Rozwiązanie umowy z T-Mobile - Forum Prawne

 

Rozwiązanie umowy z T-Mobile

Witam. Potrzebuję porady prawnej w rozwiązaniu umowy z operatorem sieci komórkowej T-Mobile (dawniej Era). 16.09.2009 zawarłem 2 umowy na telefony wraz z ofertą pre-paid (zobowiązanie do doładowywania konta, bez abonamentów oraz żadnych faktur). Umowy zawarte ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
28-09-2011, 22:11  
klobukos
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie Rozwiązanie umowy z T-Mobile

Witam. Potrzebuję porady prawnej w rozwiązaniu umowy z operatorem sieci komórkowej T-Mobile (dawniej Era).

16.09.2009 zawarłem 2 umowy na telefony wraz z ofertą pre-paid (zobowiązanie do doładowywania konta, bez abonamentów oraz żadnych faktur). Umowy zawarte zostały na 2 lata, do 16.09.2011.
Przegapiłem sprawę, ponieważ u w/w operatora koniec trwania umowy nie powoduje automatycznego jej rozwiązania - trzeba takowe złożyć w formie pisemnej.

Dnia 16.09.2011 stawiłem się w Punkcie Obsługi Klienta. Pracownik sporządził w moim imieniu rezygnacje z usług sieci T-mobile z migracją do TAK TAK T-mobile na kartę - czyli po prostu po rozwiązaniu umowy oba numery zostaną aktywne na zasadach pre-paid. Zostałem poinformowany przez pracownika, że rozwiązanie umowy potrwa "2 tygodnie, maksymalnie miesiąc".
Kilka dni temu otrzymałem drogą pocztową (dodam, że listem 'nie poleconym' - czyli teoretycznie nie otrzymałem takiego pisma) odpowiedź od operatora. W odpowiedzi uzyskałem pozytywną opinię na rezygnację, oraz informację:
Jeśli nie zdecyduje się Pan pozostać w gronie Użytkowników sieci T-Mobile, zgodnie z Regulaminem Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych, Umowa nr xxxxxxx zostanie rozwiązana z dniem 07.11.2011

Po pierwsze zastanawia mnie to sformułowanie, wyraźnie na piśmie złożyłem rezygnację z umowy z prośbą o nieusuwanie numeru telefonu - więc to czy pozostanę użytkownikiem sieci (niezwiązanym z umową) nie powinno mieć wpływu na samo rozwiązanie umowy
Teraz tak. Oba numery telefonu mają aktywne połączenia wychodzące do ok 1 listopada. Według informacji pracownika POK, rozwiązanie umowy miało nastąpić ok 01.10.2011 do 14.10.2011. Operator natomiast poinformował mnie, że rozwiązanie umowy nastąpi 7.11.2011, czyli praktycznie 2 miesiące po złożeniu przeze mnie rezygnacji z umowy.

Wczytałem się w umowę zawartą 2 lata temu z operatorem.
Jest tam pkt informujący, że w razie nie rozwiązania umowy przeze mnie, zostanie ona przedłużona na czas nieokreślony - rozumiem.
Dziś udałem się ponownie do POK - pracownik (tym razem inny) poinformował mnie, że rozwiązanie umowy po złożeniu pisemnej rezygnacji trwa 30 dni od momentu zakończenia 'cyklu rozliczeniowego'. Pani sprawdziła w systemie, że mój cykl rozliczeniowy kończy się dnia 7 każdego miesiąca, stąd 30 dni wypowiedzenia liczone są od 07.10.2011.
Wracamy do umowy:
V. Cykl (okres) rozliczeniowy jest to okres, za który dokonywane są rozliczenia zobowiązań Abonenta wobec Operatora(...). Cykl rozliczeniowy rozpoczyna się w dniu miesiąca kalendarzowego wskazanym przez Operatora na Fakturze. (...)
Jak napisałem wyżej, umowa została zawarta na 2 numery telefonów w ofercie Pre-paid (tj doładowanie konta 'zdrapką'). Operator nie wystawia z tego tytułu żadnych faktur. Ani w umowie, ani w żadnych pismach nie dostałem nigdy informacji o dacie rozpoczęcia mojego comiesięcznego cyklu rozliczeniowego. Pani w POK dodatkowo poinformowała mnie, że dla każdego użytkownika data ta jest ustalana indywidualnie.

