Naprawa gwarancyjna telefonu - Forum Prawne

 

Naprawa gwarancyjna telefonu

Może jest tego dużo ale nie rezygnujcie z czytania Witam. Posiadam telefon Motorola e398, jakieś 3 miesiące temu zaczęła się sypać w niej klawiatura i nie działały wszystkie klawisze z wyłączeniem czerwonej słuchawki. Telefon oddałem ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
23-06-2007, 15:08  
Jarekbart
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie Naprawa gwarancyjna telefonu

Może jest tego dużo ale nie rezygnujcie z czytania
Witam. Posiadam telefon Motorola e398, jakieś 3 miesiące temu zaczęła się sypać w niej klawiatura i nie działały wszystkie klawisze z wyłączeniem czerwonej słuchawki.
Telefon oddałem do naprawy gwarancyjnej do salonu ery gdzie kupiłem telefon. Jako, że dodatkowo telefon słabo się ładował to przy okazji powiedziałem żeby i to naprawili.
Po dwóch tygodniach każą mi przyjść po telefon.
Po odebraniu telefonu wszystko działa poprawnie - około dwóch godzin, potem znowu klawiatura nie działa. Czytam w opisie naprawy: " Czyszczenie styków ładowarki.
Wkurzyłem się i zaniosłem telefon jeszcze raz, tym razem po dwóch tygodniach wszystko działało około miesiąca.
Po tym czasie znowu zaniosłem telefon ciągle do tego samego salonu, po dwóch tygodniach odbieram telefon i w jakim stanie go zaniosłem w takim otrzymałem - nic nie naprawili. Powiedziałem o tym babce z salonu, kazała mi się przejść kilka ulic dalej do firmy do której oni wysyłają telefony do naprawy.
Poszedłem, kazali mi napisać jakieś pisemko żeby wymienić telefon skoro nie mogą naprawić i takie tam i zgłosić się za tydzień.
Po upływie tygodnia przez kolejny tydzień dowiadywałem się dzwoniąc codziennie, w końcu minęło około 18 dni.
Powiedziałem że mają na naprawę dwa tygodnie i co to ma znaczyć, wtedy gość zadzwonił gdzieś tam i dowiedział się że telefon jest naprawiany i sprowadzają do niego klawiaturę a czas naprawy nie obejmuje czasu potrzebnego na sprowadzenie części.
Minęły już trzy tygodnie a ja telefonu wciąż nie mam.
Jeżeli ktoś może się wypowiedzieć w temacie, pocieszyć lub doradzić byłbym wdzięczny za pomoc.
Jarekbart jest off-line  
24-06-2007, 14:52  
Nietoperz
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie

Szczerze to wygląda tak, ja pracuję w sklepie firmowym PlusGSM i wiem co nieco na temat naprawy telefonów a mianowicie tyle że my jako Plus, pani w Erze jak i Orange mogą jedynie przyjąć telefon, spakować i wysłać do serwisu taka nasza rola, no może się jeszcze tłumaczyć klientowi dlaczego telefon wrócił nienaprawiony, albo odrzucili gwarancje. Ogólnie masz przerąbane, tyle dobrze że wiesz gdzie jest ten serwis i tylko z nimi możesz to załatwić na początek.
Tutaj rzeczywiści są zapisy w karcie gwarancyjnej które mówią wszystko jak ma wyglądać taka naprawa ,ile dni na to ma serwis, serio to jest tak czas o którym się tam pisze potencjalnie 14 dni roboczych to jest czas w którym telefon był fizycznie w serwisie i do tego się nie zalicza czasu podróży.
Co możesz zrobić, tylko ich nachodzić, Ere by dzwonili do nich pisali jakieś pisemka by pogonić serwis, będziesz ich nachodzić to się im znudzisz, taka stara dobra metoda, jednocześnie możesz nachodzić serwis najlepiej codziennie.
Nie licz na wymianę to się zdarza raz na 10000
No chyba że kupiłeś telefon na firmę to bierzesz dowód zakupu jest to druga naprawa i z tytułu rękojmi wymiana telefonu na nowy w salonie Ery bez gadania mają na to maksymalnie 14 dni bo inaczej będą płacili odszkodowanie jakiejś tam wysokości ale to jest tylko i wyłącznie na firmę
Nic więcej nie pomogę, aha nie kupuj sagemów bo mnóstwo się ich psuje, teraz nie kupisz telefonu niezawodnego i tu zalicz także nokie
Pozdro
Nietoperz jest off-line  
24-06-2007, 14:54  
Nietoperz
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie

oj wybacz chciałem napisać motoroli ale sagemy także
Nietoperz jest off-line  
24-06-2007, 18:07  
Jarekbart
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie

no dzięki ale w gwarancji mam napisane że jeżeli telefon jest naprawiany 3 raz i nie nadaje się do użytku to powinni wymienić mi na nowy wolny od usterek. No i co z gwarancją, jeżeli ten telefon w sumie przeleżał w naprawie ponad dwa miesiące a na tym nie koniec to chyba powinni mi przedłużyć, tak mogliby przeciągnąć naprawę do sierpnia kiedy naprawa mi się kończy i mieliby mnie z głowy. Do tego jeszcze pytanie, jaki telefon możesz polecić? nie musi być super funkcjonalny, wolę żeby był niezawodny i jak najmniej się psuł.
Jarekbart jest off-line  
24-06-2007, 20:32  
admi
Użytkownik
 
Posty: 178
Domyślnie

Jeśli są łamane zapisy z karty gwarancyjnej to można dochodzić swoich roszczeń na drodze sądowej z tytułu nie wywiązania się ze zobowiązań. Proszę iść do rzecznika konsumentów on Pana nakieruje na odpowiedni tor.
Więszkość Nokii jest niezawodna, chociaż znajomemu zepsuła się nokia n70 kupiona swego czasu za 1500zł
admi jest off-line  
05-07-2007, 18:04  
Kondzio21
Użytkownik
 
Posty: 278
Domyślnie

[cytat="Nietoperz"]Co możesz zrobić, tylko ich nachodzić, Ere by dzwonili do nich pisali jakieś pisemka by pogonić serwis, będziesz ich nachodzić to się im znudzisz, taka stara dobra metoda[/cytat]ty tak nie proponuj, Twoi klienci tez to mogą czytać i będą nachodzić ciebie ) ja pracuję w Orange, też trochę "siedzę" w reklamacjach

[cytat="Nietoperz"]Nie licz na wymianę to się zdarza raz na 10000[/cytat]

potwierdzam, bardzo rzadko się to zdarza...

[cytat="Nietoperz"]aha nie kupuj sagemów bo mnóstwo się ich psuje, teraz nie kupisz telefonu niezawodnego i tu zalicz także nokie
Pozdro[/cytat]nie można przecież narzekać na Samsungi, są w gruncie rzeczy niezawodnie, na 100 reklamacji wszystkich aparatów jedna jest na samsunga. Nagminnie psuje się u nas w orange nokia i SE.
Kondzio21 jest off-line  
17-07-2007, 18:40  
Archangel
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie

Witam

Chciałbym dołączyć do dyskusji w tym temacie i zapytać jak do powyższego ma się ten artykuł?
http://www.t-k.pl/p/artykul?i26=2162&o27=0

Konretnie chodzi mi o słowa Pani naczelnik mówiącej że:
[cytat:2y9f5xdh]Ponieważ gwarancja jest tylko dobrowolnym zobowiązaniem producenta i żadne organy kontrolne nie mogą nakazać wytwórcy zmiany treści gwarancji ani wprowadzenia konkretnych terminów naprawy, powinien zadbać o to sam poszkodowany.
(...)
– Przyjęcie telefonu do naprawy odbywa się na zasadzie umowy dwóch stron. Mamy więc obowiązek przeczytać dokładnie umowę zanim ją podpiszemy. Mamy też prawo do wnoszenia na niej własnych uwag i poprawek – uczy Beata Nankowska. – Tak więc oddając produkt do naprawy w ramach gwarancji powinniśmy wymusić na serwisie wpisanie daty zwrotu naprawionego urządzenia. Jako pełnoprawny partner serwisu mamy pełne prawo kształtować treść umowy.[/cytat:2y9f5xdh]

