Reklamacja obuwia w Deichmann - Forum Prawne

 

Reklamacja obuwia w Deichmann

Witam i bardzo prosze o porade co mam dalej zrobić. Kupiłam buty 20.02.2009r do reklamacji oddałam 27.02.2009r ponieważ buty zaczeły mi przemakać od wieszchu,lewy obcas zaczol się ruszać,podeszwy przez 7 dni zdarły się jakby te ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
16-03-2009, 21:16  
sylaO1
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Reklamacja obuwia w Deichmann

Witam i bardzo prosze o porade co mam dalej zrobić.
Kupiłam buty 20.02.2009r do reklamacji oddałam 27.02.2009r ponieważ buty zaczeły mi przemakać od wieszchu,lewy obcas zaczol się ruszać,podeszwy przez 7 dni zdarły się jakby te buty miały conajmniej z rok.Moja reklamacja została odrzucona ponieważ są to uszkodzenia mechaniczne.Na moje pytanie jak mam naprawić buty od wierzchu aby nie przemakały sprzedawca odp.że mósze się z tym pogodzić bo oni takie robią buty.Jak mam tą reklamecje załatwić?Czy warto składać odwołanie od reklamacji?:
sylaO1 jest off-line  
18-03-2009, 13:36  
Critu
Użytkownik
 
Posty: 88
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

Miałem kiedyś podobny problem. Kupiliśmy z żoną kozaki, które po przejściu powiedzmy kilometra obtarły się w jednym miejscu. Zanieśliśmy te buty do reklamacji, rzekomo zostały wysłane do rzeczoznawcy. Po dwóch tygodniach przyszła odpowiedź, że jest to uszkodzenie mechaniczne. Zabraliśmy te buty od ekspedientki wraz z protokołem i ze słowami, że idziemy wprost do PIH. Na co pani ekspedientka prosiła abyśmy chwilkę jeszcze zaczekali i wyszła na zaplecze. Po chwili wróciła kierowniczka i uznała naszą reklamację oddając nawet pieniążki. Wiec myślę, że postraszenie ich PIH-em odniosło dobry skutek, może warto zatem się tam udać.
Critu jest off-line  
25-03-2009, 21:11  
messi
Początkujący
 
messi na Forum Prawnym
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

Cytat:
Napisał/a sylaO1 Zobacz post
Witam i bardzo prosze o porade co mam dalej zrobić.
Kupiłam buty 20.02.2009r do reklamacji oddałam 27.02.2009r ponieważ buty zaczeły mi przemakać od wieszchu,lewy obcas zaczol się ruszać,podeszwy przez 7 dni zdarły się jakby te buty miały conajmniej z rok.Moja reklamacja została odrzucona ponieważ są to uszkodzenia mechaniczne.Na moje pytanie jak mam naprawić buty od wierzchu aby nie przemakały sprzedawca odp.że mósze się z tym pogodzić bo oni takie robią buty.Jak mam tą reklamecje załatwić?Czy warto składać odwołanie od reklamacji?:
Droga SyluO1,
nie wiem dlaczego tak z Tobą postąpiono. Może nie miałaś szczęścia i trafiłaś na zły dzień pracownicy sklepu.
Skarbie normalnie w takim sklepie powinni spisać z Tobą formularz i zaznaczyć Twoje żądanie, poinformować uprzejmie o procedurze jaka istnieje w sieci sklepów [w I kolejności naprawa, jeśli jest nie możliwa wymiana, następnie i w ostateczności zwrot gotówki]. Po czym uzwględnić stan obuwia, datę zakupu i rodzaj uszkodzenia. Przykro mi że coś takiego Cię spotkało... Powinno Ci się zwrócić gotówkę, uszkodzenie podeszwy w tak krótkim czasie jest winą producenta...
Mam nadzieję że sprawa pozytywnie się dla Ciebie zakończy,
pozdrawiam serdecznie M.
messi jest off-line  
25-03-2009, 21:34  
loss-mind
Użytkownik
 
Posty: 150
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

Cytat:
Napisał/a messi Zobacz post
w I kolejności naprawa, jeśli jest nie możliwa wymiana, następnie i w ostateczności zwrot gotówki
Wymiana towaru czy jego naprawa to równorzędne żądania konsumenta i nie sklep nie może sobie samowolnie ustalić, które z roszczeń wykona najpierw - nie ma w tym zakresie kompetencji do zmiany żądania klienta. Jeżeli klient żąda wymiany, to nie można mu towaru naprawić.
loss-mind jest off-line  
25-03-2009, 23:36  
messi
Początkujący
 
messi na Forum Prawnym
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

więc powiedz to ustawie dotyczącej reklamacji ;]
messi jest off-line  
26-03-2009, 00:04  
loss-mind
Użytkownik
 