Co mogę w związku z tym zrobić - pracownik wprowadził mnie w błąd informując o przewidywanym terminie rozwiązania umowy, następnie operator ustalił sobie jakąś datę cyklu rozliczeniowego, o której nigdy wcześniej nie zostałem poinformowany.
Zależy mi na rozwiązaniu tej sprawy na moją korzyść - w innym przypadku będę musiał kilka dni przed końcem trwania umowy doładować oba numery telefonów w celu przedłużenia ich ważności na te kilka dni .

Z góry dziękuję za wszelką pomoc
klobukos jest off-line  
28-09-2011, 22:54  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.649
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy z T-Mobile

Hmmm.... słowo klucz(?) "przewidywany termin".

Doładowanie: 1) po okresie z aktywnymi połączeniami wychodzącymi jest jeszcze okres aktywności numeru i możliwości odbierania połączeń, więc doładowanie nie jest konieczne; 2) po doładowaniu środki na ten cel wpłacone nie powinny zostać utracone po zmianie umowy na TAK TAK.
nomnes jest off-line  
28-09-2011, 23:13  
klobukos
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy z T-Mobile

Teoretycznie tak. Z tym, że podpisując umowę 2-letnią na pre-paid (doładowania), zobowiązujesz się do posiadania zawsze aktywnych połączeń wychodzących. 1 listopada minie termin doładowania, więc połączenia wychodzące zostaną zablokowane (przychodzące będą działały przez miesiąc) - co jest równoznaczne z niewywiązaniem się przeze mnie z umowy.

Druga sprawa - doładuję, i pieniądze zostaną mi na koncie. Zgadza się. Zależy mi jednak na nie doładowywaniu tych dwóch numerów telefonów. Zmieniłem operatora na takiego, u którego dostałem znacznie lepsze warunki umowy, i wolałbym nie tracić niepotrzebnie 2x50zł na wydłużenie okresu ważności kont w T-mobile. Ot choćby z niezadowolenia z oferty, tudzież pobudek patriotycznych
klobukos jest off-line  
28-09-2011, 23:31  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.649
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy z T-Mobile

1) zamiast 2x50 zł możesz zrobić 2x25 zł
2) piszesz cały czas o T-Mobile i przejściu na TAK-TAK a tu nagle że zmieniłeś operatora... Jeśli zmieniłeś to już T-Mobile ciebie nie obowiązuje. Jeśli owo "zmieniłeś" odnosi się do przejścia na TAK-TAK to nie zmieniłeś operatora a jedynie usługę
nomnes jest off-line  
28-09-2011, 23:54  
klobukos
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy z T-Mobile

Rozwiązanie typu 'doładuj mniejszą kwotą' mnie nie satysfakcjonuje - nie bez powodu zgłosiłem się po poradę na forum prawne.

To i tak nie ma znaczenia, ale zmieniłem operatora tj podpisałem nową umowę z nowym nr telefonu u innego operatora. Przy rozwiązywaniu umowy w T-mobile zaznaczyłem, aby nie blokowano numerów telefonu po rozwiązaniu umowy, abym mógł spokojnie wykorzystać środki na koncie.

Dalej proszę i czekam na rozwiązanie prawne w/w problemu
klobukos jest off-line  
29-09-2011, 00:05  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.649
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy z T-Mobile

Rozwiązanie? W ciemno raczej nikt strzelał nie będzie.

Przeszedłeś na TAK TAK, ale dorzucasz że podpisałeś umowę z innym operatorem na inny numer. Co ma zatem piernik do wiatraka?

Zmieniłeś usługę u tego samego operatora, gdzie doładowanie nie przepada ale nie chcesz doładowywać, chociaż "to i tak nie ma znaczenia". Po co zatem przechodziłeś na TAK-TAKa?

