Orange - wypowiedzenie umowy - Forum Prawne

 

Orange - wypowiedzenie umowy

Witam, Mam z pozoru banalne pytanie, lecz chciałbym się upewnić w jednej sprawie. Jestem abonentem Orange, i w perspektywie najbliższych miesięcy będę chciał się uwolnić od tego operatora telekomunikacyjnego. Z internetu już wiem, że często ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Plus,umowa LTE telefon bez LTE
    witam, jakiś czas temu zmieniłam zakupiłam telefon w Plusie na abonament z LTE(jakoż ze jestem laikiem) poprosiłam...
  • § chce kupic kolumny w sklepie p...
    Witam. Pewien sklep sprzedaje sprzet audio. W swojej ofercie nie maja kolumn ktore mnie interesuja i nie moge ich dodac...
  • § Pełnomocnik
    Witam Do roku 2009 byłem pełnomocnikiem na r-ku u brata Czy pomimo, że teraz nie jestem, czy mam prawo wglądu do...

Odpowiedz
 
11-08-2013, 10:41  
raf85pl
Użytkownik
 
Posty: 113
Domyślnie Orange - wypowiedzenie umowy

Witam,
Mam z pozoru banalne pytanie, lecz chciałbym się upewnić w jednej sprawie.
Jestem abonentem Orange, i w perspektywie najbliższych miesięcy będę chciał się uwolnić od tego operatora telekomunikacyjnego.
Z internetu już wiem, że często nie jest to łatwe zadanie. Operatorowi lubią "ginąć" wypowiedzenia wysyłane pocztą, a nawet te dostarczane osobiście do salonów okazują się w cudowny sposób czasami wyparowywać mimo tego, że klient ma na kopii potwierdzenie dostarczenia wypowiedzenia.
Prościej mówiąc - klient wypowiada umowę, usługi dalej działają, a faktury są dalej naliczane.
Ponadto operator podobno bardzo lubi się dopatrywać wszelkich nieścisłości, byle tylko zatrzymać na siłę klienta.

Napisałem sobie wstępny projekt mojego wypowiedzenia. Jego treść brzmi następująco:
Cytat:
Wypowiadam z dniem 31 grudnia 2013r. umowę zawartą na czas nieokreślony, dot. świadczenia usług telekomunikacyjnych w postaci telefonii stacjonarnej dla numeru (22) XXX XX XX.

Jednocześnie wypowiadam aneks o numerze X zawarty na czas określony (od 1 stycznia do 31 grudnia 2013r.), do umowy X , dot. świadczenia usługi szerokopasmowego internetu Neostrada (opcja do 10Mb/s) z dniem jego wygaśnięcia, tj. 31 grudnia 2013 roku.
Oczywiście w miejscach X-ów są odpowiednie dane.

Specjalnie pisałem pełne daty słownie, aby wykluczyć jakąkolwiek możliwość podważania i swobodnej interpretacji mojej woli przez operatora.
Czy Waszym zdaniem tak napisane wypowiedzenie jest prawidłowe, tak abym potem nie musiał się z nimi bujać i udowadniać, że naprawdę nie chcę mieć z nimi nic wspólnego.
raf85pl jest off-line  
11-08-2013, 10:59  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Nie musisz pisać żadnych wypowiedzeń. Najlepiej podejść do salonu. Pracowałam tam przez jakiś czas więc jestem w stanie powiedzieć Ci jak wyglądała procedura wypowiedzeń jeszcze w maju tego roku.
Przychodzisz do salonu i mówisz, że chcesz wypowiedzieć umowę, najlepiej zrobić to nie wcześniej niż 3 miesiące przed końcem umowy. Jeżeli nie chcesz płacić kary za zerwanie umowy. Zawsze obowiązuje Cię minimum 1 miesiąc okresu wypowiedzenia lub wypowiadasz z datą końca umowy.
Konsultant w salonie powinien Cię połączyć w salonie ze specjalną infolinią (tylko konsultanci znają numer) - jest to tzw infolinia utrzymaniowa, będą Ci tam proponowali cuda nie widy i takie oferty jakich normalnie w salonie nigdy nikt by Ci nie zaproponował. Jeżeli jesteś zdecydowany na rezygnację zostanie wygenerowany kod rezygnacyjny. Wtedy konsultant ma obowiązek wygenerowania odpowiedniego druku, którego kopię również powinieneś otrzymać (razem z podpisem konsultanta i pieczątką salonu), dla pewności możesz również poprosić o dopisanie na tym druku tego kodu rezygnacyjnego, bo sam się nie nadrukuje na rozwiązaniu.
 
