Forum Prawne

Forum Prawne (http://forumprawne.org/)
-   Prawa konsumenta (http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/)
-   -   Reklamacja obuwia Deichmann (http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/415427-reklamacja-obuwia-deichmann.html)

konczer22 17-03-2013 14:02

Reklamacja obuwia Deichmann
 
Po trzech miesiącach popękały buty. Po zaniesieniu do sklepu pani nie przyjęła butów twierdząc że zostały uszkodzone z mojej winy. Nie zgadzam się z tym gdyż buty były użytkowany w normalny sposób a nie normalne jest że po trzech miesiącach się rozpadają. Po dłuższej rozmowie pani raczyła przyjąć buty wystawiając mi dokument przyjęcia. Po dwóch tygodniach udałem się do sklepu i okazało się że reklamacja jest odmownie. Buty nie były nigdzie wysyłane. Pod odmową reklamacji podpisała się kierowniczka sklepu.
1 Czy kierowniczka sklepu może podejmować decyzję w sprawach reklamacyjnych?
2. Czy buty powinny zostać wysłane do centrali i tam rzeczoznawca powinien zdecydować o możliwej reklamacji?
3.Co dalej zrobić mając na ręku odmowę reklamacji?
Chodzi mi o jeden ze sklepów Deichmann.

Guardian Angel 17-03-2013 14:08

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
1. Tak
2. Nie - uznanie/odrzucenie reklamacji jest sprawą sprzedawcy.
3. Udaj się do Rzecznika Praw Konsumenta.

Pozdrawiam

Shocked 17-03-2013 14:31

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Złóż ponowną reklamację z tytułu niezgodności.
Podaj wyłącznie adres korespondencyjny i Oczekuj na odpowiedź z ustosunkowaniem się.
Nie Idź, nie Dopytuj.

Guardian Angel 17-03-2013 14:40

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
I jeszcze jedno ... módl się, żeby nie przesłali odpowiedzi w terminie 14 dni. Tylko chwila - przecież odpowiedź na reklamację tej wady już dostała, więc ... pytanie do Shocked: co takie zachowanie ma dać?

Pozdrawiam

konczer22 17-03-2013 15:31

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Wszystko rozumiem ale czy kierowniczka sklepu ma prawo stwierdzić niezgodność towaru z umową(czyli przemoczone buty i.t.d). Buty mają trzy miesiące i nie kosztowały 30 zł.

loco1 17-03-2013 15:33

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Tak.

Guardian Angel 17-03-2013 15:34

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Kierowniczka ma prawo odpowiedzieć na reklamację wedle uznania. Może ją odrzucić albo uwzględnić nawet na buty nie patrząc ... kwestia tego co będzie później - bezpodstawnie odrzucona reklamacja się wiązać z nieprzyjemnymi konsekwencjami.

Pozdrawiam

Shocked 17-03-2013 16:09

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a Guardian Angel (Post 2169325)
I jeszcze jedno ... módl się, żeby nie przesłali odpowiedzi w terminie 14 dni. Tylko chwila - przecież odpowiedź na reklamację tej wady już dostała, więc ... pytanie do Shocked: co takie zachowanie ma dać?

Pozdrawiam

Dlaczego nie wolno złożyć ponownej reklamacji nawet z tego samego powodu?
Jakiś przepis tego zabrania?

loco1 17-03-2013 16:11

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Wolno, tylko po co?

Shocked 17-03-2013 16:37

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Po to, aby osiągnąć swoje. Skoro pierwszym razem firma się nie pofatygowała i nie odpisała, to za drugom może też, wówczas będzie to działało na korzyść reklamującego.

Guardian Angel 17-03-2013 16:40

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Ale odpowiedź na reklamację tej wady autorka tematu już ma ... więc po co?

