Gwarancja w biedronce

  • Autor wątku Autor wątku emildmo20
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
E

emildmo20

Nowy użytkownik
Dołączył
07.2014
Odpowiedzi
7
Witam.
6 czerwca oddałem do biedronki telefon na reklamacje po czym kazali się zgłosić po 2 tygodniach. Od tego czasu powiedzieli mi że telefon trafił do serwisu i tu zaczyna się problem chodzę co jakiś czas a panie mówią za każdym razem coś innego ile to jeszcze może potrwać... Czy są jakieś przepisy do których mógłbym się odwołać w tym przypadku? Dzisiaj jest już 8 lipca a więc minął ponad miesiąc.
 
Jakie to urządzenie i jakiej firmy?
 
Skontaktuj się z MyPhone. Telefon jest zapewne w serwisie w naszym kraju. Na stronie internetowej możesz sprawdzić status reklamacji podając numer IMEI telefonu. Czas oczekiwania zależy od warunków gwarancji - MyPhone podaje 14 dni, więc tym bardziej należy się skontaktować.
 
Ostatnia edycja:
W takim razie trwa to już za długo. Nie posiadam nr IMEI bo oddałem telefon w biedronce, nie w serwisie. Co mogę zrobić?
 
No i warto się zapoznać z przyklejonym Poradnikiem konsumenta - wiele wyjaśnia nietylko konsumentom.

Niezależnie od tego, gdzie (w jakim sklepie, u jakiego sprzedawcy) towar nabyto - tryb postępowania jest ten sam.
 
,,6. Czas załatwienia reklamacji

Nie zawsze czas załatwienia reklamacji będzie oznaczony. Wówczas Gwarant powinien rozwiązać problem Konsumenta - niezwłocznie. Przeważnie czas ten określony jest w dniach (14, 21), chyba, że jest potrzeba sprowadzenia części z zagranicy - wtedy termin może się przedłużyć. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, należy zajrzeć do dokumentu gwarancyjnego.

W przypadku nieuzasadnionego przetrzymywania sprzętu - Konsument ma prawo żądać jego zwrotu po wyznaczeniu Gwarantowi dodatkowego, krótkiego terminu - chyba, że przedstawi dowody (najlepiej na piśmie) uzasadniające zwłokę. Wszystko to zależy, jak ten termin kształtuje gwarancja. ''

Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy po takim okresie czasu?
 
A co na to gwarancja? Dopuszcza? Bo złożono reklamację w jej trybie - więc obowiązują jej zapisy. Gdyby reklamację złożono w trybie ustawy, sytuacja byłaby inna.
 
Tak gwarancja została przyjęta i na tym skończyły się wszystkie informacje na temat telefonu.
 
emildmo20 napisał:
,,6. Czas załatwienia reklamacji

Nie zawsze czas załatwienia reklamacji będzie oznaczony. Wówczas Gwarant powinien rozwiązać problem Konsumenta - niezwłocznie. Przeważnie czas ten określony jest w dniach (14, 21), chyba, że jest potrzeba sprowadzenia części z zagranicy - wtedy termin może się przedłużyć. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości, należy zajrzeć do dokumentu gwarancyjnego.

W przypadku nieuzasadnionego przetrzymywania sprzętu - Konsument ma prawo żądać jego zwrotu po wyznaczeniu Gwarantowi dodatkowego, krótkiego terminu - chyba, że przedstawi dowody (najlepiej na piśmie) uzasadniające zwłokę. Wszystko to zależy, jak ten termin kształtuje gwarancja. ''

Czy mogę żądać zwrotu pieniędzy po takim okresie czasu?
Zastanawia mnie jak z przytoczonego tekstu wywnioskowałaś, że możesz żądać zwrotu pieniędzy?
 
Nie z tego tekstu ale ogólnie czy istnieje jakiś przepis żebym mógł cokolwiek zrobić a nie tylko czekać.
 
Powrót
Góra