Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie - Forum Prawne

 

Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam, W dniu 13.10.2011 zgłosiłem reklamację obuwia. Do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, a jedyna informacja, jaka przyszła od czasów zgłoszenia to mail: Panstwa reklamacja zostala wyslana do producenta. O sposobie jej rozpatrzenia poinformujemy Panstwa ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § zakup na allegro cz.2
    Witam Pisałam na tym forum całkiem niedawno o tym, że kupiłam buty nie oryginalne na aukcji, które były na niej...
  • § Rezygnacja z serwisu komputero...
    Witam. We wtorek zaniosłem laptopa do naprawy. Serwis poinformował mnie (sms), że naprawa potrwa ok dwóch dni....
  • § wojas - reklamacja ponownie
    Witam, wiem, że były już podobne wątki, ale opisywano w nich nieco inne problemy. W sklepie internetowym Wojas...

Odpowiedz
 
07-11-2011, 12:57  
balcerman
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam,

W dniu 13.10.2011 zgłosiłem reklamację obuwia. Do dnia dzisiejszego nie dostałem odpowiedzi, a jedyna informacja, jaka przyszła od czasów zgłoszenia to mail:

Panstwa reklamacja zostala wyslana do producenta.
O sposobie jej rozpatrzenia poinformujemy Panstwa jak tylko reklamacja wraz z opinia zostanie do nas odeslana.


W związku z tym, ze minęły już ponad 3 tygodnie, poszedłem dziś do sklepu i zapytałem, czy reklamacja została rozpatrzona. Pracownik sklepu odpowiedział, że producent jeszcze nie przysłał im zadnej informacji. Kiedy zwróciłem mu uwagę, że dwa tygodnie już dawno minęły i że to oznacza, że reklamacja została siłą rzeczy uznana, odpowiedział, że w tym przypadku to nie zobowiązuje - to producent obuwia się nie odezwał, a to jest niezależne od sklepu.

Czy sklep może się tak tłumaczyć, czy mogę faktycznie żądać spełnienia świadczenia, powołując się na minięcie okresu dwóch tygodni?
balcerman jest off-line  
07-11-2011, 15:30  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Nie może. Możesz żądać spełnienia tego co w skazałeś w piśmie reklamacyjnym.

Przepis prawny:
3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.


Sprzedawca zdecydowanie nie ustosunkował się do żądań. Odpowiedział jedynie co uczynił.
nomnes jest off-line  
07-11-2011, 15:38  
balcerman
Początkujący
 
Posty: 21
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Dziękuję za odpowiedź, tak myślałem
balcerman jest off-line  
15-02-2012, 18:34  
pietka57
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam,
podłączę się pod wątek. Złożyłem reklamację na buty 28.01.2012 jako towar niezgodny z umową. do dziś tj. 15.02.2012 nie otrzymałem żadnej informacji dotyczącej tej reklamacji.

Co mogę teraz zrobić? Czy mam udać się do sklepu z jakimś pismem, że w związku z brakiem odpowiedzi reklamacja została uznana, czy może mam tam iść i żądać od razu wymiany na nowe (zgodnie z żądaniem w piśmie)? Co jeżeli sklep nie będzie chciał uznać mojej reklamacji i spełnić mojego żądania tłumacząc się np brakiem odpowiedzi od producenta?

Czy 14 dni na rozpatrzenie reklamacji liczy się robocze czy kalendarzowe?

W jakiej formie powinienem być powiadomiony o rozpatrzeniu reklamacji? Czy musi to być forma pisemna, czy wystarczy np. telefoniczna? Chodzi mi o to czy np. sklep/producent może się tłumaczyć że kiedyś tam wykonał próbę połączenia, ale nikt nie odebrał?

Jeżeli ma to jakieś znaczenie to buty były kupowane w salonie firmowym producenta.

Pozdrawiam
Piotr
pietka57 jest off-line  
15-02-2012, 19:10  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Udaj się z pismem żądającym spełnienia reklamacji z uwagi na przekroczenie terminu ustosunkowania się a zatem uznaniem zasadności reklamacji i roszczenia.

14 dni kalendarzowych.