Pozdrawiam

Shocked 17-03-2013 16:43

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Patrz #10

Guardian Angel 17-03-2013 16:47

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Patrz #11 ... to może inaczej - Chcesz, aby autor tematu powołał się na nieotrzymanie odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni, co jak przewiduje Ustawa jest równoznaczne z uznaniem reklamacji. Tylko jak ma się powołać na nieotrzymanie informacji, kiedy ta wada już była reklamowana i odpowiedź z tej reklamacji autor już ma!

Doszedłeś może do Art. 5. KC w lekturze prawa?

Pozdrawiam

Shocked 17-03-2013 16:53

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Ktoś pisał, że tej samej wady? Rzeczy można różnie interpretować, widzieć i nazywać.

Guardian Angel 17-03-2013 16:59

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Tak ... pęknięcie, jako rozstąpienie się materiału :D
My mamy udzielać porad prawnych czy jak prawo obejść?

Pozdrawiam

Shocked 17-03-2013 17:37

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a Guardian Angel (Post 2169537)
...
My mamy udzielać porad prawnych czy jak prawo obejść?

Pozdrawiam

Porad jak używać prawa dla ochrony swoich racji.

Guardian Angel 17-03-2013 17:48

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Ale w powyższym przypadku sprawa jest jasna:
reklamacja -> odrzucenie bez opinii.

Można napisać pismo z prośbą o uzasadnienie, a dalej już pozostaje sąd. To co proponujesz zrobić, to nie jest zgodna z prawem ochrona swoich racji, tylko propozycja nadużycia prawa przez konsumenta.

Pozdrawiam

dorotha2 26-05-2013 21:44

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
W dniu 5.01.2013 zakupiłam w sklepie obuwniczym Deichmann w CH Bonarka w Krakowie, obuwie męskie VENICE w cenie 119zł. Buty te służyły synowi przez 3 miesiące jako obuwie wymienne w liceum, w warunkach pomieszczeń zamkniętych, bez wpływu warunków atmosferycznych. Mimo tego, po upływie 3 miesięcy, w butach odkleiły się podeszwy (w obu butach w miejscach naturalnego załamywania się butów podczas chodzenia).
Od razu po zauważeniu tej wady zgłosiłam 11.04.2013 roku reklamację w w/w sklepie. W reklamacji jasno określiłam, iż oczekuję wymiany butów, lub jeśli nie będzie to możliwe zwrotu gotówki. W dniu 27.04.2013 uzyskałam od ekspedientki w sklepie informację, że reklamacja została uwzględniona, jednak kierownik sklepu uznała, że wada jest usuwalna i proponuje jedynie naprawę obuwia. Rozwiązanie to wydaje mi się o tyle kuriozalne, że kiedy buty zaczną być używane na zewnątrz, w zmiennych warunkach atmosferycznych, to tym bardziej się rozkleją, skoro rozkleiły się użytkowane w pomieszczeniach zamkniętych. Według mnie problem bowiem tkwi w rodzaju materiału, z którego wykonana jest warstwa wierzchnia obuwia . Jest to materiał, który jako laik mogę jedynie określić jako sztuczny zamsz, którego szorstka faktura nie pozwala być może dobrze zespolić podeszwę z warstwą wierzchnią obuwia . Interesujące jest jakim to fantastycznym klejem ( nie użytym w procesie produkcji, skoro uległo ono rozklejeniu) wada miałaby zostać usunięta. Wada będzie się powtarzać, a naprawa tego obuwia poprzez doklejenie podeszwy mija się z celem, spowoduje jedynie moje kolejne wizyty w sprawach reklamacji, na które nie mam czasu. Ponadto kupując obuwie w tej cenie jako klient spodziewam się jego dłuższej trwałości, niż 3 miesiące.
W związku z tym w dniu 27.04.2013 r. w obecności ekspedientki nie przyjęłam propozycji takiego rozpatrzenia reklamacji jaką zaproponował kierownik sklepu, w związku z czym, kazano mi czekać na ponowną decyzję kierownika kolejne dwa tygodnie do 11.05.2013r.

