NIE - bezpieczny telefon w T-mobile - Forum Prawne

 

NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Witacie, Borykam się z problemem niechcianej usługi T-mobile już od dawna i może ktoś ma ten sam problem, a znając T-mobile - pewnie tak jest. W styczniu podpisałam umowę przedłużenia usługi. Podczas spotkania zaproponowano mi ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
18-06-2012, 17:47  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Witacie,

Borykam się z problemem niechcianej usługi T-mobile już od dawna i może ktoś ma ten sam problem, a znając T-mobile - pewnie tak jest. W styczniu podpisałam umowę przedłużenia usługi. Podczas spotkania zaproponowano mi usługę "Bezpieczny telefon" i powiedziano, że usługa dla mnie jako stałej klientki jest za darmo. W praktyce kosztuje mnie to 10 zł miesięcznie, które są doliczane do FV.

Podpisałam aneks, w którym nie ma mowy o opłatach za tę usługę. Okazało się po roku, że powinnam otrzymać również regulamin, który wyjaśnia zagadnienia finansowe. Ja go nie otrzymałam. W żadnym dokumencie nie podpisałam, ze wyrażam zgodę na taką opłatę.

Napisałam reklamację, która została odrzucona, powiedziano mi, że opłata jest wskazana w regulaminie (którego przypominam, ja nie otrzymałam). Napisałam zatem odwołanie. Napisałam do UOKIK, który ponawia wezwanie do wyjaśnienia. T-mobile wyjaśnia, że mam wszystko zapisane w regulaminie i podpisaną umowę.
Ale ja nie dostałam regulaminu, a w umowie nie ma mowy o płatnościach za tę usługę. Poza tym umowa dotyczy dokumentów otrzymanych!
Zablokowano mi telefon z powodu nieuregulowanej płatności za bezpieczny telefon.
Umowa jest taka, że oni dostarczają usługę, a ja za to płacę, skoro nie dostarczają usługi (wyłączony telefon) mimo dokonywanych wpłat (pomijając bezpieczny telefon) to nie mają prawa żądać ode mnie wywiązywania się z umowy.

Pozdrawiam
Agata
aaggaatt jest off-line  
18-06-2012, 18:13  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 18.732
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

1) Czy aneks odwołuje się do treści regulaminu, którego nie dostałaś?
2) Czy w aneksie jest informacja, że wraz z nim otrzymujesz regulamin, którego nie otrzymałaś?
nomnes jest off-line  
18-06-2012, 18:26  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

dziękuję za zainteresowanie.

1. nie, nie odwołuje się
2. nie, w aneksie nie ma mowy o regulaminie bezpiecznego telefonu

W aneksie mam informacje:
1. wymiana telefonu i zmiana abonamentu na rodzina 60 - opis: taryfa rodzina 60.
2. aparat telefoniczny opis: cena do zapłaty 1 zł brutto
3. usługa bezpieczny telefon - opis: [puste pole]

W samej umowie też nie ma mowy o regulaminie bezpiecznego telefonu (ani o samej usłudze)
aaggaatt jest off-line  
18-06-2012, 18:41  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 18.732
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

W takim razie należy złożyć pisemną reklamację ze wskazaniem, że żadna z podpisanych umów nie odwołuje się do żadnego innego pisma wskazującego konieczność płacenia dodatkowych opłat za usługę "bezpieczny telefon". Dołączyć kopie umowy/ów oraz aneksu/ów z żądanie anulowania płatności oraz przywrócenia funkcjonalności usługi.

Reklamację wysłać poleconym ZPO lub złożyć osobiście i poprosić o podbicie kopii pisma (jako dowód przyjęcia).
nomnes jest off-line  
18-06-2012, 21:23  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Reklamacje złożyłam i odmowa.
A mam w takim razie jeszcze jedno pytanie.
W regulaminie bezpiecznego telefonu (później go otrzymałam) nie jest napisane, że z usługi nie można zrezygnować. Tak twierdzą konsultanci, natomiast nie jest to jasno powiedziano w umowie (umowa na minimum 24 miesiące tak jak aneks z abonamentem). Rozumiem zapisy, że mogę zrezygnować / zerwać umowę za opłatą (karną) natomiast czy prawnie firma może zakazać mi rezygnacji z usługi?
aaggaatt jest off-line  
18-06-2012, 21:29  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 18.732
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Cytat:
Reklamacje złożyłam i odmowa.
Nie wiem jakiej treści była reklamacja, co przedstawiała i jakie było żądanie. Generalnie jak była skonstruowana formalnie. Samo złożenie jeszcze o niczym nie świadczy. Stąd powyższa porada.

