Operator telefonii komórkowej a kara umowna - Forum Prawne

 

Operator telefonii komórkowej a kara umowna

Operator zastrzega sobie prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z powodu zaległości w płaceniu rachunków przez abonenta. Równocześnie umowa zawiera zastrzeżenie kary umownej na wypadek "niewykonania przez abonenta zobowiązania niepieniężnego do utrzymywania kary sim ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Remont i zszarpane nerwy...
    Postaram się opisać sytuację zwięźle i treściwie .... ( Choć przy takich nerwach i stresach to nie łatwe...
  • § Reklmacja obuwia - odklejona p...
    Witam, kupiłem buty sportowe. Po dwóch miesiącach odkleiła się podeszwa w lewym bucie. Zareklamowałem, ze...
  • § faktura a sprzedaz na allegro
    Witam. Czy sprzedajacy ma obowiazek dołączyć do zakupu dowod zakupu ze swoimi danymi ? W tym przypadku jest to...

 
30-12-2008, 20:48  
Użytkownik
Gość
Domyślnie Operator telefonii komórkowej a kara umowna

Operator zastrzega sobie prawo wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych z powodu zaległości w płaceniu rachunków przez abonenta. Równocześnie umowa zawiera zastrzeżenie kary umownej na wypadek "niewykonania przez abonenta zobowiązania niepieniężnego do utrzymywania kary sim aktywnej przez ileśtam miesięcy". czy tego rodzaju postanowienie można potraktować jako zmierzające do obejścia zakazu zastrzegania kary umownej w zobowiązaniach pieniężnych? Czy ktoś toczył już spór sądowy z operatorem w tej płaszczyźnie? Obił mi się o uszy jakiś wyrok SN albo SOKiK...
 
06-01-2009, 17:07  
bzcz
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie

Witam.
To nie będzie odpowiedź na post ale również prośba o pomoc.
Dzisiaj dostałam pismo z Orange o nałożeniu na mnie kary za zerwanie umowy w Zetafon.
Nastąpiło ono nie z mojej winy, nic o tym nie wiedziałam aż do dzisiaj.
4 miesiące temu poszłam do salonu Orange, aby zapytać czy mogę przejść z telefonu na kartę na abonament. Pani w salonie odpowiedziała, że tak. Potem zapytała, czy chcę zachować swój numer, co oczywiście mi odpowiadało.Jednak okazało się zaraz, że system nie przyjmuje tego starego numeru, więc pani zaproponowała, że mogę wybrać inny, na co się zgodziłam. Dziś okazało się, ,że zerwałam umowę Zetafon, gdyż przez ponad 2 miesiące nie doładowałam telefonu. Oczywiście nie zrobiłam tego, gdyż miałam nowy telefon i byłam przekonana, że przeszłam z Zetafonu na abonament.
Dziś pani w salonie powiedziała mi, że takie przejście nie było możliwe.
Ale nie poinformowała mnie o tym, kiedy podpisywałam umowę o abonament, że właściwie podpisuję całkiem nową umowę, a Zetafon jest w toku.
Mam do zapłacenia 600 złotych kary, na co mnie nie stać w tej chwili.
Uważam, że stało się to nie z mojej winy, gdyż byłam przekonana, że przeszłam na inną umowę.
Proszę, poradźcie, co mam robić
bzcz jest off-line  
07-01-2009, 10:38  
misioooo
Użytkownik
 
Posty: 48
Domyślnie

Cytat:
Potem zapytała, czy chcę zachować swój numer, co oczywiście mi odpowiadało.Jednak okazało się zaraz, że system nie przyjmuje tego starego numeru, więc pani zaproponowała, że mogę wybrać inny, na co się zgodziłam.
Dla mnie jasno wynika z tego, że sprzedawca proponował nowy numer a co za tym idzie - nową umowę.
Czy poinformowałaś Panią z salonu, że masz Zetafona, a nie zwykłą kartę? Może nie wiedziała o tym, a do czasu aż zakończysz umowę zetafonową nie możesz z tym numerem przejść na inną umowę. W salonie się im wyświetlało pewnie info, że nuemru nie można przenieść na abonament, ale skoro nie wiedzieli, że masz zetafona o czym mieli cię informować? Że podpisujesz umowę na abonament? I to Ci powiedzieli.
misioooo jest off-line  
07-01-2009, 11:05  
marzus4
Użytkownik
 