Zmieniłeś usługę na TAK-TAK a teraz nazywasz to rozwiązaniem umowy????

Załóżmy że rozwiązałeś rzeczywiście umowę, ale za to nie chcesz mieć blokowanego konta aby wykorzystać środki. Mieć ciastko i zjeść ciastko?

Chcesz wykorzystać środki tylko pytanie jakie środki skoro nawet nie chcesz doładować?

Prosisz o rozwiązanie prawne problemu, tylko jakiego? Bo już kompletnie nie wiadomo co chcesz uzyskać.

PS
Rozwiązanie prawne w świetle mglistego nakreślenia sytuacji brzmi tak: przeczytać umowę i sprawdzić czy wszystko zostało zgodnie z nią wykonane.
nomnes jest off-line  
29-09-2011, 00:28  
klobukos
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy z T-Mobile

Rozwiązanie? W ciemno raczej nikt strzelał nie będzie.
Wydaje mi się, że jasno nakreśliłem problem. Kolega chyba potrzebuje nabić sobie postów pisząc odpowiedzi nie związane z moim pytaniem postawionym w ostatnim akapicie pierwszego postu

Przeszedłeś na TAK TAK, ale dorzucasz że podpisałeś umowę z innym operatorem na inny numer. Co ma zatem piernik do wiatraka?
Pytasz o zmianę operatora o której wspomniałem, to też wyjaśniłem, że nastąpiło to pod innym nr telefonu, także nie ma to nic wspólnego ze sprawą. Więc to ja pytam co ma piernik do wiatraka

Zmieniłeś usługę u tego samego operatora, gdzie doładowanie nie przepada ale nie chcesz doładowywać, chociaż "to i tak nie ma znaczenia". Po co zatem przechodziłeś na TAK-TAKa?
Moje widzimisię. Operator przewiduje taką opcję, więc z niej skorzystałem. Jeśli czytałeś ze zrozumieniem, zauważyłeś że umowę wypowiedziałem 16.09, pracownik poinformował mnie że potrwa to 2 tyg (czyli nawet do końca września). Mając konto aktywne do końca października, czemu miałbym wcześniej rezygnować z numeru?

Zmieniłeś usługę na TAK-TAK a teraz nazywasz to rozwiązaniem umowy????
Wypowiedziałem umowę zobowiązującą mnie do doładowywania konta (pre-paid z telefonem za parę zł), pozostawiając aktywny nr telefonu - operator przewiduje takie rozwiązanie. Po rozwiązaniu umowy nic mnie z nim nie wiąże - mogę nie doładowywać konta jeśli nie mam życzenia i tyle.

Załóżmy że rozwiązałeś rzeczywiście umowę, ale za to nie chcesz mieć blokowanego konta aby wykorzystać środki. Mieć ciastko i zjeść ciastko?
Kolega chyba z prawem ma tyle do czynienia, co ja z produkcją leków. Nigdzie nie napisałem, że rozwiązałem umowę - puki co ją wypowiedziałem. Rozwiązanie następuje po okresie czasu - a jakim to jest właśnie moje zapytanie, jeśli kolega JESZCZE nie zauważył. Odpowiadając na pytanie o ciastku, po raz 3: operator przewiduje opcję rozwiązania umowy i jednoczesnego pozostawienia numeru aktywnego. Czemu więc miałbym go blokować?

Chcesz wykorzystać środki tylko pytanie jakie środki skoro nawet nie chcesz doładować?
Czy pisałem, że mam zerowy stan konta? Nie wydaje mi się

Prosisz o rozwiązanie prawne problemu, tylko jakiego? Bo już kompletnie nie wiadomo co chcesz uzyskać.
Po raz 2: ostatni akapit pierwszego postu...

PS
Rozwiązanie prawne w świetle mglistego nakreślenia sytuacji brzmi tak: przeczytać umowę i sprawdzić czy wszystko zostało zgodnie z nią wykonane.

