reklamacja drzwi zewnętrznych - Forum Prawne

 


Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
18-12-2013, 11:47  
riko12
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie reklamacja drzwi zewnętrznych

witam
W listopadzie 2011 roku zakupiłem drzwi zewnętrzne do domu jednorodzinnego drewniane z naświetlami po obu stronach producent polski PARMAX wartość ponad 9tyś . Niestety 04.06,2012 złożyłem reklamację na ramę - futrynę liczne pęknięcia sprawa trwała kilka miesięcy efektem której była wymiana futryn na nową w ramach gwarancji . Na przestrzeni lipca tego roku złożyłem kolejną reklamację teraz na skrzydło drzwiowe -też liczne pęknięci- po kilku tygodniach producent zabrał skrzydło do siebie do fabryki celem napraw oczywiście w ramach gwarancji .Niestety po kilku tygodniach drzwi wróciły wraz z jednym z z pęknięć Serwisant zakleił to jakąś masą nie wygląda to dobrze . Na protokole odbioru zostało to zaznaczone .Niestety powstał kolejny problem znów zaczęła pękać futryny.W dniu wczorajszym miałem spotkanie z właścicielem firmy na miejscu zamontowanych drzwi celem omówienia sprawy .
Co do wad jesteśmy zgodni są . Ja zażądałem zwrotu pieniędzy ponieważ drzwi i futryny są naprawiane bez skutku od 1.5 roku .Wszystkie wymogi z mojej strony montażu zadaszenia drzwi są spełnione .
Jak można sprawę dokończyć co zrobić dalej .Producent nie wie dlaczego tak się dzieje i ciągle przekłada wizyty ( to samochód zepsuł się po drodze , to kluczy ktoś nie zostawił itd.) Moim zdaniem próbuje przetrwać okres gwarancji. Pomóżcie
riko12 jest off-line  
18-12-2013, 13:07  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.166
Domyślnie RE: reklamacja drzwi zewnętrznych

A co mówi gwarancja? Co umożliwia w wypadku uszkodzenia?
nomnes jest off-line  
18-12-2013, 15:57  
riko12
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: reklamacja drzwi zewnętrznych

Producent jako gwarant zastrzega sobie prawo do kwalifikacji wad
W przypadkach spornych istnieje możliwość powołanie neutralnego rzeczoznawcy
Gwarancja obejmuje wady w wyrobach
W okresie gwarancji producent zobowiązuje się do bezpłatnej naprawy
Wykonanie naprawy gwarancyjnej nie wydłuża okresu gwarancji
W przypadku stwierdzenia przez producenta że wady w wyrobie są niemożliwe do usunięcia nabywca ma prawo do uzyskania obniżenia ceny lub wymiany wyrobu
W sprawach nieuregulowanych zastosowanie ma Kodeks Cywilny
riko12 jest off-line  
18-12-2013, 17:04  
nomnes
Przyjaciel forum
 
nomnes na Forum Prawnym
 
Posty: 21.166
Domyślnie RE: reklamacja drzwi zewnętrznych

No to masz zakres tego co możesz żądać.

Jeśli będzie się uchylał, możesz próbować pisemnie (polecony zpo) wezwać go do spełnienia warunków gwarancji, a jeśli to nie przyniesie skutku pozostanie droga sądowa.
nomnes jest off-line  
Linki sponsorowane

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:14.