Reklamacja obuwia CCC - Forum Prawne

 

Reklamacja obuwia CCC

Witam 14 temu złożyłem reklamacje na buty kupione w ccc, w butach zrobiła się dziura na boku. Reklamacje przyjęto i kazano mi czekać 14 dni. Dziś minął termin więc zadzwoniłem do sklepu. Powiedziano mi że ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
19-12-2011, 14:52  
Maciejpak
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Reklamacja obuwia CCC

Witam

14 temu złożyłem reklamacje na buty kupione w ccc, w butach zrobiła się dziura na boku. Reklamacje przyjęto i kazano mi czekać 14 dni. Dziś minął termin więc zadzwoniłem do sklepu. Powiedziano mi że reklamacja została odrzucona i buty mogę odebrać. Pojechałem do sklepu i jakie było moje zdziwienie ponieważ okazało się, że butów nie ma, nie ma również decyzji z jakiego powodu reklamację odrzucono. W zasadzie nie otrzymałem (oprócz ustnej informacji Pani kierowniczki) żadnej informacji co z moją reklamacją. Reasumując, nie mam butów i nie wiem kiedy będę miał, nie mam decyzji o odrzuceniu reklamacji i nie wiem czy w ogóle taka decyzja zapadła, termin załatwienia reklamacji mija w dniu dzisiejszym. Co mam zrobić z tym fantem?
Maciejpak jest off-line  
19-12-2011, 16:45  
Flicka
Stały bywalec
 
Posty: 2.353
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Zakładam, że reklamacja była z tytułu niezgodności z umową.

W takim przypadku brak odpowiedzi w ciągu 14 dni uważa się za uznanie reklamacji.

Poczekaj zatem jeszcze trochę (może centrala wysłała odpowiedź listem poleconym - w terminie) i dalsze kroki podejmij po otrzymaniu odpowiedzi (a w przypadku odpowiedzi negatywnej - po sprawdzeniu, kiedy była wysłana).
Flicka jest off-line  
19-12-2011, 16:50  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 21.103
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Cytat:
W takim przypadku brak odpowiedzi w ciągu 14 dni uważa się za uznanie reklamacji.
Ale przecież ustosunkowano się do reklamacji:
Cytat:
Dziś minął termin więc zadzwoniłem do sklepu. Powiedziano mi że reklamacja została odrzucona i buty mogę odebrać
Cytat:
Poczekaj zatem jeszcze trochę (może centrala wysłała odpowiedź listem poleconym - w terminie)
W jakim terminie?
loco1 jest off-line  
19-12-2011, 16:58  
Flicka
Stały bywalec
 
Posty: 2.353
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Ale przecież ustosunkowano się do reklamacji:
To jest raczej sporne, skoro nie ma decyzji pisemnej i nikt nie wie dlaczego nie uznano reklamacji.

W razie sporu nic nie stoi na przeszkodzie, aby twierdzić, że odpowiedzi w tym dniu nie było, zwłaszcza jeśli oficjalne pismo zostanie wysłane/sporządzone później.

Cytat:
W jakim terminie?
W terminie 14 dni (zatem jeszcze dziś jest czas na wysłanie), a jeśli pismo będzie wysłane po 14. dniu, to tym lepiej dla klienta (uznanie z mocy prawa).

Wysyłanie odpowiedzi poleconym to domyślny i bezpieczny sposób udzielania odpowiedzi, proszę jednak sprawdzić, czy w piśmie reklamacyjnym nie "została ustalona" inna forma odpowiedzi.
Flicka jest off-line  
19-12-2011, 17:01  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 21.103
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Cytat:
W razie sporu nic nie stoi na przeszkodzie, aby twierdzić, że odpowiedzi w tym dniu nie było,
Sugerujesz, że należy kłamać?
Cytat:
W terminie 14 dni (zatem jeszcze dziś jest czas na wysłanie), a jeśli pismo będzie wysłane po 14. dniu, to tym lepiej dla klienta (uznanie z mocy prawa).
Nie masz racji - ustosunkowanie się ma dotrzeć w terminie 14 dni, a nie zostać wysłane (jesli jest w formie pisemnej).
loco1 jest off-line  
19-12-2011, 17:08  
Flicka
Stały bywalec
 
Posty: 2.353
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Sugerujesz, że należy kłamać?
Pozostawmy ten wątek bez komentarza

Cytat:
Nie masz racji - ustosunkowanie się ma dotrzeć w terminie 14 dni, a nie zostać wysłane (jesli jest w formie pisemnej).
Tutaj ja się nie zgodzę.

Jest nawet przykładowe orzeczenie jednego z sądów rejonowych, który słusznie twierdzi, że w tym przypadku nie można stosować przepisów o oświadczeniu woli i za termin odpowiedzi na reklamację uważa się datę nadania listu.

Ma to swoje racjonalne uzasadnienie.

Po pierwsze sprzedawca ma ustosunkować się w terminie 14 dni, a nie w tym czasie dostarczyć decyzję. Ustosunkowanie się oznacza wydanie decyzji bez możliwości jej późniejszej zmiany. Nadanie listu poleconego spełnia ten warunek.

