Plus - zamiast 1 opłaty za podstawowy biling - 2 za szczegółowy - Forum Prawne

 

Plus - zamiast 1 opłaty za podstawowy biling - 2 za szczegółowy

Mam taki dość skomplikowany problem, z którym sam nie wiem co zrobić. Zaczęło się tak, że korzystając z internetu w telefonie otrzymałem SMS'a o wyczerpaniu limitu na internet - uznałem, że zniknęło mi z konta ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § odpowiedz na reklamacje
    Witam ! Po 8 ,5 miesiącach otrzymałam z Zarządu Dróg Miejskich negatywną odpowiedz na moją reklamacje /sprawa...
  • § zwrot gry PC
    Kupiłem w sklepie Saturn grę FIFA 15. Niestety okazało się, że jest ona za mocna na mój komputer (mimo że...
  • § Problem z kurierem-paczka za p...
    Witam, We wtorek zamówiłem kuriera,który miał wysłać pewnemu Panu paczkę za pobraniem o wysokosci 420zł....

 
22-10-2011, 13:19  
Pawelee
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie Plus - zamiast 1 opłaty za podstawowy biling - 2 za szczegółowy

Mam taki dość skomplikowany problem, z którym sam nie wiem co zrobić.

Zaczęło się tak, że korzystając z internetu w telefonie otrzymałem SMS'a o wyczerpaniu limitu na internet - uznałem, że zniknęło mi z konta parę złotych przez opóźnienie w wysłaniu tego smsa przez plusa. Dowiedziałem się, że mogę napisać reklamacje i zwrócą - nie wiedziałem dokładnie ile itp, dowiedziałem się, że mogę uzyskać biling - i tu się problem zaczął.

Udałem się do saloniu 10 października, powiedziałem, że chcę biling podstawowy (za 6,15zł). Konsultant spytał o okres, no to powiedziałem, że do tego dnia czyli do 10 października chcę biling, no to konsultant zaznaczył 30 dni czyli od 10 września do 10 października.

Konsultant napisał wniosek, który mam u siebie, napisał, że składam reklamację a w informacji "Klient prosi o biling za okres 10.09.2011 do 10.10.2011"

W ciągu ostatnich 2 dni zauważyłem, że zjechała mi cała kasa z konta, koło 20zł albo lepiej, dlatego przed chwilą zadzwoniłem do biura obsługi.

Co się okazało? Pobrano mi 2 opłaty za biling szczegółowy czyli 2 razy po 10,08zł za 1-30 września i 1-10 października

I nie wiem co teraz zrobić, chciałem 1 biling podstawowy, wysłali mi 2 szczegółowe (jeszcze nie dostałem ich, ale już pobrali opłate przecież) i to jeszcze ten drugi 10,08zł za marne 10 dni. Co to ma być?

Teraz mi na biurze obsługi mówią, że liczą się pełne okresy rozliczeniowe, tu znowu jest, że się różnie one zaczynają Odpowiedź

A tu jest ogólnie o bilingach Odpowiedź

W końcu nie wiem, czy potraktowali mój biling jako wsteczny, czy jako normalny. Przecież każdy kto chce biling prosi go za okres, który już wydzwonił, a nie na wyrost. Ja chciałem 10 października o biling do 10 października, nikt mnie nie poinformował, że to mają być pełne okresy bo bym powiedział, że za cały październik, pewnie ten konsultant myślał, że od 10 do 10 potraktują jako 1 miesiąc.

Nie przeczę, że tą sprawę wyjaśnią po napisaniu reklamacji - pisałem już do plusa 3 czy 4 w różnych sprawach i zawsze rozpatrzyli pozytywnie wszystko. Tylko teraz nie wiem co robić, skoro przygotowali je to już kasy nie zwrócą. I nie wiem czy po otrzymaniu tych bilingów po prostu ten list zwrócić, czy to już nic nie da.
I co mi po gadce konsultanta z BOK, że na szczegółowym mam wykaz co do sekundy gdzie co i jak dzwoniłem, jak mi jest to nie potrzebne a jestem teraz 20zł w plecy. Może to i mało, ale na koncie w telefonie to dużo, bo ile za to można pisać albo kupować pakietów na całe miesiące. Mi chodziło o podstawowy biling żeby tylko sprawdzić same ceny za transmisję GPRS, bo skończeniu pakietu zaczęło normalnie kasę brać, a jak wiadomo nawet w 5 minut można sporo kasy tym przepuścić.
Pawelee jest off-line  
13-01-2012, 07:17  
lihu
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Plus - zamiast 1 opłaty za podstawowy biling - 2 za szczegółowy

