Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu - Forum Prawne

 

Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Witam. Jestem do tej porty zadowolony z usługi telewizji N, ale mocno mnie zabolało, kiedy dostałem warunki przedłużenia. Otóż dzwonili do mnie i zapewniali że będę płacił mniej niż inni itp i zgodziłem się przedłużyć ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Odstąpienie od umowy w T-Mobil...
    Witam. Mam dwa pytanie. 1. Podpisałem umowę w salonie sprzedaży (nie przez internet) w T-Mobile ile mam dni na...
  • § Sprzedaż telefonu po upadku.
    Witam, sprzedałem na allegro w dziale uszkodzone telefon po upadku. W opisie aukcji napisałem że wyświetlacz jest...
  • § Druga reklamacja telefonu
    Witam, W grudniu tego roku zakupiłam w Biedronce telefon. W czerwcu został zgłoszony do Biedronki na reklamację...

Odpowiedz
 
03-02-2012, 18:44  
jld
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Witam.

Jestem do tej porty zadowolony z usługi telewizji N, ale mocno mnie zabolało, kiedy dostałem warunki przedłużenia. Otóż dzwonili do mnie i zapewniali że będę płacił mniej niż inni itp i zgodziłem się przedłużyć umowę telefonicznie dnia 09.12.2011.

Wczoraj dostałem warunki na jakie się zgodziłem i umowa jest przedłużona na 18 miesięcy i opłata miesięczna wynosi 54zł, bez żadnych dodatków typu HBO za darmo na 3 miesiące.

Klienci w tej chwili zamawiający mogą przez internet zamówić telewizję za 59zł miesięcznie, umowa jest na 12 miesięcy, ale płaci się tylko przez 9 miesięcy. Wychodzi nieco powyżej 44zł miesięcznie.

Czuję się obrażony takim stanem rzeczy. Płacę rachunki regularnie, a oni lepiej traktują nowych klientów.

Teraz pytanie, czy mogę się z takiego przedłużenia wycofać? Przedłużenie zostało wykonane przez telefon, rozmowa podobno była nagrywana. Wyraźnie powiedziałem że się zgadzam, ale oczywiście cała umowa nie została mi odczytana, tylko fragmenty. Niby nowe warunki są od stycznia.

Pan na infolinii powiedział oczywiście że nic nie może zrobić że się zgodziłem, i jeżeli zrezygnuje to kara 640zł. I że mogę napisać reklamację, ale podejrzewam że mnie moczem zleją.

Czy jest jakiś paragraf, albo kruczek na który mogę się powołać i zrezygnować z telewizji? Umowa została przedłużona na odległość, wiem że z umów zawartych na odległość można się wycofać, a tutaj na infolinii twierdzą że to nie było zawarcie tylko przedłużenie.

Prawdopodobnie po rezygnacji kupię znowu, ale przyjąłem sobie za pkt. honoru, żeby nie dać się potraktować gorzej niż nowi klienci.

Dzięki za sugestię.
Jakub
jld jest off-line  
08-02-2012, 10:40  
Migdal0606
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Ale dla czego jesteś do tej pory zadowolony? Moim osobistym zdaniem nie ma lepszej oferty na rynku. Wracając do Twojego problemu... Skoro zgodziłeś się na przedlużenie umowy na okres 18 m-cy + miesiąc aktywacji oraz zgodziłeś się na kwotę 54 zł na abonament za dostep do oferty bez kanałów premium jak HBO itp. to w czym problem? Odkąd świat istnieje są promocje i PROMOCJE. Dobra firma ciągle zmienia ofertę. Moim zdaniem Twoja umowa ma plusy:
- przez 18 m-cy masz gwarancję ceny, a jeśli chcesz bogatszą ofertę zadzwoń do BOK i weź nową ofertę na 18 m-cy z HBO i innymi kanalami. Zwiekszysz swój abonament, umowę ponownie przedłużysz na 18 m-cy + miesiac aktywacji, ale myślę, że będziesz zadowolony!

