prawo konsumenta reklamacja - Forum Prawne

 

prawo konsumenta reklamacja

Witam, Mam kilka pytan, szukalam odpowiedzi w internecie i dotarłam tu. A wiec tak w piatek 11.01.2013 dałam kurtkę na gwarancje(poszła poszewka w srodku). W formularzu reklamacyjnym podałam numer telefonu i sklep ma mi napisać ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Umowa podpisana w domu, a jej ...
    Witam. Moja babcia podpisała wczoraj umowę z "domokrążcami", którzy podłączyli jej chyba wszystkie możliwe...
  • § oszustwo przez firmę
    Witam! Zostałam oszukana przez firmę zajmującą się sprzedażą drzwi, okien, podłóg. Zapłaciłam 100% wartości...
  • § Przeciągająca się reklamacja...
    Witam serdecznie, Chciałbym poprosić o poradę co mogę zrobić w poniższej kwestii: Zakupiłem meble kuchenne,...

Odpowiedz
 
26-01-2013, 16:35  
joannazawadzka123
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie prawo konsumenta reklamacja

Witam,
Mam kilka pytan, szukalam odpowiedzi w internecie i dotarłam tu. A wiec tak w piatek 11.01.2013 dałam kurtkę na gwarancje(poszła poszewka w srodku). W formularzu reklamacyjnym podałam numer telefonu i sklep ma mi napisać smsa gdy moja reklamacja zostanie rozpatrzona. Czy to prawda że gdy sklep nie odezwie sie do mnie w ciagu 14dni to automatycznie zgadza sie z moja reklamacja? W formularzu musialam wybrać czy wole nowy towar czy naprawe i wybralam nowy towar i jak nie bedzie towaru to zwrot pieniedzy czy bon na zakupy i wybralam zwrot kosztow? Czy jesli moja kurtka bedzie dostepna w sklepie mogę zrezygnować z wymiany i do razu wziazc pieniadze? Jest jeszcze jedna kwestia: kurtka byla zakupiona za 299zł a teraz aktualnie jest przeceniona na 99zł i mam w zwiazku z tym pytanie: czy wymieniajać towar na nowy na paragonie bede miec nową cenę(99zł) czy starą(299zł)? czy sklep ma prawo wymienić mi kurtkę na nową skoro jest ona teraz przeceniona? Prosze o szybką odpowiedź bo sklep moze się do mnie odezwać w każdej chwili
joannazawadzka123 jest off-line  
26-01-2013, 16:47  
omnaa
Użytkownik
 
Posty: 136
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

Podsuneli ci papiery-podpisałas je, o co tu jeszcze pytać.
omnaa jest off-line  
26-01-2013, 16:50  
joannazawadzka123
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

O to czego nie wiem... chce poznać swoje prawa.
joannazawadzka123 jest off-line  
26-01-2013, 17:04  
omnaa
Użytkownik
 
Posty: 136
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

Twoje prawa skończyły się w momencie kiedy podpisalas papiery. Wybrałaś warunki i to one będą respektowane. Mam nadzieje że masz oryginałtego co podpisywałas?
omnaa jest off-line  
26-01-2013, 20:30  
joannazawadzka123
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

tak tak mam. Najbardziej nurtuje mnie to skoro ta kurtka kosztuje teraz 99zł to czy jak dostane nowa to na paragonie bede miec 299zł (czyli tyle ile zaplaciłam za nia) czy 99zł (nowa cene po przecenie)??
joannazawadzka123 jest off-line  
26-01-2013, 20:41  
Ceglasty
Użytkownik
 
Ceglasty na Forum Prawnym
 
Posty: 253
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

Witam, prawdopodobnie dostaniesz nową kurtkę i zwrot paragonu z ceną 299 zł. Gwarancja na kurtkę przedłuża się o te 14 dni.
Ceglasty jest off-line  
26-01-2013, 21:04  
omnaa
Użytkownik
 
Posty: 136
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

nie koniecznie nowa, skoro dostała mozliwosc wyboru formy reklamacji.
omnaa jest off-line  
26-01-2013, 21:35  
Ceglasty
Użytkownik
 
