Reklamacja butów - Forum Prawne

 

Reklamacja butów

To mój pierwszy post, więc chciałbym się przywitać. Przeczytałem instrukcję pisania postów w tym dziale, więc mam nadzieję, że zrobię to zgodnie z regulaminem. Wymagane informacje: a) Ja - konsument Druga strona - przedsiębiorca b) ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
29-01-2013, 20:47  
yaroray
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Reklamacja butów

To mój pierwszy post, więc chciałbym się przywitać. Przeczytałem instrukcję pisania postów w tym dziale, więc mam nadzieję, że zrobię to zgodnie z regulaminem.
Wymagane informacje:
a) Ja - konsument
Druga strona - przedsiębiorca

b) Reklamacja na podstawie ustawy jako towar niezgodny z umową

c) Kupno w sklepie stacjonarnym

d) Data zakupu - 2010.12.27
Data zauważenia wady - 2012.12.22
Data pierwszej reklamacji - 2012.12.24
Data rozpatrzenia pierwszej reklamacji - 2013.01.10 (dłużej niż 14 dni, ale to pomijam - nie istotne już)
Data odbioru - 2013.01.10

Data zauważenia tej samej wady - 2013.01.18
Data drugiej reklamacji - 2013.01.19
Data rozpatrzenia drugiej reklamacji - 2013.01.28

e) Przedmiot - buty

f) Problem polega na tym, że zakupiłem buty w sklepie CCC i zaczęły przemakać oraz rozklejała się podeszwa. Pominę rozklejanie się podeszwy, gdyż jest dla mnie w tej sprawie nie istotne. Reklamację (pierwszą) złożyłem ostatniego dnia kiedy mogłem to zrobić, ponieważ potem było święto i mijały dwa lata od zakupu. Reklamacja została rozpatrzona, uznana i buty rzekomo naprawiono. Odebrałem buty. W tym dniu minęły już 2 lata i 2 tygodnie od zakupu. Przez kilka dni nie chodziłem w tych butach, następnie kilka dni chodziłem i po 9 dniach od odbioru butów zauważyłem, że buty przemakają tak samo jak za pierwszym razem. Wiem, że w tym momencie nie powinienem mieć prawa do reklamacji, ale poszedłem do sklepu i zareklamowałem buty mówiąc, że nie reklamuję butów jako takie, tylko że reklamuję ostatnią naprawę, która została zrobiona kiedy jeszcze mogłem reklamować. Pani nie chciała przyjąć, ale w końcu przyjęła, jednak powiedziała po pierwsze, że oni w ogóle nie przejmują się przemakaniem butów i nic z tym nie robią, a po drugie, że wykręcą się złożeniem reklamacji po terminie. Dodatkowo zaznaczyłem, że to moja 5 reklamacja (bo tak było) i żeby zwrócili mi pieniądze. Po rozpatrzeniu okazało się, że faktycznie oddalili reklamację i napisali, że jest po terminie. Nie wiem co mam zrobić w takiej sytuacji. Co prawda odbierając buty po pierwszej reklamacji podpisałem, że nie mam do nich uwag, ale nie miałem możliwości sprawdzenia czy buty przemakają w sklepie (chyba, że przyniósłbym miskę z wodą). Dlatego nie wiem teraz czy mam jakieś prawo jeszcze coś z tym zrobić. Butów na razie nie odebrałem po raz drugi. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
yaroray jest off-line  
29-01-2013, 21:02  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.156
Domyślnie RE: Reklamacja butów

Cytat:
Napisał/a yaroray Zobacz post
Dlatego nie wiem teraz czy mam jakieś prawo jeszcze coś z tym zrobić.
Już nie masz.
nomnes jest on-line  
29-01-2013, 21:38  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: Reklamacja butów

A co z art 10?
[Przedawnienie roszczeń kupującego]

1. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu; termin ten biegnie na nowo w razie wymiany towaru. Jeżeli przedmiotem sprzedaży jest rzecz używana, strony mogą ten termin skrócić, jednakże nie poniżej jednego roku.

2. Roszczenia kupującego określone w art. 8 przedawniają się z upływem roku od stwierdzenia przez kupującego niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową; przedawnienie nie może się skończyć przed upływem terminu określonego w ust. 1. W takim samym terminie wygasa uprawnienie do odstąpienia od umowy.

3. Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia. Przedawnienie nie biegnie w czasie wykonywania naprawy lub wymiany oraz prowadzenia przez strony, nie dłużej jednak niż przez trzy miesiące, rokowań w celu ugodowego załatwienia sprawy.

4. Upływ powyższych terminów nie wyłącza wykonania uprawnień wynikających z niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową, jeżeli sprzedawca w chwili zawarcia umowy wiedział o niezgodności i nie zwrócił na to uwagi kupującego.
greg1003 jest off-line  
29-01-2013, 21:50  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.156
Domyślnie RE: Reklamacja butów

Odebrałem to tak:
Data złożenia reklamacji 24 grudnia.
Koniec okresu odpowiedzialności - 27 grudnia.
Zostały 3 dni.

Złożenie reklamacji wstrzymuje przedawnienie do momentu odbioru. Odbiór następuje 10 stycznia a złożenie kolejnej reklamacji 19 stycznia, 9 dni później.