Po drugie - stosowanie Twojej argumentacji oznaczałoby, że sprzedawca może w ogóle nie mieć możliwości ustosunkowania się do reklamacji, bowiem nawet odpowiedź wysłana listem poleconym następnego dnia po złożeniu reklamacji może nie dotrzeć w ustawowym terminie, na co sprzedawca nie ma wpływu (a wpływ ma konsument, ponieważ może czekać z odbiorem awiza właśnie 14 dni).
Flicka jest off-line  
19-12-2011, 17:11  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 21.103
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Cytat:
Tutaj ja się nie zgodzę.
Możesz się nie zgodzić, ale po prostu nie masz absolutnie racji.
loco1 jest off-line  
19-12-2011, 17:19  
Flicka
Stały bywalec
 
Posty: 2.353
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Możesz się nie zgodzić, ale po prostu nie masz absolutnie racji.
Ale tak... bez ustosunkowania się do moich argumentów?

Trochę głupio

Podtrzymuję - odpowiedź na reklamację jest czynnością faktyczną, a nie oświadczeniem woli.

Jedynym znanym mi orzeczeniem w tej sprawie jest wyrok Sądu Okręgowego w Zamościu w wyroku z dnia 26 marca 2008 r., sygn. akt I Ca 102/08.
Flicka jest off-line  
19-12-2011, 17:24  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 21.103
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Jest oświadczeniem woli.
loco1 jest off-line  
19-12-2011, 17:24  
Flicka
Stały bywalec
 
Posty: 2.353
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia CCC

Cytuję uzasadnienie wyroku:

Sąd I instancji dokonał prawidłowej wykładni art. 8
ust. 3 ustawy konsumenckiej. Językowa wykładnia tego
przepisu prowadzi do jednoznacznych i niebudzących jakichkolwiek wątpliwości wniosków, że 14-dniowy termin
jest terminem przedsiębiorcy. Zgodnie więc z art. 111 §
1 kc zakończył się 14 maja 2007 r. i w tym czasie przedsiębiorca ustosunkował się do reklamacji. Wbrew twierdzeniom skarżącego ustawa nie musi wyraźnie odsyłać
do kodeksu cywilnego w kwestii obliczania terminu.
Określony zapis ustawowy konieczny jest do wyłączenia
art. 110 kc, a nie do jego zastosowania. Skoro ustawa
konsumencka nie wyłącza stosowania art. 110 kc Sąd
Rejonowy prawidłowo ocenił zachowanie pozwanego
przedsiębiorcy, przyjmując, że nie uchybił ustawowego
terminu ustosunkowania się do reklamacji. Przepis art.
8 ust. 3 ustawy konsumenckiej jako dotyczący innych
kwestii niż art. 61 § 1 kc zakreśla przedsiębiorcy termin do ustosunkowania się do reklamacji. Nie jest to
termin, w którym konsument ma otrzymać odpowiedź.
Ustawa konsumencka nie wymaga osobistego doręczania dokumentów między stronami czynności prawnej,
nie wyłącza także możliwości korzystania z powszechnego sposobu komunikowania się tj. usług pocztowych. W tej sytuacji przyjęcie stanowiska skarżącego
oznaczałoby konieczność osobistego doręczania informacji konsumentowi, bez względu na miejsce, w któ-
rym się znajduje, bez możliwości korzystania z usług
poczty, ponieważ przedsiębiorcę obciążałoby ryzyko
niezachowania terminu przy doręczeniach awizo. Wykładni takiej Sąd Okręgowy nie podziela. Art. 8 ust.
3 ustawy konsumenckiej zakreśla przedsiębiorcy termin na podjęcie czynności faktycznych polegających
na ustosunkowaniu się do reklamacji, nie wymaga aby
w tym terminie oświadczenie przedsiębiorcy doszło do
konsumenta. Termin ustosunkowania się do reklamacji i termin powzięcia przez konsumenta wiadomości
o stanowisku przedsiębiorcy nie muszą się pokrywać.
Ustawa konsumencka nie stawia takiego wymagania
a stanowisko takie nie znajduje uzasadnienia w wykładni art. 8 ust. 3 ustawy konsumenckiej i art. 61 § 1
kc.
Flicka jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja obuwia: naprawa, bez konsultacji z konsumentem, kolejna reklamacja odrzuco - Już wcześniej opisywałam ten problem, ale powtórzę. Jesienią 2010r zakupiłam buty Nike WMNS Court Tradition 2 za 299zł. W marcu oddałam je do...
§ reklamacja obuwia - witam, wczoraj kupiłam kozaki, jednak dopiero dzisiaj zauważyłam wadę na wkładce, przy palcach jest klej który w cienkiej skarpecie jest wyczuwalny i...
§ reklamacja obuwia - Witam, w zeszłym roku zakupiłam buty które musiałam po dwóch tygodniach oddać na reklamacje... Pani u której złożyłam reklamacje miała się ze mną...
§ reklamacja obuwia - Witam, mam pewien problem, ponieważ niedawno kupiłam sobie śliczniutkie czerwone, zamszowe szpilki i po pierwszym noszeniu pojawił się problem....
§ reklamacja obuwia - zareklamowalam wadliwe obuwie, otrzymalam odpowiedz od nieutrzciwego sprzedawcy (jest o nim informacja na wszystkich forach) abym odebrala sobie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 19:15.