Polsat CYFROWY - odstąpienie od umowy i powrót do starej umowy - Forum Prawne

 

Polsat CYFROWY - odstąpienie od umowy i powrót do starej umowy

Witajcie! Sytuacja taktyczna: Miałem ci ja umowę z Polsatem na TV, za bodajże 39 zł/miesiąc. Do końca umowy zostało dwa miesiące więc zaczęło się "nagabywanie" o rozszerzenie pakietu itp. Ostatecznie zaproponowali mi pakiet TV+internet. Oczywiście ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Wyłudzenie pieniędzy
    Witam. Chciałam zakupić tabletki na receptę przez internet. Paczka nie przyszła, ogłoszenie wystawiono ponownie...
  • § Odrzucona reklamacja wcześniej...
    Witam, poniżej postaram się przedstawić opis przykrej sytuacji jaka spotkała mnie podczas reklamacji towaru w...
  • § T-mobile i problem z dokumenta...
    Witam, zawarłem z T-mobile umowę przez internet na ŚUT dodatkowo kupując na raty telefon. Kurier przyjechał ze...

 
01-02-2013, 09:06  
Catan
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie Polsat CYFROWY - odstąpienie od umowy i powrót do starej umowy

Witajcie!

Sytuacja taktyczna:
Miałem ci ja umowę z Polsatem na TV, za bodajże 39 zł/miesiąc. Do końca umowy zostało dwa miesiące więc zaczęło się "nagabywanie" o rozszerzenie pakietu itp. Ostatecznie zaproponowali mi pakiet TV+internet. Oczywiście dodane nowe kanały HD itd. Całościowo z netem wychodziło to całkiem korzystnie więc się na takowy pakiet zdecydowałem.
Podpisałem umowę, pobrałem sprzęt.
Nie działa net.
Przychodzi spec z Polsatu nr 1-diagnoza: no nie działa...
Przychodzi spec z Polsatu nr 2-diagnoza: no nie działa... I nigdy nie będzie działać...
Ja na to pytam dlaczego, przecież specjalnie sprawdzali w swoich systemach co mogą mi zaproponować i wtedy mówili że wszystko będzie działać.
Na to spec mnie zastrzelił: tu, u Pana w tej lokalizacji, NIGDY NIE BĘDZIE DZIAŁAĆ Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH-TAK BYŁO OD ZAWSZE.

Ok, myślę sobie-trudno. Idę do punktu gdzie sprzedali mi ten cudny pakiet i co się dowiaduję? To że nie działa to "sorka", ja NIE MOGĘ zejść na "niższy" pakiet w TV bo już wszedłem w wyższy, a w sprawie nie działającego netu to mogę wypowiedzieć umowę. Czyli po prostu pozostanę ze zwiększonym pakietem, wyższą ceną, bez netu i z cyrografem na dwa lata.
Ja na to że ja nie chcę zrywać umowy z mojej winy-to nie jest moje widzimisie tylko że to Polsat się nie wywiązał z umowy-zgodnie z umową mają 7 dni na uruchomienie świadczenia usług. W punkcie sprzedaży robią karpia i odmawiają dalszej współpracy.
Piszę reklamację wysyłam pocztą, mailem i ichnimi drogami poprzez punkt sprzedaży.
W międzyczasie udaje mi się zdać sprzęt bez podpisywania rezygnacji z mojej strony-po prostu wpisuję na podsuniętych drukach że oddaję sprzęt bo nie działa i podtrzymuję moje tezy z reklamacji.

Mija miesiąc niczym niezmąconej ciszy.

Zgodnie z regulaminem Polsat ma 30 dni na rozpatrzenie reklamacji. Po upływie tego terminu reklamację uznaje się za rozpatrzoną pozytywnie.
W tym tonie pisze do Polsatu "Wezwanie do podpisania umowy na warunkach wcześniejszych". Bo zgodnie z logiką-skoro stare działało po co było to zmieniać?

I wreszcie odzywa się Polsat i w swoim piśmie:
- zupełnie nie odnosi się do faktu, że to Polsat nie "dostarczył" usługi internet;
- stwierdza rozwiązanie umowy na część "internetową" z zachowaniem nowych stawek i terminów właściwych dla "części TV"
- w ogóle nie odnoszą się do kwestii 30-o dniowego terminu na rozpatrzenie reklamacji.

I teraz pytanie: co dalej?
Do kogo mam teraz pisać? Do rzecznika? UOKiK?
Na logikę sytuacja wydaje się kuriozalna: no to ja zaproponuję komuś pakiet TV za np 200zł/miesiąc PLUS w pakiecie w leasingu super Mercedes za 10 zł/miesiąc PLUS telefon bez limitu 10z/miesiąc. No wypas pakiecik. Każdy się skusi, ale zaraz po podpisaniu umowy "okazuje się" że z przyczyn technicznych nie ma już mercedesów i telefonów, zostajemy więc tylko przy części TV za 200zł/miesiąc. Złoty biznes.
Podpisałem umowę z Polsatem na PAKIET i albo działa całość a jak nie to chcę wrócić do starego pakietu.

