Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom - Forum Prawne

 


Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta


Odpowiedz
 
09-08-2011, 12:24  
maki2015
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Drodzy forumowicze

Stan Faktyczny:
1. Umowa z MNI Zawarta dnia 6.08.2009, na czas określony 24 miesiące.
2. Wypowiedzenie wysłane 28.04.2011 - w treści prośba o rozwiązanie umowy abonenckiej po upływie okresu zobowiązania. (Okres wypowiedzenia zachowany)
3. 12.05.2011 - odpowiedź od MNI że "zakończymy współpracę z dniem 31.10.2011"

Wielce zdziwiony (gdyż wydawało mi się, że umowa winna rozwiązać się 6.08.2011), dzwonię i pytam - Pani po dłuższym zastanowieniu mówi mi że pierwsza faktura od nich została wystawiona w listopadzie 2009 i ten okres zobowiązania biegnie od listopada dlatego właśnie w październiku kończymy współpracę. Dla mnie totalne kłamstwo, bo to to oznacza, że 2 miesiące nie pobierali opłat(?!). W każdym razie Dziadek szuka faktury, ale pewnie jej nie znajdzie.

Moje pytanie brzmi - czy mogą uzależniać rozwiązanie umowy ("zakończenie współpracy") od terminu w którym wystawili pierwszą fakturę? Skoro na umowie widnieje jak byk "zawarta w dniu - 6.08.2009" Szukałem na forach, w orzecznictwie ale nic nie znalazłem.
maki2015 jest off-line  
17-08-2011, 15:39  
JimiL
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Witam wszystkich
Mam podobny problem jak przedmówcy, jednak troszkę bardziej skomplikowany.

Umowa podpisana 10 maja 2011
Jakie są możliwości rozwiązania umowy?
Nasuwają mi się takie argumenty ale nie wiem czy są podstawą rozwiązania:

1. Przedstawiciel oszukał teściów podszywając się pod pracownika TP (mimo tego na umowie pisze MNI TELECOM)

2. Minęły 3 miesiące od podpisania umowy, jednak usługa zostanie podłączona dopiero we wrześniu (informacja z TP o dacie odłaczenia numeru u nich). Rezygnacja/przeniesienie od MNI dotarło do TP dopiero 29 lipca.

Na podstawie informacji z internetu zachodzi moje podejrzenie, że umowa, jaką zostawił przedstawiciel to tylko pierwsza strona a nie cały dokument. Na tej stronie, którą mają teściowie nie ma informacji o terminie uruchomienia usługi, jednak czytałem że jest to 3 miesiące.

Jeśli natomiast jest to jedyna strona umowy to terminem rozpoczęcia usługi jest data podpisania (dobrze myślę?).

Dodam, że przedstawiciel informował ustnie teściów, że usługę uruchomia już od 1 lipca.

W każdym z tych przypadków MNI nie wywiązało się z umowy. Czy to jest podstawa do rozwiązania jej?

Czy w takim wypadku abonent jest zobowiązany do zwrotu ulgi na instalację, skoro instalacja nie nastąpiła, a umowa została rozwiązana z winy operatora.

3. Umowa jest niekompletna, tzn. w polu gdzie powinny być podane nazwa cennika i wybrana taryfa znajduje się tylko informacja o ilosci minut w taryfie "70min" (brak nazwy taryfy i cennika).

W internecie znalazłem cennik DOM, ale nie było w nim taryfy 70min

4. Ustawa z dnia 02 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. 2000 Nr 22 poz. 271) mowi:

Art. 4. Jeżeli konsument nie został poinformowany na piśmie o prawie odstąpienia od umowy, bieg terminu, o którym mowa w art. 2 ust. 1, nie rozpoczyna się. W takim wypadku konsument może odstąpić od umowy w terminie dziesięciu dni od uzyskania informacji o prawie odstąpienia. Konsument nie może jednak z tego powodu odstąpić od umowy po upływie trzech miesięcy od jej wykonania.