Po takiej decyzji ze strony kierownika sklepu postarałam się o uzyskanie porady prawnej, zgodnie z którą sprzedający nie ma prawa narzucać klientowi formy roszczenia spośród dwóch możliwości jakie daje ustawa o sprzedaży konsumenckiej, czyli to ja jako kupujący wybieram między wymianą a naprawą, a nie sprzedawca. O uzyskanej poradzie prawnej poinformowałam na piśmie kierowniczkę sklepu w dniu 29.04.2013 r.

Kiedy już udało mi się odnaleźć panią w sklepie, ta potraktowała mnie jak przysłowiowe powietrze. W trakcie kiedy ja zapoznawałam ją z powodem mojej skargi na jej decyzję i próbowałam wręczyć jej dotyczące tego pismo, pani kierownik nie przestawał układać obuwia na półkach, nie zaszczycając mnie nawet swoim łaskawym spojrzeniem. W piśmie jakie w końcu udało mi się pani kierownik wręczyć, naniosła ona samowolnie poprawki, chociaż kiedy pismo było sporządzane, informacja o tym, że nie otrzymałam od ekspedientki kopii podjętej przez kierowniczkę decyzji była aktualna i nie zmienia to nawet fakt, że dostałam tę kopię dopiero od kierowniczki kiedy na piśmie wniosłam skargę na jej decyzję. Świadkiem takiego zachowania kierowniczki jest mój pełnoletni syn.

Biorąc pod uwagę zarówno łamiącą prawo decyzje kierownik sklepu, jak i jej zachowanie wobec klienta, proszę odpowiedzieć na pytanie , jak w/w fakty mają się do deklaracji jakie są zamieszczone na stronie internetowej firmy, w której czytam : ,,Być może brzmi to jak oczywistość, ale podkreślamy to na każdym kroku: nadrzędnym celem wszelkich naszych działań jest zadowolenie klientów.?? oraz ,, Od kadry kierowniczej oczekujemy, że będzie dawała dobry przykład.??

O niezgodnym z prawem działaniem kierownika sklepu, powiadomiłam Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Krakowie, z którego otrzymałam pismo podpisane przez Małopolskiego Wojewódzkiego Inspektora, mgr Marka B. Jasińskiego, w której inspektorat w jasny sposób odpowiada, że kupujący może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy przy czym wybór roszczenia winien określić konsument, a sprzedawca nie jest uprawniony do narzucania formy żądania.

W dniu 15.05.2013r. kierownik sklepu, podtrzymała łamiącą ustawę o sprzedaży konsumenckiej decyzję , dlatego zgodnie z sugestią Inspektoratu swych praw dochodzić będę na drodze sądowej.

Trudno mi uwierzyć w możliwość takiego instruowania kierowników sklepu przez firmę, aby w sposób zamierzony i konsekwentny łamali prawo, ale jeśli tak jest to nie dość, że firma świadomie nie dba o swoje dobre imię , to dodatkowo musi zdawać sobie sprawę z konsekwencji prawnych takiego postępowania.

Na Facebooku została założona strona mająca zrzeszać wszystkich klientów pokrzywdzonych przez specyficzne rozpatrywanie reklamacji obuwia w Deichmann, kto chętny:!: niech dołącza
https://www.facebook.com/pages/Anty-...19034228227605

loco1 26-05-2013 21:51

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

W dniu 15.05.2013r. kierownik sklepu, podtrzymała łamiącą ustawę o sprzedaży konsumenckiej decyzję , dlatego zgodnie z sugestią Inspektoratu swych praw dochodzić będę na drodze sądowej.

Przemyśl to, bo najprawdopodobniej przegrasz.

