kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji? - Forum Prawne

 


Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Zwrot kosztów przesyłki przy r...
    Witam Czy sprzedawca jest zobowiązany wobec klienta do zwrotu kosztów przesyłki przy odesłaniu produktu na...
  • § reklamacja
    Witam! Mam pytanie wysłałem tableta na reklamację aby go naprawili lub wymienili na wolny od wad wymienili mi...
  • § uznana reklamacja-zwrot pienię...
    Witam, Reklamowałem ostatnio słuchawki, reklamacja została uznana, a opcje jakie mam to wymiana towaru na inny (nie...

Odpowiedz
 
05-01-2012, 14:29  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 253
Domyślnie kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Kupiłam w internetowym sklepie meblowym szafę, przy składaniu okazało się, że brak jest wywierconych otworów na półki i drążek, wysłałam maila do sprzedawcy, kazał mi poszukać dokładnie (!), w drugim mailu kazał mi sobie wywiercić (!!!). Nie zamierzam wiercić samodzielnie, chcę szafę odesłać w ramach reklamacji i zażądać poprawki. Niestety, transport szafy kosztuje 200zł - kto ma za to zapłacić? Mam nadzieję, że sprzedawca, proszę o podstawy prawne.
jolantaa jest off-line  
05-01-2012, 14:37  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.201
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Jeżeli reklamacja jest zasadna, to sprzedawca ponosi wszystkie koszty.
Przepis prawny:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia
tcp jest off-line  
05-01-2012, 18:13  
cameleonix11
Stały bywalec
 
cameleonix11 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.160
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Cytat:
Napisał/a tcp
Jeżeli reklamacja jest zasadna, to sprzedawca ponosi wszystkie koszty.
Przepis prawny:
Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia
Owszem, ale w przypadku reklamacji z tytułu niezgodności.
cameleonix11 jest off-line  
05-01-2012, 21:50  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 354
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

przepisami ani dziury nie wywiercisz ani nic od sprzedawcy nie dostaniesz. Gdyby sprzedawca miał jakikolwiek zamiar to wysłał by serwis. Pogadaj, dogadaj się, może z ceny opuści, moze da jakiś kupon na przyszłość.
Jak jestes zawzięta to skorzystaj z przepisów i idź do sądu, ale on Ci dziury w szafie nie wywierci a jak jesteś myśląca to weź sama lub mężczyznę, wiertarkę, miarkę i poziomicę.

Pomyśl, co sąd mógł by Ci dać? dziurę? serwis? serwis komornikiem? zwrot nieponiesionych kosztów? o co chciała byś prosić sąd?
wojek_dobra_rada jest off-line  
05-01-2012, 22:04  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 253
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Wbrew nazwie nie wiem czy to dobra rada- jeśliby przy takim wierceniu szafa np. by pękła - zostanę z niczym, bo takiej reklamacji sprzedawca na pewno nie uzna (i słusznie). Uważasz, że jestem zawzięta, bo chcę korzystać z czegoś za co słono zapłaciłam?
Chcę, by ta szafa mi służyła tak jak powinna - czyli żebym na drążku mogła wieszać rzeczy, a na półce układać i tyle. Sprzedawca serwisu raczej nie przyśle (sklep ok.400km ode mnie), dlatego pomyślałam o wysyłce szafy z powrotem "do poprawki".
Myślę, że mogę reklamować z tytułu niezgodności, tak? Brak owych dziurek czyni szafę niefunkcjonalną.
jolantaa jest off-line  
05-01-2012, 22:22  
wojek_dobra_rada
Użytkownik
 
Posty: 354
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Możesz reklamować, masz do tego prawo.
Nic nie uważam, tymbardziej, że jesteś zawzięta ... pisałem JEŻELI
Piszę tak, jak ja bym to zrobił, znając praktyki sklepów i jak wygląda sąd w takich sprawach.
Moje zdanie jest takie - negocjować, wziąc (ja nie umiesz sama) kogoś kto by to zrobił fachowo (po to aby nic nie pękło) i mieć szafę z dziurami ... jak je nazywasz, inny pomysł czyli sąd ... IMO ... dla mnie jest karkołomny.

Mniemam, ze jeżeli szafa nie posiada odpowiednich otworów montażowych to jest wykonana z paździerza i nie pęknie przy jakimkolwiek wierceniu. Z drewna tym bardziej nie pęknie ... chyba, ze ktoś się baardzo postara może co najwyżej wywiercić nie w tym miejscu albo o nie tej średnicy.
Wracając do paździerza ... jeżeli ją będziesz rozmontowywać kilka razy to już nie bedzie się nadawała do użytku, wiertarka jej nie zaszkodzi.
Uważasz inaczej ... ja tylko radzę po ludzku, nie jestem prawnikiem.
wojek_dobra_rada jest off-line  
06-01-2012, 11:18  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 253
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Szafa jest drewniana, ciężka i droga. Rozumiem wojku, że jak byś kupił koszulę przez internet i dostałbyś egzemplarz bez rękawa - to nie zawracałbyś głowy sprzedawcy, tylko sam sobie brakujący rękaw skroił i przyszył, tak?
A wracając do rzeczy: jak ma wyglądać to złożenie reklamacji z tytułu niezgodności?
1.mogę poinformować sprzedawcę mailem że wysyłam szafę do niego do poprawy? 1a.Czy ma to być wysyłka za pobraniem, czy też mam zapłacić a potem domagać się zwrotu kosztów przesyłki?
Ew, druga opcja o której wspomina wojek - 2. gdybym wzięła stolarza do poprawek, to mogę domagać się od sprzedawcy szafy pokrycia ich kosztów ?
2a. Podejrzewam, że muszę to uzgodnić wcześniej ze sprzedawcą, tak? 2b.W razie uszkodzenia szafy odpowiada za to stolarz, prawda?
jolantaa jest off-line  
09-01-2012, 09:57  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 253
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Proszę o pomoc.
jolantaa jest off-line  
09-01-2012, 10:10  
tcp
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.201
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

1. zapytaj sprzedawcę jak odesłać - poinformuj go, że on płaci za przesyłkę i niech on wybiera,
2. możesz, ale jak sprzedawca wyrazi taką zgodę - w pierwszej kolejności to sprzedawca jest odpowiedzialny za reklamację.

Jak sprzedawca nie będzie chciał na nic przystać, to wyślij na swój koszt i żądaj zwrotu.
Cytat:
W razie uszkodzenia szafy odpowiada za to stolarz, prawda?
Tak, ale nawet jeśli nie uszkodzi szafy, to przez jego ingerencję teoretycznie pozbawiasz się prawa reklamacji na przyszłość.
tcp jest off-line  
09-01-2012, 10:34  
jolantaa
Użytkownik
 
Posty: 253
Domyślnie RE: kto płaci za przesyłkę w razie reklamacji?

Dziękuję bardzo! Aha, czy jest to reklamacja z TYTUŁU NIEZGODNOŚCI?
jolantaa jest off-line  
Linki sponsorowane

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:37.