Vectra nie chce rozwiązać umowy po śmierci abonenta. - Forum Prawne

 

Vectra nie chce rozwiązać umowy po śmierci abonenta.

Cześć wszystkim, proszę o waszą pomoc fachową. Szybko nakreślę problem: Marzec 2011, moi rodzice zawierają razem umowę z Vectra SA na Internet, Telefon, TV. Grudzień 2013 - tata umiera, ale płacimy nadal i korzystamy. Umowa ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Odstąpienie od umowy w T-Mobil...
    Witam. Mam dwa pytanie. 1. Podpisałem umowę w salonie sprzedaży (nie przez internet) w T-Mobile ile mam dni na...
  • § Sprzedaż telefonu po upadku.
    Witam, sprzedałem na allegro w dziale uszkodzone telefon po upadku. W opisie aukcji napisałem że wyświetlacz jest...
  • § Druga reklamacja telefonu
    Witam, W grudniu tego roku zakupiłam w Biedronce telefon. W czerwcu został zgłoszony do Biedronki na reklamację...

Odpowiedz
 
07-02-2014, 20:28  
m_duke
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie Vectra nie chce rozwiązać umowy po śmierci abonenta.

Cześć wszystkim, proszę o waszą pomoc fachową. Szybko nakreślę problem:

Marzec 2011, moi rodzice zawierają razem umowę z Vectra SA na Internet, Telefon, TV. Grudzień 2013 - tata umiera, ale płacimy nadal i korzystamy. Umowa skończyła się w 2013 i przeszła w coś co Oni nazywają 6 miesięcznymi okresami zobowiązania...czyli niby umowa jest na czas nieokreślony, ale automatycznie przez kolejne 6 miesięcy zobowiązuje Cię do płacenia im, a jeśli nie płacisz karę liczoną jako zwrot ulg. Pani na infolinii poinformowała mnie że jeśli rozwiążę umowę do 31.01 to nie wskoczę na kolejny 6 miesięczny okres zobowiązania...31.01 udałem się więc wraz z mamą do biura Vectry aby rozwiązać umowę w terminie...niestety okazało się, że mimo iż figuruje Ona na umowie nie może rozwiązać jej bez aktu zgonu ojca, konsultant polecił spokojnie przyjść w kolejnym tygodniu, zabrać ze sobą sprzęt i pokazując akt zgonu rozwiązać umowę z powodu śmierci głównego abonenta ze skutkiem natychmiastowym (dopytywaliśmy o to ze 3 razy). We wtorek monter założył na usługi z konkurencyjnego UPC, w piątek (dzisiaj 7.02) ze sprzętem i wymaganymi dokumentami zjawiam się w biurze i co ? Pan informuje że obowiązuje 2 miesiące wypowiedzenia, a tak w ogóle to nie rozwiązaliśmy umowy do końca stycznia więc wejdzie kolejny 6 miesięczny okres zobowiązania....mama jako że była wpisana na umowie wraz z tatą nie może jej rozwiązać z powodu jego śmierci. Zostaliśmy z dwoma umowami. Co więcej....kazano mi napisać reklamację która będzie rozpatrywana przez miesiąc, nie jestem więc w stanie rozwiązać umowy w żaden sposób. Przecież to jest jakiś dziki zachód i totalne bezprawie...podejrzewam że celowo wprowadzono nas w katastrofalny błąd. Jak się bronić w tej sytuacji...chce natychmiast zakończyć z nimi współpracę i nie mieć nigdy więcej nic do czynienia. Pomóżcie
m_duke jest off-line  
07-02-2014, 20:32  
natalie-s1959
Zbanowany
 
Posty: 10.769
Domyślnie RE: Vectra nie chce rozwiązać umowy po śmierci abonenta.

W tej sprawie nalezy złozyc skargę do UKE - może być centrala w Warszawie, a może być lokalny (wojewódzki) departament. Niezgodne z Ustawa Prawo telekomunikacyjne są wspomniane okresy, zaś umowa po śmierci strony wygasa.
natalie-s1959 jest off-line  
07-02-2014, 20:40  
m_duke
Początkujący
 
Posty: 9
Domyślnie RE: Vectra nie chce rozwiązać umowy po śmierci abonenta.

Akurat pracuję tuż obok UKE Vectra argumentuje że umowa jest na dwie osoby i jeżeli jedna umiera umowa jest ważna nadal, ponieważ druga osoba żyje. Najgorsze że tydzień wcześniej wiedząc że podpisujemy umowę z innym operatorem mówili że nie ma problemu i rozwiążą ze skutkiem natychmiastowym bez żadnych kar, teraz z głupim uśmieszkiem informują wprost przeciwnie i możemy co najwyżej pisać reklamację...grozi mamie teraz duża kara za odstąpienie, albo 8 miesięcy płacenia dwóm operatorom...nie sądziłem że w XXI wieku można tak potraktować klienta....chore


Dziękuję za radę Natalie
m_duke jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ T-mobile - gigantyczne koszty rozwiązania umowy po śmierci abonenta (odpowiedzi: 6) Witajcie, kilkanaście dni temu zmarł mój tata. Załatwiliśmy już większość formalności jednak mamy problem z siecią T-mobile. Tata w listopadzie w...
§ Wypowiedzenie umowy vectra / zmiana regulaminu bez informowania abonenta. (odpowiedzi: 7) Witam mam umowę z Vectrą na tv + internet. Umowa jest ważna do końca października a przynajmniej była bo dziś dzwoniąc z pytaniem jak wypowiedzieć...
§ Prawo uprawniające Abonenta do rozwiązania umowy - ORANGE (odpowiedzi: 1) Witam. Mam następujący problem, mianowicie uważam że zostałem oszukany przez konsultantka firmy Orange przy przedłużaniu umowy dla firm. Sprawa...
§ Rozwiązanie umowy z firmą Vectra a faktury przesyłane po rozwiązaniu umowy (odpowiedzi: 8) Witam serdecznie, Jestem nowy na forum ale mam konkretny problem. Prowadzę spór z firmą Vectra S.A. odnośnie faktur wystawionych już po...
§ Rozwiązanie umowy blueconnect a identyfikacja abonenta (odpowiedzi: 14) Witam Na początku października udałem sie do salonu T-mobile w celu rozwiązania umowy, która upływała 20 listopada tego roku. Usłyszałem wtedy, ze...
§ Rozwiązanie umowy z winy abonenta (odpowiedzi: 1) Witam Jestem/byłem abonentem jednej z firm świadczącej usługi dostępu do internetu. Jako, że jakość ich usług była mizerna a telefony wykonywane do...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:03.