Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE - Forum Prawne

 

Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

witam bardzo proszę o poradę w zaistniałej sytuacji. Tydzień temu zgłosiłem reklamację za komplet mebli do Agata meble. Powodem reklamacji jest fatalne wykonanie mebla tj. powłoka mebli/desek sprawia wrażenie pokrycia papierem ! Co rusz powstają ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Zakup na firmę, a niezgodność ...
    Witam, Czy przy zakupie na firmę, ciągle jest możliwość zareklamowania przedmiotu z tytułu niezgodności towaru...
  • § Odstąpienie od umowy poza loka...
    Dziś wysłałam takie odstąpienie wg prawa mam 10 dni na odstąpienie od umowy. Byłam u rzecznika i widział umowę i...
  • § Wyłudzenie pieniędzy
    Witam. Chciałam zakupić tabletki na receptę przez internet. Paczka nie przyszła, ogłoszenie wystawiono ponownie...

 
12-10-2013, 09:18  
robers
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

witam

bardzo proszę o poradę w zaistniałej sytuacji.
Tydzień temu zgłosiłem reklamację za komplet mebli do Agata meble.
Powodem reklamacji jest fatalne wykonanie mebla tj. powłoka mebli/desek sprawia wrażenie pokrycia papierem ! Co rusz powstają nowe pęcherze na fakturze deski, odpryski, zarysowania. Meble są tak delikatne, że od początku nie stoi na nich dosłownie nic, a mimo to powstają powyższe wady.Meble sprawiają wrażenia nasiąkania wilgocią, mimo że w mieszkaniu suchutko. Inne wady to wybrzuszanie desek. Meble zakupione w czerwcu 2013.

Reklamacja zgłoszona tydzień temu została odrzucona z powodu nie zachowania zawiadomienia o niezgodności towaru w przeciągu 2 miesięcy od wykrycia wady.
A teraz jak to wyglądało :

- Pani w Agata meble przyjmując reklamacje robiła wszystko by wmówić, że z meblami jest wszystko ok i to tylko moje wymysły. Mimo przedstawienia tej Pani parunastu zdjęć z wadą, Pani nie była zainteresowana i na formularzu
pisała swoje argumenty dotyczące usterki. Tym sposobem wydrukowaliśmy kilka formularzy, których nie podpisałem, aż w końcu napisała to co mniej więcej chciałem. Cały czas twierdząc że coś jej się nie podoba i to pewnie taki chropowaty wygląda mebla. Mimo, że meble powinny być gładziutkie. Dodatkowo na wystawie sklepu agata meble, robi się dokładnie to samo.

-Jako że meble składają się z 4 osobnych segmentów i na każdym z nich występuje powyższa wada zostały sporządzone 4 reklamacje.

- Doszliśmy do punktu żądania klienta - Pani nie zapytała i wpisała wymiana elementu. Nie zgodziłem się z tym faktem ponieważ wymiana elementów nie za bardzo wchodzi w grę.Kolejny formularz do kosza. Meble są klejone, skręcane i wymiana elementu mogła by uszkodzić pozostałe sprawne elementy. Zaproponowałem by wpisała wymiana mebli na nowe lub inny model ze sklepu. Odmówiła twierdząc że to jest niezgodne z prawem i reklamacja zostanie odrzucona.

- w całym tym zamieszaniu Pani podpytała od kiedy się tak dzieje. Powiedziałem, że w zasadzie dzieje się tak 2 tygodnie po zakupie, jednak teraz wada się pogłębia. I tu Pani dopięła swego i wpisała w formularzu iż zauważenie usterki nastąpiło zaraz po zakupie. A że reklamacja nastąpiła 4 miesiące od kupna czyli już mamy pretekst do odrzucenia z powodu nie poinformowania sklepu od razu od wykrycia wady.

- jako że sytuacja była co raz bardziej napięta i kilka formularzy było już w koszu złożyłem podpis nieświadomy tego, że trzeba powiadomić 2 miesiące od zauważenia wady...Faktycznie wada pojawiła się 2 tygodnie po zakupie jednak nie zgłaszałem tego faktu mając nadzieję, że to tylko mała wada, która w zasadzie nie przeszkadzała w użytkowaniu. Jednak z biegiem czasu wada się pogłębia, meble się marszczą. I dzieje się tak na wszystkich segmentach.