Cytat:

zgłosiłam 11.04.2013 roku reklamację w w/w sklepie(...)W dniu 27.04.2013 uzyskałam od ekspedientki w sklepie informację, że reklamacja została uwzględniona
Dlaczego dopiero 27? Nie mylisz dat?

dorotha2 26-05-2013 22:07

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
tak, na odpowiedź w sprawie złożonej reklamacji sklep dał sobie 2 tygodnie, a że mijały one w weekend, decyzję odebrałam nie 25 a 27 kwietnia

dorotha2 26-05-2013 22:09

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Jeżeli dochodzenie praw przez klienta na drodze sądowej jest jak sugerujesz z góry skazane na niepowodzenie, to po co Inspektorat Handlowy proponuje takie rozwiązanie ?

loco1 26-05-2013 22:12

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Odebrałaś osobiście w sklepie? Pokaż to pierwotne zgłoszenie reklamacyjne.

dorotha2 26-05-2013 22:16

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
odebrałam w sklepie

loco1 26-05-2013 22:18

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Pokaż zgłoszenie.

dorotha2 26-05-2013 22:24

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
jak to zrobić ? proszę o podpowiedź, z drugiej strony to najpierw muszę usunąć z nich swoje dane osobowe

loco1 26-05-2013 22:25

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Wrzuć fotkę na jakiś serwer - choćby fotosik. Zakryj dane.

dorotha2 26-05-2013 22:36

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
przesłałam prywatną wiadomość, proszę dać znać czy doszło

loco1 26-05-2013 22:40

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Doszło. Ale daj tutaj link.
Niestety, sprzedawca uznając reklamację ma prawo odmówić wymiany towaru na nowy i zaproponowac naprawę - wszystko to zgodnie z:

Art. 8. 1.Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.

dorotha2 26-05-2013 22:49

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
2_f.jpg | dorotha2 | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl
1_f.jpg | dorotha2 | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl
Co w takim razie z opinią z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Krakowie, w której MAŁOPOLSKI WOJEWÓDZKI INSPEKTOR INSPEKCJI HANDLOWEJ mgr Marek B. Jasiński odpowiada :,,W przypadku nabycia towaru, w tym obuwia, w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą (towar konsumpcyjny), mają zastosowanie zasady określone w ustawie z dnia 27.07.2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r. Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.), która wprowadziła pojęcie „niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową”. Poza innymi uregulowaniami, zgodnie z art. 4 ust. 1 cytowanej ustawy „sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w chwili jego wydania jest niezgodny z umową; w przypadku stwierdzenia niezgodności przed upływem sześciu miesięcy od wydania towaru domniemywa się, że istniała ona w chwili wydania. W takim przypadku, na podstawie art. 8 ust. 1 cytowanej ustawy, jeżeli towar jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy (wybór roszczenia winien określić konsument, a sprzedawca nie jest uprawniony do narzucania formy żądania).

loco1 26-05-2013 22:56

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Opinia jest słuszna. Sprzedawca nie narzuca Ci naprawy - jedynie prosi o wyrażenie na nią zgody. Nie zgodzisz się, to dostaniesz towar nie naprawiony.

dorotha2 26-05-2013 22:59

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
skoro mówi, że nie wymieni tylko naprawi, to oczywiste jest , że narzuca ...

loco1 26-05-2013 23:02

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Nie narzuca - tylko proponuje. Nie zgodzisz się, to nie naptrawi i odda w takim stanie, w jakim przyjął. A ty możesz szukać innego rozstrzygnięcia w sądzie.

natalie-s1959 26-05-2013 23:05

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Loco1 się zagalopował.
Nie dostanie Pani obuwia nie naprawionego, jeżeli reklamacja została uznana. Ale i nie dostanie nowego - najwyżej sprzedawca zwróci zapłacone przez Panią środki.

dorotha2 26-05-2013 23:07

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
ta sprawa już mi ,,wychodzi uszami'', czekam jedynie na zmiany w ustawie o sprzedaży konsumenckiej, o których ostatni czytałam, a zgodnie z którymi klient będzie mógł od razu wnosić o zwrot pieniędzy pomijając naprawę i wymianę ... mam nadzieję jedynie , że znowu nie będzie to dowolna interpretacja sprzedających

dorotha2 26-05-2013 23:10

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289507)
Loco1 się zagalopował.
Nie dostanie Pani obuwia nie naprawionego, jeżeli reklamacja została uznana. Ale i nie dostanie nowego - najwyżej sprzedawca zwróci zapłacone przez Panią środki.