11-08-2013, 11:13  
Anna_kos
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Nie wiem dokładnie jak to wygląda w salonach, ale ja pracuje przy rozpatrywaniu reklamacji w TP. Jeśli złożysz rezygnację w powyższej treści w salonie to bez problemu wyłączą Ci usługi z końcem roku. Tyle że jeśli chcesz zrezygnować z końcem roku musisz złożyć rezygnację minimum w połowie listopada przynajmniej w przypadku telefonu. Bo przy Neo jest zapis w aneksach że trzeba złożyć dyspozycję przed końcem umowy czyli nawet na dzień przed zakończeniem (pod warunkiem że w aneksie jaki podpisałeś jest taki zapis zamiast okresu wypowiedzenia. A co do zaginięcia przyjętej rezygnacji, potwierdzenie przyjęcia jakie doradca z salonu podpisze z data i pieczątką daje Ci pełne prawo reklamować brak wyłączenia usługi. Podpinasz kopię potwierdzenia i składasz reklamację nawet na adres kontakt.tp@orange.com i doradca reklamacyjny wyłącza usługi w trybie natychmiastowym i koryguje opłaty do zera od momentu kiedy powinni Ci wyłączyć usługę.
Anna_kos jest off-line  
11-08-2013, 11:33  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.154
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Napisał/a Moody0 Zobacz post
Nie musisz pisać żadnych wypowiedzeń. Najlepiej podejść do salonu.
Brawo. Oczywiście jak salon dziwnym trafem nie zarejestruje wypowiedzenia, a pytająca nie będzie miała żadnego dowodu na owo wypowiedzenie, to pokryjesz jej rachunki z przedłużonej umowy?
nomnes jest off-line  
11-08-2013, 11:38  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
Brawo. Oczywiście jak salon dziwnym trafem nie zarejestruje wypowiedzenia, a pytająca nie będzie miała żadnego dowodu na owo wypowiedzenie, to pokryjesz jej rachunki z przedłużonej umowy?
Napisałam, że w salonie powinny zostać wygenerowane odpowiednie druki rezygnacyjne - wystarczyłoby doczytać moją wypowiedź do końca. Nawet jeśli napisze rezygnacje ręcznie to i tak obowiązkiem konsultanta w salonie jest połączenie się z infolinią na której generują kody rezygnacyjne, na podstawie których generuje się owe druki ,którego kopię otrzymuje także klient.

I tak jak napisała koleżanka wyżej, na podstawie kopii takiego druku może reklamować, jeżeli usługi z jakiegoś powodu nie zostaną wyłączone.
 
11-08-2013, 12:04  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.154
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Napisał/a Moody0 Zobacz post
powinny zostać wygenerowane
Co nie znaczy że zostaną. Zbyt wiele przypadków tu opisanych mówi o braku rzetelności, podrabianiu podpisów, braku przyjmowania wniosków aby móc tylko opierać się na "powinni" lub "ma obowiązek". Należy złożyć pisemnie wraz z potwierdzeniem odbioru lub wysłać poleconym ZPO.
nomnes jest off-line  
11-08-2013, 12:10  
Użytkownik
Gość
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Cytat:
Napisał/a nomnes Zobacz post
Co nie znaczy że zostaną. Zbyt wiele przypadków tu opisanych mówi o braku rzetelności, podrabianiu podpisów, braku przyjmowania wniosków aby móc tylko opierać się na "powinni" lub "ma obowiązek". Należy złożyć pisemnie wraz z potwierdzeniem odbioru lub wysłać poleconym ZPO.
Ma prawo żądać potwierdzenia złożenia takiego wypowiedzenia, jest to już kwestia dopilnowania ze strony klienta i zadbania o swoje interesy. Pracując tam widziałam tyle przypadków, że aż dziwiło mnie kiedy klienci potrafili od razu takie wygenerowane druki wyrzucać, bo po co im to skoro ja to mam w systemie. Ale to już chyba nie mnie oceniać.
Może również poprosić o wysłanie tego dokumentu od razu faksem i poprosić o kopię potwierdzenia, które się wydrukuje i dołączenie go do kopii wypowiedzenia wraz z pieczątką i podpisem konsultanta.
 
