)

Z góry dziękuje i pozdrawiam Roman
skyline67 jest off-line  
14-07-2011, 12:13  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.425
Domyślnie RE: Zerwanie umowy z operatorem Era/t-mobile

Zerwać umowę możesz w każdej chwili płacąc karę w wysokości ulgi przyznanej Ci w umowie, pomniejszonej proporcjonalnie do długości pozostałego okresu trwania umowy - skoro umowa jest z 06.2009, a kończy się w 06.2012, to zapłacisz 1/3 kary.
matti82 jest off-line  
14-07-2011, 12:16  
skyline67
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Zerwanie umowy z operatorem Era/t-mobile

Terminem ulgi mam rozumieć jest telefon zakupiony w cenie promocyjnej?? (Kosztował on 1000 zł, a ja zapłaciłem 600 zł)??
skyline67 jest off-line  
15-07-2011, 09:16  
Łukasz_SM
Stały bywalec
 
Posty: 768
Domyślnie RE: Zerwanie umowy z operatorem Era/t-mobile

Terminem ulgi można nazwać również obniżony abonament w stosunku do standardowego jego wysokości, co masz zapisane w umowie. Tam powinna tez znaleźć sie dokładna wysokość kary za zerwanie umowy.
Łukasz_SM jest off-line  
20-07-2011, 21:21  
kubus_223
Stały bywalec
 
Posty: 419
Domyślnie RE: Zerwanie umowy z operatorem Era/t-mobile

1.złóż skargę na niedbalstwo salonu i zażądaj odszkodowania równego kwocie jaką powinieneś zapłacić po rozpatrzeniu reklamacji od daty dostarczenia salonu potwierdzenie pieczątką +/-14 dni.
2.złóż skargę UKE na traktowanie klienta, napewno się zajmą.po złożeniu tu skargi ,możesz zaproponować warunki które były by dobre dla ciebie i być może operatora.
kubus_223 jest off-line  
28-07-2011, 09:15  
karol659
Użytkownik
 
Posty: 38
Domyślnie RE: Zerwanie umowy z operatorem Era/t-mobile

A nie prościej było iść do sklepu firmowego ? Po pierwsze dostał byś lepsze warunki na aneks po drugie cesja od ręki w 3 minuety
karol659 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ ERA na T-mobile a zerwanie umowy? - Polska Telefonia Cyfrowa rozpoczęła proces wprowadzenia na polski rynek globalnej marki T-Mobile, która 5 czerwca 2011 roku zastąpi sieć Era. Czy...
§ Zerwanie umowy z operatorem PLAY - Witam, Dzisiaj dostałem pismo z PLAY gdzie są zawarte zmiany w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych przez operatora...
§ zerwanie umowy z operatorem - oddałam telefon do reklamacji (a jest to już 3 reklamacja) na początku grudnia 2009 r. do dnia dzisiejszego go nie odzyskałam, zgodnie z umową za...
§ Zerwanie umowy z operatorem. - Witam, mam pytanie czy mogę zerwać umowę z operatorem bez konsekwencji? A jeśli nie można to co mi 'grozi' Umowa została podpisana 19 Września...
§ zerwanie umowy z operatorem - nowa ustawa - Witam. Czy jest możliwość zerwania umowy z operatorem bez żadnych konsekwencji? Zgodnie z nowa ustawą - Białystok: Możesz zerwać umowę ze swoim...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:32.