2) jeśli umowa nie wyróżnia usługi jako trwającej przez czas trwania umowy to teoretycznie można z niej zrezygnować. Teoretycznie, bo treści ani umowy ani regulaminu nie znam.
nomnes jest off-line  
18-06-2012, 21:46  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

I jeszcze jedna sprawa w regulaminie bezpiecznego telefonu jest zapis: jeżeli abonent posiadający taryfę rodzina po podpisaniu umowy lub aneksu zacznie prowadzić działalność gospodarczą i zgłosi do operatora chęć przerejestrowania numeru n swoją działalność gosp. zmieniając taryfę na inna niż rodzina to w przypadku nieskorzystania z żadnej opcji usługi (ja nie skorzystałam) uprawnienia z tytułu usługi wygasają w momencie przepisania danych.
Dzwoniłam w tej sprawie do operatora, który twierdzi, że nie mogę zmienić taryfy ponieważ w innym dokumencie - warunkach oferty promocyjnej jest zapis:
abonent ma prawo dokonać cesji praw i obowiązków na osobę trzecią na warunkach zawartych w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. W takim przypadku osoba trzecia zobowiązana jest uiszczać opłatę w wysokości określonej w cenniku. Cesja nie powoduje utraty promocyjnego abonamentu za wybrany zestaw pod warunkiem utrzymania taryfy rodzinnej. Cesja powoduje wyłączenie usługi dodatkowej w ramach oferty specjalnej Rodzina oraz promocyjnej opłaty za tę usługę.
I teraz Tmobile twierdzi, że ja nie mogę zmienić taryfy na inną niż Rodzina! Bo jak mówią- regulamin bezp.tel.trzeba dopasować do warunków promocyjnych, które określają w powyższym punkcie, że nie mogę zmienić taryfy...(?) nie wiem jakim cudem tak to odczytują.
Czy zatem jest to dla mnie furtka? Ja mam działalność założoną po podpisaniu umowy i nie skorzystałam z usługi bezpieczny telefon.
aaggaatt jest off-line  
18-06-2012, 21:52  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 18.732
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Cytat:
Czy zatem jest to dla mnie furtka?
Nikt tutaj nie odpowie na to pytanie ponieważ nikt nie zna warunków umowy.
nomnes jest off-line  
18-06-2012, 21:53  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

ok, dziękuję
aaggaatt jest off-line  
09-08-2012, 16:41  
_artu_
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Witam,
Moim zdaniem T-Mobile wprowadza tą usługę automatycznie.
Konsultant nawet słowem o tym nie wspomina , a "BEZPIECZNY TELEFON" pojawia się w TWOJEJ TARYFIE.
Wczoraj przedłużyłem telefonicznie umowę: abonament , telefon , bez jakichkolwiek dodatków do abonamentu, bez internetu- umówienie się z konsultantem na konkretną sumę za abonament i koniec kropka.
Z ciekawości wszedłem na swoje konto internetowe.
Okazało się, że włączono mi GRANIE NA CZEKANIE -2zl miesięcznie ( możliwość wyłączenia przez konsultanta), FAKTURA PAPIEROWA (-wyłączono przez konsultanta), BEZPIECZNY TEL - USŁUGA NIEMOŻLIWA do wyłączenia przez konsultanta.Po 3 telefonie do BOA połączyła się pani z większą wiedzą dotyczącą takich skarg radząc, aby nie przyjmować umowy i tel, który ma być dostarczony przez kuriera. Przedłużenie zostanie anulowane i WTEDY będę mógł ponownie PRZEDŁUŻYĆ UMOWĘ.
(że niby nie odpowiada za treść przekazaną przez konsultanta i jest to omyłkowe działanie.)

WNIOSEK i RADA DLA KAŻDEGO PRZEDŁUŻAJĄCEGO UMOWĘ:
-przy telefonicznym przedłużaniu- od razu powiedzieć o BRAKU ZAINTERESOWANIA USŁUGĄ BEZPIECZNY TEL ( chyba że ktoś jest zainteresowany)
-sprawdzić swoje konto w internecie- usługi dodatkowe płatne zostają nam dorzucone automatycznie.Reagować na niechciane usługi.
-Nagłaśniać sprawę- to pomoże innym w takich przypadkach pozbyć się kłopotu.

pozdrawiam i nie dajmy sie robić w ....

bartek
_artu_ jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ T-mobile - czy moge wypowiedzieć umowę z winy t-mobile? - Witam, jak wiadomo że przy normalnym wypowiedzeniu umowy płaci się za rablaty itd... ale co mam zrobić jak T-mobile naliczyło mi za duże rachunki...
§ Bezpieczny zakup? - Witam. Znalazłam kawalerkę która mnie interesuje. Mam jednak wątpliwości czy jej zakup jest bezpieczny: Właścicielem jest człowiek, który miał...
§ zakup mieszkania bez księgi wieczystej - bezpieczny? - Jestem zainteresowana zakupem mieszkania. Oddane do użytku miesiąc temu, wyremontowane. Właściciel zapłacił gotówką za mieszkanie (tak twierdzi), w...
§ Bezpieczny zakup nieruchomości - jak? - Chciałbym w sposób bezpieczny zakupić nieruchomość. Ponieważ nie znam się na niuansach prawnych, domniemuję, że skorzystanie z usługi...
§ Problem z programem "Bezpieczny telefon" w Orange - Witam. W maju br. został mi skradziony telefon, był ubezpieczony w programie "Bezpieczny telefon" w Orange, po rabunku udałem się na komisariat...
§ wadliwy telefon "na raty", mobile (mbank) - witam mam następujący problem: jakiś czas temu skorzystałam z oferty mobile (produkt mBanku) zakupu telefonu komórkowego na raty telefon został...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:57.