W ofercie z 3 m-cami w prezencie nie ma HBO! A i tak po 3 m-cach budzisz się i płacisz 59 zł...
Migdal0606 jest off-line  
08-02-2012, 21:26  
jld
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Wiesz, chodzi mi o to że mnie zwyczajnie okłamano.

Powiedział mi konsultant "ma Pan lepsze warunki od nowych klientów", kiedy nowi klienci w przeliczeniu mają abonament o 10zł miesięcznie niższy.

Nie przeczytał mi wszystkich warunków, czyli "całej umowy", oraz wprowadził mnie w błąd, jest to jakiś argument do jej zerwania?
jld jest off-line  
08-02-2012, 21:29  
Beautifull Deamon
Stały bywalec
 
Beautifull Deamon na Forum Prawnym
 
Posty: 455
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

To, że konsultant powiedział Ci, że podobno dostaniesz lepsze warunki niz nowy klient, nie jest podstawą do rezygnacji. Wyraziłeś świadomą zgodę na warunki, jakie zostały Ci zaproponowane (zawsze mogłeś np. poprosic o dzień na zastanowienie, żeby zobaczyc oferty konkurencyjne). Poza tym, niestety, ale na rezygnację z umowy miałeś 10 dni, które już minęły i to dawno.
Beautifull Deamon jest off-line  
08-02-2012, 21:31  
jld
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

no niby tak, ale warunki dostałem dopiero po miesiącu, to jak mogłem z nich zrezygnować?

Chyba jednak odpuszczę sobie całą sprawę...
jld jest off-line  
08-02-2012, 21:46  
Beautifull Deamon
Stały bywalec
 
Beautifull Deamon na Forum Prawnym
 
Posty: 455
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Jak mogłeś z nich zrezygnować?
1). w salonie N
2). pisemnie.

to, że otrzymałeś je tak późno to inna sprawa. Z drugiej strony powinieneś pamiętać szczegóły rozmowy i (w razie wątpliwości) udać się do salonu- zapytać co i jak. Miałes przecież możliwość zrezygnowania z obecnej umowy i podpisania nowej. Tak szczerze, to Ty zawaliłeś sprawę, bo miałeś bardzo dużo możliwości. teraz nie da się już tego obejść.
Beautifull Deamon jest off-line  
09-02-2012, 06:58  
Migdal0606
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Z tego co wiem, promocja 3m-ce gratis była od 27.01.2012 (patrz Warunki Promocji na n.pl) zatem Konsultant z którym rozmawialeś nie wprowadził Cię w błąd. W grudniu, kiedy przedłużaleś umowę, najtansza oferta dla Klientów była za 59 zł, dla Abonentów za 54 czyli skorzystałeś z tańszej
Migdal0606 jest off-line  
13-12-2012, 19:28  
skyrom
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Witam, postanowiłem podpiąć sie pod wątek gdyż mam podobny problem ,

Również przedłużyłem umowę telefonicznie ,po długich negocjacjach zgodziłem sie na warunki jakie zaproponował mi konsultant ;to jest abonament 76 zł na 12 miesięcy z 6 miesięcznym okresem bez opłat ! czyli abonament po rozbiciu ceny na 12 miesiecy wynosił 38zł i o tym głośno rozmawialiśmy dodatkowo prosiłem o aneks bądz nowa umowę na piśmie bo przy ostatnim przedłużaniu jej nie dostałem, pomijam pakiety bo to sie zgadza . Jakie było moje zdziwienie gdy zadzwoniła(wczoraj ) do mnie konsultantka z dodatkową ofertą dla najlepszych klientów
i na koniec poprosiłem o podanie dokładnej daty zakończenia mojej umowy a miła pani oświadczyła mi ze 31.08.13 czyli o 6 miesięcy więcej niz powinienem miec !!! szlag mnie trafił
i co teraz mogę zrobić ? nie mam żadnego kwitu rozmowa była podobno nagrywana mówię niech odszukają nagranie sprawdzą jak było a konsultantka domaga sie odemnie imienia i nazwiska tego co mi oferował taką promocje !!! skąd mogę pamietać co było 1 rok temu .

