NIE - bezpieczny telefon w T-mobile - Forum Prawne

 

NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Witacie, Borykam się z problemem niechcianej usługi T-mobile już od dawna i może ktoś ma ten sam problem, a znając T-mobile - pewnie tak jest. W styczniu podpisałam umowę przedłużenia usługi. Podczas spotkania zaproponowano mi ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § skok wołomin
    bardzo proszę o pomoc .nie wiem co mam zrobić z moim kredytem w skok wołomin ,który jest obecnie w upadłości ...
  • § Reklamacja laptopa
    Witam wszystkich. Mam nastepujacy problem, 26 czerwca 2014 roku kupilem laptopa - Lenovo M5400 w Polsce. Na stale...
  • § Kupiłem kurtke Podrabianą na a...
    Witam Kupilem 1.5 miesiaca temu kurtke pikowana Tommy Hilfiger za 249zl Dostalem ja z Chin i okazalo sie ze to...

Odpowiedz
 
18-06-2012, 17:47  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Witacie,

Borykam się z problemem niechcianej usługi T-mobile już od dawna i może ktoś ma ten sam problem, a znając T-mobile - pewnie tak jest. W styczniu podpisałam umowę przedłużenia usługi. Podczas spotkania zaproponowano mi usługę "Bezpieczny telefon" i powiedziano, że usługa dla mnie jako stałej klientki jest za darmo. W praktyce kosztuje mnie to 10 zł miesięcznie, które są doliczane do FV.

Podpisałam aneks, w którym nie ma mowy o opłatach za tę usługę. Okazało się po roku, że powinnam otrzymać również regulamin, który wyjaśnia zagadnienia finansowe. Ja go nie otrzymałam. W żadnym dokumencie nie podpisałam, ze wyrażam zgodę na taką opłatę.

Napisałam reklamację, która została odrzucona, powiedziano mi, że opłata jest wskazana w regulaminie (którego przypominam, ja nie otrzymałam). Napisałam zatem odwołanie. Napisałam do UOKIK, który ponawia wezwanie do wyjaśnienia. T-mobile wyjaśnia, że mam wszystko zapisane w regulaminie i podpisaną umowę.
Ale ja nie dostałam regulaminu, a w umowie nie ma mowy o płatnościach za tę usługę. Poza tym umowa dotyczy dokumentów otrzymanych!
Zablokowano mi telefon z powodu nieuregulowanej płatności za bezpieczny telefon.
Umowa jest taka, że oni dostarczają usługę, a ja za to płacę, skoro nie dostarczają usługi (wyłączony telefon) mimo dokonywanych wpłat (pomijając bezpieczny telefon) to nie mają prawa żądać ode mnie wywiązywania się z umowy.

Pozdrawiam
Agata
aaggaatt jest off-line  
18-06-2012, 18:13  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.162
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

1) Czy aneks odwołuje się do treści regulaminu, którego nie dostałaś?
2) Czy w aneksie jest informacja, że wraz z nim otrzymujesz regulamin, którego nie otrzymałaś?
nomnes jest off-line  
18-06-2012, 18:26  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

dziękuję za zainteresowanie.

1. nie, nie odwołuje się
2. nie, w aneksie nie ma mowy o regulaminie bezpiecznego telefonu

W aneksie mam informacje:
1. wymiana telefonu i zmiana abonamentu na rodzina 60 - opis: taryfa rodzina 60.
2. aparat telefoniczny opis: cena do zapłaty 1 zł brutto
3. usługa bezpieczny telefon - opis: [puste pole]

W samej umowie też nie ma mowy o regulaminie bezpiecznego telefonu (ani o samej usłudze)
aaggaatt jest off-line  
18-06-2012, 18:41  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.162
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

W takim razie należy złożyć pisemną reklamację ze wskazaniem, że żadna z podpisanych umów nie odwołuje się do żadnego innego pisma wskazującego konieczność płacenia dodatkowych opłat za usługę "bezpieczny telefon". Dołączyć kopie umowy/ów oraz aneksu/ów z żądanie anulowania płatności oraz przywrócenia funkcjonalności usługi.

Reklamację wysłać poleconym ZPO lub złożyć osobiście i poprosić o podbicie kopii pisma (jako dowód przyjęcia).
nomnes jest off-line  
18-06-2012, 21:23  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Reklamacje złożyłam i odmowa.
A mam w takim razie jeszcze jedno pytanie.
W regulaminie bezpiecznego telefonu (później go otrzymałam) nie jest napisane, że z usługi nie można zrezygnować. Tak twierdzą konsultanci, natomiast nie jest to jasno powiedziano w umowie (umowa na minimum 24 miesiące tak jak aneks z abonamentem). Rozumiem zapisy, że mogę zrezygnować / zerwać umowę za opłatą (karną) natomiast czy prawnie firma może zakazać mi rezygnacji z usługi?
aaggaatt jest off-line  
18-06-2012, 21:29  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.162
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Cytat:
Reklamacje złożyłam i odmowa.
Nie wiem jakiej treści była reklamacja, co przedstawiała i jakie było żądanie. Generalnie jak była skonstruowana formalnie. Samo złożenie jeszcze o niczym nie świadczy. Stąd powyższa porada.

