Zmiana dostawcy internetu - Forum Prawne

 

Zmiana dostawcy internetu

Nie wiem czy w dobry dział wrzuciłem temat więc jak nie to proszę moderatora a nie usuwanie, tylko przesunięcie. W dniu dzisiejszym po powrocie do domu z pracy zawitał do mnie od razu przedstawiciel jednej ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Sprzedalem sprawne glosniki, k...
    Witam Sprzedalem na OLX uzywany, sprawny w 100%, wymontowany z mojego auta zestaw odseparowany glosnikow. Wyslalem...
  • § Umowa z UPC
    Witam wszystkich, mam problem związany z podpisaniem umowy z UPC. Otóż w ostatnim czasie zmieniłem adres...
  • § Produkt wraca z gwarancji nada...
    Witam, Jestem konsumentem. Zakupiłem płytę główną (używaną) na gwarancji morele.net, okazało się, że jest...

 
25-01-2013, 19:00  
mar_1981
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie Zmiana dostawcy internetu

Nie wiem czy w dobry dział wrzuciłem temat więc jak nie to proszę moderatora a nie usuwanie, tylko przesunięcie.

W dniu dzisiejszym po powrocie do domu z pracy zawitał do mnie od razu przedstawiciel jednej z firm dostarczających internet w moim mieście.
Po krótkiej rozmowie okazało się że mam wyłączony internet który dostarczany mi jest przez inną firmę.

Firma X (tak ją nazwę) podpisała ze mną umowę na świadczenie usług dostępu do internetu w grudniu. Była to "aktualizacja" umowy bo zmieniała się prędkość neta.

Dzisiaj przedstawiciel firmy Y poinformował mnie że cyt.:

"Sieć światłowodowa firmy Y nie posiada kanału zwrotnego w związku z tym nie ma możliwości odbioru poprzez sieć HFC internetu. W związku z tym firma X nie ma możliwości świadczenia usługi dostawy internetu poprzez naszą infrastrukturę sieciową."

Oczywiście przedstawił mi odrazu wypowiedzenie umowy na podstawie Art. 493 [Niemożliwość jednego ze świadczeń].

Do przedstawiciela dostawcy X mam "dwa kroki" więc udałem się a u niego w siedzibie tłum ludzi, szef firmy Y i odrazu "biurowa" która drukowała umowy i ludzie podpisywali, bo podobno nie będzie innej możliwości dostępu do internetu.

Czy zgodnie z prawem został mi odłączony internet.
Czy mogę wypowiedzieć faktycznie umowę firmie X.

Mam dostęp jeszcze poprzez iPlusa ale chodzi on opornie i nawet nie mogę porobić za bardzo przelewów ani pracować.

Wstrzymałem się z podpisaniem nowej umowy bo nauczony doświadczeniem, wiem że może być problem z rozwiązaniem dotychczasowej umowy, a nie mam zamiaru płacić później dwóm operatorom.

Jeżeli za bardzo zagmatwałem to przepraszam ale podniesione mam dziś ciśnienie i tak "na gorąco" piszę.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
mar_1981 jest off-line  
26-01-2013, 21:05  
bullitt3
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Zmiana dostawcy internetu

Witam,

Przyłączę się do pytań, gdyż dotyczy mnie ten sam problem, co mar_1981.

W ramach uzupełnienia dodam że (trzymajac się konwencji) występuje jeszcze trzecia strona Z, która jest dostawcą telewizji kablowej oraz do chwili obecnej była przedstawicielem firmy X.

Z jest właścicielem infrastruktury i miała podpisaną umowę na jej wykorzystanie z firmą X, jednak poinformowano nas, iż z dniem 23-01-2013 umowę tę wypowiedziała firmie X, jednocześnie nakłaniając do podpisania umowy z firmą Y.

Z ogłosiło, że wszystkim mieszkańcom którzy nie podpiszą nowej umowy obecna usługa zostanie wyłączona (pod pozorem zmiany technologii przesyłu sygnału).