a ja miałem na koncie ponad 40zł zostawiłem włączone aktualizacje na9 godzin będąc w pracy na noc rano fon sie rozładował wiec sie wyłonczył podłączony do ładowarki lezał az do 18
jak go włonczyłem to sprawdziłem stan pakietu internetowego *121# 7470 kbytes czyli jakies 7 mb jak dobrze kalkuluje
po 4 minutach sms ze pakiet internetowy został wykorzystany
i kolejny ze stan konta to 0.94pln
szał w 4 minuty wykozystałem ponad 40 zł na połonczenie z netem same aktualizacje??
ciekawa polityka plusa dezinformowac i okradac szał
lihu jest off-line  
14-01-2012, 06:24  
asiaa1990
Zbanowany
 
Posty: 93
Domyślnie RE: Plus - zamiast 1 opłaty za podstawowy biling - 2 za szczegółowy

Cytat:
Napisał/a Pawelee Zobacz post
Mam taki dość skomplikowany problem, z którym sam nie wiem co zrobić.

Zaczęło się tak, że korzystając z internetu w telefonie otrzymałem SMS'a o wyczerpaniu limitu na internet - uznałem, że zniknęło mi z konta parę złotych przez opóźnienie w wysłaniu tego smsa przez plusa. Dowiedziałem się, że mogę napisać reklamacje i zwrócą - nie wiedziałem dokładnie ile itp, dowiedziałem się, że mogę uzyskać biling - i tu się problem zaczął.

Udałem się do saloniu 10 października, powiedziałem, że chcę biling podstawowy (za 6,15zł). Konsultant spytał o okres, no to powiedziałem, że do tego dnia czyli do 10 października chcę biling, no to konsultant zaznaczył 30 dni czyli od 10 września do 10 października.

Konsultant napisał wniosek, który mam u siebie, napisał, że składam reklamację a w informacji "Klient prosi o biling za okres 10.09.2011 do 10.10.2011"

W ciągu ostatnich 2 dni zauważyłem, że zjechała mi cała kasa z konta, koło 20zł albo lepiej, dlatego przed chwilą zadzwoniłem do biura obsługi.

Co się okazało? Pobrano mi 2 opłaty za biling szczegółowy czyli 2 razy po 10,08zł za 1-30 września i 1-10 października

I nie wiem co teraz zrobić, chciałem 1 biling podstawowy, wysłali mi 2 szczegółowe (jeszcze nie dostałem ich, ale już pobrali opłate przecież) i to jeszcze ten drugi 10,08zł za marne 10 dni. Co to ma być?

Teraz mi na biurze obsługi mówią, że liczą się pełne okresy rozliczeniowe, tu znowu jest, że się różnie one zaczynają Odpowiedź

A tu jest ogólnie o bilingach Odpowiedź

W końcu nie wiem, czy potraktowali mój biling jako wsteczny, czy jako normalny. Przecież każdy kto chce biling prosi go za okres, który już wydzwonił, a nie na wyrost. Ja chciałem 10 października o biling do 10 października, nikt mnie nie poinformował, że to mają być pełne okresy bo bym powiedział, że za cały październik, pewnie ten konsultant myślał, że od 10 do 10 potraktują jako 1 miesiąc.

