Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy - Forum Prawne

 

Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Witam. Mam następujący problem. Cyfrowy Polsat od 3 tygodni nie nadaje właściwie sygnału tv dla mojego dekodera. Mimo kilkudziesięciu konsultacji i podwójnej reklamacji z mojej strony sytuacja nie zmieniła się. Żeby zobrazować pokrótce opiszę w ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Reklamacja słuchawek z ustawy....
    Cześć wam! Sytuacja wygląda następująco: Dnia 14.05.2013 kupiłem dość drogie słuchawki bo za 220zł. Dzisiaj...
  • § Sprzedano mi komputer z wadą.
    Dzień dobry, w dniu 18.08.2014 zakupiłem laptop, który podczas odbioru od sprzedawcy był włączony i odebrany ,...
  • § Reklamacja butów
    Witam, jakiś czas temu kupiłem buty marki 'A*****'. Pech chciał, że zepsuły się one po 3 miesiącach użytkowania,...

 
06-08-2012, 07:10  
Focus29
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Witam.
Mam następujący problem. Cyfrowy Polsat od 3 tygodni nie nadaje właściwie sygnału tv dla mojego dekodera. Mimo kilkudziesięciu konsultacji i podwójnej reklamacji z mojej strony sytuacja nie zmieniła się.
Żeby zobrazować pokrótce opiszę w czym rzecz.
Po wielokrotnych interwencjach w tel. biurze obsługi nadawano mi "na nowo" uprawnienia poprzez wysłanie sygnału i programy pojawiały się jedynie na parę do parunastu godzin, po czym problem powracał. Po przyjęciu reklamacji z mojej strony uzyskałem informację, iż od momentu przyjęcia do odpowiedzi CP ma miesiąc czasu (choć nie ma tego zapisanego w umowie, może w regulaminie). Było to niespełna tydzień od kiedy zaczęły się problemy z odbiorem kanałów tv. Mijały kolejne 2 tygodnie, a ja żeby wogóle mieć tv musiałem dzwonić codziennie na infolinię z błogą cierpliwością i prosić o nadanie sygnału. Kanały pojawiały się z nowu znikały za jakiśczas.
W tym momencie zdecydowałem się na wypowiedzenie umowy ponieważ CP nie wywiązuje się z podstawowego punktu umowy tj. pkt. 1 część B "..Cyfrowy Polsat zobowiązuje się do świadczenia na rzecz Abonenta Usług, wskazanych w umowie, w zakresie dostarczania programów telewizyjnych i/lub radiowych oraz w zakresie udostępnienia Urządzenia dekodującego.."
W części umowy poświęconej jej wypowiedzeniu nie ma jednak mowy o postępowaniu w przypadku winy ze strony CP, a jedynie o karach umownych kiedy Abonent wypowie umowę przed terminem jej zakończenia.
Zastanawiająca jest także kwestia reklamacji. Można rozumieć, że po jej zgłoszeniu, jeżeli CP nie rozwiąże problemu do miesiąca czasu, kiedy też musi dać odpowiedź w tej kwestii Abonentowi - przysługiwać powinno prawo do natychmiastowego zerwania umowy przez Abonenta.
Co jednak kiedy nie minie okres na odpowiedź reklamacyjną, a programów dalej nie ma i chciałbym wypowiedzieć umowę ? Co wogóle uważacie w tym temacie ?
Focus29 jest off-line  
06-08-2012, 07:38  
natalie-s1959
Stały bywalec
 