Co nazywamy wykonaniem umowy? Czy jest to podpisanie jej, czy może rozpoczęcie świadczenia usługi, czy może jeszcze coś innego?

Dodam, że przedstawiciel nie poinformował o możliwości odstąpienia od umowy w terminie 10 dni więc obowiązują nas 3 miesiące. Problem polega tylko na tym kiedy te 3 miesiące mijają. Niestety bardzo późno dowiedzieliśmy się o tej umowie od teściów.

Z góry dziękuję za pomoc w rozwiązaniu problemu.
JimiL jest off-line  
31-08-2011, 15:56  
eni35
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Jestem dokładnie w takiej samej sytuacji. Zostałam oszukana w identyczny sposób jak wszyscy autorzy wpisów na forum. Umowę podpisałam 7.04.2011 i byłam swięcie przekonana ze nadal jestem w TP..ja twierdził kurier. Dziś byłam w siedzibie firmy mini telecom i pani poinformowała mnie ze nie jestem ich klientem odesłała do TP.. tam pani konsultantka powiedziała ze również nie jestem już ich klientem ze należę do mini telecom (to nie jest dowcip) Po pół godzinnym wiszeniu na telefonie w dziale sprzedaży TPSA pani konsultantka dowiedziala sie że do mini telecom nie wpłynęła żadna umowa podpisana ze mną .. więc chyba wiszę sobie w próżni bo nie ma mnie ani tu ani tu. Twlefon działa ale zniknęły wszelkie usługi jak prezentacja numeru i zastrzeżenie bo TPSA wyłączyła.
I teraz chciałabym zerwać umowę z tymi oszustami.. jest 31 .08.2011 więc od dnia podpisania umowy minęło już 3 i pół miesiąca..przez ten czas wciąż byłam w TPSA.. fakturki przez ten czas otrzymywałam od tpsa.. za sierpien również ,

jak mogę sobie z tym poradzić by nie płacic kar w mini telecom?? Czy wywiązali się z regulaminu ? czy mogą to byc jakies podstawy do odstąpienia od umowy ? Dodam jeszcze , że w pakiecie miałam mieć udostepnioną promocję 70minut.. jak przeczytałam ważne od 1.04.2011 do 30.06.2011.
jest wrzesień a ja do dnia dzisiejszego byłam w TPSA
eni35 jest off-line  
31-08-2011, 19:48  
eni35
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

aa chętnie podpiszę się pod pozwem zbiorowym .. jutro idę do Federacji Konsumentów..zobaczymy co z tym zrobić..
eni35 jest off-line  
05-09-2011, 17:21  
plextor
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Witam,

Mam troche inny problem.

Umowa podpisana 20.05.2011 na 24 m-c.Z dniem 31.08.2011 TP odlaczyla sygnal, do dzisiaj tj.05.09.2011 brak mozliwosci wykonywania i odbierania polaczen.
Nikt z Mnitelecom nie poinformowal mnie jak dlugo to potrwa.
Jestem w posiadaniu kopii umowy i cenika,nic wiecej.Na domiar zlego przedstawiciel o kodzie 2099 okazal sie bac zwolnionym z pracy.
Na umowie jest napisane cytuje" Termin rozpoczecia swiadczenia uslug oraz minimalny okres swiadczenia rozpoczyna sie odnia rozwiazania umowy z poprzednim operatorem.

W zwiazku z tym mam nurtujace mnie pytanie.

Czy i jak mozna rozwiazac umowe z Mnitelecom bez uiszczania kary umownej 184 zl?.

Przepraszam za bledy,nie moge wstawiac polskich trzcionek.
plextor jest off-line  
05-09-2011, 20:57  
JimiL
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Cytat:
Napisał/a plextor
Witam,

Mam troche inny problem.