Nie przeczę, że tą sprawę wyjaśnią po napisaniu reklamacji - pisałem już do plusa 3 czy 4 w różnych sprawach i zawsze rozpatrzyli pozytywnie wszystko. Tylko teraz nie wiem co robić, skoro przygotowali je to już kasy nie zwrócą. I nie wiem czy po otrzymaniu tych bilingów po prostu ten list zwrócić, czy to już nic nie da.
I co mi po gadce konsultanta z BOK, że na szczegółowym mam wykaz co do sekundy gdzie co i jak dzwoniłem, jak mi jest to nie potrzebne a jestem teraz 20zł w plecy. Może to i mało, ale na koncie w telefonie to dużo, bo ile za to można pisać albo kupować pakietów na całe miesiące. Mi chodziło o podstawowy biling żeby tylko sprawdzić same ceny za transmisję GPRS, bo skończeniu pakietu zaczęło normalnie kasę brać, a jak wiadomo nawet w 5 minut można sporo kasy tym przepuścić.
Reklamacje możesz napisać. To, że billing dostałeś nie oznacza, że nie zwrócą kasy (tak naprawdę wszystko będzie zależało od tego, jakie instrukcje do rozpatrywania reklamacji w takich przypadkach ma Plus). Dodanie prośby o odsłuch rozmowy może też Ci tutaj nieco pomóc, ale gwarancji takiej nie ma, bo mogą stwierdzić, że sam poprosiłeś nieświadomie o 2 billingi podając za jaki okres je chcesz.
asiaa1990 jest off-line  
16-01-2012, 17:15  
totko
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Plus - zamiast 1 opłaty za podstawowy biling - 2 za szczegółowy

Witam, mam takowy problem z plusem, a mianowicie :
Dnia 19.11.2011 doladowalem konto za 50PLN, za co w ramach usługi dostałem 240 darmowych min do wykorzystania w sieci plus(nigdy nie jestem w stanie wykorzystac tych 240 min przez 3 miesiące... przeważnie zostaje mi jakies 30-60 min, malo gadam, duzo pisze) Dnia 17.12.2011r. (czyli miesiąc bez 2 dni) przyszedł sms po rozmowie (oczywiscie z plusem) z czasem rozmowy i kosztem coś kolo 2PLN... i tutaj wtf? przecież mam pakiet. No wiec *136# ... pakietu nie ma. No więc dzwonie do nich i oni oczywiscie ze takie pomylki sie nie przytrafiaja itp, ale moge napisać reklamacje... no wiec napisałem reklamacje. Mieli miesiąc... jakoś sobie poradzili i w miesiącu się wyrobili no i przyszło mi dzisiaj pismo, jako że te minuty zostaly przezemnie wykorzystane z dniem 17.12.2011r...(jak??) przeglądając połączenia wychodzące i sumując czasy nie uzbierało się nawet 40 minut...(nie mam młodszego rodzeństwa, dzieci itp. osób które mogłyby mi to wydzwonić... nie mam takze osoby znajązec pattern password na poł. wychodzące aby mogła mi je usunąć...dam tez tego nigdy nie robie...) Jako ze nie naleze do ludzi którzy łatwo odpuszczaja postanowiłem sprawę wyjaśnić. Podstawą, ażebym miał jakikolwiek powód do ich oskarżania jest biling (30,50PLN bodajze ??)


Kolega Pawelee napisał, że po udaniu sie do salonu plusa dostał propozycje otrzymania bilingu za 6,15PLN (pomijam ich chciwosc na jakakolwiek kase i zerzarcie 20PLN dodatkowo -.-) Co będzie na tym billingu widoczne? Chodzi mi tu głównie o czas rozpoczęcia rozmowy i jej zakończenie na odcinku jednego miesiąca.

Uprzedzony co do ich chytrości nagram rozmowe z konsultantem, i dokładnie dopytam o koszty, jezeli wyraznie mi powie ze nie poniosę żadnych innych - to w przypadku gdybym poniósł mam niezbite dowody, tym razem juz do sądu.
Bo przecież polskie prawo zezwala na nagrywanie swojej rozmowy z kimkolwiek i jej przechowywania, zabrania natomiast bez zgody rozmówcy jej publikownia, moze natomiast stanowić dowód w sądzie.

Pozdrawiam, z góry dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi jak i za przydatne porady
totko jest off-line  
11-02-2012, 12:59  
Pawelee
Użytkownik
 
Posty: 41
Domyślnie RE: Plus - zamiast 1 opłaty za podstawowy biling - 2 za szczegółowy

Reklamacje rozpatrzyli negatywnie, bez żadnych wyjaśnień, napisałem do dyrektora departamentu tam ojechałem pracownika tego salonu, który musi się nie znać na bilingach itp.