Powinieneś być powiadomiony skutecznie.
nomnes jest off-line  
15-02-2012, 20:36  
pietka57
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

I co później jak będę miał już podpisane takie pismo? Ile czasu mam czekać na wymianę butów na nowe? Znowu czekać na informację kiedy przyjść po buty? A co jeśli poinformują mnie że tylko naprawili, a jest już po czasie?
pietka57 jest off-line  
15-02-2012, 20:51  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

W takim razie wyznacz w piśmie ostateczny termin np. 7-14 dni na spełnienie. Jeśli naprawili to albo odbierz albo nie zgódź się na tę formę załatwienia reklamacji jako niezgodną z twoją wolą i samowolnym postąpieniem w tej kwestii sprzedawcy oraz zażądaj tego co wcześniej pisałem.
nomnes jest off-line  
10-03-2012, 16:40  
Paulinka7272
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam,

W dniu 15.01.2012 zakupiłam kozaki zimowe, w których 20.02.2012 zepsuł się suwak (w lewym bucie urwało się zapięcie), a w dniu 24.02.2012 zgłosiłam niezgodność towaru z umową. Pani, która przyjmowała reklamację nie wzięła ode mnie ani nr tel, anie maila więc w żaden sposób nie zostałam poinformowana o wyniku reklamacji. A dniu 15 (tj. 10.03.2012) udałam się do sklepu w celu odebrania butów. Niestety Pani powiedziała mi, że butów nie ma a reklamacja najprawdopodobniej zostanie uznana i kazała się zgłosić za 2-3dni. W takiej sytuacji poprosiłam Panią o podpisanie pisma, w którym powołałam się na art. 8 ust. 3 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej, że skoro nikt się ze mną nie skontaktował to w ciągu 3 dni liczę, że wymienią mi buty na nowe bądź zwrócą pieniądze (w żądaniu napisane jest towar zgodny z umową). Owa Pani nie chciała tego podpisać i poprosiła kierowniczkę. Kierowniczka oznajmiła mi, że ona tego nie podpisze, bo to jest odwołanie od uzasadnienia producenta a tego jeszcze nie ma. Powiedziałam też, że nikt mnie nie poinformował o decyzji, ani o przedłużeniu się reklamacji a kierowniczka powiedziała, że oni nie są do tego zobowiązani, że ona ma zaznaczone że sama osobiście zgłoszę się po decyzję i nikt nie musi mnie o tym informować. W końcu kierowniczka ta łaskawie sprawdziła czy buty zostały już wysłane. Okazało się, że 15 dnia reklamacji buty nie zostały nawet wysłane do sklepu. Co w takiej sytuacji mogę zrobić? Czy kierowniczka mogła odmówić mi podpisania tego pisma? Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
Paulinka7272 jest off-line  
10-03-2012, 17:17  
ducati
Zbanowany
 
Posty: 263
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Teoretycznie nie mogla, ale zadnej kary za to nie ma... NAjlepeij wyslij do sklepu poleconym zadanie wymiany, a w razie niemoznosci - zwrotu pieniedzy, w nieprzekraczlnym terminie x dni i popros o poinformowanie o sposobie realizacji tego żądania.
ducati jest off-line  
10-03-2012, 17:25  
Paulinka7272
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Planuję tak właśnie zrobić w poniedziałek i dodatkowo udać się jeszcze do rzecznika praw konsumentów po jakąś podpowiedź. List najlepiej jeszcze wysłać za potwierdzeniem odbioru?
Paulinka7272 jest off-line  
10-03-2012, 18:26  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.769
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Zamiast iść do rzecznika, najpierw należy przestudiować zawieszony na forum Poradnik konsumenta.

I glowna zasada skutecznej korespondencji: wysyła się pisma listem poleconym (dobrze, by było potwierdzenie odbioru).

