reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD - Forum Prawne

 

reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD 3

Skoro jesteś firmą, nie obejmuje cię ochrona konsumencka oraz ustawa konsumencka zaś przede wszystkim obejmuje cie Kodeks Cywilny, w którym są uregulowane przepisy dot. rękojmi np. za wady fizyczne/prawne dodatkowo obejmuje cię gwarancja producenta....



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
14-02-2014, 12:27  
altafox
Stały bywalec
 
altafox na Forum Prawnym
 
Posty: 701
Domyślnie RE: reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD

Skoro jesteś firmą, nie obejmuje cię ochrona konsumencka oraz ustawa konsumencka zaś przede wszystkim obejmuje cie Kodeks Cywilny, w którym są uregulowane przepisy dot. rękojmi np. za wady fizyczne/prawne dodatkowo obejmuje cię gwarancja producenta.
altafox jest off-line  
14-02-2014, 15:48  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 24.153
Domyślnie RE: reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD

Cytat:
Napisał/a bartosz24 Zobacz post
Panowie, jestem po rozmowie z wojewodzkim insepktoratem inspekcji handlowej i nie mogą mi wydać opinii, bo jestem firmą i telefon, również kupiłem na firmę, co dalej? :|
Sam poszukaj rzeczoznawcy.
Albo zaryzykuj pozew, jeśli jesteś pewien swoich racji.
loco1 jest off-line  
20-02-2014, 18:28  
bartosz24
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD

Witam, dzisiaj dostałem e-maila z odpowiedzią na moje odwołanie, proszę o informacje czy mam jakieś szanse by walczyć o swoje, czy sprzedawca z góry ma racje i tyle. Poniżej przedstawiam e-maila, którego wysłałem 29 stycznia w jako odwołanie nieuwzględnionej reklamacji oraz odpowiedz firmy z dnia dzisiejszego, czyli po ponad 3 tygodniach.

"W odpowiedzi na pismo informujące mnie o nieuwzględnieniu moich żądań związanych z reklamacją telefonu marki Samsung model GT-B2710, zgłoszoną dnia 28 grudnia 2013 roku, oświadczam, że się z tym nie zgadzam i podtrzymuję swoje odstąpienie od umowy sprzedaży w/w aparatu telefonicznego i żądam zwrotu ceny sprzedaży.

W swoim piśmie stwierdzacie, że telefon został zawilgocony i dlatego zostanie on odesłany bez naprawy. Zarówno Państwu jaki i autoryzowanej stacji serwisowej umknął jeden fakt, a mianowicie, że ten model telefonu odznacza się najwyższą odpornością na wodę, cytuje producenta: "Dzięki jego certyfikowanej odporności na kurz i wodę możesz w pełni korzystać z życia.", "Samsung SOLID B2710 jest chroniony przed czynnikami zewnętrznymi, nie musisz więc martwić się o kurz lub wodę, które przedostaną się do telefonu i spowodują jego uszkodzenie.", "Telefon może działać nawet do 1 metra pod wodą, gdzie może pozostawać przez maks. 30 minut." Skoro telefon miał być odporny na wodę, to żadne zawilgocenia nie powinny mieć miejsca, jego konstrukcja powinna chronić go przez jakimikolwiek zawilgoceniami, chyba, że jest on wadliwy i nie ma cech, jakie powinien posiadać, a wręcz ma wadę, polegająca na tym że nie jest odporny na wodę. Dokonując zakupu tego modelu telefonu kierowałem się przede wszystkim tym, że telefon jest odporny na wodę i ta cecha tego aparatu przekonała mnie do jego zakupu. Odmowa uznania mojej reklamacji ze wskazaniem jej przyczyny na "zawilgocenie" aparatu zakrawa na farsę.

Zgodnie z art. 556 § 1 k.c. stanowi, że sprzedawca jest odpowiedzialny jeżeli rzecz sprzedana ma wadę zmniejszającą jej wartość lub użyteczność, jeżeli rzecz nie ma właściwości, o których istnieniu kupujący był zapewniany. Skoro mój telefon uległ zawilgoceniu, a kupując go zapewniano mnie, że jest odporny na wodę to ten konkretny aparat nie ma cech, o których istnieniu mnie zapewniono przy zawieraniu umowy sprzedaży.

Stąd można wysnuć jedyny słuszny wniosek, że sprzedany telefon ma wadę fizyczną, a za jej istnienie ponosi odpowiedzialność sprzedawca.

Ponieważ wada telefonu nie została niezwłocznie usunięta, ani też nie nastąpiła wymiana wadliwego telefonu na wolny od wad, co zgodnie z powoływaną przeze mnie we wcześniejszej korespondencji Uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 30 grudnia 1988 roku w sprawie wytycznych w zakresie wykładni prawa i praktyki sądowej w sprawach rękojmi i gwarancji (III CZP 48/8, winno nastąpić w terminie dwóch tygodni od dnia zgłoszenia reklamacji, podtrzymuje swoje oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży telefonu marki Samsung model GT B2710i żądam zwrotu ceny sprzedaży na rachunek"


oto ich odpowiedź:

"Szanowny Panie,



W kontynuacji korespondencji w sprawie zgłoszenia reklamacyjnego nr 1017501, zawierającego roszczenie odstąpienia od umowy i zwrotu zapłaconej ceny, informujemy, że pomimo wnikliwej analizy nie znaleźliśmy podstaw do uznania wnoszonych do nas żądań.