Umowa podpisana 20.05.2011 na 24 m-c.Z dniem 31.08.2011 TP odlaczyla sygnal, do dzisiaj tj.05.09.2011 brak mozliwosci wykonywania i odbierania polaczen.
Nikt z Mnitelecom nie poinformowal mnie jak dlugo to potrwa.
Jestem w posiadaniu kopii umowy i cenika,nic wiecej.Na domiar zlego przedstawiciel o kodzie 2099 okazal sie bac zwolnionym z pracy.
Na umowie jest napisane cytuje" Termin rozpoczecia swiadczenia uslug oraz minimalny okres swiadczenia rozpoczyna sie odnia rozwiazania umowy z poprzednim operatorem.

W zwiazku z tym mam nurtujace mnie pytanie.

Czy i jak mozna rozwiazac umowe z Mnitelecom bez uiszczania kary umownej 184 zl?.

Przepraszam za bledy,nie moge wstawiac polskich trzcionek.
Z tego co ja się zorientowałem to w przypadku niewywiązania się z terminów umowy cywilnoprawnej powinieneś wysłać do nich poleconym za potwierdzeniem odbioru wezwanie do podłączenia usługi w kolejnym wyznaczonym przez Ciebie terminie. Dopiero po upłynięciu tego terminu masz prawo do natychmiastowego odstąpienia od umowy w związku z niewywiązaniem się strony z jej zobowiązań.

Polecał bym Ci biuro prawne miejskiego rzecznika praw konsumenta żebyś dokładnie potwierdził swoje prawa. Koniecznie wizyta osobista z wszystkimi papierami które masz + te które powinieneś mieć, a nie dostałeś.

Integralną częścią umowy powinny być:
- regulamin
- cennik
- ewentualnie regulamin promocji

Integralne składniki umowy są w niej wymienione drobnym maczkiem zaraz pod danymi osoby kontaktowej.

Jeżeli niektórych papierków nie zostawił Ci przedstawiciel koniecznie ich poszukaj przez google.

Podaj nazwę cennika i taryfy jakie widnieją na umowie.
Może akurat ja coś mam.

Ja skorzystałem w pomocy w trakcie takiej wizyty i wszystkiego się konkretnie dowiedziałem. Przez telefon NIC nie załatwisz. Infolinie są do bani
JimiL jest off-line  
05-09-2011, 21:18  
JimiL
Początkujący
 
Posty: 11
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Cytat:
Napisał/a eni35
Jestem dokładnie w takiej samej sytuacji. Zostałam oszukana w identyczny sposób jak wszyscy autorzy wpisów na forum. Umowę podpisałam 7.04.2011 i byłam swięcie przekonana ze nadal jestem w TP..ja twierdził kurier. Dziś byłam w siedzibie firmy mini telecom i pani poinformowała mnie ze nie jestem ich klientem odesłała do TP.. tam pani konsultantka powiedziała ze również nie jestem już ich klientem ze należę do mini telecom (to nie jest dowcip) Po pół godzinnym wiszeniu na telefonie w dziale sprzedaży TPSA pani konsultantka dowiedziala sie że do mini telecom nie wpłynęła żadna umowa podpisana ze mną .. więc chyba wiszę sobie w próżni bo nie ma mnie ani tu ani tu. Twlefon działa ale zniknęły wszelkie usługi jak prezentacja numeru i zastrzeżenie bo TPSA wyłączyła.
I teraz chciałabym zerwać umowę z tymi oszustami.. jest 31 .08.2011 więc od dnia podpisania umowy minęło już 3 i pół miesiąca..przez ten czas wciąż byłam w TPSA.. fakturki przez ten czas otrzymywałam od tpsa.. za sierpien również ,

jak mogę sobie z tym poradzić by nie płacic kar w mini telecom?? Czy wywiązali się z regulaminu ? czy mogą to byc jakies podstawy do odstąpienia od umowy ? Dodam jeszcze , że w pakiecie miałam mieć udostepnioną promocję 70minut.. jak przeczytałam ważne od 1.04.2011 do 30.06.2011.
jest wrzesień a ja do dnia dzisiejszego byłam w TPSA
Z tego co sam się wgłębiłem w regulamin, umowę i wszystkie papiery od przedstawiciela MNI to tak to sobie wszystko sprytnie wykombinowali, że dopóki nie wypowiedzą z TP SA w Twoim imieniu umowy to nic nie muszą. Chodzi o zapis umowy, który kolega plextor zacytował: "Termin rozpoczecia swiadczenia uslug oraz minimalny okres swiadczenia rozpoczyna sie odnia rozwiazania umowy z poprzednim operatorem".