Zostaliśmy więc z umowami terminowymi (z promocyjną ceną usługi + karą umowną za przedwczesne zerwanie) oraz przeświadczeniem że na dniach internet zostanie nam odłączony.

Jak najlepiej "wybrnąć" z tej sytuacji, tak aby nie narazić się na niepotrzebne koszty?
bullitt3 jest off-line  
30-01-2013, 17:13  
mar_1981
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Zmiana dostawcy internetu

Coś czuję że nikt nam nie pomoże i zostaje tylko rzecznik praw konsumenta.
mar_1981 jest off-line  
30-01-2013, 17:21  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.672
Domyślnie RE: Zmiana dostawcy internetu

Nie RPK, lecz Prezes UKE. Złóżcie skargę do lokalnego departamentu.
W świetle ustawy Prawo telekomunikacyjne nie obchodzą Was zatargi pomiędzy dostawcami, właścicielami infrastruktury i ich przedstawicielami. Jesteście stroną umowy z jedną firmą i od niej macie wymagać wywiązywania się z umowy i przestrzegania jej warunków.
natalie-s1959 jest off-line  
01-02-2013, 17:02  
mar_1981
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Zmiana dostawcy internetu

Witam.

A po jakim czasie niedostępności internetu mogę rozwiązać umowę i w jaki sposób?
Zaraz będzie tydzień ja internetu brak, a firma z którą mam umowę podpisaną tylko powtarza mi telefonicznie że na dniach będzie internet.
Poprostu zaczynam tracić cierpliwość i chcę zerwać tą umowę i kontakt z tą firmą bo w tym momencie internet mam tylko na papierze.
mar_1981 jest off-line  
02-02-2013, 01:26  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: Zmiana dostawcy internetu

Spokojnie, bez nerwów.

Najpierw przeczytaj ze zrozumieniem umowę z firmą X i ew. aneksy/regulamin jesli tkaowe masz. Sprawdź ile wynosi kara za przedwczesne zerwanie umowy (liczy się ją proporjonalnie do okresu, który pozostał do końca umowy, czyli jak kara jest 2000zł, umowa była na 2 lata i został ci rok - to kara wyniesie 1000zł itd.)

Może tam coś jest na ten temat? Jeśli nie ma:
smaruj reklamację na niedziałającą usługe i żądaj przywrócenia pełnej funkcjonalności, szablon znajdziesz w google. Możesz dopisać, że nie zapłacisz za okres w którym usługa nie będzie działać.
Może nie odpowiedzą w ciagu 30 dni od odebrania pisma z reklamacją wiec to oznacza że uznają ją za zasadną. Wtedy wyślesz drugie pismo z żądaniem przywrócenia usługi w ciagu 14 dni, w przeciwnym przypadku rozwiążesz umowę z ich winy. Po 14 dniach bez neta wysyłasz pismo z rozwiązaniem umowy.

Jeśli odpiszą w ciągu 30 dni że mają problemy, bla bla bla ale do dnia rrrr-mm-dd usługa będzie działać - to do tego dnia masz związane ręce (no chyba że to będzie jakiś termin za 3 miesiace- to wysyłasz pismo że dajesz im 14 dni i rozwiązujesz umowę z ich winy). Ale jeśli nie będzie netu do dnia który sami zadeklarowali- wysyłasz im pismo z rozwiązaniem umowy z ich winy.

Nie płać za okres bez neta (licz od momentu odebrania przez nich pisma /listu poleconego z reklamacją), oczywiscie wszystkie ew. zaległe płatnosci musisz zrobić + jeśli internet znikł w trakcie okresu rozliczeniowego - zapłać proporcjonalnie za ilość dni kiedy internet był (do dnia odebrania przez nich pisma, możesz dodać ekstra 1 dzień dla pewności, list polecony można śledzić na stronie poczty).

