kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji? - Forum Prawne

 

kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Kupiłam w internetowym sklepie meblowym szafę, przy składaniu okazało się, że brak jest wywierconych otworów na półki i drążek, wysłałam maila do sprzedawcy, kazał mi poszukać dokładnie (!), w drugim mailu kazał mi sobie wywiercić ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
05-01-2012, 13:29  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 252
Domyślnie kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Kupiłam w internetowym sklepie meblowym szafę, przy składaniu okazało się, że brak jest wywierconych otworów na półki i drążek, wysłałam maila do sprzedawcy, kazał mi poszukać dokładnie (!), w drugim mailu kazał mi sobie wywiercić (!!!). Nie zamierzam wiercić samodzielnie, chcę szafę odesłać w ramach reklamacji i zażądać poprawki. Niestety, transport szafy kosztuje 200zł - kto ma za to zapłacić? Mam nadzieję, że sprzedawca, proszę o podstawy prawne.
jolantaa jest off-line  
05-01-2012, 13:37  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Jeżeli reklamacja jest zasadna, to sprzedawca ponosi wszystkie koszty.
Przepis prawny:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia
tcp jest off-line  
05-01-2012, 17:13  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.273
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Cytat:
Napisał/a tcp
Jeżeli reklamacja jest zasadna, to sprzedawca ponosi wszystkie koszty.
Przepis prawny:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia
Owszem, ale w przypadku reklamacji z tytułu niezgodności.
cameleonix11 jest off-line  
05-01-2012, 20:50  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 354
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

przepisami ani dziury nie wywiercisz ani nic od sprzedawcy nie dostaniesz. Gdyby sprzedawca miał jakikolwiek zamiar to wysłał by serwis. Pogadaj, dogadaj się, może z ceny opuści, moze da jakiś kupon na przyszłość.
Jak jestes zawzięta to skorzystaj z przepisów i idź do sądu, ale on Ci dziury w szafie nie wywierci a jak jesteś myśląca to weź sama lub mężczyznę, wiertarkę, miarkę i poziomicę.

Pomyśl, co sąd mógł by Ci dać? dziurę? serwis? serwis komornikiem? zwrot nieponiesionych kosztów? o co chciała byś prosić sąd?
wojek_dobra_rada jest off-line  
05-01-2012, 21:04  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 252
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Wbrew nazwie nie wiem czy to dobra rada- jeśliby przy takim wierceniu szafa np. by pękła - zostanę z niczym, bo takiej reklamacji sprzedawca na pewno nie uzna (i słusznie). Uważasz, że jestem zawzięta, bo chcę korzystać z czegoś za co słono zapłaciłam?
Chcę, by ta szafa mi służyła tak jak powinna - czyli żebym na drążku mogła wieszać rzeczy, a na półce układać i tyle. Sprzedawca serwisu raczej nie przyśle (sklep ok.400km ode mnie), dlatego pomyślałam o wysyłce szafy z powrotem "do poprawki".
Myślę, że mogę reklamować z tytułu niezgodności, tak? Brak owych dziurek czyni szafę niefunkcjonalną.
jolantaa jest off-line  
05-01-2012, 21:22  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 354
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Możesz reklamować, masz do tego prawo.
Nic nie uważam, tymbardziej, że jesteś zawzięta ... pisałem JEŻELI
Piszę tak, jak ja bym to zrobił, znając praktyki sklepów i jak wygląda sąd w takich sprawach.
Moje zdanie jest takie - negocjować, wziąc (ja nie umiesz sama) kogoś kto by to zrobił fachowo (po to aby nic nie pękło) i mieć szafę z dziurami ... jak je nazywasz, inny pomysł czyli sąd ... IMO ... dla mnie jest karkołomny.