podejrzewam że nie wiele z działam w tym temacie ,ale chętnie wysłucham dobrych rad w tym temacie
skyrom jest off-line  
13-12-2012, 20:55  
Colder
Moderator globalny
 
Colder na Forum Prawnym
 
Posty: 10.773
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Złożyć reklamację na konsultanta dotyczącą nieprzedstawienia informacji o przedłużeniu umowy na piśmie, żądać wskazania powodów takiego stanu rzeczy. Poczekać na odpowiedź.
Colder jest off-line  
13-12-2012, 23:59  
jld
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Ja w takich sytuacjach żałuję że nie mam już mojej starej nokii, na której jednym przyciskiem można było włączyć dyktafon i nagrywać całą rozmowę.

Prawda jest taka, że robią nas tak w konia dosyć często, tylko albo nie chce się dochodzić swego, albo się nie opłaca
jld jest off-line  
14-12-2012, 04:15  
skyrom
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Cytat:
Napisał/a Colder
Złożyć reklamację na konsultanta dotyczącą nieprzedstawienia informacji o przedłużeniu umowy na piśmie, żądać wskazania powodów takiego stanu rzeczy. Poczekać na odpowiedź.
tak zrobię tylko lepiej zrobić to listem poleconym tradycyjnie czy mailem ?
dziękuje za odpowiedz . pozdr.
skyrom jest off-line  
14-12-2012, 09:57  
Mikidz
Użytkownik
 
Posty: 305
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Krotka piłka, masz 10 dni na rozwiazanie umowy od momentu otrzymania potwierdzenia pisemnego przedluzenia umowy. Jezeli takowego nie dostales to masz 3 miesiace na rezygnacje. Nie maja prawa naliczac tzw. kary umownej.
Mikidz jest off-line  
18-01-2013, 19:29  
romulus_39
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Oni oszukują na każdym kroku. Zamówiłem "n" przez telefon w dniu 24 września 2012 r. Zaznaczyłem, że chcę mieć aktywowany dostęp od poździernika. Konsultanka, na moje życzenie potwierdzenia terminu aktywacji, napisała w mailu cytat: "potwierdziliśmy warunki telefonicznie, jednak jeśli życzy Pan sobie ponownego potwierdzenia przesyłam szczegółowe warunki w załączeniu. Zgodnie z ustaleniami paczkę otrzyma Pan w pierwszych dniach października."
Umowę aktywowano mi 28 wrzśnia i, zgodnie z regulaminek, zaliczono mi wrzesień jako darmowy miesiąc korzystania z n-ki. Wszelkie moje reklamacje nie odniosly skutku. Twierdzą, że nie mają możliwości odsłuchania rozmwowy z konsultanką.
A ja podałem datę i godzinę +/- 10 minut rozmowy i nazwisko kinsultantki. Wysłałem też e-mail od kosultantki.
Nie, nic ich nie obchodzi, mogę skierować sprawę do sądu. Nie jestem idiotą, by procesować się o 59,0 PLN ale tak jak Ty, zrezygnuję z końcem umowy. Z oszustami nie mam zamiaru "zadawać" się.
Z punktu widzenia prawa, mam jedynie potwierdzenie, że dekoder chciałem od paździenika a nie, że umowę chcę aktywowaćod października. Czyli już wtedy konsultantka tak to sformułowała, by można było mnie oszukać.
romulus_39 jest off-line  
15-02-2013, 04:23  
skyrom
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

Cytat:
Napisał/a skyrom
Witam, postanowiłem podpiąć sie pod wątek gdyż mam podobny problem ,