Kurcze, nie miałem okazji rozwiązywać umowy bo mój operator jest solidny jak rzadko kto w tym kraju, moze niech ktoś zweryfikuje to co napisałem, w każdym razie ja bym tak zrobił. Najpierw trzeba wyczerpać drogę reklamacyjną, potem wezwać do wykonania usługi i na koniec dopiero można rozwiązać umowę z winy dostawcy.
MarceliSzpak jest off-line  
02-02-2013, 02:10  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: Zmiana dostawcy internetu

Zapomniałem dodać że ta droga jest dla aktualnie trwających umów na czas określony, z wpisanym w umowie okresem wypowiedzenia i karą za przedwczesne wypowiedzenie/zerwanie umowy (zgaduję że tak właśnie w tym przypadku jest).

Jeśli umowa jest na czas nieokreslony - to oczywiście żadnej kary nie ma i obowiązuje tylko okres wypowiedzenia wpisany w umowie.

Jakby dodatkowo nie było okresu wypowiedzenia to rezygnacja z umowy wchodzi w życie w momencie odebrania przez dostawcę pisma z rezygnacją.
MarceliSzpak jest off-line  
02-02-2013, 18:57  
mar_1981
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie RE: Zmiana dostawcy internetu

Za zerwanie umowy mam w niej napisane że muszę zapłacić kwotę która mi została do końca trwania umowy licząc proporcjonalnie ilość miesięcy x opłata miesięczna.

Najlepsze jest to że wczoraj dostałem pismo że firma Y podpisała umowę z moją kablówką (która współpracowała z firmą X i właściciel kablówki jest ich przedstawicielem) już jakiś czas temu o czym nikt nie poinformował odbiorców.

W grudniu firma X praktycznie ze wszystkimi odbiorcami podpisała nowe umowy wciskając nam wszystkim kit że to promocja świąteczna i podnoszą nam transfer za niższą kasę.

Teraz mam "świeżą" umowę na jeszcze 22 miesiące co daje mi karę 59 zł x 22 miesiące za zerwanie umowy.

Zaraz piszę e-mailem reklamację do firmy X z określeniem terminu włączenia internetu i chyba napiszę że jak nie dotrzymają terminu zerwę z nimi umowę.

Tylko właśnie zastanawiam się czy jest coś takiego że np. po X dniach braku dostępu do jakiejś usługi mogę im wypowiedzieć umowę.
mar_1981 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Internet - zmiana dostawcy - Witam Moja sytuacja wygląda w nasŧepujący sposób 1. Jestem szczęśliwym użytkownikiem "Netia" skończyła mi się umowa i chcialem mieć dodatkowo TV...
§ Nie wywiązywanie się z umowy dostawcy internetu - Witam. Od dłuższego czasu mam problem z dostawcą internetu (ponad pół roku). Nie miałem czasu zgłaszać usterek przez co oni mogli czuć się...
§ czego domagac sie od dostawcy internetu? - witam, sytuacja: 2dni i 13h kompletnie bez internetu stacjonarnego. zgloszone na poczatku. po kilku godzinach kolejny moj telefon z prosba o...
§ wzór reklamacji do dostawcy internetu - witam. Mam problem ze swoim dostawcą "NEOSTRADA" od maja 2010r posiadam usługę internetu "20mb" gdzie na umowie widnieje że świadczą mi usługę o...
§ Przejście dostawcy internetu w umowę na czas nieokreślony - Mam dziwną sytuację z Netią. Otóż mieliśmy umowę z nimi na 3 lata. Internet 1 Mb. Umowa się skończyła i nie reagowaliśmy na oferty przedłużenia. Po...
§ Jak uciec od dostawcy internetu? - Witam. Tak jak w temacie, nie jestem obeznany w w tych sprawach i chciałbym się dowiedzieć w jakich sytuacjach mogę bezwzględnie zerwać umowę z...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 23:56.