Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie - Forum Prawne

 

Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam, W dniu 13.10.2011 zgłosiłem reklamację obuwia. Do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, a jedyna informacja, jaka przyszła od czasów zgłoszenia to mail: Panstwa reklamacja zostala wyslana do producenta. O sposobie jej rozpatrzenia poinformujemy Panstwa ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § odpowiedz na reklamacje
    Witam ! Po 8 ,5 miesiącach otrzymałam z Zarządu Dróg Miejskich negatywną odpowiedz na moją reklamacje /sprawa...
  • § zwrot gry PC
    Kupiłem w sklepie Saturn grę FIFA 15. Niestety okazało się, że jest ona za mocna na mój komputer (mimo że...
  • § Problem z kurierem-paczka za p...
    Witam, We wtorek zamówiłem kuriera,który miał wysłać pewnemu Panu paczkę za pobraniem o wysokosci 420zł....

 
07-11-2011, 13:57  
balcerman
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam,

W dniu 13.10.2011 zgłosiłem reklamację obuwia. Do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, a jedyna informacja, jaka przyszła od czasów zgłoszenia to mail:

Panstwa reklamacja zostala wyslana do producenta.
O sposobie jej rozpatrzenia poinformujemy Panstwa jak tylko reklamacja wraz z opinia zostanie do nas odeslana.


W związku z tym, ze minęły już ponad 3 tygodnie, poszedłem dziś do sklepu i zapytałem, czy reklamacja została rozpatrzona. Pracownik sklepu odpowiedział, że producent jeszcze nie przysłał im zadnej informacji. Kiedy zwróciłem mu uwagę, że dwa tygodnie już dawno minęły i że to oznacza, że reklamacja została siłą rzeczy uznana, odpowiedział, że w tym przypadku to nie zobowiązuje - to producent obuwia się nie odezwał, a to jest niezależne od sklepu.

Czy sklep może się tak tłumaczyć, czy mogę faktycznie żądać spełnienia świadczenia, powołując się na minięcie okresu dwóch tygodni?
balcerman jest off-line  
07-11-2011, 16:30  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.888
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Nie może. Możesz żądać spełnienia tego co w skazałeś w piśmie reklamacyjnym.

Przepis prawny:
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.


Sprzedawca zdecydowanie nie ustosunkował się do żądań. Odpowiedział jedynie co uczynił.
nomnes jest off-line  
07-11-2011, 16:38  
balcerman
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Dziękuję za odpowiedź, tak myślałem
balcerman jest off-line  
15-02-2012, 19:34  
pietka57
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam,
podłączę się pod wątek. Złożyłem reklamację na buty 28.01.2012 jako towar niezgodny z umową. do dziś tj. 15.02.2012 nie otrzymałem żadnej informacji dotyczącej tej reklamacji.

Co mogę teraz zrobić? Czy mam udać się do sklepu z jakimś pismem, że w związku z brakiem odpowiedzi reklamacja została uznana, czy może mam tam iść i żądać od razu wymiany na nowe (zgodnie z żądaniem w piśmie)? Co jeżeli sklep nie będzie chciał uznać mojej reklamacji i spełnić mojego żądania tłumacząc się np brakiem odpowiedzi od producenta?

Czy 14 dni na rozpatrzenie reklamacji liczy się robocze czy kalendarzowe?

W jakiej formie powinienem być powiadomiony o rozpatrzeniu reklamacji? Czy musi to być forma pisemna, czy wystarczy np. telefoniczna? Chodzi mi o to czy np. sklep/producent może się tłumaczyć że kiedyś tam wykonał próbę połączenia, ale nikt nie odebrał?

Jeżeli ma to jakieś znaczenie to buty były kupowane w salonie firmowym producenta.

Pozdrawiam
Piotr
pietka57 jest off-line  
15-02-2012, 20:10  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.888
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Udaj się z pismem żądającym spełnienia reklamacji z uwagi na przekroczenie terminu ustosunkowania się a zatem uznaniem zasadności reklamacji i roszczenia.

14 dni kalendarzowych.