Pomimo przedstawionej nam argumentacji pragniemy zwrócić uwagę na elementarne kwestie bezpieczeństwa związane z instrukcją obsługi produktu. Producent sprzętu pomimo zapewnień o których Pan wspomina w swojej korespondencji informuje również, iż wilgoć i wszelkiego rodzaju płyny mogą uszkodzić części i elementy elektroniczne urządzenia. W przypadku zmoczenia urządzenia należy wyjąć baterię, nie włączając go – str. 76 instrukcji obsługi. Produkt pomimo swojej podwyższonej niż standardowo odporności nadal wymaga środków ostrożności, które w stosunku do reklamowanego u nas egzemplarza, nie zostały zachowane.



Wyjaśniamy, że poprosiliśmy o wyjaśnienia autoryzowany serwis Producenta, z których wynika, iż skorodowany jest wtyk ładowarki oraz złącze akcesoriów. Tego typu uszkodzenie powstało w wyniku nie zamknięcia zaślepi akcesoriów (Czy oni w ogóle nie biorą pod uwagę, że owa zaślepka może być nieszczelna?!?!) lub wcześniejszym zamoczeniu wtyku ładowarki. Dla udokumentowania stopnia uszkodzenia dołączamy zdjęcie produktu przesłane nam wraz z ekspertyzą.



Zapewniamy, że staramy się dokładnie analizować Państwa zgłoszenia oraz wszystkie okoliczności z nimi związane celem wydania sprawiedliwej decyzji, jednakże wobec zgromadzonego materiału zmuszeni jesteśmy do podtrzymania swojego dotychczasowego stanowiska."
bartosz24 jest off-line  
21-02-2014, 11:04  
altafox
Stały bywalec
 
altafox na Forum Prawnym
 
Posty: 701
Domyślnie RE: reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD

Napisz przedsądowe wezwanie do naprawienia szkody najlepiej listem poleconym ZPO chyba, że nie chcesz tracić nie potrzebnie pieniędzy na list to e-mailem. Napisz w nim, że ta wada musiała powstać w skutek nieszczelności zaślepki wtyku ładowarki, gdyż owa zaślepka była zamknięta każdorazowo przy kontakcie z wodą.
altafox jest off-line  
21-02-2014, 11:41  
bartosz24
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD

A może to być przedsądowe wezwanie do zapłaty? Ja nie chce żeby oni mi naprawiali ten telefon, poza tym przekroczyli wszystkie dopuszczalne terminy, rozpatrzenie rękojmi trwało 30 dni, a nie jak przewiduje uchwała sądu 14 dni, na odpowiedź na pismo mówili, że będę czekał 14 dni, czekałem ponad 3 tygodnie. Czy nie są to solidne argumenty żeby zwrócili mi kasę? Bo ja to mam wrażenie, że oni ze mną grają w jakąś gierkę na cierpliwość, bo myślą sobie jaki debil będzie szedł z telefonem za 379zł do sądu, ale ja będę.
bartosz24 jest off-line  
21-02-2014, 11:56  
altafox
Stały bywalec
 
altafox na Forum Prawnym
 
Posty: 701
Domyślnie RE: reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD

Jeśli Twoje rządanie będzie zgodne z przepisami KC to jak najbardziej. Jeżeli jesteś pewien swoich racji to złóż pozew do sądu jak odpowiedzą negatywnie na przedsądowe wezwanie, to jest powszechna praktyka przedsiębiorstw, że nie uznają reklamacji mimo tego, że powinni uznać sądząc, że nikt tego nie zgłosi do sądu cywilnego.
altafox jest off-line  
22-02-2014, 15:47  
bartosz24
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD

A jest w ogóle coś takiego jak przedsądowe wezwanie do naprawy? Chyba nie, tak w ogóle to prosiłbym o wypowiedź jakiegoś prawnika z praktyką, dzięki i bez urazy.
bartosz24 jest off-line  
24-02-2014, 10:10  
bartosz24
Początkujący
 
Posty: 19
Domyślnie RE: reklamacja telefonu Samsung - RTV Euro AGD

Doradzi mi ktoś co mam robić?;/
bartosz24 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Odrzucenie naprawy gwarancyjnej telefonu Samsung. - Witam wszystkich. Dnia 7 października około godziny 17:30 zakupiłem telefon Samsung Galaxy S2+ w sklepie z telefonami. Pooglądałem go tylko z...
§ Reklamacja telefonu Samsung - Witam. Reklamowałem telefon Samsung Galaxy S Duos i przysługuje mi prawo wymiany na nowy mają do mnie zadzwonić z Samsunga. Czy mogę zażądać...
§ serwis telefonu SAMSUNG - Witam wszystkich użytkowników, mam problem z serwisem telefonów SAMSUNG. W 2011 roku kupiłem telefon wraz z abonamentem Orange. Po roku telefon...
§ Oddanie telefonu Samsung na gwarancję ... - Witam jest to mój pierwszy post a zarazem pierwszy problem którego muszę się poradzić osób znających prawo. Otóż kupiłem telefon w zeszłym roku w...
§ Reklamacja telefonu samsung w orange. - Witam, w zeszłym roku zakupiłam telefon samsung.Musiałam go zareklamować gdyż problem był taki że gdy ktoś do mnie dzwonił, po kilku/kilkunastu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:29.