Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy - Forum Prawne

 

Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Witam. Mam następujący problem. Cyfrowy Polsat od 3 tygodni nie nadaje właściwie sygnału tv dla mojego dekodera. Mimo kilkudziesięciu konsultacji i podwójnej reklamacji z mojej strony sytuacja nie zmieniła się. Żeby zobrazować pokrótce opiszę w ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
06-08-2012, 07:10  
Focus29
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Witam.
Mam następujący problem. Cyfrowy Polsat od 3 tygodni nie nadaje właściwie sygnału tv dla mojego dekodera. Mimo kilkudziesięciu konsultacji i podwójnej reklamacji z mojej strony sytuacja nie zmieniła się.
Żeby zobrazować pokrótce opiszę w czym rzecz.
Po wielokrotnych interwencjach w tel. biurze obsługi nadawano mi "na nowo" uprawnienia poprzez wysłanie sygnału i programy pojawiały się jedynie na parę do parunastu godzin, po czym problem powracał. Po przyjęciu reklamacji z mojej strony uzyskałem informację, iż od momentu przyjęcia do odpowiedzi CP ma miesiąc czasu (choć nie ma tego zapisanego w umowie, może w regulaminie). Było to niespełna tydzień od kiedy zaczęły się problemy z odbiorem kanałów tv. Mijały kolejne 2 tygodnie, a ja żeby wogóle mieć tv musiałem dzwonić codziennie na infolinię z błogą cierpliwością i prosić o nadanie sygnału. Kanały pojawiały się z nowu znikały za jakiśczas.
W tym momencie zdecydowałem się na wypowiedzenie umowy ponieważ CP nie wywiązuje się z podstawowego punktu umowy tj. pkt. 1 część B "..Cyfrowy Polsat zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Abonenta Usług, wskazanych w umowie, w zakresie dostarczania programów telewizyjnych i/lub radiowych oraz w zakresie udostępnienia Urządzenia dekodującego.."
W części umowy poświęconej jej wypowiedzeniu nie ma jednak mowy o postępowaniu w przypadku winy ze strony CP, a jedynie o karach umownych kiedy Abonent wypowie umowę przed terminem jej zakończenia.
Zastanawiająca jest także kwestia reklamacji. Można rozumieć, że po jej zgłoszeniu, jeżeli CP nie rozwiąże problemu do miesiąca czasu, kiedy też musi dać odpowiedź w tej kwestii Abonentowi - przysługiwać powinno prawo do natychmiastowego zerwania umowy przez Abonenta.
Co jednak kiedy nie minie okres na odpowiedź reklamacyjną, a programów dalej nie ma i chciałbym wypowiedzieć umowę ? Co wogóle uważacie w tym temacie ?
Focus29 jest off-line  
06-08-2012, 07:38  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.769
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

1. Powinien Pan zapoznać się z zapisami regulaminu.
2. Należy żądać wymiany dakodera, bo problem jest ewidentny (procesor nawala, więc programator "nie trzyma" informacji).
3. Co nastąpi po przekroczeniu przez operatora terminu reklamacyjnego? Reklamacja zostanie uznana za zasadną "z automatu".
natalie-s1959 jest off-line  
06-08-2012, 14:27  
Focus29
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Dziękuję za odpowiedź.
Aczkolwiek..
Ad. 1 Tak, jasne.
Ad. 2 dekoder wymieniany dwukrotnie, po tym zasugerowano większy problem informatyczny/systemowy ze strony CP
Ad. 3 Reklamacja przecież już jest zasadna. Mi chodziło o to, jak CP potraktuje wypowiedzenie w czasie rozpatrywanej reklamacji (okres miesiąca), a jak po jej rozpatrzeniu (i nie zaradzeniu problemowi).
Inaczej. Jak w tych okolicznościach przedstawia się moje prawo do wypowiedzenia umowy, bez formy kary za jej przedwczesne (lecz podstawne) wypowiedzenie.

Sądzę, że w Regulaminie tak jak w umowie, może nie być tego zapisu.

Edycja: jednak Regulamin jasno przedstawia co i jak, choć mało jest to satysfakcjonujące dla mnie - Abonenta...
Dzięki !
Focus29 jest off-line  
06-08-2012, 15:18  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 13.889
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Mi chodziło o to, jak CP potraktuje wypowiedzenie w czasie rozpatrywanej reklamacji (okres miesiąca), a jak po jej rozpatrzeniu (i nie zaradzeniu problemowi).
Przed rozpatrzeniem reklamacji raczej na pewno uwzględnią - z karą umowną.