Nie jestem jednak biegły w przepisach kodeksu cywilnego i prawa telekomunikacyjnego, więc Tobie również poradzę wizytę w biurze prawnym miejskiego rzecznika praw konsumenta. Oni tam dokładnie i kompetentnie przeanalizują umowę (wszystkie jej składniki, również regulamin i cennik). Ze swojego doświadczenia i dwutygodniowych prób uzyskania informacji wiem że to jest najlepszy sposób.

Zapytaj radcę, jak interpretować zapisy odnośnie rozwiązania umowy z TP SA i automatycznego rozpoczęcia obowiązku świadczenia usług przez MNI w przykadku kiedy to Ty zerwiesz umowę z TP SA. Wydaje mi się, wg zapisów w umowie z MNI wynika (zakładam, że każdemu taką samą umowę przedstawiają i będziesz mieć identyczną jak ta którą ja czytałem), że nieistotne jest kto umowę z TP rozwiąże. Czy to będziesz Ty, czy MNI w Twoim imieniu to i tak terminem uruchomienia usługi będzie moment odłączenia telefonu od TP. Koniecznie spytaj o to radcę bo to tylko moje amatorskie przemyślenia.

Wydaje mi się, że to może być jedyny sposób na wyznaczenie MNI terminu podłączenia usługi. W przeciwnym przypadku tak jak mówiłem wcześniej MNI może robić z Tobą co chce.
JimiL jest off-line  
08-09-2011, 21:39  
izahal
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Ojciec do tej pory był abonentem TP S.A. 11.04.2011 ojciec otrzymał telefon z firmy, która przedstawiła się jako firma telekomunikacyjna z propozycją obniżenia abonamentu telefonicznego. Ojciec myśląc, że jest to TP S.A. zgodził się. Nie poinformowano ojca, że wiążę się to ze zmianą operatora. Pani konsultant poinformowała, że kurier z umową przyjedzie w ciągu trzech dni. Kurier zjawił się po miesiącu, nie wylegitymował się. Ojciec podpisał dokumenty przyniesione przez kuriera cały czas będąc przekonanym, że zawiera umowę z TP S.A. Kurier zabrał wszystkie dokumenty i wyszedł, ojciec zorientował się, że coś jest nie tak wybiegł za kurierem domagając się jednego egzemplarza umowy. Kurier poinformował, że wszystkie dokumenty do dwóch tygodni zostaną wysłane pocztą. Nie poinformowano ojca o prawie odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni. Dokumenty nie dotarły do dnia dzisiejszego. Ojciec został poinformowany, że nowe warunki wejdą w życie od 01.06.2011. Następnego dnia zaniepokojony całą sytuacją tata udał się do siedziby TP S.A., gdzie okazało się że to nie był żaden ich przedstawiciel. Ojciec całą sprawę opisał i poszedł złożyć zgłoszenie na policję. Policja zgłoszenia nie przyjęła twierdząc, że dopóki nikt nie chciał od niego pieniędzy to jeszcze nie jest oszustwo. W TP S.A. otrzymaliśmy informację, że prawdopodobnie została podpisana umowa z innym operatorem, więc rozpoczęliśmy szukanie na własną rękę, dzwoniąc po wielu różnych operatorach, jednak nie odniosło to żadnego skutku. Nie pozostało nam nic innego jak czekać, aż sam się odezwie tajemniczy operator, z którym tata podpisał umowę, która przecież miała wejść w życie od 01.06.2011. Jednak żaden operator się nie odezwał w maju, czerwcu, lipcu i w sierpniu. W dniu 07.09.2011 tata udał się do TP S.A. w celu załatwienia pewnej sprawy i został poinformowany, że od 01.09.2011 nie jest abonentem TP S.A. Po kilku telefonach uzyskaliśmy informację, że umowa została podpisana z firmą MNI Telecom S.A. Podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem MNI Telecom S.A. otrzymaliśmy informacje, że możemy zrezygnować z umowy po zapłaceniu kary w wysokości 180,00 zł. Zapoznałam się w miarę możliwości z przepisami Ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. (Dz. U. z dnia 31 marca 2000 r.). Zgodnie z jej zapisami ojciec nie może w żaden sposób skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, bo minęło już od tego czasu przeszło 3 miesiące