Pani wpisała ten tekst na wszystkich 4 formularzach reklamacyjnych czyli : klient nie zgłosił wady po 2 miesiącach od zauważenia usterki. Nawet nie zapytała czy dotyczy to wszystkich segmentów czy jednego. No nic stało się - nieświadomy podpisałem wszystkie cztery reklamacje, reklamacja odrzucona.

Teraz pytania co robić dalej :

- czy odwołać się od tej decyzji czy składać ponownie reklamacje. Podając termin zauważenia wady na "parę dni temu". Czy sklep może nie przyjąć ponownej reklamacji twierdząc, że poprzednie zostały odrzucone ?

- czy mam prawo żądać wymiany na inny towar ? Pani twierdzi, że jest to niezgodne z prawem i w grę wchodzi tylko wymiana elementów. Tak jak mówiłem obawiam się, że wymiana elementów może popsuć pozostałe elementy mebla. Naruszyć ich konstrukcje. Dodatkowo nie wiem czy jest sens jeśli dostanę ten sam model mebla. Wydaje mi się, że cała seria jest tak zrobiona i z biegiem czasu będzie się robić tak samo. ( na sklepie ten model również posiada te wady )Mimo, że meble mi się podobają wolałbym wymianę na inny towar lub zwrot pieniędzy.

Proszę o rady.
robers jest off-line  
12-10-2013, 09:41  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.421
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Nie zachowałeś terminu i możliwość składania reklamacji z tytułu niezgodności z umową na tę wadę utraciłeś. Możesz dochodzić odszkodowania z art. 471 kc, ale jest to dużo trudniejsze.
matti82 jest off-line  
12-10-2013, 10:28  
Mirr
Zbanowany
 
Posty: 5.242
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Ale jak dzisiaj wykryjesz nową wadę to możesz ją reklamować. Teraz tego nie schrzań i się przygotuj, własny formularz wyślij listem ZPO podając jedynie adres, załączając zdjęcia wady, brak odpowiedzi w 14 dni= uznanie rekmacji.

Gdy jesteś konsumentem masz prawo reklamować w trybie ustawowej niezgodności towaru z umową żądając od sprzedawcy wymiany. W linku podaję instrukcję jak to robić oraz formularz reklamacji.
Mirr jest off-line  
12-10-2013, 21:55  
robers
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Dziękuje za odpowiedź. W zasadzie nowa reklamacja jest uzasadniona ponieważ meble w przeciągu tych 3 dni są w gorszym stanie. Marszczenie pojawiło się już na większości elementów.

Proszę Was jeszcze o odpowiedź :

- czy mogę domagać się wymiany całych mebli na inne, zwrotu gotówki, czy tylko tak jak twierdzą pracownicy Agata tylko uszkodzonego elementu. Tutaj sprawa jest zawiła ponieważ na 99% w krótkim czasie ta wada pojawi się na każdej desce mebla...czyli to, że dostanę nawet nowy element nie poprawia mojej sytuacji.

Szczerze chciałbym wymienić meble na inny model lub zwrot gotówki...czy mam do tego prawo ? Jak to uzasadnić ?

Tak jak pisałem wcześniej wymiana zepsutego elementu może spowodować uszkodzenie innych dobrych elementów. Jak wiadomo mebel złożony, skręcony, sklejony niezbyt nadaje się do ponownego demontażu i złożenia ponownie.

I dla potomnych podaję link do mebli, które naprawdę sprawiają wrażenie pokrycia warstwą papieru zamiast prawdziwą trwała okleiną :

https://www.google.pl/search?q=cremo...2%3B1400%3B946
robers jest off-line  
12-10-2013, 22:04  
Mirr
Zbanowany
 
Posty: 5.242
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Cytat:
Napisał/a robers Zobacz post
czy mam do tego prawo ? Jak to uzasadnić ?
Nie.
Czytałeś podany link i nie wiesz co możesz?
Mirr jest off-line  
12-10-2013, 22:17  
robers
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Tak czytałem.
I moim zdaniem meble :
- nie nadają się do celów, do jakich są zwykle używane - na meblu nie można postawić żadnego przedmiotu ponieważ marszczenie i odpryski nasilają się gdy się coś na nich postawi.

