Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej? - Forum Prawne

 

Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Witam serdecznie. 10.12.2012 kupiłem słuchawki komputerowe firmy Creative, model Fatality, w sklepie Media Expert (dla siebie, czyli jestem Konsumentem, sprzedawca jest Przedsiębiorcą). Po miesiącu bardzo rzadkiego używania zauważyłem, że nie łączy lewa słuchawka i mikrofon, ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
01-02-2013, 17:02  
raik0
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Witam serdecznie.
10.12.2012 kupiłem słuchawki komputerowe firmy Creative, model Fatality, w sklepie Media Expert (dla siebie, czyli jestem Konsumentem, sprzedawca jest Przedsiębiorcą). Po miesiącu bardzo rzadkiego używania zauważyłem, że nie łączy lewa słuchawka i mikrofon, zauważyłem to 19.01.2013r., a 20.01.2013r. zwróciłem je do reklamacji z ustawy, pisząc stosowne pismo, w którym wskazałem usterki. Sprzedawca wziął też kartę gwarancyjną i odesłał sprzęt do serwisu producenta, który stwierdził, że spowodowałem usterkę mechaniczną (dziś, tj. 1.02.2013 dostałem sms'a o tym). Jest to nieprawdą, ponieważ rzadko używałem słuchawek, i były one właściwie przechowywane, a przewody nie zostały przecięte, i nie ma żadnych widocznych uszkodzeń.

Nasuwają mi się pytania:
1) czy sprzedawca miał prawo wziąć kartę gwarancyjną i wysyłać produkt do serwisu producenta, podczas gdy ja reklamowałem produkt z ustawy?
2) uważam odrzucenie reklamacji za bezzasadne, ponieważ nie uszkodziłem słuchawek celowo. Co zrobić w takiej sytuacji? Wartość słuchawek nie jest duża (130 zł), czy warto załatwiać sprawy w sądzie?
raik0 jest off-line  
01-02-2013, 18:38  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

1. Rozumiem że masz to pismo reklamacyjne, w którym powołałeś sie na niezgodność towaru z umową i jest na nim podpis/pieczątka sprzedawcy potwierdzająca przyjęcie? Trzymaj to i nie zgub.
2. Co do zasady przyjmuje się, że wada towaru ujawniona do 6 miesięcy od zakupu istniała już w momencie zakupu.
3. Nie zgadzaj się absolutnie na żadną usterkę mechaniczną, skoro przyjmujac słuchawki sprzedawca nic takiego nie odnotował. Skoro on nie zauwazył uszkodzenia mechanicznego - tzn że go nie było. A jeśli nawet było - to jego problem, że nie zauważył.
4. Uszkodzenie mechaniczne to taka wada, która powstała z powodu niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania towaru. Nie napisałeś jak określili to uszkodzenie (chyba ze nic wiecej nie napisali) - ale jeśli np. kabelek się gdzieś przy słuchawce naderwał (czego nie było nawet widać) - to jest to wada istniejąca w produkcie, który nie został odpowiednio zabezpieczony/wyprodukowany/zaprojektowany. Co innego jakbyś ten kabelek wyrwał.
5. Jeśli sprzedawca nie zgodzi się z tą argumentacją, udaj się do twojego lokalnego rzecznika praw konsumenta, zreferuj mu sprawę- nie daj się zbyć (pamiętaj że to urzędnik państwowy, który nie dostanie większej pensji ani ekstra premii dlatego że musi zająć się twoim przypadkiem, bądź spokojny ale stanowczy, dla sporej części z nich najlepiej by było jakby mogli siedzieć od 8-16 i pić kawę w świętym spokoju). Rzecznik powinien sprzedawcę naprostować.
6. W ostateczności - rzecznik w twoim imieniu wystąpi na drogę sądową, nie poniesiesz żadnych dodatkowych kosztów.

Tak to widzę.
MarceliSzpak jest off-line  
02-02-2013, 00:04  
raik0
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Dziękuję za odpowiedź. Tak, pismo reklamacyjne posiadam, i jest podpisane przez sprzedawcę wraz z jego pieczątką. Po przeczytaniu Twojej wypowiedzi sądzę, że najlepiej napiszę kolejne pismo, w którym wyłożę argumenty. Zamierzam jeszcze zasięgnąć porady w lokalnej Federacji Konsumentów.
Kabla nie wyrwałem. Zobaczę jeszcze co powiedzą przy odbiorze słuchawek.
raik0 jest off-line  
02-02-2013, 00:39  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Sam jestem cięty na sprzedawców, którzy próbują ludzi robić w konia na podstawie wydumanych uszkodzeń mechanicznych. Jak odbierał słuchawki to powinien we własnym interesie sprawdzić czy nie ma takich uszkodzeń, skoro ich nie widział, nie odnotował to pobite gary.