Art.4. Skorzystałam z porady Rzecznika Praw Konsumentów oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej i w obu przypadkach otrzymałam odpowiedź, że sprawa jest skazana na niepowodzenie, bo nie ma możliwości udowodnienia, że kurier nie zostawił ojcu umowy, a prokuratura najczęściej takie sprawy umarza. Napisałam pismo do MNI Telecom S.A, o rozwiązanie umowy bez żadnych kosztów, ze względu na naruszenie przepisów w/w ustawy w trakcie jej zawierania. Proszę o poradę, co dalej robić w powyższej sprawie, bo nie wierze, że w tym kraju tak po prostu można bezkarnie oszukiwać starszych ludzi.
izahal jest off-line  
12-09-2011, 12:08  
Bobb
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Czytam, czytam i oczom bym nie wierzył gdyby podobna sytuacja nie spotkała moich rodziców. Scenariusz wyglądał następująco: dzwoni młoda (z głosu) przedstawicielka podająca się za pracownika "Telekomunikacji Polskiej S.A." w sprawie korzystnej propozycji obniżenia abonamentu za telefon. Po przedstawieniu oferty i zapewnieniu że oferta jest korzystna i że nie chodzi o zmianę operatora mama decyduje się na tę ofertę bo pani jest delikatnie mówiąc "upierdliwa". Po jakimś czasie przychodzi starszy pan, który przynosi do podpisania dokumenty, również zapewniając że nie chodzi o zmianę operatora, moja siostra będąca świadkiem tej wizyty również otrzymała odpowiedź, że "nic się dla Państwa nie zmieni, nadal będziecie Państwo abonentami TP SA"> W odpowiedzi na szczegółowe pytania dotyczące oferty wspomniany pan się zasłania nieznajomością oferty, gdyż jest tylko kurierem i "kazali mu przynieść te papiery". Nie musze dodawać, że umowa napisana czcionką o rozmiarze 5.
Kilka dni temu przestała działać prezentacja numeru, więc szybki telefon na "błękitną linię TP", gdzie miła pani poinformowała mnie, że należy się kontaktować z nowym operatorem, gdyż numer został przeniesiony. Szczęście w nieszczęściu że wspomniana prezentacja była dosyć kluczową funkcjonalnością na linii rodziców, gdyż otrzymywali oni dosyć nieprzyjemne telefony i w związku z tym chcąc zebrać materiał dowodowy do prokuratury zainstalowałem im rejestrator rozmów przychodzących. Na szczęście w pamięci tego rejestratora mi udało się znaleźć wspomnianą na początku rozmowę, która posłuży teraz za materiał dowodowy w sprawie.
Dodatkowo na posiadanym przez nas egzemplarzu umowy nie została wstawiona data (starszy pan widać bardzo się spieszył, naglony dociekliwością i podejrzliwością mojej siostry), co nie czyni tej umowy nieważną, jednakże utrudnia dochodzenie roszczeń z jej tytułu, w tym również odwołania.
Jestem zainteresowany polubownym (czyt. szybkim i skutecznym) załatwieniem sprawy, jednakże MNI Telekom na chwilę obecną milczy, choć prosiłem o kontakt w tej sprawie. Jeśli nie pozostanie mi nic innego - poświęcę swój cenny czas i złożę doniesienie do prokuratury wraz z materiałem dowodowym w postaci zapisu audio.
Bobb jest off-line  
12-09-2011, 16:55  
cch9
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Witam,
Przeglądam dziś internet, bo mam podobny problem. Moja mama podpisała umowę 26.08 (ale kurier prosił, żeby nie wpisywała daty) i też nie zostawił żadnej kopii.
Oczywiście wcześniej była rozmowa telefoniczna o obniżeniu abonamentu, ale absolutnie nic o zmianie operatora.
Ponieważ zdarzały się już "różne telefoniczne promocje" ze strony TPSA i potem podpisywałyśmy aneksy do umowy, dlatego nie skojarzyłam, że teraz jest inaczej....
Dzisiaj mama była w oddziale TPSA, żeby zapytać co z tą umową (miała być "przysłana pocztą razem z rachunkiem" i oczywiście na razie przyszedł tylko rachunek) i dowiedziała się, że TPSA żadnego kuriera nie wysyłała itd. a w kolejce kilka osób z "podobnym problemem".