Cytat:
Jak w tych okolicznościach przedstawia się moje prawo do wypowiedzenia umowy, bez formy kary za jej przedwczesne (lecz podstawne) wypowiedzenie
Zawsze możesz sprawę załatwić przez sąd - mnie się z ówczesną Erą udało - mieli "problemy techniczne", do których przyznali się dopiero w sądzie i umowa została rozwiązana bez kary.
gryffinian jest off-line  
07-08-2012, 06:43  
Focus29
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Dzięki za wskazówki.
Póki co przydzielono mi anioła stróża. W momencie kiedy zacząłem mówić poważnie o rozwiązaniu umowy, ktoś raczył do mnie zadzwonić i problem jest na bardziej zaawansowanym etapie rozwiązania.
Zobaczymy.
Focus29 jest off-line  
04-10-2012, 11:20  
ulaciecko
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

mam takie pytanie co zrobić chyba zepsuł mi się dekoder PC ponieważ włączam telewizor oglądam a po 15 minutach robi się ciemny obraz nic nie ma nawet głosu z początku myślałam że to telewizor siadł ale jak podłączyłam dvd z filmem o obejrzałam cały film i telewizor się nie wyłączył to czyli jest dobry wyciągnełam kartę z dekodera i włożyłam z powrotem i to samo dzwoniłam do PC i powiedziałam jaka rzecz no to niby gość próbował mi naprawić ta usterkę kazał też wyciągnąć kartę włożyć i takie tam ale nie wyszło dalej nic i zaproponował że pójść do najbliższej ich siedziby i że dadzą nowy dekoder ale wtedy umowa znowu się przedłuży i tyle było ale ja nie chcę z nimi przedłużać następnej umowy tylko całkiem już zrezygnować i usług CP czy mogę w takiej sytuacji już teraz wypowiedzieć z nimi umowę bo do końca pakietu rozliczeniowego zostało mi jeszcze 7 miesięcy i czy dekoder jak ich to mam odesłać i czy jak mój to zostaje czy jak postąpić proszę dajcie jakąś radę jak najszybciej żeby z nimi skończyć.
ulaciecko jest off-line  
04-10-2012, 11:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Należy złożyć reklamację na niedziałający dekoder, nowa umowa to jakaś bzdura.
Przejdź się do najbliższego punktu i dowiedz dokładnie jak wygląda proces reklamacji (czy sprzęt zanosisz do punktu czy wysyłasz do centrali).
 
04-10-2012, 12:48  
slider2002
Użytkownik
 
Posty: 338
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

walczylem kiedys z CP i wygralem, choć nie było łatwo. trzeba trzymac sie kilku zasad:
-wszysko wysylami poczta z ZPO, nie uzywac maila ani infolini bo informacje są uzywane.
-w pismach zawsze stawiac kokretnego zadoscuczynienia za niedogodnosci, np . 6mies darmowego sygnalu.
- postraszyc ze przekazecie sprawe do UKE
- ostatecznei przeslac informację do UKE

ja dostalem 6 mies. pelnego dostepu za friko wiec warto...
slider2002 jest off-line  
04-10-2012, 13:01  
ulaciecko
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Napisał/a Sangi
Należy złożyć reklamację na niedziałający dekoder, nowa umowa to jakaś bzdura.
Przejdź się do najbliższego punktu i dowiedz dokładnie jak wygląda proces reklamacji (czy sprzęt zanosisz do punktu czy wysyłasz do centrali).
No właśnie miałam tak półtora roku temu też coś się zepsuło w poprzednim dekoderze zaniosłam do nich to mi dali drugi za 1 zł. ale musiałam podpisać umowę i pakiet rozliczeniowy właśnie na 29 miesięcy gdzie teraz muszę płacić 60 zł. miesięcznie do kwietnia 2103 jak na umowie i nie chcę żeby teraz była znowu taka sama sytuacja dlatego czy mogę już zrezygnować z umowy wypowiadając ją i zapłacić za zaległe pakiety za darmo choć to się nie opłaca mi bo to 420 zł. i uwolnić się od nich raz na zawsze bo taki mam zamiar czy poczekać i dalej oglądać aż minie ten pakiet do kwietnia i jak mówisz dać sprzęt do reklamacji no a jak nie zechcą naprawić i znowu będą mi chcieli wcisnąć np. za złotówkę dekoder i tak jak mówiłam następny pakiet z umową którego już nie chcę no to jest długi temat ciężko jak wiesz z nimi zerwać i nie wiadomo w końcu co zrobić najlepiej bym już chciała to zakończyć i zrezygnować z CP. . Dziękuję z góry za odpowiedz.
ulaciecko jest off-line  
04-10-2012, 14:47  
slider2002
Użytkownik
 
