Forum Prawne

Forum Prawne (http://forumprawne.org/)
-   Prawa konsumenta (http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/)
-   -   Reklamacja obuwia Deichmann (http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/415427-reklamacja-obuwia-deichmann.html)

dorotha2 26-05-2013 21:59

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
skoro mówi, że nie wymieni tylko naprawi, to oczywiste jest , że narzuca ...

loco1 26-05-2013 22:02

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Nie narzuca - tylko proponuje. Nie zgodzisz się, to nie naptrawi i odda w takim stanie, w jakim przyjął. A ty możesz szukać innego rozstrzygnięcia w sądzie.

natalie-s1959 26-05-2013 22:05

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Loco1 się zagalopował.
Nie dostanie Pani obuwia nie naprawionego, jeżeli reklamacja została uznana. Ale i nie dostanie nowego - najwyżej sprzedawca zwróci zapłacone przez Panią środki.

dorotha2 26-05-2013 22:07

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
ta sprawa już mi ,,wychodzi uszami'', czekam jedynie na zmiany w ustawie o sprzedaży konsumenckiej, o których ostatni czytałam, a zgodnie z którymi klient będzie mógł od razu wnosić o zwrot pieniędzy pomijając naprawę i wymianę ... mam nadzieję jedynie , że znowu nie będzie to dowolna interpretacja sprzedających

dorotha2 26-05-2013 22:10

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289507)
Loco1 się zagalopował.
Nie dostanie Pani obuwia nie naprawionego, jeżeli reklamacja została uznana. Ale i nie dostanie nowego - najwyżej sprzedawca zwróci zapłacone przez Panią środki.

Nie zgodziłam się na naprawę, w rezultacie oddano mi buty nie nadające się do chodzenia... na tym zakończyła się reklamacja

loco1 26-05-2013 22:14

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289507)
Loco1 się zagalopował.
Nie dostanie Pani obuwia nie naprawionego, jeżeli reklamacja została uznana. Ale i nie dostanie nowego - najwyżej sprzedawca zwróci zapłacone przez Panią środki.

Piszesz nieprawde. Jesli uwazasz inaczej, to podaj podstawe prawna swojego twierdzenia.

natalie-s1959 26-05-2013 22:19

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
No to i sprzedawca, i Pani postąpili niezgodnie z ustawą. Należało nie odbierać obuwia, odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy. Z kolei sprzedawca nie ma prawa wciskać konsumentowi po uznaniu reklamacji tego samego towaru - przecież niezgodnego z umową.

loco1 26-05-2013 22:20

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289537)
No to i sprzedawca, i Pani postąpili niezgodnie z ustawą. Należało nie odbierać obuwia, odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy. Z kolei sprzedawca nie ma prawa wciskać konsumentowi po uznaniu reklamacji tego samego towaru - przecież niezgodnego z umową.

Zastanow sie, co piszesz. Wprowadzasz pytajaca w blad.

dorotha2 26-05-2013 22:22

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
2_f.jpg | dorotha2 | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl
proszę poczytać informację na tym zdjęciu, gdzie kierownik sklepu zaznaczyła:,,żądanie odstąpienia od umowy nie spełnia warunków określonych itd...." to jak miałam od niej odstąpić ???

natalie-s1959 26-05-2013 22:48

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Nie wprowadzam nikogo w błąd.
@loco1
Jak zawsze w swym zadufaniu uważa Pan, że jest wyrocznią. Należałoby się nauczyć ustawy na pamięć - przynajmniiej jej art.8, wszystkich 4 ustępów.

Żaden z art. ww. ustawy nie delegują sprzedawcy uprawnień do przerwania procesu reklamacyjnego. Może on poinformować konsumenta o niemożliwości wykonania jego żądania lub nadmierności kosztów wykonania (ust.1). I to do konsumenta należy decyzja o odstąpieniu od umowy.
Sprzedawca nie wprost zasugerował (vide zdj.1) nieistotność wady, co skutkowałoby niemożnością odstąpienia od umowy. Ale ponieważ ustawa z jednej strony uprawnia konsumenta, a nie sprzedawcę do podjęcia decyzji o sposobie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, z drugiej stawia warunek szybkiego zgłoszenia ujawniającej się wady (termin zawity pod rygorem utraty uprawnień) - m.in. w celu niepogorszenia stanu towaru, a z trzeciej znamiennie określa, że towar jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany i gdy posiada odpowiednie właściwości, rozklejenie obuwia nie można nazwać wadą nieistotną, bo w takim stanie buty nie nadają się do użytku w ogóle. Ergo: istotność wady uprawnia konsumenta do odstąpienia od umowy. Sprzedawca nie może nie uznać istotności zgłoszonej wady i odmówić prawa do odstąpienia od umowy, co de facto zrobił.
To tak gwoli teorii.
Co do praktyki: złozyć pisemne odstąpienie od umowy i zażądać zwrotu gotówki.

dorotha2 26-05-2013 22:51

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289583)
Nie wprowadzam nikogo w błąd.
@loco1
Jak zawsze w swym zadufaniu uważa Pan, że jest wyrocznią. Należałoby się nauczyć ustawy na pamięć - przynajmniiej jej art.8, wszystkich 4 ustępów.

