zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!! - Forum Prawne

 

zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Prawie dwa tygodnie temu zakupiłem w MediaExpert w Lubinie nagrywarkę DVD. Głównym czynnikiem decydującym o zakupie był opis funkcjonalności urządzenia na stronie internetowej producenta – w tym przypadku LG. Zgodnie z tą informacją funkcjonalność jaka ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
20-08-2009, 13:40  
Mkola16
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Prawie dwa tygodnie temu zakupiłem w MediaExpert w Lubinie nagrywarkę DVD. Głównym czynnikiem decydującym o zakupie był opis funkcjonalności urządzenia na stronie internetowej producenta – w tym przypadku LG. Zgodnie z tą informacją funkcjonalność jaka jest dla mnie kluczowa była – kopiowanie HDD->DVD była informacja TAK, bez żadnych ograniczeń (przy innych modelach ograniczenia były wskazywane ale i były one znacznie tańsze). Sprzedawca nie pokazał mi instrukcji (żeby nie otwierać opakowania) jak również poinformował, że nie ma możliwości podłączenia i sprawdzenia urządzenia.
Niestety po rozpakowaniu urządzenia w domu okazało się, że TAK nie dotyczy większości formatów obsługiwanych przez urządzenie.
Napisałem do producenta prośbę o wyjaśnienie – odpowiedź była, że funkcjonalność ta jest ograniczona ze względu na prawa autorskie. Większość producentów tego typu urządzeń nie wprowadza jednak takich ograniczeń – czy łamią prawo?
Następnego dnia poszedłem do sklepu z prośbą o wymianę urządzenia - na etapie zakupu poinformowano mnie, że istnieje taka możliwość przy dopłacie lub zwrocie różnicy w cenie.
Sprzedawca powiedział, że zorientuje się jak mi może pomóc i oddzwoni – po 4 dniach ciszy udałem się ponownie do sklepu z reklamacją – niezgodność towaru z przedmiotem umowy.
Reklamacja została przyjęta z drwiącym uśmiechem – i tak ją panu odrzucimy a przez dwa tygodnie nie będzie sprzętu.
Po kolejnych 4 dniach zadzwonił sprzedawca z informacją, że może zamienić sprzęt na zgodny z moimi oczekiwaniami – jednak muszę dopłacić 300 zł.
Różnica w cenie „ na półce” w tym samym sklepie pomiędzy zakupionym urządzeniem a urządzeniem jakie mi zaproponowano wynosi 100 zł. Wysokość dopłaty tłumaczona była przez fakt, że kupiłem towar w promocji taniej i liczy się kwota na fakturze.
Takie podejście podniosło mi ciśnienie uważam, że nie powinienem odpuścić bo jak uda im się ze mną to z kolejnym klientem zrobią to samo.
Pytanie co powinienem zrobić i czy MediaExpert jest w stanie wykręcić się z tej sytuacji? Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
Mkola16
Mkola16 jest off-line  
20-08-2009, 13:57  
mcstar
Użytkownik
 
Posty: 40
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Pytaniem nie jest czy firma jest w stanie "wykręcić się" z tej sytuacji, ale czy można w tej sytuacji odzyskać pieniądze. Po pierwsze sprzedawca w czasie wykonania umowy sprzedaży wprowadził Pana w błąd, więc może Pan zażądać zwrotu pieniędzy połączonej ze zwrotem produktu na podstawie art. 8 ust. 1 ustawy o sprzedaży konsumenckiej. Pewnie nie jest to wymarzone rozwiązanie, ale wchodzenie w dalsze transakcję z tym sprzedawcą (jeżeli sprawa wygląda tak jak Pan przedstawił) może okazać się znacznie kosztowniejsze.
mcstar jest off-line  
20-08-2009, 14:19  
Mkola16
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Co mam dalej robić, jak postępować żeby odzyskać pieniądze? Tak jak napisałem spodziewam się odrzucenia reklamacji – i co dalej?
Mkola16 jest off-line  
27-08-2009, 21:36  
Mkola16
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Witam,
dzisiaj pojawiły się nowe okoliczności - mediaexpert nie dotrzymał terminu odpowiedzi - 14 dni od złożenia reklamacji.
Z tego co czytałem oznacza to uznanie reklamacji za zasadną. Zamierzam jutro wybrać się do sklepu i zażądać zwrotu pieniędzy połączonej ze zwrotem produktu (produkt od momentu reklamacji znajduje się w sklepie).
Czy w tej sytuacji mogą odmówić zwrotu pieniędzy? Chcę się przygotować do takiej odmowy i zostawić jakieś pismo z informacją, że sprawę podam do sądu. W piśmie chcę ująć prośbę o zwrot pieniędzy oraz poinformować, że będę żądał zwrotu odsetek za zwłokę (od kiedy mogą być naliczane?) oraz pokrycia wszystkich dodatkowych kosztów. Co jeszcze mam ująć w tym piśmie?
Mkola16 jest off-line  
28-08-2009, 10:14  
matti82
Ekspert
 
matti82 na Forum Prawnym
 
Posty: 4.420
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Chwila, chwila, chcesz kasę i produkt? Moim zdaniem możesz wziąć albo to, albo to.
matti82 jest off-line  
28-08-2009, 14:02  
Mkola16
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Nie chcę już mieć doczynienia z tym sprzedawcą - chcę zwrotu pieniędzy.
Mkola16 jest off-line  
28-08-2009, 14:09  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.174
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

chyba pisma są w pewnym dziale...poszukaj...