Mniemam, ze jeżeli szafa nie posiada odpowiednich otworów montażowych to jest wykonana z paździerza i nie pęknie przy jakimkolwiek wierceniu. Z drewna tym bardziej nie pęknie ... chyba, ze ktoś się baardzo postara może co najwyżej wywiercić nie w tym miejscu albo o nie tej średnicy.
Wracając do paździerza ... jeżeli ją będziesz rozmontowywać kilka razy to już nie bedzie się nadawała do użytku, wiertarka jej nie zaszkodzi.
Uważasz inaczej ... ja tylko radzę po ludzku, nie jestem prawnikiem.
wojek_dobra_rada jest off-line  
06-01-2012, 10:18  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 252
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Szafa jest drewniana, ciężka i droga. Rozumiem wojku, że jak byś kupił koszulę przez internet i dostałbyś egzemplarz bez rękawa - to nie zawracałbyś głowy sprzedawcy, tylko sam sobie brakujący rękaw skroił i przyszył, tak?
A wracając do rzeczy: jak ma wyglądać to złożenie reklamacji z tytułu niezgodności?
1.mogę poinformować sprzedawcę mailem że wysyłam szafę do niego do poprawy? 1a.Czy ma to być wysyłka za pobraniem, czy też mam zapłacić a potem domagać się zwrotu kosztów przesyłki?
Ew, druga opcja o której wspomina wojek - 2. gdybym wzięła stolarza do poprawek, to mogę domagać się od sprzedawcy szafy pokrycia ich kosztów ?
2a. Podejrzewam, że muszę to uzgodnić wcześniej ze sprzedawcą, tak? 2b.W razie uszkodzenia szafy odpowiada za to stolarz, prawda?
jolantaa jest off-line  
09-01-2012, 08:57  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 252
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Proszę o pomoc.
jolantaa jest off-line  
09-01-2012, 09:10  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

1. zapytaj sprzedawcę jak odesłać - poinformuj go, że on płaci za przesyłkę i niech on wybiera,
2. możesz, ale jak sprzedawca wyrazi taką zgodę - w pierwszej kolejności to sprzedawca jest odpowiedzialny za reklamację.

Jak sprzedawca nie będzie chciał na nic przystać, to wyślij na swój koszt i żądaj zwrotu.
Cytat:
W razie uszkodzenia szafy odpowiada za to stolarz, prawda?
Tak, ale nawet jeśli nie uszkodzi szafy, to przez jego ingerencję teoretycznie pozbawiasz się prawa reklamacji na przyszłość.
tcp jest off-line  
09-01-2012, 09:34  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 252
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Dziękuję bardzo! Aha, czy jest to reklamacja z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI?
jolantaa jest off-line  
09-01-2012, 09:41  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.200
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

To Ty powinnaś wiedzieć. Generalnie możesz reklamować jako konsument z ustawy (niezgodność) albo z gwarancji (jeżeli taka jest udzielona - np. karta gwarancyjna). Ty wybierasz
tcp jest off-line  
09-01-2012, 10:37  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 354
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Cytat:
Napisał/a jolantaa
Szafa jest drewniana, ciężka i droga.
więc tym bardziej, uszkodzenie w czasie transportu (i to dwukrotne jej przesyłanie) może być czymś co potem będziesz sobie wypominać, że nie zrobiłaś tak jak radziłem. Znając ludzkie postępowanie to zrobią tak, że szafa na pewno się uszkodzi aby Ci zrobić na złość, wtedy dopiero się będziesz rozpisywać o porady i "bujać" z przewoźnikiem. Poza tym samo jej zapakowanie tak aby nie uległa uszkodzeniu w transporcie będzie kosztowało więcej niż wynajęcie odpowiedniego człowienia do tego ... a za to na pewno już nikt nie zwróci.

Cytat:
Napisał/a jolantaa
jak byś kupił koszulę przez internet i dostałbyś egzemplarz bez rękawa - to nie zawracałbyś głowy sprzedawcy, tylko sam sobie brakujący rękaw skroił i przyszył, tak?
przeczytaj to jeszcze raz i pomyśl co napisałaś. a jak bym kupił koszulę i by jej w ogóle nie było to bym sobie uszył?