I jeszcze stąd:
[cytat:2y9f5xdh]
http://www.powiat-wolominski.pl/rpk/ima ... /art_1.doc
Kupujący ma prawo wybrania roszczenia, tj. żądania naprawy lub wymiany, powinien to jednak zrobić na piśmie. Jeżeli kupujący, w razie stwierdzenia niezgodności towaru z umową, zażąda doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową nie wskazując, w jaki sposób (poprzez wymianę czy poprzez naprawę), sprzedawca może wyznaczyć kupującemu w tym celu odpowiedni termin. Po upływie wyznaczonego terminu uprawnienie do dokonania wyboru przechodzi na drugą stronę, czyli sprzedawcę.
[/cytat:2y9f5xdh]

Jak rozumiem
1. Możemy a nawet powinniśmy zanosząc uszkodzony telefon do serwisu/sklepu wyegzekwować datę zwrotu telefonu.
2. Możemy DOMAGAĆ SIĘ wymiany telefonu

Moje pytania:
1. Na jakie konkretnie paragrafy się powoływać?
2. Gdzie można znaleźć owe zapisy dot. przestrzegania terminów przez serwis?
Archangel jest off-line  
18-07-2007, 14:18  
stichus13
Użytkownik
 
Posty: 269
Domyślnie

Co do pytań:
1. Możemy, powinniśmy ale jeśli decydujesz się na korzystanie z gwarancji to te terminy (albo i nie) są określone w karcie gwarancyjnej. Często są one mniej korzystne niż przy reklamacji ustawowej dlatego lepiej reklamować z ustawy.

2. W karcie gwarancyjnej a jeśli ich tam nie ma to tym gorzej dla konsumenta stąd też patrz pkt 1 lepiej reklamować z ustawy.
stichus13 jest off-line  
18-07-2007, 15:18  
Archangel
Początkujący
 
Posty: 5
Domyślnie



Ale jak to w praktyce wygląda? Idę do serwisu z wydrukowaną ustawą i załączam ją do jakiegoś odręcznie nakreślonego pisma? Należy powiedzieć, że "reklamuję towar ustawowo"?
Jakie czynności powinno się konkretnie wykonać by wyegzekwować jak najszybsze i pozytyne załatwienie sprawy zw. z reklamacją?
Archangel jest off-line  
18-07-2007, 16:12  
admi
Użytkownik
 
Posty: 178
Domyślnie

Zanieść to co Pan wymienił do sprzedawcy i napisać do kiedy winna być wykonana naprawa
admi jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Naprawa gwarancyjna - Kupiłam laptopa Acer, bardzo grzeje. Zwróciłam się o pomoc do Centrum serwisowego, gdzie usłyszałam, że naprawy dokonywane są w Czechach. Dodano...
§ gwarancyjna naprawa telefonu - Syn kupił we wrześniu 2007r. telefon sony ericsson K800i (nówka, z salonu) za 790 zł. Od tego czasu telefon był 2 razy w naprawie gwarancyjnej. Za...
§ naprawa gwarancyjna...jak długo?? - Witam, mam problem, w styczniu kupiłam w markecie suszarkę. Miesiąc temu zaczęła szwankować (problemy z włącznikiem). Poszłam do tego marketu, aby...
§ naprawa gwarancyjna - Co mozna zrobic w tej sprawie, oddałam aparat na gwarancji do naprawy 17wrzesnia do dzis nic o nim nie wiadomo . Na początku nie chcieli go przyjąc...
§ Naprawa gwarancyjna telefonu - Witam, W listopadzie 2006 roku zakupiłam telefon NOKIA N71. Telefon przestał działać więc 29 maja 2007 oddałam go do autoryzowanego salonu Nokii...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 02:20.