Aż mam ochotę wysłać Pani Kierownik Sekcji Reklamacji skierowanie do okulisty, może jeszcze raz przeczyta ze zrozumieniem reklamację gdzie ładnie wszystkie okoliczności są wytłuszczone? Doradzicie coś kamraci?
Catan jest off-line  
01-02-2013, 10:51  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.133
Domyślnie RE: Polsat CYFROWY - odstąpienie od umowy i powrót do starej umowy

Czy posiadasz jedną umowę w skład której wchodzą poszczególne usługi? TV i internet? Czy też jest to w jakiś sposób rozdzielone? Np. czy są wyszczególnione osobne ceny czy jedna za całość?

Czy chcesz mieć dalej z nimi do czynienia czy też chcesz rozwiązać umowę?
nomnes jest on-line  
01-02-2013, 11:00  
Catan
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Polsat CYFROWY - odstąpienie od umowy i powrót do starej umowy

to jedna umowa na pakiet dwóch usług internet i TV. W nazwie umowy jest wszędzie pakiet, natomiast później są osobno wycenione. Tyle, że bez netu samo TV nie jest już cenowo zbyt atrakcyjna.
Na razie jestem na etapie ze jak można to chętnie wrócę do zasad starej umowy.
To nie jest nawet kwestia pieniędzy bo różnica raptem 10 czy 15 zł wielkiej wagi nie jest, ale zasady to zasady. Jak mnie wkurzą to wogule się z nimi pożegnam.
Catan jest off-line  
01-02-2013, 11:12  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.133
Domyślnie RE: Polsat CYFROWY - odstąpienie od umowy i powrót do starej umowy

Proponuję na piśmie wystosować żądanie: w związku z przekroczeniem ustawowego czasu odpowiedzi na wniesioną reklamację, dnia...., uznajesz ją za zasadną i wzywasz do bezzwłocznego, najpóźniej w terminie 7 dni od dostarczenia pisma, spełnienia umieszczonego w niej żądania. Możesz dodać, że jeśli nie jest ono możliwe do spełnienia proponujesz powrót do wcześniejszej usługi świadczonej od... do... w ustalonej cenie.... . W razie braku spełnienia żądania w wyżej wymienionym terminie lub otrzymania zgody na powrót do wcześniejszego pakietu również w tym terminie uznasz umowę za rozwiązaną i nieważną z winy operatora, a wszelkie roszczenia z ich strony za bezzasadne.

Jeśli nie odpowiedzą, lub znowu odpowiedzą inaczej, po przekroczeniu terminu wystosuj rozwiązanie umowy z winy operatora, wskazując niewywiązanie się z umowy oraz brak odpowiedzi na reklamację.
nomnes jest on-line  
01-02-2013, 23:00  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.157
Domyślnie RE: Polsat CYFROWY - odstąpienie od umowy i powrót do starej umowy

W sumie zanim wytoczy grube działa pasowałoby zobaczyć tę umowę.
Diabli wiedzą jak ichni prawnicy ją skonstruowali, bo że starali się na wszelkie możliwe sposoby zabezpieczyć interes firmy to pewne jak amen w pacierzu.
MarceliSzpak jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ wypowiedzenie umowy cyfrowy polsat - Witam poradzcie w sprawie wypowiedzenia w maju wyslalem mailem (skan) oryginalnego pisma o wypowiedzenie umowy z cyfrowym polsatem w...
§ cyfrowy polsat rozwiązanie umowy - Witam!!! Mam konkretny problem a dotyczy on wypowiedzenia umowy. A mianowicie: Mój ostatni okres rozliczeniowy z CP to 16.09.2011 chcąc zrezygnować...
§ Cyfrowy Polsat - wypowiedzenie umowy - Witam. Mam następujący problem. Cyfrowy Polsat od 3 tygodni nie nadaje właściwie sygnału tv dla mojego dekodera. Mimo kilkudziesięciu konsultacji...
§ Wypowiedzenie umowy Cyfrowy Polsat - Mam następujący problem z Cyfrowym Polsatem. W pierwszym tygodnie grudnia 2011 podpisalem umowę (jako osoba fizyczna) z Cyfrowym Polsatem. Po kilku...
§ Wypowiedzenie umowy polsat cyfrowy - Witam proszę o pomoc w odpowiedzi na pytanie. Wypowiedziałem umowę z cyfrowym polsatem z 3 miesięcznym okresem. Wypowiedzenie wysłane 3 dnia...
§ odstąpienie od umowy-zmiana regulaminu(cyfrowy polsat) - Witam. Jestem abonentem cyfrowego polsatu, w dniu dzisiejszym otrzymałem list z informacją o zmianie regulaminu. Jest tam zawarta taka informacja: ...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:17.