Dostałem odpowiedź, że podtrzymują tamtą reklamacje (czyli negatywnie) ale dziękują za informacje o pracownikach...
Co dziwne po paru tygodniach przechodziłem koło tego salonu a tak inna osoba już

Ale widziałem też i tą także może na zmianę pracują - kiedyś była tylko jedna

Dałem sobie już spokój ale jest problem tego typu, że w ogóle tych bilingów nie mam, jak wysłałem reklamacje to one przyszły - zwróciłem, bo przecież nie takie chciałem. Reklamacje odrzucili a bilingów do dziś nie mam, a kasa oczywiście dawno pobrana, dzwoniłem - powiedzieli, że to trzeba reklamacje, oni mogą mi co najwyżej na nowo sporządzić i znów łyknąć 20zł (!) Napiszę reklamacje jak nawet nie będą mi chcieli oddać tego za co mi kasę pobrali to piszę do UOKiK

Biling podstawowy a szczegółowy to nawet osobny zapis w ich regulaminie - osobna usługa, na podstawowym jest mało info, na szczegółowym daty godziny, czas trwania, gdzie dzwoniono itp ale mi był tylko potrzebny podstawowy...
Pawelee jest off-line  
11-02-2012, 18:28  
Katarzyna_we
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Plus - zamiast 1 opłaty za podstawowy biling - 2 za szczegółowy

Witam. Chciałabym się podzielić moim problemem i ewentualnie poradzić się Was co mogę dalej zrobić. Jestem studentką, rok temu podpisałam umowę z firmą Pley dotyczącą bezprzewodowego internetu- dodam że była to umowa terminowa na okres 1 roku. Po upływie tego czasu wybrałam się ponownie do sklepu aby spytać czy nie muszę czegoś podpisać w związku z tym, że zbliża się czas rozwiązania umowy( tak pisało na umowie). Konsultant powiadomił mnie jednak, że jest to umowa terminowa w związku z czym nic podpisywać, wysyłać itp. nie muszę. Dwa miesiące później otrzymałam jednak rachunek za 2 kolejne miesiące. Aby to wyjaśnić udałam się do salonu w moim rodzinnym mieście. Powiadomiono mnie, że wcześniej udzielono mi złej informacji i przed końcem umowy niezbędne jest abym wysłała papier do centrali playa. Taki papier oczywiście tego samego dnia wysłałam( dołączyłam jednak reklamacje, że nie chce płacić za 2 miesiące w których nie wykorzystałam ani impulsu, przez to że ich pracownicy wprowadzili mnie w błąd). Data stemplu pocztowego 31 grudnia. W kolejnym miesiącu dostałam odpowiedź w której było mniej więcej o tym, że oni nie będą odpowiadać za błędy swoich pracowników ale oczywiście jest im bardzo przykro i że zapłacić muszę. Dodatkowo umowę powinnam według nich wypowiedzieć 2 msc wcześniej więc do marca ( z marcem włącznie) zapłacić jeszcze muszę.I moje pytanie- co mogę zrobić aby nie płacić( odwołać się itp.). Jeśli jednak jednak tak się nie stanie i zapłacić będę musiała,dlaczego nie uwzględniono mi daty ze stempla pocztowego(31 grudzień) a datę przyjścia do nich mojego listu. Z góry dziękuje za odpowiedź
Katarzyna_we jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ praca w warunkach szczególnych/szczególnym charakterze - produkcja etanolu - Witam serdecznie, Pytanie moje dotyczy świadectwa pracy w warunkach szczególnych bądź w szczególnym charakterze. Krótko postaram się streścic mój...
§ Praca w szczególnych warunkach o szczególnym charakterze - Witam, tata w latach 1978-2000 pracował na stacji paliw. Czy wykonywał on pracę w warunkach szkodliwych w myśl obowiązującej wówczas ustawy?
§ praca w warunkach szczególnych lub w szczególnym charakterze i emerytura - emerytura -------------------------------------------------------------------------------- Witam Jestem rencistą, skończyłem niedawno 60 lat....
§ art 286 p1 oszustwo typ podstawowy-pomocy - p 286 1kk oszustwo typ podstawowy.jakie za to daja sady kary/wyroki... dziekuje.
§ Biling - Czy jest jakiś czas, po którym u operatora telefonicznego kasują się bilingi? Chodzi o to, czy policja jest w stanie dostać biling, np. po roku od...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:53.