Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD - Forum Prawne

 

Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

Witam, chciałbym przedstawić moją sytuacje z firmą DPD i prosić o jakieś rady W tamtym tygodniu zamówiłem w sklepie lepszezakupy.pl płytę indukcyjną CANDY CIE 4630B. Płyta przyszła w piątek(17.05)z zewnątrz paczka nie ukazywała żadnych oznak ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Kupno Laptopa - brak wysyłki
    Witam. Zamówiłem laptopa w sklepie internetowym 11.08.2014 tego samego dnia potwierdziłem zamówienie jak i...
  • § Telefon-Naprawa
    Witam. Mam pytanie odnosnie naprawy telefonu sony. Kupilam go rok temu w plusie wiec gwarancja wciaz byla aktualna....
  • § Naprawa- telefon
    Witam. Mam pytanie...

 
22-05-2013, 17:59  
marcinwawrzyniec
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

Witam, chciałbym przedstawić moją sytuacje z firmą DPD i prosić o jakieś rady
W tamtym tygodniu zamówiłem w sklepie lepszezakupy.pl płytę indukcyjną CANDY CIE 4630B. Płyta przyszła w piątek(17.05)z zewnątrz paczka nie ukazywała żadnych oznak uszkodzenia na pierwszy rzut oka. Rozpakowaliśmy paczkę i okazało się, że płyta jest potłuczona, bezzwłocznie zadzwoniłem do firmy DPD prosząc o zawrócenie kuriera żeby spisać protokół szkody, przyjazd kuriera był możliwy dopiero w poniedziałek 20.05
Poinformowałem sklep o tym fakcie, polecono mi, żebym kontaktował się z ich działem reklamacji. Nastąpiła taka wymiana maili:

> Witam.
> Chcę zgłosić reklamacje dotyczącą zamówienia nr 18176 (płyta
> indukcyjna CANDY CIE 4630B) Płyta przyszła w piątek(17.05)na zewnątrz
> opakowania nie było oznak uszkodzenia, lecz płyta przyszła potłuczona,
> od razu zgłosiłam ten fakt do firmy kurierskiej, wczoraj przyjechał
> kurier spisać protokół szkody. Mój syn kontaktował się już z Waszym
> działem technicznym informując o tym, polecono napisać na ten adres
> mailowy, więc w załączniku przesyłam protokół szkody oraz zdjęcie samej
płyty.


linki do przesłanych zdjęć:
http://i.imgur.com/AcwwR9H.jpg
http://i.imgur.com/uNq0qmV.jpg

<reklamacje@lepszezakupy.pl> napisał(a)
> Witam proszę o przesłanie zdjęć opakowania zewnętrznego z każdej
> strony oraz zdjęcie płyty z każdej strony łącznie z numerem seryjnym
>
> Pozdrawiam
> Dział Reklamacji
> reklamacje@lepszezakupy.pl


Subject: Odp: RE: Reklamacja dotycząca zamówienia: 18176

Przesyłam zdjęcia spakowane w jeden folder.

Pozdrawiam


link do albumu ze zdjęciami, które zostały wysłane:
płyta indukcyjna - Imgur


Witam
Mamy kilka błędów:
Opakowanie w miejscu uszkodzenia jest wgniecione, a nie jest to zaznaczone
w protokole szkody. Za to w protokole szkody widnieje wpis "opakowanie
zewnętrzne nie uszkodzone " a jest to nieprawda proszę wpisac że opakowanie
jest uszkodzone wgniecione w miejscu uszkodzenia płyty
Protokół szkody powinien zostać sporządzony w momencie odbioru towaru a na
protokole szkody jest informacja że protokół został sporządzony 3 dni po
odbiorze przesyłki
W miejscu "rodzaj szkody" proszę dopisac ze karton w miejscu stłuczenia
płyty jest wgnieciony
Proszę o poprawienie protokołu szkody