Również przedłużyłem umowę telefonicznie ,po długich negocjacjach zgodziłem sie na warunki jakie zaproponował mi konsultant ;to jest abonament 76 zł na 12 miesięcy z 6 miesięcznym okresem bez opłat ! czyli abonament po rozbiciu ceny na 12 miesiecy wynosił 38zł i o tym głośno rozmawialiśmy dodatkowo prosiłem o aneks bądz nowa umowę na piśmie bo przy ostatnim przedłużaniu jej nie dostałem, pomijam pakiety bo to sie zgadza . Jakie było moje zdziwienie gdy zadzwoniła(wczoraj ) do mnie konsultantka z dodatkową ofertą dla najlepszych klientów
i na koniec poprosiłem o podanie dokładnej daty zakończenia mojej umowy a miła pani oświadczyła mi ze 31.08.13 czyli o 6 miesięcy więcej niz powinienem miec !!! szlag mnie trafił
i co teraz mogę zrobić ? nie mam żadnego kwitu rozmowa była podobno nagrywana mówię niech odszukają nagranie sprawdzą jak było a konsultantka domaga sie odemnie imienia i nazwiska tego co mi oferował taką promocje !!! skąd mogę pamietać co było 1 rok temu .

podejrzewam że nie wiele z działam w tym temacie ,ale chętnie wysłucham dobrych rad w tym temacie
właśnie otrzymałem odpowiedz - uznali moja reklamacje , trochę długo to trwało ale opłaciło sie , dzieki za pomoc . pozdr.
skyrom jest off-line  
15-02-2013, 09:34  
romulus_39
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Telewizja N. Wycofanie się przedłużonej telefonicznie umowy po 1 miesiącu

W opisanym poprzednio przypadku oszustwa ze strony Platformy n, ostatecznie przyznali, że chcialem umowę od października. Przeprosili nawet i zaliczyli te 59,00 zł na poczet następnej wpłaty. Zajęlo mi to jednak CZTERY miesiące w czasie których wysłalem ponad 10 maili i chyba 3 listy polecone.
Na szczęście dla mnie miałem zapisaną datei godzinę rozmowy (+/- 5minut) oraz nazwisko konsultantki. Radzę z uporem atakować ich listami poleconymi, byle to nie okazało się kosztowniejsze od przewidywanego zysku.
Dużym koncernom nie chodzi o kilkadzesiąt, czy nawet kilkaset złotych ale o to, by nie dopuścić do precedensu, bo inni zaczną dochodzić swoich "krzywd".
Życzę powodzenia
romulus_39 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Przedłużenie umowy telefonicznie - brak wersji na papierze (odpowiedzi: 15) Mam umowę (abonament) w sieci Play, umowa została przedłużona w okolicach marca/kwietnia 2015 r. Przedłużenie umowy odbyło się telefonicznie, Pani z...
§ L4 z tytułu ciązy a brak przedłużonej umowy o pracę (odpowiedzi: 2) witam serdecznie mam takie pytanie jestem aktualnie w ciązy,umowę mam do konca tego roku,wiem że umowa zostanie mi przedłuzona,pracodawca nie wie o...
§ Zerwanie przedłużonej telefonicznie umowy z Netią. (odpowiedzi: 5) Dzień dobry W lipcu 2008 roku podpisałam umowę z firmą Netia, Lepszy telefon i szybki internet czy coś takiego. To było na fali niezadowolenia z...
§ Pytanie odnośnie automatycznie przedłużonej umowy OC (odpowiedzi: 1) Witam, moje pytanie dotyczy OC, a konkretnie automatycznego przedłużania się umowy. Otóż OC skończyło mi się 2 lipca i zgodnie z tym, że jeśli nie...
§ Zwolnienie dyscyplinarne w okresie ciąży i przedłużonej umowy. (odpowiedzi: 3) Witam. Jestem w 4 m-c ciąży. Pracodawca po poinformowaniu go o fakcie bycia w ciąży, po 2 godzinach zakomunikował mi, że nie przedłuży mi umowy o...
§ odstąpienie od przedłużenia umowy telewizja n (odpowiedzi: 9) Witam, proszę o opinie, czy takie oświadczenie przejdzie. Odstąpienie od przedłużenia umowy nr xxxxxxxxxx. W dniu xx xx xxxx przedłużyłem z...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:17.