Żaden z art. ww. ustawy nie delegują sprzedawcy uprawnień do przerwania procesu reklamacyjnego. Może on poinformować konsumenta o niemożliwości wykonania jego żądania lub nadmierności kosztów wykonania (ust.1). I to do konsumenta należy decyzja o odstąpieniu od umowy.
Sprzedawca nie wprost zasugerował (vide zdj.1) nieistotność wady, co skutkowałoby niemożnością odstąpienia od umowy. Ale ponieważ ustawa z jednej strony uprawnia konsumenta, a nie sprzedawcę do podjęcia decyzji o sposobie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, z drugiej stawia warunek szybkiego zgłoszenia ujawniającej się wady (termin zawity pod rygorem utraty uprawnień) - m.in. w celu niepogorszenia stanu towaru, a z trzeciej znamiennie określa, że towar jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany i gdy posiada odpowiednie właściwości, rozklejenie obuwia nie można nazwać wadą nieistotną, bo w takim stanie buty nie nadają się do użytku w ogóle. Ergo: istotność wady uprawnia konsumenta do odstąpienia od umowy. Sprzedawca nie może nie uznać istotności zgłoszonej wady i odmówić prawa do odstąpienia od umowy, co de facto zrobił.
To tak gwoli teorii.
Co do praktyki: złozyć pisemne odstąpienie od umowy i zażądać zwrotu gotówki.

Jak de facto to zrobić ? jeszcze raz udać się do sklepu i ponowić reklamację , czy wystosować odrębne pismo( jakie dane trzeba w nim ująć ?)

loco1 26-05-2013 22:55

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289583)
Nie wprowadzam nikogo w błąd.
@loco1
Jak zawsze w swym zadufaniu uważa Pan, że jest wyrocznią. Należałoby się nauczyć ustawy na pamięć - przynajmniiej jej art.8, wszystkich 4 ustępów.

Żaden z art. ww. ustawy nie delegują sprzedawcy uprawnień do przerwania procesu reklamacyjnego. Może on poinformować konsumenta o niemożliwości wykonania jego żądania lub nadmierności kosztów wykonania (ust.1). I to do konsumenta należy decyzja o odstąpieniu od umowy.
Sprzedawca nie wprost zasugerował (vide zdj.1) nieistotność wady, co skutkowałoby niemożnością odstąpienia od umowy. Ale ponieważ ustawa z jednej strony uprawnia konsumenta, a nie sprzedawcę do podjęcia decyzji o sposobie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, z drugiej stawia warunek szybkiego zgłoszenia ujawniającej się wady (termin zawity pod rygorem utraty uprawnień) - m.in. w celu niepogorszenia stanu towaru, a z trzeciej znamiennie określa, że towar jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany i gdy posiada odpowiednie właściwości, rozklejenie obuwia nie można nazwać wadą nieistotną, bo w takim stanie buty nie nadają się do użytku w ogóle. Ergo: istotność wady uprawnia konsumenta do odstąpienia od umowy. Sprzedawca nie może nie uznać istotności zgłoszonej wady i odmówić prawa do odstąpienia od umowy, co de facto zrobił.
To tak gwoli teorii.
Co do praktyki: złozyć pisemne odstąpienie od umowy i zażądać zwrotu gotówki.

Doktorze filologii, prawniku, znawco wielu tematow - proponuje przyjac do wiadomosci, ze temat w ktorym sie aktualnie wypowiadasz to kolejny nie nalezacy do grupy, ktorej jestes znawca.
Przykro mi to napisac, ale znowu wypisujesz glupoty...

natalie-s1959 26-05-2013 22:57

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
@loco1
Jest Pan jak zawsze - bardzo szarmancki, a poza tym wielce kompetentny:D:D:D

No i ogromnie pomocny pytającym - jak zawsze. Jak każdy troll zresztą.


@dorotha2
Złożyć pismo z odstąpieniem od umowy i żądaniem zwrotu pieniędzy - osobiście w sklepie (z potwierdzeniem przyjęcia na kopii) lub wysyłając je do sklepu poleconym z ZPO.
Może Pani takze udać się do Rzecznika Praw Konsumentów po pomoc (jest udzielana nieodpłatnie) - nieraz pismo od RPK potrafi pomóc.

loco1 26-05-2013 22:57

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
@dorotha2
Moim zdaniem nie powinnas w tym temacie sluchac rad doktora filologii, prawnika, znawcy wielu tematow. Ale decyzja nalezy do Ciebie...

loco1 26-05-2013 23:02

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289605)
@loco1
Jest Pan jak zawsze - bardzo szarmancki, a poza tym wielce kompetentny:D:D:D

Twoje luki w wiedzy zostaly na tym forum wielokrotnie wykazane przez userow. Chyba nawet skonczyly sie czasowym banem, czyz nie?
W tym kontekscie zarzuty o moim braku kompetencji traktuje z twoich ust (?) jako komplement. ;)


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:29.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.1 PL2 ©2009, Crawlability, Inc.