A Ustawę z dn.27.07.2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej dobrze mieć wydrukowaną (jest krótka).
natalie-s1959 jest off-line  
12-03-2012, 18:30  
Paulinka7272
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

A mam jeszcze jedno pytanie. Wysłałam dzisiaj pismo do sprzedawcy, że w związku z zaistniałą sytuacją (brakiem jakiejkolwiek informacji w ciągu 14dni odnośnie obuwia a w dniu 15 brakiem nawet wysyłki ich od producenta) oczekuję wymiany butów na nowe bądź zwrotu gotówki. Co jeżeli udam się do sklepu po nowe buty a sprzedawca powie, że mają już moje, naprawione buty? Czy muszę je odbierać? Muszą wydać mi nowe? Co jeżeli nie będą mieli nowych butów w takim rozmiarze? Pieniędzy pewnie nie będą chcieli mi zwrócić ze względu na nieistotną wadę dlatego też chciałabym zapytać na jakiej podstawie jest udzielane obniżenie ceny. O ile mogą ją obniżyć? Jak to się wylicza?
Z góry dziękuję za odpowiedzi
Paulinka7272 jest off-line  
16-03-2012, 13:37  
Paulinka7272
Użytkownik
 
Posty: 32
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Witam,
Przepraszam, że tak truję i zawracam głowę ale mamjeszcze jedno pytanie. Po 3 tygodniach oczekiwania na buty otrzymałam wiadomość, że buty już są naprawione i w ramach rekompensaty, że tak długo na nie czekałam zaoferowany został mi upust na te buty. Czy w sytuacji jeżeli popsułaby mi się ponownie ta sama część to w dalszym ciągu mam na nią gwarancję czy godząc się na ten upust automatycznie ją tracę?
Paulinka7272 jest off-line  
16-03-2012, 20:25  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.163
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

Jeśli dostałaś kartę gwarancyjną to w niej są ujęte warunki gwarancji. My ich nie znamy.

Możesz też reklamować z tytułu ustawy (i tak chyba reklamowałaś) i to nadal obowiązuje przez 2 lata od zakupu.
nomnes jest off-line  
19-03-2012, 20:22  
inka765
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja - brak odpowiedzi przez 2 tygodnie

witam,
zakupiłam termometr elektroniczny taki do czoła, niestety nie działał on prawidłowo i wskazania nie były adekwatne do stanu faktycznego. Zareklamowałam go i po miesiącu dopiero po mojej interwencji otrzymałam telefon, że termometr wrócił z naprawy i wg serwisu wszystko z nim ok, czyli ani nie wymienili ani nie naprawili. Mam pytanie ponieważ dawno minął czas 2 tygodni czy mogę coś zdziałać w tej sprawie? bo po co mi źle działający termometr;/ Termometru jeszcze nie odebrałam
inka765 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Daichmann - nie uznana reklamacja, ale brak odpowiedzi przez 14 dni. Co teraz? (odpowiedzi: 10) Mam problem z firma Daichmann dotyczacy reklamacji. Buty kupile niecale 2 lata temu i bylem z nich zadowolony, niestety ostatnio zaczela odpadac guma...
§ Reklamacja - brak odpowiedzi (odpowiedzi: 20) Złożyłem reklamację, otrzymałem taką odpowiedź: Jak to rozumieć? 30 dni roboczych? Reklamacja została zarejestrowana przez firmę 30 kwietnia. Co...
§ Reklamacja, brak odpowiedzi (odpowiedzi: 20) Witam, pod koniec listopada kupiłem w sklepie internetowym kartę graficzną która okazała się uszkodzona, zgodnie ze wskazówkami z forum wysłałem...
§ Reklamacja obuwia 3 tygodnie i brak odpowiedzi i zwrotu (odpowiedzi: 21) Witam, Mam taki problem ponieważ nie cały rok temu kupiłem buty w jednym ze sklepów sportowych. Buty niestety musiałem oddać do reklamacji. Buty...
§ reklamacja bna usługe i brak odpowiedzi (odpowiedzi: 6) HomeBroker reklamacja na pracę brokera. Szanowni otóż mam taki problem. Kupiłem mieszkanie w które niestety było zamieszane biuro homebroker....
§ Lidl reklamacja i brak odpowiedzi przez 2 miesiące (odpowiedzi: 14) Witam! Po kolei: 2 lata temu kupiłem w Lidlu odkurzacz przemysłowy Parkside ze zbiornikiem nierdzewnym do odkurzania na sucho i mokro... Po roku...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:13.