natomiast Twoje roszczenie jest uzasadnione, z tym że sprzedawca ma w pierwszej kolejnosci obowiązek doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową....

ale jeżeli oddadzą Ci pieniądze, to co zyskasz?
przecież nie oddadzą Ci ceny aktualnej, tylko tą którą zapłaciłeś??
a skąd taka cena nagrywarki???

na marginesie:
skoro wiesz, że są ograniczenia w kopiowaniu niektórych plików to .... czwemu tego nie sprawdziłeś...wcześniej...na stronie producenta.... i zupełnie na marginesie...rzeczywiście dziwne masz podejście...
rafal_26 jest off-line  
28-08-2009, 14:24  
natalie-s1959
Stały bywalec
 
Posty: 9.463
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Pisze Pan pismo, powołując się na art.8 ust.3 Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z dn. 27 lipca 2002r., że ponieważ od daty zgłoszenia reklamacji minęło ponad 14 dni, stała się ona uznana na mocy ustawy. Wobec czego żąda Pan zwrotu pieniędzy.
Pismo lepiej zawieźć do sklepu osobiście, na drugim egzemplarzu należy żądać poświadczenia przyjęcia przez sklep.
Argumenty (w razie dyskusji w sklepie).
Art.3 ust.1 - sprzedawca powinien podać niewprowadzające w błąd informacje.
Art.3 ust.3 - powinien zapewnić warunki do sprwdzenia towaru na miejscu.
W ogóle radziłabym wydrukować sobie wspomnianą ustawę ze strony Federacji Konsumentów - jest krótka, ale bardzo przydatna.
W razie problemów ze sklepem należy zwrócić się do Powiatowego lub Miejskiego Rzecznika Konsumentów (dane na tejże stronie).

Co do wzięcia innego sprzętu - dopłata/zwrot powinny wynosić róznicę pomiędzy faktycznie zapłaconą kwotą a ceną nowego urządzenia.
natalie-s1959 jest off-line  
28-08-2009, 19:49  
Mkola16
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

Dziękuję za pomoc natalie-s1959. Zgodnie z Twoją radą napisałem pismo do mediaekspert powołując się na wskazaną ustawę i udałem się do sklepu.
Niestety odmówiono przyjęcia pisma uzasadniająć, że przyjęcie pisma jest niezgodne z prawem bo oznacza przyjęcie go do wiadomości a oni nie mogą tego przyjąć do wiadomości - bo nie ma kierownika sklepu i pracowników działu reklamacji. Zaproponowano, że mogę przyjść w poniedziałek do 16.00!!!
Odnośnie wypowiedzi rafala_26 - pismo o doprowadzenie towaru do stanu zgodnego z umową i zwrot towaru nastąpił ponad dwa tygodnie temu - niestety bez reakcji - więc teraz oczkuję zwrotu pieniędzy - i nic na tym nie zyskam. Poprostu kupię w innym sklepie konkretne urządzenie po upewnieniu się, że spełnia moje oczekiwania. A cena "promocyjna" jest poprostu normalną ceną w innym sklepie więc nic na tym nie stracę. Tak na marginesie specyfikacja producenta nie wskazuje ograniczeń w zakresie tego modelu, w starszych modelach były one wskazywane a w tym nie co również wprowadziło mnie w błąd Pisałem już o tym.
Mkola16 jest off-line  
28-08-2009, 20:00  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.174
Domyślnie RE: zwrot towaru w MediaExpert. Pomocy!!!

no to już naruszyli prawo...nie mają prawa odmówić przyjęcia pisma...
rafal_26 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Zwrot towaru - Zakupiłem wczoraj kartę graficzną. Karta jest sprawna lecz niestety nie jest kompatybilna z moją płytą główną. Sprzedawca nie ma karty, która byłaby...
§ Zwrot towaru - Witam, proszę o pomoc w sprawie zwrotu towaru bez podania przyczyny. Sprawa dotyczy rzeczy zakupionej przez Allegro, nowej i co ważne - wykonanej...
§ Zwrot towaru - Witam! Czy w przypadku zwrotu przeze mnie uszkodzonego towaru (kupionego na fakturę VAT) (o wadzie zostałem poinformowany przez hurtownie i towar...
§ zwrot towaru - Witam, Kilka tygodni temu sprzedałem przez forum motoryzacyjne używane części samochodowe ( podbitkę pod maskę oraz podnośnik). Po kilku dniach od...
§ zwrot towaru?? - Witam mam prozbe czy by mi ktoś nie doradził co zrobić bo jeste w takiej sytuacji: wiec sprzedałem motor cross z roku 2000 i po jakims czasie...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 12:21.