Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa - Forum Prawne

 

Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa 2

Chyba czytamy dwa różne pisma: 1) " wyraźnie uznaje swój obowiązek przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umowa poprzez naprawę lub wymianę " - przytocz proszę ten fragment, który to wskazuje: a) swój obowiązek(???) przywrócenia; ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Gwarancja
    Witam, na początek opiszę swój problem. Niestety mój telefon nie działa tak jak powinien i oddałem go do serwisu...
  • § Odstąpienie od umowy-telefon T...
    Witam, Wczoraj otrzymałem paczkę kurierską z nowym telefonem z T-mobile, wszystko było ok do momentu w którym...
  • § Kupno samochodu z licytacji a ...
    Witam Serdecznie! Mam nadzieję że ktoś mi pomoże w tej materii. Mianowicie, zakupiłem przez pewny portal samochodu...

 
01-12-2012, 18:51  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 16.954
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

Chyba czytamy dwa różne pisma:

1) "wyraźnie uznaje swój obowiązek przywrócenia towaru do stanu zgodnego z umowa poprzez naprawę lub wymianę" - przytocz proszę ten fragment, który to wskazuje: a) swój obowiązek(???) przywrócenia; b) to, że zgadza się na owo przywrócenie

2) "i w ich wyniku przyznaje, że reklamacja jest złożona prawidłowo" - prawidłowe (zgodne z ustawą) złożenie reklamacji nie oznacza ani ustosunkowania się do reklamacji, ani tym bardziej uznania żądania jako zasadnej

3) "ale i w celu usunięcia niezgodności." - kolejny raz nadinterpretujesz. Jak uważnie przeczytasz odpowiedź jeszcze raz, to z pewnością zauważysz "oraz ewentualnego". Za Słownikiem języka polskiego: ewentualny «możliwy, przypuszczalny». Taka drobna różnica między "w celu usunięcia" a "przypuszczalnego usunięcia".

4) "informuje o tym, że szczegółowe stanowisko przedstawi po dokonaniu ekspertyzy." to Twoje stwierdzenie stoi w sprzeczności do tego: "Pismo jest (...) ustosunkowaniem się do reklamacji"

Aż dziw bierze, że sam nie widzisz takich nieścisłości.

PS
A wracając do prośby o poparcie tezy: "ustawa wymaga jakiegokolwiek sposobu ustosunkowania się." myślę, że się nie doczekam, ponieważ sam dobrze wiesz, że jest to nieprawda i że ustawa nijak nie wymaga jakiegokolwiek sposobu ustosunkowania się. Mało tego: w ogóle nie ma tam ujętego wprost wymogu ustosunkowania się, nie wspominając już o tym że ewentualne ustosunkowanie się nie ma odnosić się do reklamacji a do żądania kupującego składającego reklamację...
nomnes jest off-line  
01-12-2012, 18:52  
szalony1811
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

a co jesli telefon zostanie naprawiony, a moim zadaniem byla naprawa?Czy sprzedawca moze nakazac zmiany zadania??
szalony1811 jest off-line  
01-12-2012, 18:55  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 16.954
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

Zadaj pytanie jeszcze raz, ponieważ w chwili obecnej mogę jedynie odpowiedzieć: odbierzesz szczęśliwy swój naprawiony tak jak chciałeś telefon .
nomnes jest off-line  
01-12-2012, 19:14  
cedwah
Ekspert
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 8.992
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
PS
A wracając do prośby o poparcie tezy: "ustawa wymaga jakiegokolwiek sposobu ustosunkowania się." myślę, że się nie doczekam, ponieważ sam dobrze wiesz, że jest to nieprawda i że ustawa nijak nie wymaga jakiegokolwiek sposobu ustosunkowania się.
Tu mi uciekło "nie", powinno być "ustawa nie wymaga" - powinieneś się domyślić z kontekstu (zaraz poprawię)

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
Mało tego: w ogóle nie ma tam ujętego wprost wymogu ustosunkowania się, nie wspominając już o tym że ewentualne ustosunkowanie się nie ma odnosić się do reklamacji a do żądania kupującego składającego reklamację...
Tego nie rozumiem. Ustawa wymaga ustosunkowania się sprzedawcy do złożonych roszczeń (żądań konsumenta) w terminie 14 dni

Co do meritum. Sprzedawca dokonał oględzin telefonu i na ich podstawie przekazał go serwisowi w celu potwierdzenia istnienia niezgodności (ma do tego prawo) i usunięcia niezgodność, jeśli serwis ją potwierdzi.

Sprzedawca mógł stwierdzić, że uznaje reklamację za niezasadną i przekazuje telefon do ekspertyzy serwisowi, a po ekspertyzie przedstawi ostateczne stanowisko - tak brzmi lepiej?
cedwah jest off-line  
01-12-2012, 20:03  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 16.954
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

Cytat:
"Ustawa wymaga ustosunkowania się sprzedawcy do złożonych roszczeń (żądań konsumenta) w terminie 14 dni"
bynajmniej, ustawa nie wymaga takiego ustosunkowania się. Słowo "ustosunkować się" pada tylko raz w ustawie i nie występuje w powiązaniu kontekstowym z żadnym wymogiem.

Cytat:
"Co do meritum. Sprzedawca dokonał oględzin telefonu i na ich podstawie przekazał go serwisowi w celu potwierdzenia istnienia niezgodności i usunięcia niezgodność, jeśli serwis ją potwierdzi"
co do meritum to jest to racja ale tylko po części: sprzedawca dokonał oględzin i przekazał, i nic więcej. Reszta, czyli "potwierdzenie niezgodności", "potwierdzenie przez serwis" jej występowania (sugerujesz, że ono występuje) nie jest wskazane w żaden sposób w piśmie. Nadinterpretujesz z powodu stylistycznego "potwora" jakim jest to pismo.