2) jeśli umowa nie wyróżnia usługi jako trwającej przez czas trwania umowy to teoretycznie można z niej zrezygnować. Teoretycznie, bo treści ani umowy ani regulaminu nie znam.
nomnes jest off-line  
18-06-2012, 21:46  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

I jeszcze jedna sprawa w regulaminie bezpiecznego telefonu jest zapis: jeżeli abonent posiadający taryfę rodzina po podpisaniu umowy lub aneksu zacznie prowadzić działalność gospodarczą i zgłosi do operatora chęć przerejestrowania numeru n swoją działalność gosp. zmieniając taryfę na inna niż rodzina to w przypadku nieskorzystania z żadnej opcji usługi (ja nie skorzystałam) uprawnienia z tytułu usługi wygasają w momencie przepisania danych.
Dzwoniłam w tej sprawie do operatora, który twierdzi, że nie mogę zmienić taryfy ponieważ w innym dokumencie - warunkach oferty promocyjnej jest zapis:
abonent ma prawo dokonać cesji praw i obowiązków na osobę trzecią na warunkach zawartych w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych. W takim przypadku osoba trzecia zobowiązana jest uiszczać opłatę w wysokości określonej w cenniku. Cesja nie powoduje utraty promocyjnego abonamentu za wybrany zestaw pod warunkiem utrzymania taryfy rodzinnej. Cesja powoduje wyłączenie usługi dodatkowej w ramach oferty specjalnej Rodzina oraz promocyjnej opłaty za tę usługę.
I teraz Tmobile twierdzi, że ja nie mogę zmienić taryfy na inną niż Rodzina! Bo jak mówią- regulamin bezp.tel.trzeba dopasować do warunków promocyjnych, które określają w powyższym punkcie, że nie mogę zmienić taryfy...(?) nie wiem jakim cudem tak to odczytują.
Czy zatem jest to dla mnie furtka? Ja mam działalność założoną po podpisaniu umowy i nie skorzystałam z usługi bezpieczny telefon.
aaggaatt jest off-line  
18-06-2012, 21:52  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.162
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Cytat:
Czy zatem jest to dla mnie furtka?
Nikt tutaj nie odpowie na to pytanie ponieważ nikt nie zna warunków umowy.
nomnes jest off-line  
18-06-2012, 21:53  
aaggaatt
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

ok, dziękuję
aaggaatt jest off-line  
09-08-2012, 16:41  
_artu_
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: NIE - bezpieczny telefon w T-mobile

Witam,
Moim zdaniem T-Mobile wprowadza tą usługę automatycznie.
Konsultant nawet słowem o tym nie wspomina , a "BEZPIECZNY TELEFON" pojawia się w TWOJEJ TARYFIE.
Wczoraj przedłużyłem telefonicznie umowę: abonament , telefon , bez jakichkolwiek dodatków do abonamentu, bez internetu- umówienie się z konsultantem na konkretną sumę za abonament i koniec kropka.
Z ciekawości wszedłem na swoje konto internetowe.
Okazało się, że włączono mi GRANIE NA CZEKANIE -2zl miesięcznie ( możliwość wyłączenia przez konsultanta), FAKTURA PAPIEROWA (-wyłączono przez konsultanta), BEZPIECZNY TEL - USŁUGA NIEMOŻLIWA do wyłączenia przez konsultanta.Po 3 telefonie do BOA połączyła się pani z większą wiedzą dotyczącą takich skarg radząc, aby nie przyjmować umowy i tel, który ma być dostarczony przez kuriera. Przedłużenie zostanie anulowane i WTEDY będę mógł ponownie PRZEDŁUŻYĆ UMOWĘ.
(że niby nie odpowiada za treść przekazaną przez konsultanta i jest to omyłkowe działanie.)

WNIOSEK i RADA DLA KAŻDEGO PRZEDŁUŻAJĄCEGO UMOWĘ:
-przy telefonicznym przedłużaniu- od razu powiedzieć o BRAKU ZAINTERESOWANIA USŁUGĄ BEZPIECZNY TEL ( chyba że ktoś jest zainteresowany)
-sprawdzić swoje konto w internecie- usługi dodatkowe płatne zostają nam dorzucone automatycznie.Reagować na niechciane usługi.
-Nagłaśniać sprawę- to pomoże innym w takich przypadkach pozbyć się kłopotu.

pozdrawiam i nie dajmy sie robić w ....

bartek
_artu_ jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
§ T-mobile - czy moge wypowiedzieć umowę z winy t-mobile? xree Prawa konsumenta 16 07-02-2014 15:26
§ Bezpieczny zakup? Sitra Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane 3 06-05-2012 23:59
§ zakup mieszkania bez księgi wieczystej - bezpieczny? betty_wawa Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane 4 24-03-2012 21:30
§ Bezpieczny zakup nieruchomości - jak? krzysztof651 Prawo nieruchomości, lokalowe i budowlane 10 30-09-2011 09:49
§ Problem z programem "Bezpieczny telefon" w Orange gregorkor Ubezpieczenia - polisy, ubezpieczyciele 3 29-01-2011 21:44
§ wadliwy telefon "na raty", mobile (mbank) aberade Prawa konsumenta 1 13-10-2007 10:09


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:30.