Ceglasty na Forum Prawnym
 
Posty: 253
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

Prawa konsumenta związane z możliwością zwrotu towaru i związanymi z tym reklamacjami reguluje ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej i zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 27 lipca 2002
---" Jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany na nowy, za wyjątkiem sytuacji gdy naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Nieodpłatność naprawy i wymiany oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania nieodpłatnej naprawy lub wymiany. Jeżeli w tym terminie nie zajął żadnego stanowiska, to oznacza, że uznał żądanie konsumenta za uzasadnione. Jeżeli kupujący, nie może jednak żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy. Odstępując od umowy ma prawo do zwrotu towaru, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić mu pieniądze."---
Ceglasty jest off-line  
26-01-2013, 21:37  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 38.143
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

joannazawadzka123 - gdybys zadala te pytania na forum praw konsumenta, to nie dostalabys tak bezsensownych i nieprawdziwych odpowiedzi, jak powyzsze. Odpisujacy Ci nie maja pojecia o prawie i niestety pisza bele co.
loco1 jest off-line  
26-01-2013, 22:41  
joannazawadzka123
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

Jestem tu pierwszy raz i odpowiedz jest mi szybko potrzebna, nie wiedzialam ze jest tu forum praw konsumenta moje niedopatrzenie
joannazawadzka123 jest off-line  
27-01-2013, 09:42  
Ag_Maz
Moderator globalny
 
Ag_Maz na Forum Prawnym
 
Posty: 33.711
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

Wątek został przeniesiony. A skoro jesteśmy już we właściwym dziale, mam nadzieję, że loco1 będzie tak miły i sprostuje te "bele co"
Ag_Maz jest off-line  
27-01-2013, 12:16  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 38.143
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

joannazawadzka123 - pokaż zgłoszenie reklamacyjne.
loco1 jest off-line  
27-01-2013, 13:49  
joannazawadzka123
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

wieczorem wysle, bo nie mam jej przy sobie. ale wiem ze formularzu bylo trzeba zaznaczyc wymiane na nowy czy naprawa i drugi punkt to bylo gdy naprawa badz wymiana na nowy nei jest mozliwa to czy wole bon na zakupy cxzy zwrot gotowki. najbardziej mnie interesuje to czy jak dostane nowa kurtke to czy ze staRA cena czy z ta po przecenie? chodzi o to ze jak dostalabym nowa kurtke ze stara cena to bym ja zwrocila i miala spowrotem gotowke, bo doszlam do wniosku ze jak za 2 miesiace znowu ma mi sie tak stac to ja dziekuje...
joannazawadzka123 jest off-line  
27-01-2013, 14:52  
Mirr
Stały bywalec
 
Mirr na Forum Prawnym
 
Posty: 5.267
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

Sklep nie ma obowiązku przyjąć zwrotu.
Może złożyłaś reklamacje z ustawy, wtedy możesz przeczytać https://docs.google.com/document/d/1...JqvVkWsNI/edit i wtedy znasz swoje prawa i wiesz co możesz. Jeśli to była gwarancja w praktyce jesteś zdana jedynie na łaskę gwaranta.
Bez wklejenia formularza to jest tylko gdybanie.
Mirr jest off-line  
27-01-2013, 20:03  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 38.143
Domyślnie RE: prawo konsumenta reklamacja

Cytat:
Napisał/a Ceglasty
Gwarancja na kurtkę przedłuża się o te 14 dni.
Bzdury piszesz.
loco1 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja wprowadzenie konsumenta w błąd (odpowiedzi: 1) Witam, Kupiłem plecak, lecz po kilku dniach użytkowania urwało się ramiączko. Gdy oddałem go na podstawie gwarancji do sklepu gdzie zakupiłem...
§ Zwrot towaru, prawo Konsumenta i prawo Przedsiębiorcy (odpowiedzi: 12) Dzień dobry, Zwracam się z ogromną prośbą o wyjaśnienie kilku kwestii związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Prowadzę sklep ...
§ Reklamacja a prawa konsumenta (odpowiedzi: 6) Witam. Jako konsument w grudniu 2011 roku zakupiłem kosz ogrodowy, najazdowy do koszykówki najprawdopodobniej bezpośrednio od producenta (SPD). Na...
§ reklamacja a rzecznik praw konsumenta (odpowiedzi: 1) Mam bardzo ważne pytanie Otóż byłam u rzecznika praw konsumenta w sprawie 2 krotnie odrzuconej reklamacji przez sklep drzwi zewnętrznych (wady jawne...
§ Reklamacja telefonu przez konsumenta (odpowiedzi: 2) Witam Mam do was prośbę o pomoc odnośnie reklamacji telefonu komorkowego w salonie. Sytuacja wyglądała tak: 21.08.2011 złożyłem reklamację na...
§ reklamacja u rzecznika praw konsumenta (odpowiedzi: 2) chciałabym dowiedzieć się w jaki sposób - jakie dokumenty? jaki jest tryb postępowania w przypadku gdy chce zgłosić u rzecznika praw konsumenta...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 04:16.