Poza tym przypominam: na początku twierdziłeś, że sprzedawca ustosunkował się do żądania uznając je za zasadne. Teraz piszesz, że tylko wysłał w celu potwierdzenia występowania wady. A co jeśli serwis jej nie potwierdzi? Sprzedawca uznał za zasadną, a serwis potem nie potwierdził? To po co w ogóle wysyła do serwisu skoro potwierdzenie w konsekwencji uznania żądania nie jest potrzebne?

Cytat:
"Sprzedawca mógł stwierdzić, że uznaje reklamację za niezasadną i przekazuje telefon do ekspertyzy serwisowi, a po ekspertyzie przedstawi ostateczne stanowisko - tak brzmi lepiej?"
po przytoczeniu wyżej przykładu wcale to nie brzmi lepiej.

"Mógł" wyróżniłem bo wcześniej napisałeś, że uznał za zasadną. Taka zmiana stanowiska i próba wyprostowania(?) dosyć mocno miesza w całym wątku a powinien on być jasny i klarowny....
Poza tym chciałbym przypomnieć: nigdzie na napisał że uznaje za "niezasadną" czy też "zasadną". Nie gdybajmy tylko wyciągajmy wnioski z tego co w piśmie występuje a nie co mogłoby być gdyby.

Na koniec nie rozumiem dlaczego teraz napisałeś "niezasadną" skoro wcześniej twierdziłeś że jest zasadna. I nie chcę wiedzieć. Po prostu pisz proszę logicznie i konsekwentnie bez skakania z jednej na drugą stronę i bez wytykania inny, że nie zrozumieli kontekstu bo Tobie "nie" uciekło.

Przeczytaj proszę ze zrozumieniem przytoczoną odpowiedź sprzedawcy, ponieważ moim zdaniem ciągle wchodzi w kolejne to ślepe uliczki(!)

Zdecydowanie:
- sprzedawca nie ustosunkował się do żądania jakie wysunął kupujący
- sprzedawca uznał jedynie że reklamacja została złożona prawidłowo i nic poza tym
- ustawa nie wymaga w żadnym swoim artykule konieczności ustosunkowania się do żądania.

Dla mnie EOT, bo to po prostu "Mam nieodparte wrażenie, że tracimy czas"...
nomnes jest off-line  
01-12-2012, 20:24  
cedwah
Ekspert
 
cedwah na Forum Prawnym
 
Posty: 8.992
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
Mam nieodparte wrażenie, że tracimy czas"
trudno się z tym nie zgodzić
cedwah jest off-line  
01-12-2012, 20:27  
szalony1811
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

Zadaj pytanie jeszcze raz, ponieważ w chwili obecnej mogę jedynie odpowiedzieć: odbierzesz szczęśliwy swój naprawiony tak jak chciałeś telefon





Kolego nomnes, bardzo Cie przepraszam....mialo byc pytanie- "a co jesli telefon zostanie naprawiony, a moim żadaniem byla wymiana tel na nowy?Czy sprzedawca moze nakazac zmiany zadania??pozdrawiam i przepraszam za pomylke
szalony1811 jest off-line  
01-12-2012, 20:59  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 16.954
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

@szalony1811 - sprzedawca nie ma prawa samodzielnie podjąć decyzji co zrobić z reklamowanym przedmiotem. Ma prawo ustosunkować się i nie uznać żądania ale nie może sam wybrać sposobu realizacji jest tylko jedna opcja. Jeśli samowolnie naprawi możesz zażądać wydania towaru w takim stanie w jakim zostawiłeś. Możesz też odebrać naprawiony.
nomnes jest off-line  
01-12-2012, 22:37  
szalony1811
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

Możesz też odebrać naprawiony.



moge ,ale nie musze prawda?W momencie,gdybym sie nie zgodzil, mam prawo odstapic od umowy,mam racje?
szalony1811 jest off-line  
01-12-2012, 23:09  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 16.954
Domyślnie RE: Reklamacja z tyt. niezgodnosci towaru z umowa

Nie masz racji. Poradnik Konsumenta
nomnes jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Koszty wysyłki przy reklamacji z tytułu niezgodnosci towaru z umową - Towar został zakupiony w Warszawie . Następnie miał być używany w Lublinie. Z racji tego, że teraz jestem w Warszawie będę go jutro osobiście...
§ Material budowlany - protokol niezgodnosci z umowa? - Witam, Hipermarket budowlany (jednej z najwiekszych sieci) sprzedal nam folie izolacyjna trzy razy ciensza niz wynikaloby to z oznaczenia na...
§ Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umowa - Witam, proszę o poradę w następującej sprawie: W dniu 17.01.2010 roku oddałam komputer do naprawy w ramach reklamacji z tytułu niezgodności towaru...
§ czyja odpowiedzialnosc przy niezgodnosci towaru z umowa - Witam, mam dosyc nietypowy problem na ktory nie znalazlem odpowiedzi. Otoz kupilem samochod sprowadzony z zagranicy w komisie w polsce. Niestety...
§ wymiana zniszczonego towaru z tytulu niezgodnosci z umową - Witam, proszę o pomoc, czy mogę zgłosić reklamację z tytułu niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową na podst. art. 8 ust.1 ustawy konsumenckiej...
§ Reklamacja laptopa na podstawie niezgodnosci towaru z umowa - We wrzesniu 2006 roku zakupilem laptopa marki Fujitsu-Siemens w sieci Vobis. Laptop był już 3 razy na gwarancji, teraz czeka go 4 wyprawa do serwisu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:39.