Brak możliwości wymiany sluchawek - Forum Prawne

 

Brak możliwości wymiany sluchawek 2

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź na skrzynkę mailową o odrzuceniu mojej reklamacji: W odpowiedzi na złożoną reklamację, w związku z art. 8.3 ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
22-11-2013, 12:20  
kamilserek
Użytkownik
 
Posty: 71
Domyślnie RE: Brak możliwości wymiany sluchawek

Dzisiaj otrzymałem odpowiedź na skrzynkę mailową o odrzuceniu mojej reklamacji:

W odpowiedzi na złożoną reklamację, w związku z art. 8.3 ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (Ustawa), uprzejmie informuję, że żądanie doprowadzenia towaru, zgodnie z Ustawą, do stanu zgodnego z umową nie może być uwzględnione.

Przeprowadzona weryfikacja techniczna reklamowanego towaru ujawniła, że zgłoszona wadliwość towaru nie wynika z niezgodności towaru z umową, a z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od sprzedawcy oraz niezwiązanych z towarem - uszkodzenie mechaniczne. W takiej sytuacji odpowiedzialność sprzedawcy jest wyłączona.




W związku z powyższym informujemy, że nie naprawiony towar będzie przekazany do odbioru w miejscu zgłoszenia reklamacji. Informację o gotowości sprzętu do odbioru można uzyskać na RTV EURO AGD - Sklep internetowy RTV AGD Komputery Foto Telefony lub pod nr telefonu 22 8621010* podając numer zgłoszenia reklamacyjnego.

* opłata według taryfy operatora

Z poważaniem,

Co mam zrobić w tym momencie? Znowu udać się do rzecznika? Dostałem także maila z serwisu, z którego wynika, że uszkodzenie mogło być mechaniczne, ale nic więcej.
kamilserek jest off-line  
22-11-2013, 13:49  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.434
Domyślnie RE: Brak możliwości wymiany sluchawek

Cytat:
Napisał/a kamilserek Zobacz post
Co mam zrobić w tym momencie?
Cytat:
Napisał/a kamilserek Zobacz post
"W dniu 31.10.2013 złożyłem w sklepie reklamację z tytułu 2-letniej odpowiedzialności sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową...
+ Dzisiaj otrzymałem odpowiedź na skrzynkę mailową
Przepis prawny:
Art. 8

3. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.


Więc: Brak możliwości wymiany sluchawek...

PS
Powinieneś (po prowadzeniu tego swojego wątku tutaj) już wiedzieć to co powyżej.
nomnes jest off-line  
22-11-2013, 13:58  
kamilserek
Użytkownik
 
Posty: 71
Domyślnie RE: Brak możliwości wymiany sluchawek

Rozumiem to oczywiście. Jednakże nie wiem formalnie co z tym zrobić. Napisać list, osobiście zanieść do sklepu z zaznaczeniem, że nie ustosunkowali się w wyznaczonym terminie i proszę o spełnienie żądań z reklamacji? Jaki czas wyznaczyć na spełnienie moich żądań?
kamilserek jest off-line  
22-11-2013, 14:07  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.434
Domyślnie RE: Brak możliwości wymiany sluchawek

Wystosuj pismo, że nie ustosunkowali się w ustawowym terminie (Art. 8.3) przez co żądanie reklamacyjne jest uznane za zasadne, więc żądasz jego spełnienia. Wyznacz termin 14 dni i wskaż adres na jaki mają wysłać. Wyślij poleconym ZPO. Jeśli nie pomoże udaj się po pomoc do Rzecznika Konsumentów.
nomnes jest off-line  
22-11-2013, 14:43  
kamilserek
Użytkownik
 
Posty: 71
Domyślnie RE: Brak możliwości wymiany sluchawek

Irytuje mnie troche postawa sklepu. Napisalem maila do sklepu, że zgodnie z ustawą minął termin na ustosunkowanie się do mojej reklamacji. Dostałem odpowiedź:

W odpowiedzi na wiadomość, uprzejmie informujemy, iż oddalamy Pana roszczenia, z uwagi na to, że stacja serwisowa potwierdziła wadę zewnętrzną – uszkodzenie mechaniczne, w związku z powyższym sprzedawca, nie będzie ponosił odpowiedzialności, za wady nie wynikające z produktu a z sił zewnętrznych.

Sprzedawca, odpowiedział* na pana pismo zgodnie z terminem ustawowy, zawierając w nim informację, iż bez ekspertyzy serwisowej nie ma możliwości potwierdzić czy wada wystąpiła i jakie były jej *przyczyny.

*

Dalsze decyzję pozostawiamy w Pana gestii

W tej sytuacji czy pozostać przy decyzji o wyslaniu pisma zpo do sklepu z żądaniem spełnienia moich roszczeń?

Naprawdę dzieki za pomoc
kamilserek jest off-line  
22-11-2013, 14:46  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 19.434
Domyślnie RE: Brak możliwości wymiany sluchawek

Cytat:
Napisał/a kamilserek Zobacz post
W tej sytuacji czy pozostać przy decyzji o wyslaniu pisma zpo do sklepu z żądaniem spełnienia moich roszczeń?
Powiedz mi proszę: dlaczego cały czas mam odpisywać to samo?
nomnes jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Brak wymiany telefonu. - Witam! Wczorajszego dnia czyli 27.09.2013r. podpisałem umowę z siecią "Plus" wraz z telefonem. Telefon wszystko wporządku na pierwszy rzut oka nie...
§ Wadliwy sprzęt a możliwość wymiany - Witam serdecznie, Chciałam uzyskać informację na temat prawa konsumenta. Mianowicie, zakupił Tablet firmy Samsung przez internet w systemie ING...
§ Brak reakcji w spr. wymiany stolarki okiennej - witam, Mam następujący problem: mieszkanie moich rodziców jest komunalne, zlokalizowane w centrum Warszawy. Płacimy wysoki czynsz. Tej zimy zalało...
§ Brak funkcji w TV czy jest podstawa do wymiany? - Witam serdecznie. Zwracam się z proźbą o pomoc w zdobyciu informacji na temat wymiany towaru który w/g mnie jest niezgodny z umową. Sprawa...
§ Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową- możliwość wymiany - Witam. Dnia 19.08.2009 kupiłam telefon w abonamencie dla firm. Po tzw. "sformatowaniu" baterii (ładowaniu wyłączonego telefony przez 24 godziny)...
§ Możliwość zwrotu/wymiany w MediaMarkt po 7 dniach - 27.06.2009 Zakupiłem w MediaMarkt TV Philips 47PFL5603D Mam wątpliwości odnośnie jego działania. Konkretnie działania złącz HDMI Podłączałem...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:10.