Przy okazji, przy odbiorze domagaj się protokołu z serwisu Creative. Jak sprzedawca będzie kręcił że nie ma, że zgubił, pies zjadł - niech ci się włączy czerwona lampka, może te słuchawki wcale nie były w serwisie Creative? Moze je kupił ch... go wie gdzie i ch... wie od kogo i tak naprawdę serwis producenta nawet by ich nie przyjął?

Swego czasu reklamowałem w Creative, pamietam że dzwoniłem pod darmowy (!) nr infolinii do Irlandii, klientowi padł pilot od głośników i wysłali mu nowy, nawet niczego nie trzeba było odsyłać. No ale to było ładnych parę lat temu, kiedy o kryzysie nikt nie słyszał ani się spodziewał i serwisy producentów prześcigały się w szybkości realizacji reklamacji...

Ciekawostka: kiedyś serwis Logitecha też wysyłał nowy sprzęt pod warunkiem przesłania mailem skanu dowodu zakupu i wyraźnego zdjęcia... własnoręcznie zniszczonego reklamowanego sprzętu. To nie żart, to były piękne czasy, teraz juz chyba zostały z tego wspomnienia...
MarceliSzpak jest off-line  
02-02-2013, 00:48  
raik0
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Słuchawki kupione w Media Expert, więc sądzę, że raczej musieli to wysłać. Dobry pomysł z tym protokołem, zażądam, by udostępnili.
Pismo już napisałem. Na całą stronę, szczegółowo. Podejrzewam, że w poniedziałek słuchawki powinny być do odbioru. Jeśli będą kręcić nosem, to pójdę do Rzecznika Praw Konsumentów. Nie popuszczę!
Czy za argument niezauważenia przez pracownika żadnych uszkodzeń wystarczy, że ów pracownik wpisał na zgłoszeniu w rubryce "Stan techniczny": dobry, komplet?
raik0 jest off-line  
02-02-2013, 00:50  
MarceliSzpak
Stały bywalec
 
Posty: 1.159
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Cytat:
Napisał/a raik0 Zobacz post
Czy za argument niezauważenia przez pracownika żadnych uszkodzeń wystarczy, że ów pracownik wpisał na zgłoszeniu w rubryce "Stan techniczny": dobry, komplet?
W sumie tak, ale głównym argumentem jest, że przyjmując słuchawki nie odnotował żadnych uszkodzeń.
MarceliSzpak jest off-line  
02-02-2013, 13:41  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Sprzęt creative'a serwisuje FIXIT, na stronie rma.fixit.pl możesz w formularzu podać serial słuchawek i zapytać o swoją reklamację.
greg1003 jest off-line  
04-02-2013, 12:14  
raik0
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Niestety nie mogę tego zrobić.
Dziś dostałem pismo od MediaExpert.
Treść:

TERG S.A. w Złotowie w nawiązaniu pisma dotyczącego postępowania reklamacyjnego w sprawie słuchawek marki Creative, uprzejmie informuje:

Przedmiotowe słuchawki zostały zgłoszone do reklamacji i sprzęt został przekazany do Autoryzowanego Serwisu Producenta. Przedmiotowe słuchawki zostały poddane dokładnym oględzinom, podczas których Serwis stwierdził uszkodzenie mechaniczne przewodu. Informujemy, że uszkodzenia mechaniczne nie podlegają bezpłatnej naprawie. Spowodowane sa czynnikami zewnętrznymi,z na które zarówno gwarant jak i sprzedawca nie mają wpływu. Słuchawki ze względu na swoją konstrukcję należą do sprzętów wrażliwych na eksploatację.

Zgodnie z powyższym informujemy, iż w ocenie sprzedawcy reklamacja nie może zostać uznana za zasadną. Tym samym żądanie wymiany towaru na nowy nie może zostać spełnione. Informujemy jednocześnie, iż opinie serwisu są dla nas wiarygodne i wiążące.