Posty: 10.087
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

1. Powinien Pan zapoznać się z zapisami regulaminu.
2. Należy żądać wymiany dakodera, bo problem jest ewidentny (procesor nawala, więc programator "nie trzyma" informacji).
3. Co nastąpi po przekroczeniu przez operatora terminu reklamacyjnego? Reklamacja zostanie uznana za zasadną "z automatu".
natalie-s1959 jest off-line  
06-08-2012, 14:27  
Focus29
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Dziękuję za odpowiedź.
Aczkolwiek..
Ad. 1 Tak, jasne.
Ad. 2 dekoder wymieniany dwukrotnie, po tym zasugerowano większy problem informatyczny/systemowy ze strony CP
Ad. 3 Reklamacja przecież już jest zasadna. Mi chodziło o to, jak CP potraktuje wypowiedzenie w czasie rozpatrywanej reklamacji (okres miesiąca), a jak po jej rozpatrzeniu (i nie zaradzeniu problemowi).
Inaczej. Jak w tych okolicznościach przedstawia się moje prawo do wypowiedzenia umowy, bez formy kary za jej przedwczesne (lecz podstawne) wypowiedzenie.

Sądzę, że w Regulaminie tak jak w umowie, może nie być tego zapisu.

Edycja: jednak Regulamin jasno przedstawia co i jak, choć mało jest to satysfakcjonujące dla mnie - Abonenta...
Dzięki !
Focus29 jest off-line  
06-08-2012, 15:18  
gryffinian
Przyjaciel forum
 
gryffinian na Forum Prawnym
 
Posty: 11.955
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Mi chodziło o to, jak CP potraktuje wypowiedzenie w czasie rozpatrywanej reklamacji (okres miesiąca), a jak po jej rozpatrzeniu (i nie zaradzeniu problemowi).
Przed rozpatrzeniem reklamacji raczej na pewno uwzględnią - z karą umowną.

Cytat:
Jak w tych okolicznościach przedstawia się moje prawo do wypowiedzenia umowy, bez formy kary za jej przedwczesne (lecz podstawne) wypowiedzenie
Zawsze możesz sprawę załatwić przez sąd - mnie się z ówczesną Erą udało - mieli "problemy techniczne", do których przyznali się dopiero w sądzie i umowa została rozwiązana bez kary.
gryffinian jest off-line  
07-08-2012, 06:43  
Focus29
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Dzięki za wskazówki.
Póki co przydzielono mi anioła stróża. W momencie kiedy zacząłem mówić poważnie o rozwiązaniu umowy, ktoś raczył do mnie zadzwonić i problem jest na bardziej zaawansowanym etapie rozwiązania.
Zobaczymy.
Focus29 jest off-line  
04-10-2012, 11:20  
ulaciecko
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

mam takie pytanie co zrobić chyba zepsuł mi się dekoder PC ponieważ włączam telewizor oglądam a po 15 minutach robi się ciemny obraz nic nie ma nawet głosu z początku myślałam że to telewizor siadł ale jak podłączyłam dvd z filmem o obejrzałam cały film i telewizor się nie wyłączył to czyli jest dobry wyciągnełam kartę z dekodera i włożyłam z powrotem i to samo dzwoniłam do PC i powiedziałam jaka rzecz no to niby gość próbował mi naprawić ta usterkę kazał też wyciągnąć kartę włożyć i takie tam ale nie wyszło dalej nic i zaproponował że pójść do najbliższej ich siedziby i że dadzą nowy dekoder ale wtedy umowa znowu się przedłuży i tyle było ale ja nie chcę z nimi przedłużać następnej umowy tylko całkiem już zrezygnować i usług CP czy mogę w takiej sytuacji już teraz wypowiedzieć z nimi umowę bo do końca pakietu rozliczeniowego zostało mi jeszcze 7 miesięcy i czy dekoder jak ich to mam odesłać i czy jak mój to zostaje czy jak postąpić proszę dajcie jakąś radę jak najszybciej żeby z nimi skończyć.
ulaciecko jest off-line  
04-10-2012, 11:31  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Należy złożyć reklamację na niedziałający dekoder, nowa umowa to jakaś bzdura.
Przejdź się do najbliższego punktu i dowiedz dokładnie jak wygląda proces reklamacji (czy sprzęt zanosisz do punktu czy wysyłasz do centrali).
 