Pamiętaj, że nie zawsze jak masz do czegoś prawo to musisz jak błędna owieczka iść tą droga, kierować się trzeba rozsądkiem i mniejszym złem nie paragrafami.
Druga sprawa, jest jakoś w przepisach o tym, ze jeżeli wada jest mało istotna lub jej naprawa jest niewspółmiernie kosztowniejsza do np jej transportu to nawet w sądzie nie dostaniesz jej zwrotu od sprzedawcy. Ja bym żądał co najwyżej obniżenia ceny, ale wysyłanie to ... jak by to delikatnie powiedzieć ... zły pomysł. Twoja szafa Twój problem, nic mi do niej.
Poradź się kogoś znajomego, mądrego co Ci dobrze życzy bo tutaj ... wyślij drogą, ciężką szafę drewnianą na swój koszt i żądaj zwrotu to raczej niespełna rozumu.
Nie będę komentował stwierdzenia że robiąc dziurkę w szafie i to jeszcze tam gdzie miała być pozbawisz się gwarancji na przyszłość, no to rzeczywiście porada miesiąca. To nie wylutowanie tranzystorów z płyty głównej czy zerwanie plomby.
wojek_dobra_rada jest off-line  
09-01-2012, 17:13  
squirrelka
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Nie mąć kobiecie w głowie. Jeśli reklamacja jest zasadna to sprzedający pokrywa wszystkie koszty - w tym pakowania i wysyłki.

@jolantaa - wysyłając szafę musisz ją dobrze zabezpieczyć do transportu, możesz też przesyłkę ubezpieczyć (bo w przypadku uszkodzenia będziesz mogła dochodzić zwrotu z ubezpieczenia). Jeśli po naprawie coś by się uszkodziło w transporcie zwrotnym (do ciebie) odpowiada za to sprzedawca.

/nie jestem prawnikiem tylko konsumentem /
squirrelka jest off-line  
09-01-2012, 17:24  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 354
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Cytat:
Napisał/a squirrelka
Jeśli reklamacja jest zasadna to sprzedający pokrywa wszystkie koszty - w tym pakowania i wysyłki./
Pięknie ładnie to się pisze na klawiaturze, ta operacja będzie wyglądała nieco inaczej w praktyce.
To ciężka i droga szafa do jasnej anielki a nie pantofelki !!!każda reklamacja ma swoje granice zasadności. Poza tym człowiek odmówi przyjęcia przesyłki i wróci ona odrapana z rachunkiem za zwrot od przewoźnika.
Powodzenia.
wojek_dobra_rada jest off-line  
10-01-2012, 19:23  
Leonia07
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

A ile mniej więcej ta szafa kosztowała ?
Leonia07 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odrzucenie reklamacji przesyłki (odpowiedzi: 19) Witam, zamawiałem błotniki do auta które przyszły połamane na zewnątrz opakowania nie było widać uszkodzeń dopiero po rozpakowaniu błotniki był...
§ Terminy reklamacji przesyłek rejestrowanych (odpowiedzi: 1) Opóźnienie przesyłki listowej rejestrowanej najszybszej kategorii: nienależyte wykonanie usługi oraz niewykonanie usługi. Czegoś nie widzę lub...
§ Czy koszty przesyłki wchodzą w skład reklamacji? (odpowiedzi: 1) Sprzedałem przedmiot na allego i po otrzymaniu go przez kupujacego stwierdził on jednak ze przedmiot był niezgodny ze stanem wizulnym zamieszczonych...
§ Uszkodzona przesyłka odmowa reklamacji (odpowiedzi: 5) Witam. Zamówiłem w sklepie internetowym płytki ceramiczne, kilka paczek było uszkodzonych (popękane płytki), kurier przy odbiorze sporządził...
§ koszty przesyłki w drodze reklamacji (odpowiedzi: 3) witam. Oddałem telefon do naprawy ( zakupony przez wysyłke) na podstawie gwarancji, nie uznali mi jej i wykonali mi odpłatnie naprawe( na co...
§ Reklamacja - reklamacji kto płaci za przesyłkę (odpowiedzi: 2) Witam.Reklamowałem płytę główną kupioną na firmę . Reklamacja została uznana. Płyta poszła niby do producenta i została naprawiona.Po przysłaniu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:53.