Nie mniej jednak jeśli było więcej napraw, to chyba (?) czas naprawy należałoby doliczyć do okresu przedawnienia? Za późno dla mnie, dzisiaj już tego nie rozstrzygnę. Może ktoś pomoże?
nomnes jest on-line  
29-01-2013, 22:20  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: Reklamacja butów

Data pierwszej reklamacji - 2012.12.24
Data rozpatrzenia pierwszej reklamacji - 2013.01.10 (dłużej niż 14 dni, ale to pomijam - nie istotne już)
Data odbioru - 2013.01.10

Data zauważenia tej samej wady - 2013.01.18
Data drugiej reklamacji - 2013.01.19
Data rozpatrzenia drugiej reklamacji - 2013.01.28

Technicznie się w terminach by zmieścił, skoro czas odpowiedzi i realizacji reklamacji wynosił ~14 dni.
greg1003 jest off-line  
29-01-2013, 22:34  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 27.893
Domyślnie RE: Reklamacja butów

Data zauwazenia drugiej wady jest po uplywie dwuletniej odpowiedzialnosci sprzedawcy. Czyli po ptokach
loco1 jest off-line  
30-01-2013, 06:42  
yaroray
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Reklamacja butów

Cytat:
Napisał/a loco1 Zobacz post
Data zauwazenia drugiej wady jest po uplywie dwuletniej odpowiedzialnosci sprzedawcy. Czyli po ptokach
Dziękuję za odpowiedzi.
Ale czy nie ma do rzeczy nic sam fakt, że to jest ta sama wada, która została zauważona i zgłoszona za pierwszym razem jeszcze w czasie dwuletniej odpowiedzialności sprzedawcy, a potem po prostu stwierdziłem, że jej nie naprawiono? Mógłbym się faktycznie zahaczyć o to, o czym pisze greg1003 (Zawiadomienie sprzedawcy o niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową przerywa bieg przedawnienia), ale mimo tego, że było więcej napraw prawdopodobnie nie mam już związanych z nimi dokumentów, mam tylko te dwie, które opisałem. Jeszcze się upewnię, ale sądzę, że wszystko wcześniej oddałem, więc prawdopodobnie to się nie uda.
yaroray jest off-line  
30-01-2013, 07:26  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 4.140
Domyślnie RE: Reklamacja butów

Zawiadomienie miało miejsce jeszcze w czasie 2 lat. Złożona została reklamacja.
Niezgodność pomimo zapewnień sprzedawcy nie została usunięta, co dało się stwierdzić dopiero po kilku dniach użytkowania.

Wychodzi na to, że sprzedawca przy niektórych wadach-niezgodnościach może przetrzymać towar nic z nim nie robiąc, oddać klientowi i czekać aż miną 2 lata.
Shocked jest off-line  
30-01-2013, 11:49  
yaroray
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Reklamacja butów

Cytat:
Napisał/a Shocked Zobacz post
Zawiadomienie miało miejsce jeszcze w czasie 2 lat. Złożona została reklamacja.
Niezgodność pomimo zapewnień sprzedawcy nie została usunięta, co dało się stwierdzić dopiero po kilku dniach użytkowania.

Wychodzi na to, że sprzedawca przy niektórych wadach-niezgodnościach może przetrzymać towar nic z nim nie robiąc, oddać klientowi i czekać aż miną 2 lata.
Twoją wypowiedź mam traktować jako dygresję, że po prostu sprzedawcy tak robią czy jako fakt, że tak się stało i już nie da się nic z tym zrobić? Czy naprawdę nie ma to znaczenia, że pierwszy raz reklamowałem w odpowiednim terminie i potem reklamowałem to samo (po terminie)?
yaroray jest off-line  
12-02-2013, 09:01  
yaroray
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Reklamacja butów

Sprawa zakończyła się dla mnie pomyślnie, dlatego chciałbym się podzielić moimi doświadczeniami z innymi.

Konsultowałem się w mojej sprawie jeszcze z rzecznikiem praw konsumenta, który stwierdził, że niestety w mojej sytuacji, kiedy termin 2 lat minął, nie ma znaczenia, że wada była zgłaszana już wcześniej, przed upływem 2 lat i przytoczony artykuł 10 również nie ma w tej sytuacji racji bytu, chociaż nie wiem dlaczego. Rzecznik powiedział, że w tym artykule chodzi o jakieś inne przedawnienie, nie bardzo zrozumiałem jakie. Jednak jeszcze przed kontaktem z rzecznikiem wysłałem maila do biura reklamacji CCC i przedstawiłem moją sytuację, wymieniłem przytoczony artykuł i napisałem, że jeżeli nie rozpatrzą pozytywnie mojej reklamacji pójdę do sądu i nagłośnię sprawę w mediach (uważam, że jeżeli płacę takie pieniądze za buty (200zł), to powinno wymagać się porządnej jakości, a nie rozpadania się po noszeniu przez kilka miesięcy). Po tym mailu ktoś z biura skontaktował się ze sklepem, gdzie pracownicy sprawdzili, że w bucie jest po prostu pęknięta podeszwa i powiedzieli mi, że z tego powodu uznali reklamację, a następnie otrzymałem zwrot pieniędzy. Dziwne, że osoba, która otrzymała buty i je naprawiała nie potrafiła tego sprawdzić albo specjalnie nie zostało to zrobione, żeby właśnie minął termin 2 lat. W każdym razie dziękuję za pomoc, która okazała się bardzo przydatna i polecam wszystkim pochodzić swoich praw i nie dawać się oszukiwać sklepom. Dziękuję i pozdrawiam.
yaroray jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
§ Reklamacja butów dzeta Prawa konsumenta 4 15-02-2013 13:25
§ reklamacja butów przemo00001 Prawa konsumenta 2 19-12-2011 19:05
§ Reklamacja butów - ta sama wada 2 butów eurofunt Prawa konsumenta 1 08-11-2011 08:38
§ 4 reklamacja butów mnasiadka Prawa konsumenta 30 09-10-2011 15:46
§ Reklamacja butów - reklamacja naprawy ? anita_279 Prawa konsumenta 1 15-09-2010 14:28
§ reklamacja butów malwka136 Prawa konsumenta 1 24-02-2010 18:22


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 01:00.