11-08-2013, 12:21  
raf85pl
Użytkownik
 
Posty: 113
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Mam zamiar oczywiście wybrać się osobiście do salonu, z wydrukowanym wypowiedzeniem dla operatora oraz jego kopią na potwierdzenie dla mnie.
I bez tego dokumentu salonu nie opuszczę

Bardziej ciekawi mnie poprawność mojego wypowiedzenia. Wydaje mi się, że pomyślałem o wszystkim, nie ma żadnego pola do swobodnej interpretacji, ale historie byłych klientów Orange pokazują, że ta firma potrafi wiele by zatrzymać klienta.
raf85pl jest off-line  
11-08-2013, 12:58  
TomaszXXXX
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Witam,
przypadkowo wpadłem na ten wątek poszukując odpowiedzi na mój problem..... otóż problem z łączem w moim przypadku zaczął się około 4 miesięcy temu nie długo po podpisaniu nowej umowy do 10Mb, wcześniej miałem usługę do 6Mb i wszystko chodziło ok. Przed podpisaniem umowy przez telefon zostałem zapewniony przez konsultanta iż w zależności od możliwości łącza mogę mieć większą prędkość ale na pewno nie mniejszą, w chwilo obecnej od około 4 miesięcy mam cały czas 1Mb mimo iż moich 3 sąsiadów na tej samej ulicy bez problemu osiąga stabilne łącze o prędkości około 8Mb. Problem zgłaszany około 6 krotnie i brak efektów ..... na zapytania e-mailowe dostaje mniej więcej takie standardowe odpowiedzi
''W odpowiedzi na Pana mail chcę poinformować, że korzysta Pan z usługi Neostrada w opcji do 10Mb – dynamiczne zarządzanie linią oznacza, że widełki synchronizacji usługi są ustawione w przedziale od 1Mb do 10Mb. Prędkość synchronizacji jest uzależniona od warunków panujących na łączu. Jeżeli transfer usługi internetowej mieści się w zakresie od 1 Mb do 10Mb – usługa świadczona jest zgodnie z umową.''

Gdybym w chwili obecnej chciał zerwać umowę zapewne muszę liczyć się z kara, czy rozmowa z konsultantem która rzekomo jest zawsze nagrywana ma w tym przypadku jakiekolwiek znaczenie ?

Czy ktoś z Was przerabiał już podobny problem ?
TomaszXXXX jest off-line  
11-08-2013, 13:21  
raf85pl
Użytkownik
 
Posty: 113
Domyślnie RE: Orange - wypowiedzenie umowy

Ludzi z podobnym problemem można liczyć w tysiącach.
Jeżeli chodzi o kwestie techniczne, to polecam poniższe forum:
Dyskusja ogólna - Forum - www.orange.pl
Tam dowiesz się wszystkiego.

Natomiast z formalnego punktu widzenia, to dostałeś z Orange prawdziwą odpowiedź. Umowa gwarantuje internet w prędkości od 1 do 10Mb/s.
Możesz mieć 1,01Mb/s, i będzie to zgodnie z warunkami umowy. Jeżeli będziesz chciał taką umowę wypowiedzieć, to musisz liczyć się z karą.
raf85pl jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni post / autor
§ Wypowiedzenie umowy Orange Freedom mirkus_mal Prawa konsumenta 9 31-07-2013 08:36
§ Wypowiedzenie umowy ORANGE do 10 dni crey89 Prawa konsumenta 3 27-06-2013 22:33
§ Wypowiedzenie umowy orange - 14 dni? przemek2909 Prawa konsumenta 4 08-05-2013 09:21
§ Wypowiedzenie umowy- Orange patryk2402 Prawa konsumenta 9 11-10-2012 10:42
§ wypowiedzenie umowy Orange pawel888666 Prawa konsumenta 1 04-08-2011 02:53
§ Zerwanie/Wypowiedzenie umowy w Orange tsshooter Prawa konsumenta 2 06-06-2011 07:02


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 20:59.