Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia - Forum Prawne

 

Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

Witam w dniu 26.03.2011 zakupiłem obuwie w sklepie BOTI niestety podczas użytkowania w obuwiu zrobiły się wady wystąpiło odklejenie podeszwy od materiału wierzchniego wokół butów oraz przerwanie materiału przy górnej dziurce od sznurówki w lewym ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
27-08-2011, 13:20  
Użytkownik
Gość
Domyślnie Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

Witam w dniu 26.03.2011 zakupiłem obuwie w sklepie BOTI niestety podczas użytkowania w obuwiu zrobiły się wady wystąpiło odklejenie podeszwy od materiału wierzchniego wokół butów oraz przerwanie materiału przy górnej dziurce od sznurówki w lewym bucie reklamacje złożyłem w dniu 08.08.2011 w Żądaniach kupującego zaznaczyłem wymiana, zwrot gotówki natomiast dziś się udałem do sklepu po odbiór okazało się że rzeczoznawca (z którym sklep współpracuje) stwierdził naprawę obuwia .Moje pytanie teraz jest takie czy jest możliwość otrzymania zwrotu gotówki lub wymiany na nowe reklamacje złożyłem przed upływem 6 miesięcy od zakupu.proszę o pomoc
 
27-08-2011, 13:34  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 11.978
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

Jeśli z ustawy to tak. Pamiętaj jednak, że wymiana może być niemożliwa, ale wtedy muszą oddać pieniądze (choć zawsze mogą spytać czy chcesz aby naprawili - nikt nie broni)
gryffinian jest off-line  
27-08-2011, 13:39  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

a to proszę mi jeszcze napisać jak sprawę rozegrać żeby odzyskać pieniążki lub wymiany na nowe
 
27-08-2011, 13:42  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 11.978
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

Jeśli było pismo złożone (a z opisu wynika, że było) z żądaniem wymiany to można prosić o pomoc Rzecznika Konsumentów w egzekwowaniu swoich praw o ile reklamację uznali. Rzeczoznawca NIE JEST kompetentny do wydawania decyzji w zakresie rozpatrywania reklamacji (nie może zdecydować czy będzie naprawa czy wymiana tylko podać przyczynę wady) a jedynie może pomóc w jej ustosunkowaniu się przez sprzedawcę.
gryffinian jest off-line  
27-08-2011, 13:44  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

ok dziękuje to udać się i odebrać obuwie czy zostawić w sklepie jak najlepiej?
 
27-08-2011, 13:45  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 11.978
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

Cytat:
Napisał/a gsm18 Zobacz post
ok dziękuje to udać się i odebrać obuwie czy zostawić w sklepie jak najlepiej?
Na razie zostawić i nie zgadzać się na naprawę - dopiero jak zgodzą się na żądaną wymianę lub zwrot gotówki to iść.
gryffinian jest off-line  
27-08-2011, 14:47  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

w załączniku dodałem skan reklamacji może teraz jakieś pismo złożyć sprzedawcy? hmm jeżeli można to prosiłbym o wzór
Załączone obrazki
Rodzaj pliku: jpg ScanImage006.jpg (94,6 KB, 17 wyświetleń)
 
27-08-2011, 15:08  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 11.978
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

Nic więcej nie trzeba - jeśli została uznana egzekwuj wymianę na nowe.
gryffinian jest off-line  
27-08-2011, 15:29  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

ok dziękuje czyli będę twardo do sprzedawcy żeby zwrócił gotówkę lub wymienił towar na nowy
 
05-10-2011, 08:47  
gabi2515
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Punkt Handlowy BOTI a reklamacja obuwia

Witam
Składałam reklamcję dotyczącą zakupionego obuwia w PH BOTI i gdy zgłosiłam się po decyzję w tej sprawie sprzedawca poinformował mnie ustnie że została ona rozpatrzona negatywnie i mogę napisać oczywiście odwołanie . Nie otrzymałam jednak tej negatywnej opinii do domu ponieważ sprzedawca powiedział że nie może mi tego dać ( nawet kserokopii) jedynie mogę zapoznać się z tą opinią na miejscu . W związku z tą sytuacją mam pytanie czy sprzedawca ( Boti) nie ma obowiązku wydania klientowi opinii będącej odpowiedzią na składaną reklamcję??
gabi2515 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odrzuco - Już wcześniej opisywałam ten problem, ale powtórzę. Jesienią 2010r zakupiłam buty Nike WMNS Court Tradition 2 za 299zł. W marcu oddałam je do...
§ reklamacja obuwia - Witam, w zeszłym roku zakupiłam buty które musiałam po dwóch tygodniach oddać na reklamacje... Pani u której złożyłam reklamacje miała się ze mną...
§ reklamacja obuwia - Witam. Prosze o radę. Kupiłam skórzane czółenka, pełne. Podczas chodzenia powodują powstawanie bolesnych pęcherzy, które sa efektem niedopasowania...
§ Reklamacja obuwia - Żona kupiła kozaki w markowym salonie PRIMA MODA. Po przyjeździe do domu stwierdziła, iż obcasy w butach są innego koloru. Pojechała do sklepu, ...
§ Reklamacja w innym punkcie niż punkt zakupu - Witam, chciałbym uzyskać kilka informacji: 1. czy można zgłosić usterkę z tytułu niezgodności towaru z umową w innym oddziale sieci sklepów niż...
§ reklamacja obuwia - Witam serdecznie Mam mały problem zakupiłem ostatnio w sklepie buty które po 3 dniach się rozwaliły zaniosłem je do reklamacji i poprosiłem o zwrot...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:36.