Nie zgodziłam się na naprawę, w rezultacie oddano mi buty nie nadające się do chodzenia... na tym zakończyła się reklamacja

loco1 26-05-2013 23:14

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289507)
Loco1 się zagalopował.
Nie dostanie Pani obuwia nie naprawionego, jeżeli reklamacja została uznana. Ale i nie dostanie nowego - najwyżej sprzedawca zwróci zapłacone przez Panią środki.

Piszesz nieprawde. Jesli uwazasz inaczej, to podaj podstawe prawna swojego twierdzenia.

natalie-s1959 26-05-2013 23:19

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
No to i sprzedawca, i Pani postąpili niezgodnie z ustawą. Należało nie odbierać obuwia, odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy. Z kolei sprzedawca nie ma prawa wciskać konsumentowi po uznaniu reklamacji tego samego towaru - przecież niezgodnego z umową.

loco1 26-05-2013 23:20

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Cytat:

Napisał/a natalie-s1959 (Post 2289537)
No to i sprzedawca, i Pani postąpili niezgodnie z ustawą. Należało nie odbierać obuwia, odstąpić od umowy i żądać zwrotu pieniędzy. Z kolei sprzedawca nie ma prawa wciskać konsumentowi po uznaniu reklamacji tego samego towaru - przecież niezgodnego z umową.

Zastanow sie, co piszesz. Wprowadzasz pytajaca w blad.

dorotha2 26-05-2013 23:22

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
2_f.jpg | dorotha2 | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl
proszę poczytać informację na tym zdjęciu, gdzie kierownik sklepu zaznaczyła:,,żądanie odstąpienia od umowy nie spełnia warunków określonych itd...." to jak miałam od niej odstąpić ???

natalie-s1959 26-05-2013 23:48

RE: Reklamacja obuwia Deichmann
 
Nie wprowadzam nikogo w błąd.
@loco1
Jak zawsze w swym zadufaniu uważa Pan, że jest wyrocznią. Należałoby się nauczyć ustawy na pamięć - przynajmniiej jej art.8, wszystkich 4 ustępów.

Żaden z art. ww. ustawy nie delegują sprzedawcy uprawnień do przerwania procesu reklamacyjnego. Może on poinformować konsumenta o niemożliwości wykonania jego żądania lub nadmierności kosztów wykonania (ust.1). I to do konsumenta należy decyzja o odstąpieniu od umowy.
Sprzedawca nie wprost zasugerował (vide zdj.1) nieistotność wady, co skutkowałoby niemożnością odstąpienia od umowy. Ale ponieważ ustawa z jednej strony uprawnia konsumenta, a nie sprzedawcę do podjęcia decyzji o sposobie doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową, z drugiej stawia warunek szybkiego zgłoszenia ujawniającej się wady (termin zawity pod rygorem utraty uprawnień) - m.in. w celu niepogorszenia stanu towaru, a z trzeciej znamiennie określa, że towar jest zgodny z umową, jeżeli nadaje się do celu, do jakiego jest zwykle używany i gdy posiada odpowiednie właściwości, rozklejenie obuwia nie można nazwać wadą nieistotną, bo w takim stanie buty nie nadają się do użytku w ogóle. Ergo: istotność wady uprawnia konsumenta do odstąpienia od umowy. Sprzedawca nie może nie uznać istotności zgłoszonej wady i odmówić prawa do odstąpienia od umowy, co de facto zrobił.
To tak gwoli teorii.
Co do praktyki: złozyć pisemne odstąpienie od umowy i zażądać zwrotu gotówki.


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:27.

Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.3.1 PL2 ©2009, Crawlability, Inc.