Chyba daruję sobie komentarz i poproszę kolegę o nieudzielani mi więcej jakże prawie trafnych i prawie cennych 'porad'



Po raz kolejny proszę o odpowiedź. Czy operator przy umowie na 'telefon na kartę', może ustalić sobie datę rozpoczęcia comiesięcznego cyklu rozliczeniowego, o którym nie zostałem poinformowany w żaden sposób? Jeśli w umowie nie została odnotowana taka data(a nie została), to w jakimś regulaminie świadczenia usług również nie została ona zamieszczona (operator ustala indywidualnie taką datę dla każdego klienta).
Skoro nie byłem poinformowany o dacie cyklu rozliczeniowego, zasadnym będzie twierdzenie, że rozwiązanie umowy ma nastąpić w ciągu 30 dni od otrzymania przez operatora mojej pisemnej rezygnacji z umowy?
klobukos jest off-line  
29-09-2011, 08:56  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.649
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy z T-Mobile

Cytat:
V. Cykl (okres) rozliczeniowy jest to okres, za który dokonywane są rozliczenia zobowiązań Abonenta wobec Operatora(...). Cykl rozliczeniowy rozpoczyna się w dniu miesiąca kalendarzowego wskazanym przez Operatora na Fakturze. (...)
"(...)za który dokonywane są rozliczenia". Ten okres jest wyznaczony poprzez dzień miesiąca, w którym musisz dokonać doładowania numeru w celu przedłużenia jego aktywności.

"Cykl (...) rozpoczyna się (...) w momencie wskazanym przez Operatora" Wskazałeś w regulaminie sposób określenia dany rozpoczęcia cyklu, nie wskazałeś informacji o konieczności skutecznego poinformowania o tym usługobiorcy. Jeśli takiego zapisu w umowie nie ma, odpowiedź na pytanie: "Czy operator przy umowie na 'telefon na kartę', może ustalić sobie datę rozpoczęcia comiesięcznego cyklu rozliczeniowego, o którym nie zostałem poinformowany w żaden sposób?" powinna brzmieć: tak.

"Skoro nie byłem poinformowany o dacie cyklu rozliczeniowego, zasadnym będzie twierdzenie, że rozwiązanie umowy ma nastąpić w ciągu 30 dni od otrzymania przez operatora mojej pisemnej rezygnacji z umowy?" Poszukaj zapisu mówiącego o konieczności poinformowania o dacie cyklu rozliczeniowego. Bez takiego zapisu może być ciężko wyegzekwować to co chcesz.

PS
W pierwszym poście nie zadałeś takich pytań. Zadałeś pytania "otwarte" "Co mogę zrobić..." na które można odpowiedzieć w różny sposób jak chociażby lakonicznym "doładować konto". Dodatkowo ilość szczegółów (niezwiązanych bezpośrednio z pytaniem) jakie dołączyłeś wprowadził (w połączeniu z tym otwartym tematem) koszmarny galimatias.
nomnes jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Rozwiązanie umowy z Plusem - uzależnienie kary od podanego powodu rozwiązania umowy - Witam, Mój problem jest następujący. Jak wszystkim wiadomo ostatnio Plus zmieniał regulamin, co - zgodnie z ustawą Prawo Telekomunikacyjne - dało...
§ Reklamacja/rozwiązanie umowy z PLUS GSM z tytułu niewykonania umowy - W roku 2007 zawarłam z Plusem umowę w ofercie Mix Plus, po wykorzystaniu 36 umówionych doładowań przedłużyłam umowę na kolejne 42 doładowania,...
§ Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia-brak umowy - Witam. Sprawa wygląda tak.Podjąłem pracę 15 października,ale nie podpisywałem żadnej umowy jedynie kwestionariusz osobowy,i zapoznanie się z...
§ P4 podwyżka VAT aneks do umowy a rozwiązanie umowy z operatorem - Mam pytanie do osób znających temat. Mam abonament w p4 jakoś do marca 2011. Planuje w najbliższym czasie podpisać aneks w ofercie replay...
§ Aneks do umowy o pracę a rozwiązanie umowy i odprawa - Witam Mam następujący problem. Pracuje dla firmy, która zatrudnia przedstawicieli i świadczy usługi dla innych firm. Przez 2 lata pracowaliśmy dla...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:14.