- właściwości towaru nie odpowiadają właściwościom cechującym towar tego rodzaju - meble służą raczej lata, a nie 3 miesiące. Meble nie jako ozdoba tylko jako element, na którym można stawiać rzeczy, wycierać je z kurzu itd. Tutaj przy wytarciu kurzu szmatką od razu widać marszczenie...

i moim zdaniem wymiana samego elementu, który obecnie jest zepsuty nie wiele daje ponieważ narusza konstrukcje całości, a zatem naraża mnie na znaczne niedogodności.

Nie jestem kłótliwym człowiekiem. Ale wkurza mnie sytuacja gdy reklamacja złożona naprawdę zasadnie zostaje odrzucona mimo, że z mebla, który kosztuje nie mało, nie można korzystać i sam z siebie niszczeje. Za rok mebel będzie do wyrzucenia.

Chcę tylko prostej rady : co wpisać w żądaniach i jak to sensownie uzasadnić.
robers jest off-line  
12-10-2013, 22:19  
Mirr
Zbanowany
 
Posty: 5.242
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Wymiana (tzn. całego towaru) wymiana tylko części to naprawa.
Mirr jest off-line  
12-10-2013, 22:37  
robers
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Podsumowując odpowiedzi oraz linki...nie mam prawa do zwrotu gotówki ? bo...?


Ale za to mam prawo do wymiany na nowe meble wolne bez wad. Zgadza się ?
robers jest off-line  
12-10-2013, 23:01  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.421
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Nie masz, bo najpierw możesz żądać tylko wymiany lub naprawy.
matti82 jest off-line  
12-10-2013, 23:25  
awzuza
Użytkownik
 
Posty: 82
Domyślnie RE: Odrzucenie reklamacja - AGATA MEBLE KATOWICE

Mam podobną sytuację z odrzuconą reklamacją przez HIT Centrum Meblowe.
W związku z tym, że nie byłam w stanie dogadać się polubownie z firmą skierowałam sprawę za poradą Federacji Konsumentów, do Państwowej Inspekcji Handlowej z prośbą najpierw o rozpatrzenie czy sprawa jest w ogóle do załatwienia, a po ich pozytywnej odpowiedzi skierowałam do PIHu prośbę o mediacje, co oznacza, ze PIH z urzędu udał się do Centrum Meblowego i załatwia sprawę w moim imieniu, ze znajomością przepisów, które mogą w danej sprawie zostać wykorzystane.
Mediacje jeszcze trwają, ale nie ukrywam, ze liczę na pozytywne zakończenie sprawy.
Może to i dla Ciebie dobra droga, aby wspomóc swoje działania.
awzuza jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja - meble kuchenne na wymiar - Witam Podpisałem umowę na montaż mebli kuchennych. Montaż rozpoczął się tydzień temu, ale do dnia dzisiejszego nie został ukończony z powodu szeregu...
§ Odrzucona reklamacja w "Agata Meble" - Witam serdecznie. W listopadzie 2011 roku zakupiłem 6 krzeseł w salonie Agata Meble. Niedawno zauważyłem pęknięcia ekoskóry na samej górze oparcia...
§ Reklamacja sofy Gala w Agata Meble - Witam. We wrześniu 2011 r. zakupiłam skórzaną sofę marki Gala w sklepie sieci Agata Meble. W kwietniu br. złożyłam reklamację do sklepu, ponieważ...
§ Abra Meble - 3krotna reklamacja - Witam, 1. status stron (obydwu) Ja - konsument Sprzedawca - Przedsiębiorca 2. Reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. 3. Data...
§ uwzgledniona reklamacja mebli-sprzedawca mowi, ze mam dostarczyc meble do niego sama. - Dzień dobry, kupilam ponda rok temu łóżko wraz z materacem w Practikerze, w sumie jako zestaw ale na paragonie widnieją dwie osobne pozycje łóżka i...
§ Meble-fronty a reklamacja - Witam.piszę w sprawie mojej mamy, a mianowicie ok. 3 miesiące temu zakupilismy nowe meble kuchenne. po jakims czasie fronty a dokładniej krawędzie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 05:24.