04-10-2012, 12:48  
slider2002
Stały bywalec
 
Posty: 319
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

walczylem kiedys z CP i wygralem, choć nie było łatwo. trzeba trzymac sie kilku zasad:
-wszysko wysylami poczta z ZPO, nie uzywac maila ani infolini bo informacje są uzywane.
-w pismach zawsze stawiac kokretnego zadoscuczynienia za niedogodnosci, np . 6mies darmowego sygnalu.
- postraszyc ze przekazecie sprawe do UKE
- ostatecznei przeslac informację do UKE

ja dostalem 6 mies. pelnego dostepu za friko wiec warto...
slider2002 jest off-line  
04-10-2012, 13:01  
ulaciecko
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Napisał/a Sangi Zobacz post
Należy złożyć reklamację na niedziałający dekoder, nowa umowa to jakaś bzdura.
Przejdź się do najbliższego punktu i dowiedz dokładnie jak wygląda proces reklamacji (czy sprzęt zanosisz do punktu czy wysyłasz do centrali).
No właśnie miałam tak półtora roku temu też coś się zepsuło w poprzednim dekoderze zaniosłam do nich to mi dali drugi za 1 zł. ale musiałam podpisać umowę i pakiet rozliczeniowy właśnie na 29 miesięcy gdzie teraz muszę płacić 60 zł. miesięcznie do kwietnia 2103 jak na umowie i nie chcę żeby teraz była znowu taka sama sytuacja dlatego czy mogę już zrezygnować z umowy wypowiadając ją i zapłacić za zaległe pakiety za darmo choć to się nie opłaca mi bo to 420 zł. i uwolnić się od nich raz na zawsze bo taki mam zamiar czy poczekać i dalej oglądać aż minie ten pakiet do kwietnia i jak mówisz dać sprzęt do reklamacji no a jak nie zechcą naprawić i znowu będą mi chcieli wcisnąć np. za złotówkę dekoder i tak jak mówiłam następny pakiet z umową którego już nie chcę no to jest długi temat ciężko jak wiesz z nimi zerwać i nie wiadomo w końcu co zrobić najlepiej bym już chciała to zakończyć i zrezygnować z CP. . Dziękuję z góry za odpowiedz.
ulaciecko jest off-line  
04-10-2012, 14:47  
slider2002
Stały bywalec
 
Posty: 319
Domyślnie RE: Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy

dekoder masz na wlasnosc czy w dzierzawie?
slider2002 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ wypowiedzenie umowy cyfrowy polsat - Witam poradzcie w sprawie wypowiedzenia w maju wyslalem mailem (skan) oryginalnego pisma o wypowiedzenie umowy z cyfrowym polsatem w...
§ cyfrowy polsat - problem z wypowiedzeniem umowy - w kwietniu dostałam pismo, że od 1 lipca podwyższają abonament i jeżeli się nie chcę więcej płacić to do któregoś maja trzeba wypowiedzieć umowę i...
§ Wypowiedzenie umowy Cyfrowy Polsat - Mam następujący problem z Cyfrowym Polsatem. W pierwszym tygodnie grudnia 2011 podpisalem umowę (jako osoba fizyczna) z Cyfrowym Polsatem. Po kilku...
§ Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie/rozwiązanie - Witam. 24.10.2011 r. przedłużyłem umowę z CP na 29 miesięcy ale w międzyczasie straciłem pracę i myślę jak tu zerwać z nimi umowę? Czy rozwiązanie...
§ Cyfrowy Polsat - reklamacja warunków umowy. - Witam. Do czerwca br. miałem podpisaną bezterminową umowę z Cyfrowym Polsatem na pakiet familijny ok 37-39 zł/mies. W związku z tym, że chciałem...
§ Wypowiedzenie umowy polsat cyfrowy - Witam proszę o pomoc w odpowiedzi na pytanie. Wypowiedziałem umowę z cyfrowym polsatem z 3 miesięcznym okresem. Wypowiedzenie wysłane 3 dnia...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 08:38.