Posty: 338
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

dekoder masz na wlasnosc czy w dzierzawie?
slider2002 jest off-line  
05-10-2012, 07:45  
ulaciecko
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Napisał/a slider2002
dekoder masz na wlasnosc czy w dzierzawie?
na własność
ulaciecko jest off-line  
05-10-2012, 11:19  
slider2002
Użytkownik
 
Posty: 338
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

to sprawdz na jaki okres byla udzielona gwarancja na niego. bo jesli juz jest po gwarancji to oczywiste jest ze przy wymianie bedzie trzeba podpisac nowa uwowe na kolejne np24 miesiace
slider2002 jest off-line  
07-01-2013, 12:19  
zsunaj
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Witam
Zawarłem umowę z CP w grudniu 2011r. Na umowie jest sumaryczna kwota opłat 79,90 a na rachunkach dostaję 88,90. Wysyłałem do nich trzy razy informację o wyjaśnienie tej sprawy. Pierwsza telefoniczna 2 sierpnia, druga pisemna pod koniec sierpnia i ostatnio 5 grudnia 2012r. i nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Upłynął termin 30 dni więc mam rozumieć, że pobierają niezgodnie z prawem zawyżoną kwotę.
W związku z tym chcę wypowiedzieć umowę. Czy mam podstawę do wypowiedzenia?
zsunaj jest off-line  
25-02-2013, 17:37  
firstfixxxer
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Witam!
Posiadam umowę z CP na internet mobilny (umowa zawarta 28/02/2012 na 24 m-ce). Przed upływem roku modem (zakupiony na własność) uległ awarii.

w warunkach gwarancji: "..12 m-cy gwarancji , naprawa lub wymiana w ciągu 14 dni, jeżeli nie - ..wymiana na nowy"

w protokole odbioru sprzętu: "..jeżeli zostanie stwierdzone uszkodzenie sprzętu ...sprzęt zostanie wymieniony na nowy"

Modem oddałem 14/01/2013 do Autoryzowanego Punktu Sprzedaży - zgłoszenie przyjęte jako gwarancyjne. Po ponad dwóch tygodniach udałem się do punktu oddania modemu - otrzymałem informację "modem jeszcze nie wrócił , w systemie mamy tylko, że 30/01/2013 (!) dotarł do serwisu" i "proszę czekać- poinformujemy Pana".
W warunkach gwarancji zapisano, że: gwarantem jest Cyfrowy Polsat (nie producent), ..po upływie 14 dni - gwarancja zostaje uznana a towar zostanie wymieniony na nowy.

Pismo wysłałem e-mailem 15/02/2013 - od Polsatu dostałem potwierdzenie
przeczytania a w dniu 18/02/2013 zadzwonił konsultant który stwierdził , "nie widzę załączników bo mamy dziś awarię i nie moge zobaczyć załącznika, proszę o przedstawienie sprawy" - przedstawiłem , w odpowiedzi otrzymałem informację , że konsultant musi zapoznać się ze szczegółami , sprawdzi (bo widzi że oddałem sprzęt - tyle, że wg niego 30/01/2013 wrócił do punktu sprzedaży) i oddzwoni tego samego dnia lub dnia następnego. Do dnia dzisiejszego - brak odzewu.

Co dalej powinienem zrobić? Bezsprzecznie, zgodnie z warunkami gwarancji należy mi się nowy modem. Jak wymóc na punkcie czy też polsacie wydanie nowego modemu? (słyszę, że albo nie znają szczegółów albo ,że owszem należy mi się nowy ale musi Pan poczekać ..)
Czy są szanse na zerwanie umowy z winy Polsatu?

pozdrawiam i liczę na podpowiedź
Maciej
Termin minął , wysłałem do punktu oraz do biura obsługii Polsatu wezwanie

cytaty:


W związku z:
1) brakiem terminowej odpowiedzi, naprawy , wymiany i informacji w sprawie zgłoszenia gwarancyjnego :
nr naprawy (...) z dnia 14/01/2013r z tytułu niesprawnego modemu
model B150 nr seryjny (...) , nr IMEI (...) oddanego do
naprawy w tym samym dniu tj. 14/01/2013 (bez wydania modemu zastępczego)
w autoryzowanym punkcie sprzedaży Cyfrowego Polsatu – firmie (...)( zakupionego w dniu 28/02/2012r w autoryzowanym punkcie sprzedaży Cyfrowego Polsatu –
firmie (...) ,
2) punktem drugim protokołu odbioru sprzętu do umowy (...) (załącznik)
3) (w sposób nadrzędny) - punktem czwartym i piątym karty gwarancyjnej w/w sprzetu - tj. przekroczenia
terminu naprawy powyżej 14 dni - zgodnie z warunkami przedstawionymi w karcie gwarancyjnej w/w sprzętu
i warunkami umowy (załącznik)

Żądam (w terminie do 7 dni roboczych od dnia złożenia niniejszego pisma)
bezzwłocznej wymiany sprzętu na nowy
brak spełnienia złożonego roszczenia w wyznaczonym terminie z powodu braku urządzenia stanowiącego
integralna część warunków promocyjnych umowy - będzie stanowiło podstawę do odstąpnienia od umowy o
świadczenie usług telekomunikacyjnych z winy operatora / gwaranta i dochodzeniem dalszych roszczeń
-
firstfixxxer jest off-line  
27-09-2013, 12:04  
śiwy
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Witam. Mam problem z wypowiedzeniem umowy w cyfrowym polsacie a mianowicie, umowę podpisałem rok temu na 36 miesięcy. Miesiąc temu zmieniłem miejsce zamieszkania oczywiście jestem tam już zameldowany a z starego miejsca zamieszkania wymeldowany. Chciałem zabrać polsat do nowego miejsca zamieszkania w celu wezwałem technika który stwierdził ze okna są od zachodu, wystawił opinie o braku mozliwosci montażu anteny i każał się udać do siedziby polsatu z tą opinią i podaniem o rozwiązanie umowy bez ponoszenia jakichkolwiek kart. Oddzwoniła Pani i powiedziała że nie ma możliwości rezygnacji z umowy bez ponoszenia kar i muszę zapłacić 540 złoty kary. Nie mam na kogo przepisać swojego abonamentu, w domu w którym mieszkałem poszedł do rozbiórki więc nie było komu go zostawić. Moje pytanie to, czy nie da się tej sprawy załatwić bez kar? troche dziwne jest to że w tym przypadku nie moga mi anulowac umowy bez kar.
Pozdrawiam
śiwy jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ wypowiedzenie umowy cyfrowy polsat (odpowiedzi: 6) Witam poradzcie w sprawie wypowiedzenia w maju wyslalem mailem (skan) oryginalnego pisma o wypowiedzenie umowy z cyfrowym polsatem w...
§ Cyfrowy Polsat wypowiedzenie umowy (odpowiedzi: 1) Witam! Mam problem Firmą Cyfrowy Polsat, w umowie jest zapis, żeby umowa przeszła na czas nieokreślony należy miesiąc przed zakończeniem złożyć...
§ Wypowiedzenie umowy - Cyfrowy Polsat (odpowiedzi: 3) 29. listopada 2012 podpisałem z Cyfrowym Polsatem umowę na dostarczanie mobilnego internetu LTE. Jako, że mimo zapewnień konsultanta w mojej okolicy...
§ Cyfrowy Polsat i wypowiedzenie umowy bezterminowej (odpowiedzi: 1) Mam zamiar zmienić swojego operatora telewizji cyfrowej z popularnego Cyfrowego Polsatu na lepszą Cyfrę +. Do dzisiaj sądziłem, że wystarczy do nich...
§ Wypowiedzenie umowy na czas okreslony - cyfrowy polsat (odpowiedzi: 3) Może ktoś się orientuje w temacie i mi podpowie. Bo pisałam do cyfrowego Polsatu ale brak odpowiedzi. Mianowicie 10-04-2012 podpisałam roczną umowę...
§ Wypowiedzenie umowy polsat cyfrowy (odpowiedzi: 44) Witam proszę o pomoc w odpowiedzi na pytanie. Wypowiedziałem umowę z cyfrowym polsatem z 3 miesięcznym okresem. Wypowiedzenie wysłane 3 dnia...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:30.