Powinieneś być powiadomiony skutecznie.
nomnes jest off-line  
15-02-2012, 21:36  
pietka57
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

I co później jak będę miał już podpisane takie pismo? Ile czasu mam czekać na wymianę butów na nowe? Znowu czekać na informację kiedy przyjść po buty? A co jeśli poinformują mnie że tylko naprawili, a jest już po czasie?
pietka57 jest off-line  
15-02-2012, 21:51  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.888
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

W takim razie wyznacz w piśmie ostateczny termin np. 7-14 dni na spełnienie. Jeśli naprawili to albo odbierz albo nie zgódź się na tę formę załatwienia reklamacji jako niezgodną z twoją wolą i samowolnym postąpieniem w tej kwestii sprzedawcy oraz zażądaj tego co wcześniej pisałem.
nomnes jest off-line  
10-03-2012, 17:40  
Paulinka7272
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam,

W dniu 15.01.2012 zakupiłam kozaki zimowe, w których 20.02.2012 zepsuł się suwak (w lewym bucie urwało się zapięcie), a w dniu 24.02.2012 zgłosiłam niezgodność towaru z umową. Pani, która przyjmowała reklamację nie wzięła ode mnie ani nr tel, anie maila więc w żaden sposób nie zostałam poinformowana o wyniku reklamacji. A dniu 15 (tj. 10.03.2012) udałam się do sklepu w celu odebrania butów. Niestety Pani powiedziała mi, że butów nie ma a reklamacja najprawdopodobniej zostanie uznana i kazała się zgłosić za 2-3dni. W takiej sytuacji poprosiłam Panią o podpisanie pisma, w którym powołałam się na art. 8 ust. 3 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, że skoro nikt się ze mną nie skontaktował to w ciągu 3 dni liczę, że wymienią mi buty na nowe bądź zwrócą pieniądze (w żądaniu napisane jest towar zgodny z umową). Owa Pani nie chciała tego podpisać i poprosiła kierowniczkę. Kierowniczka oznajmiła mi, że ona tego nie podpisze, bo to jest odwołanie od uzasadnienia producenta a tego jeszcze nie ma. Powiedziałam też, że nikt mnie nie poinformował o decyzji, ani o przedłużeniu się reklamacji a kierowniczka powiedziała, że oni nie są do tego zobowiązani, że ona ma zaznaczone że sama osobiście zgłoszę się po decyzję i nikt nie musi mnie o tym informować. W końcu kierowniczka ta łaskawie sprawdziła czy buty zostały już wysłane. Okazało się, że 15 dnia reklamacji buty nie zostały nawet wysłane do sklepu. Co w takiej sytuacji mogę zrobić? Czy kierowniczka mogła odmówić mi podpisania tego pisma? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
Paulinka7272 jest off-line  
10-03-2012, 18:17  
ducati
Zbanowany
 
Posty: 263
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Teoretycznie nie mogla, ale zadnej kary za to nie ma... NAjlepeij wyslij do sklepu poleconym zadanie wymiany, a w razie niemoznosci - zwrotu pieniedzy, w nieprzekraczlnym terminie x dni i popros o poinformowanie o sposobie realizacji tego żądania.
ducati jest off-line  
10-03-2012, 18:25  
Paulinka7272
Początkujący
 
Posty: 22
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Planuję tak właśnie zrobić w poniedziałek i dodatkowo udać się jeszcze do rzecznika praw konsumentów po jakąś podpowiedź. List najlepiej jeszcze wysłać za potwierdzeniem odbioru?
Paulinka7272 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja- operator komórkowy, brak odpowiedzi 31 dni - Witam, mam pytanie, otóż napisałem do mojego operatora komórkowego reklamację, powód: błędne naliczenie opłaty. Chodziło o to że prowadziłem rozmowę...
§ nieuczciwy sklep internetowy, reklamacja, brak odpowiedzi - Witam mam problem z nieuczciwym sklepem internetowym. Sprawa wygląda następująco. Pierwsze zakupy w tym sklepie robiłem poprzez allegro (kup teraz)....
§ reklamacja towaru nie zgodnego z opisem- brak odpowiedzi sprzedawcy - Witam. Pytanie raczej dla kobiety ze względu na znajomość kolorystyki (przepraszam Panowie ale u was ze znajomością kolorów może być różnie ;)) ...
§ Reklamacja a 2 tygodnie - Reklamuje towar na podstwie Ustawy o warunkach szczegolnych. Chce aby towar zostal naprawiony. Wiem, ze w ciagu 2 tygodni sprzedawca ma mi powiedziec...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:17.