O terminie odbioru sprzętu zostanie Pan poinformowany telefonicznie przez nasz salon sprzedaży.
raik0 jest off-line  
04-02-2013, 12:20  
greg1003
Stały bywalec
 
Posty: 3.640
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Bez potwierdzenia/pisma z serwisu i pieczątki,to i ja bym Ci mógł taki dokument wystawić/napisać (a w zasadzie każdy może).
greg1003 jest off-line  
05-02-2013, 16:51  
raik0
Początkujący
 
Posty: 7
Domyślnie RE: Reklamacja słuchawek, rzekome uszkodzenie mechaniczne - co dalej?

Dostałem SMS'a że mogę iść odebrać słuchawki. Niestety rzecznik konsumentów w moim mieście jest na zwolnieniu do piątku. Na razie idę do sklepu się z nimi pokłócić, na wszelki wypadek napisałem pismo następującej treści:
Cytat:
dniu 20.01.2013r. złożyłem reklamację na słuchawki Creative Fatality Gaming z mikrofonem o numerze seryjnym H1MZ03110222R04862D, nabytych w dniu 10.12.2012r. W sklepie Media Expert mieszczącym się przy ulicy Grodzkiej 5 w Stargardzie Szczecińskim.
W odpowiedzi na Wasze pismo z dnia 31.01.2013r.: Sprzęt był reklamowany z tytułu Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego z dnia 27 lipca 2002r, zwanej dalej „Ustawą”. Reklamowana usterka (lewa słuchawka nie działa lub przerywa, wystarczy poruszyć przewodem, to samo dotyczy mikrofonu) wystąpiła przed 6 miesiącami od daty zakupu, a więc zgodnie z rozdziałem 1, artykułem 4 punktem 1 Ustawy domniemywa się, iż istniała w chwili wydania towaru.
Reklamacja następuje u sprzedawcy, a nie u producenta, a Sklep mimo to wysłał towar do serwisu producenta, co nie powinno nastąpić. Odrzuciliście moją reklamację, argumentując to opinią serwisu – usterka mechaniczna. Jednak Przedstawiciel Waszego Sklepu nie odnotował żadnej usterki mechanicznej gdy oddawałem sprzęt do reklamacji, np. przeciętego przewodu. Towar nie nosił śladów użytkowania, a jego stan został określony przez Pracownika przyjmującego reklamację jako dobry. Wada musi więc występować w produkcie.
Wada tych słuchawek jest istotna – uniemożliwia normalne korzystanie z nich.
Niniejszym żądam ponownego rozpatrzenia mojej sprawy, uważam że moja reklamacja nie została rozpatrzona prawidłowo. Żądam wymiany towaru na nowy, a jeśli będzie to niemożliwe odsętpuję od umowy kupna-sprzedaży.Wszystko reklamuję na podstawie Ustawy.
Informuję również, że jestem gotowy dochodzić swoich roszczeń z pomocą Rzecznika Praw Konsumenta, oraz w Sądzie Konsumenckim przy Inspekcji Handlowej lub w Sądzie Powszechnym.
Mam nadzieję, że to wystarczy. Życzcie mi powodzenia
raik0 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Gwarancja, a uszkodzenie mechaniczne - Czy jeżeli dany przedmiot zostanie uszkodzony mechanicznie przez zwykłą eksploatację, to może zostać nie uwzględniona gwarancja(prawnie)? Mianowicie...
§ reklamacja - mechaniczne uszkodzenie - Witam, Próbowałem znaleźć odpowiedź na moje pytanie, ale nie udało się, dlatego piszę. Dokonałem zakupu dwóch suszarek do bielizny w sklepie...
§ Mechaniczne uszkodzenie obuwia a reklamacja - Witam. Niedawno kupiłam obuwie w pewnym sklepie sieciowym. Następnego dnia po jego zakupie założyłam je i po godzinie chodzenia w nich zauważyłam, że...
§ Uszkodzenie mechaniczne odzieży - Witam! Kupiłam w sklepie Stradivarius koszulę, po kilku godzinch noszenia, a właściwie siedzenia przed biurkiem odpadł guzik przy rękawie, a...
§ Uszkodzenie mechaniczne Mebli - Witam, proszę o pomoc w tej sprawie. W maju kupiłem meble Bleck Red White- po skręceniu w jednym z egzemplarzy odpadł górny zawias- jeden z 3. Pan...
§ uszkodzenie mechaniczne - czy w ekspertyzie producent powinien dokladnie okreslic jakiemu uszkodzeniu ulegla pamiec komputerowa czy poprostu moze napisac ze wystepuje...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 13:57.