Posty: 43
Domyślnie

Dla ciebie może jasno to wynika, ale nie wszyscy są tak mądrzy, ja też bym nie wiedziała, że nowy numer to nowa umowa. Ludzie, czy naprawdę człowiek ma obowiązek znać się na wszystkim i wszystko wiedzieć? Jak czytam niektóre posty to robi mi się słabo, gdyż zamiast jakiejś przyjacielskiej porady widzę same wymądrzanie się tych co więcej wiedzą. Według mnie operator powinien informować dokładnie i o wszystkim przyszłego lub obecnego abonenta, skoro tego nie robi to znaczy, że "łapią skórkę", a to powinno być karalne. Pozdrawiam.
marzus4 jest off-line  
07-01-2009, 11:11  
krzysiekjx1
Stały bywalec
 
Posty: 2.205
Domyślnie

Cytat:
Napisał/a marzus4 Zobacz post
Według mnie operator powinien informować dokładnie i o wszystkim przyszłego lub obecnego abonenta.
powinien ze względów etycznych ale obowiązku takiego nie ma a nieznajomość podpisywanej umowy nie jest argumentem obronnym-przykre ale prawdziwe-nie wskórasz nic w tym sporze z operatorem
krzysiekjx1 jest off-line  
07-01-2009, 23:56  
arahnofobia
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Prośba o rade

Witam serdecznie. Wiem że odbiegam zupełnie od głównego tematu ale mam pewien problem i nie mogłem znależć odpowieniego miejsca na umieszczenie mojego zapytania. Mienowicie mam telefon na abonement. Termin ważności umowy upłynął w styczniu zeszłego roku. Niestety pomimo wysłania listu do operatora (era) umowa nie została przerwana. Pomimo braku mojej zgody abonament został przedlużony automatycznie. Pytanie moje dotyczy kwestii jak dlugo era może przedłużac umowe na dostarczenie usłu telekomunikacyjnych i czy mogę w każdym momencie zerwac taką umowę. Szłyszałem kilka opini od znajomych że nie muszę się martwic że era nałoży na mnie kare umowną ponieważ nie podpisałem z nią nowej umowy i mogą ją tylko przedłużac na okres miesiąca czasu do momentu mojego wypowiedzenia. Czy to jest prawda i jeśli tak czy jest do tego odpowieni paragraf? Z góry dziekuje za wszelką pomoc. Arahnofobia
arahnofobia jest off-line  
08-01-2009, 07:12  
Ripper
Moderator
 
Posty: 9.430
Domyślnie

Wszystkie informacje na ten temat znajdziesz na stronie operatora i na infolinii.

Skoro skończyła się umowa na czas określony, to teraz masz umowę na czas nieokreślony, która za każdym razem przedłużana jest o kolejny okres rozliczeniowy (miesiąc). Przedłużana będzie tak długo, aż rozwiążesz umowę z operatorem. Możesz to zrobić w salonie, punkcie sprzedaży lub pismem.
Z tego co wiem operatorowi nie wolno pobierać żadnych dodatkowych opłat za rozwiązanie umowy na czas nieokreślony. Obowiązuje jedynie określony czas wypowiedzenia.
Ripper jest off-line  
08-01-2009, 23:52  
arahnofobia
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie

Witam.
Dziekuje Ripper za pomoc.
Pozdrawiam
arahnofobia jest off-line  
30-01-2009, 03:15  
ania8731
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Operator telefonii komórkowej a kara umowna

Witam mam pytanie mam telefon na abonament w orange i mam w nim 5 darmowych numerów wieczory i weekendy oraz wszyscy i na wszystko 25. Ale orange nadmiernie nalicza mi koszty za darmowe numery lub za darmowe wieczory które sa do orange juz byłam to zgłaszać 2 razy zwracali mi koszty czy moge jeżeli sie to powtarza zrezygnować z umowy ??
ania8731 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Przedawnienie roszczeń z telefonii komórkowej - Bardzo proszę o wskazanie artykułów Kodeksu Cywilnego, na które można się powołać przy zgłoszeniu sprzeciwu co do roszczeń z tytułu niezapłacenia...
§ Operator sieci komórkowej chce zmienić treśc umowy - Witam wszystkich ! Temat ten jest już pewnie znany, bo pewnie do większości domów trafiły pisma od operatorów sieci telefonii komórkowej, na temat...
§ Kara umowna Sieci tel. komórkowej - Trafiłem tutaj szukając pomocy w rozwiązaniu mojego problemu z siecią tel. kom., a ponieważ jest to mój pierwszy post chciałem się ładnie przywitać,...
§ dzierżawa gruntu w celu budowy masztu telefonii komórkowej - Witam, mam takie pytanie. Sąsiad chce wydzierżawić część swojej działki pod budowę masztu telefonii komórkowej. czy potrzebuje na to zgodę sąsiadów....


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:12.