Pozdrawiam
Dział Reklamacji
reklamacje@lepszezakupy.pl



Wgniecenie widoczne na kartonie jest z drugiej strony niż uszkodzenie. Nie wiem czy to błąd przy pakowaniu, czy tak ma być, ale podczas rozpakowywania, pudełko leżało oznaczoną strzałką do góry(czyli wgnieceniem na kartonie do góry)a płytę wyjęłam "do góry nogami" czyli szkłem do dołu. Po odwróceniu płyty okazało się, że jest stłuczona.
Protokół został sporządzony 3 dni po odbiorze, gdyż nie zauważyłam widocznych na pierwszy rzut oka zniszczeń kartonu, więc kurier zdążył odjechać. Bezzwłocznie po zauważeniu stłuczenia(maksymalnie 5 minut od odjazdu kuriera)firma DPD została poinformowana telefonicznie o tym fakcie i ustalili przyjazd kuriera na wczoraj(poniedziałek, bo w weekend nie pracują)stąd też te 3 dni.


Po 24h od ostatniej wysłanej wiadomości ode mnie postanowiłem się skontaktować telefonicznie. Powiedziano mi, że muszę ponownie wezwać kuriera, żeby poprawił protokół szkody i zaznaczył w nim uszkodzenie opakowania(wraz ze sprzedawcą doszliśmy do wniosku, że najprawdopodobniej kurier stłukł płytę, otworzył opakowanie i odwrócił płytę niezgodnie z oznaczoną strzałką tak, aby uszkodzenie płyty i kartonu nie było w tym samym miejscu. Ale to tylko przypuszczenia, choć bardzo prawdopodobne)

Dzwoniąc ponownie na infolinie DPD konsultantka odmówiła wysłania kuriera ponownie w celu poprawienia protokołu. W sklepie powiedziano mi, żebym męczył lokalny oddział DPD(Głogów Małopolski), a nie dzwonił na ogólnopolską infolinię. Z racji tego, że już późno, postanowiłem zadzwonić tam jutro

Co polecacie w takim wypadku zrobić? Co powinienem zrobić, aby odzyskać pieniądze za płytę, lub dostał nową płytę od sklepu?

Pozdrawiam Marcin


*e-maile były pisane w imieniu mojej mamy, bo na nią była adresowana paczka. Wszelkie telefony wykonywałem ja.
marcinwawrzyniec jest off-line  
22-05-2013, 18:05  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 21.653
Domyślnie RE: Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

Masz problem, bo nie otworzyłeś przesyłki przed pokwitowaniem odbioru i nie spisałeś od razu protokołu szkody. Jeśli uszkodzenia są tego typu, że mogły powstac również po odbiorze, to nie masz skutecznej możliwości dochodzenia roszczeń.
loco1 jest off-line  
22-05-2013, 20:22  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.420
Domyślnie RE: Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

Przed pokwitowaniem odbioru nikt nie może otworzyć przesyłki i spisać protokołu, chyba że widać uszkodzenia:
Przepis prawny:
Art. 74. 1. Jeżeli przed wydaniem przesyłki okaże się, że doznała ona ubytku lub uszkodzenia, przewoźnik ustala niezwłocznie protokolarnie stan przesyłki oraz okoliczności powstania szkody. Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.

Jeżeli opakowanie jest ok, to przesyłkę się odbiera i otwiera. Wówczas można spisać protokół:
Przepis prawny:
Art. 74. 3. Jeżeli po wydaniu przesyłki ujawniono ubytek lub uszkodzenie niedające się z zewnątrz zauważyć przy odbiorze, przewoźnik ustala stan przesyłki na żądanie uprawnionego zgłoszone niezwłocznie po ujawnieniu szkody, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od dnia odbioru przesyłki.
matti82 jest off-line  
22-05-2013, 20:27  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 21.653
Domyślnie RE: Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

Cytat:
Przed pokwitowaniem odbioru nikt nie może otworzyć przesyłki i spisać protokołu, chyba że widać uszkodzenia:
Oczywiscie, ze moze. I wynika to wprost z przepisu, ktory zacytowales.

Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.
loco1 jest off-line  
23-05-2013, 07:37  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.420
Domyślnie RE: Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

Moim zdaniem nie wynika. Bardziej przekonuje mnie ta interpretacja:
http://www.pocztowokurierski.pl/uslu...-kurierze.html
Z komentarza dr Tomasz Szanciło, Prawo przewozowe. Komentarz, C.H.Beck 2008:
Cytat:
Po stronie osoby uprawnionej istnieje uprawnienie (a nie obowiązek) żądania sporządzenia protokołu szkodowego. Dotyczy to przede wszystkim szkód jawnych w przesyłce, tj. dających się zaobserwować w momencie odbioru przesyłki, gdy pomimo tego przewoźnik nie sporządził protokołu z własnej inicjatywy. Podobnie uprawnienie takie przysługuje w sytuacji, gdy zdaniem odbiorcy rzeczywista szkoda jest wyższa niż stwierdzona poprzednio przez przewoźnika.
matti82 jest off-line  
23-05-2013, 07:43  
Shocked
Stały bywalec
 
Posty: 3.257
Domyślnie RE: Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

W sytuacji, gdy żądamy otwarcia i sprawdzenia a kurier odmawia, nie pozostaje nic innego jak uszkodzenie opakowania.
Shocked jest on-line  
23-05-2013, 08:43  
marcinwawrzyniec
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

Czyli co mam zrobić w takiej sytuacji? Dzwonić do lokalnego oddziału DPD i nalegać na przyjazd kuriera żeby poprawił protokół? Jeśli nie zgodzą się wysłać kuriera ponownie, to moge zmienić taktykę i powiedzieć że na obecnym protokole szkody nazwisko kuriera jest NIECZYTELNE i chce go sporządzić jeszcze raz? (bo jest, nie jestem wstanie odczytać tego nazwiska)
marcinwawrzyniec jest off-line  
23-05-2013, 08:58  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 21.653
Domyślnie RE: Uszkodzona płyta indukcyjna przez kuriera DPD

Cytat:
Bardziej przekonuje mnie ta interpretacja:
Ale dlaczego chcesz interpretować coś, co jest napisane wprost?

Przewoźnik wykonuje te czynności także na żądanie uprawnionego, jeżeli twierdzi on, że przesyłka jest naruszona.

Z przepisu wynika jednoznacznie, że wystarczającym powodem do ustalenia stanu przesyłki na żądanie odbiorcy przed jej odbiorem jest twierdzenie odbiorcy, iż jest ona w stanie naruszonym. Samo twierdzenie, nic więcej.
Oczywiście, jeśli szkody w przesyłce nie zostaną wykazane, to odbiorca może ponieśc opłaty zgodne z taryfą przewoźnika.
loco1 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Uszkodzenie przesylki przez kuriera - Witam, Opisze sytuacje kurier w sierpniu przywiozl mii zakupiony internetowo telewizor.niestety przy kurierze sprawdzilem przesylke i stwiierdzilem...
§ uszkodzona paczka przez kuriera - Witam, mam taki problem, wysłałem zabytkowy bagażnik firma kurierska DHL, zapłaciłem za przesyłkę blisko 100 zł, towar był dobrze zabezpieczony,...
§ Uszkodzona przez kuriera paczka - wzór protokołu szkody - Witam, Buszuję po Internecie w poszukiwaniu wzoru protokołu szkody na wypadek, gdyby paczka dostarczana przez firmę kurierską, przyszła uszkodzona....
§ przesyłka dostarczona przez kuriera okazała się uszkodzona - Witam, spotkała mnie taka sytuacja. Miałam szczęście i wygrałam telewizor. Kurier dostarczył go, po podpisaniu listu przewozowego, szybko...
§ Zgubienie przesyłki przez kuriera i anulowanie zakupu przez sklep. - Witam! Jakiś czas temu zakupiłem kartę pamięci po bardzo atrakcyjnej cenie (w serwisie który posiada dziennie jedną ofertę z dużą obniżką cen)....
§ Uszkodzona przesyłka przez kuriera a termin reklamacji - Złożyliśmy jako firma (osoba fizyczna prowadząca działalność) pisemną reklamację w UPS, gdyż przesyłka dotarła uszkodzona (wylane płyny z uwagi na...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 07:18.