Posty: 150
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

art. 8. ust. 1 ustawy konsumenckiej
Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

Przepis ten pozwala konsumentowi żądać naprawy albo wymiany. Na jakiej podstawie twierdzisz, że sklep może zmienić żądanie konsumenta i naprawić mu towar, chociaż żądał wymiany? Przepis ten wyraźnie daje konsumentowi prawo żądania wymiany towaru na nowy i nie mówi nic o prawie sklepu do jednostronnej zmiany żądania klienta.
loss-mind jest off-line  
26-03-2009, 00:16  
messi
Początkujący
 
messi na Forum Prawnym
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

Drogi Lost-mind'zie,
nie twierdze że sklep może zmienić żądanie konsumenta. Chyba mamy dysonans interpersonalny, powoli..
Chodziło mi o to iż w I kolejnosci jest naprawa, jeżeli ona naraża firmę na zbyt duże koszty [bodajże ponad 30% wartości towaru] lub jest nieopłacalna następuje wymiana. Nie twierdzę że jak ktoś żąda wymiany to bym napisala z uporem maniaka naprawa. Nie...
Poinformowałabym jakie jest prawo i jak brzmi artykularnie procedura reklamacji. Klienci dużo żądają ale muszą patrzyć też na prawa jakie mają firmy. Nie zawsze Klient to nasz Pan...
messi jest off-line  
26-03-2009, 14:54  
loss-mind
Użytkownik
 
Posty: 150
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

Droga Messi
Ustawa nie mówi o priorytecie naprawy przed wymianą. Jeżeli sklep ustala sobie wewnętrzna procedury, że najpierw towar naprawia, a dopiero potem wymienia, to wydaje mi się, że narusza zbiorowe interesy konsumentów (co jest sprawą dla UOKiK), ponieważ wg ustawy to konsument decyduje o sposobie spełnienia roszczenia, a sklep ograniczając go w tym, narusza jego interesy.
Poza tym, skąd pomysł o 30% wartości towaru?

Nie twierdzę, że się nie mogę mylić, bo sam prawa konsumenckiego dopiero się uczę, więc jeżeli masz jakieś argumenty, że można klientowi np. buty naprawić, pomimo że chciał wymiany, to chętnie je poznam.
Pozdrawiam
loss-mind jest off-line  
27-03-2009, 13:03  
messi
Początkujący
 
messi na Forum Prawnym
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

mówimy o firmie D. prawda?
miałam z nią styczności wiem jakie są tam procedury. Wszystko jest jasno ustalone według ustawy i nie narusza zbiorowego interesu a szczegółowo określa procedury firmy.
Co do pierwszeństwa naprawy nad wymianą sam przytoczyłeś adekwatny przepis, tudzież Twoja wykładnia prawa była nieco różna od prawidłowej. Art. 8 ust. 1 ustawy UOKiK mówi: Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę Czytaj naprawę lub wymianę w kontekście naprawę jeśli niewymianę lub naprawę bądź wymianę gdy naprawa nie jest możliwa na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. tutaj mowa o 30% czyli 1/3 wartosci towaru Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia.
Lub to nie i...
messi jest off-line  
27-03-2009, 15:35  
Ripper
Moderator
 
Posty: 10.006
Domyślnie RE: Reklamacja obuwia w Deichmann

Cytat:
Napisał/a messi Zobacz post
Czytaj naprawę lub wymianę w kontekście naprawę jeśli niewymianę lub naprawę bądź wymianę gdy naprawa nie jest możliwa na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Na wszystko, co dobre i ludzkie, za mało mojej szkoły, żeby to zrozumieć!

Ale akurat ustawa w tym względzie jest bardziej zrozumiała: to do klienta należy decyzja, czy chce mieć wadę towaru usuniętą przez wymianę, czy przez naprawę. Jeżeli sklep nie jest w stanie np. żądaniu wymiany uczynić zadość, to może ewentualnie zapytać się klienta czy ten nie zgodzi się na naprawę, ale jeżeli klient się nie zgodzi to ma prawo odstąpić od umowy lub zażądać stosownego obniżenia ceny - i tutaj również od niego (klienta) zależy, co wybierze.

EDYTA: I jeszcze jedno. Jeżeli mówimy o reklamacji z mocy ustawy, to obowiązują przy niej jej zapisy, a procedury firmy D. czy jakiejkolwiek innej nie mają żadnego znaczenia.
Ripper jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Reklamacja obuwia - Witam, mam problem z reklamacją obuwia. Buty zakupiłem ponad dwa tygodnie temu. Po 5 dniach od zakupu but się rozkleiły. Oddałem je na reklamację....
§ Reklamacja obuwia - Mam takie pytanie kupilem buty za 220zl 8czerwca tego roku pochodzilem w tych butach nie cale dwa miesiace po czym skora zaczela pekac na czubku...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 18:54.