Nie wiem co mam zrobić, bo chociaż 10 dni już minęło, mogłabym wysłać list z wypowiedzeniem do MNI Telecom (już go nawet napisałam po przejrzeniu tego forum, dzwoniłam nawet do nich, ale powiedzieli, że jeszcze nas w bazie nie mają), tylko zastanawiam się czy to na pewno MNI Telecom, może to ktoś inny???
TPSA powiedziała, że do nich jeszcze nic nie wpłynęło, ale nie będę czekać bezczynnie 3 m-ce.
Gdzie jeszcze napisać? Kto za tym stoi?
Nie mam żadnej umowy, więc nie wiem do kogo pisać
cch9 jest off-line  
12-09-2011, 17:45  
eni35
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Oczywiście ze Mini telecom.. scenariusz załatwiania sprawy tzn oszustwa w każdym przypadku jest niemal identyczny.. ja już od pierwszego września znalazłam się w ich bazie.. i teraz jedynie co można zrobić to zerwać umowę i zapłacić karę... o to im w sumie chyba chodzi bo dowiedziałam się w oddziale TPSA ze cała masa oszukanych abonentów wraca ale po zapłaceniu kar umownych w Mini Telecom... Napisałam różne pisma , skargi.. no ale jedyne co pozostaje to czekać na rachunek.. tak czy siak będzie trzeba go zapłacić bo nawet jeśli zerwie się umowę z Mini Telecom dziś to wchodzi to w życie dopiero za miesiąc więc rachunek za ten czas nikogo nie ominie. Prosić tylko los trzeba o to by był adekwatny do przeprowadzonych rozmów a nie taki o jakim pisała tu jedna z uczestniczek forum.
Powiem tylko jeszcze ze zadzwoniłam do nich z pretensjami o całokształt sprawy i zarzuciłam, że została mi wyłączona prezentacja numeru.. no i ku mojemu zdziwieni na drugi dzień ju mi usługa działała.. może w całym tym oszukańczym dziele nie będzie aż tak źle ?? ech
eni35 jest off-line  
12-09-2011, 18:46  
cch9
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

A czy macie telefon z internetem? czy tylko telefon?
cch9 jest off-line  
12-09-2011, 21:21  
Bobb
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Tylko sam telefon.

Swoją drogą dzwoniłem dziś do MNI Telecom, przedstawiłem sprawę że mam niezbity dowód na działanie przestępcze ze strony ich pracowników w postaci nagrania rozmowy, ktoś miał oddzwonić, ale cisza.
W związku z powyższym zdecydowałem się na złożenie do prokuratury doniesienia o popełnieniu przestępstwa, mam już stosowne umocowanie do reprezentowania rodziców we wszelkich czynnościach prawnych, muszę tylko usiąść i napisać zawiadomienie.
Bobb jest off-line  
12-09-2011, 22:39  
cch9
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Ja mam neostradę z telefonem i dopiero niedawno (maj) przedłużałam umowę na kolejne 2 lata. Nie dałabym się tak nabrać, gdyby ci z TPSA bez przerwy nie dzwonili z jakimiś "promocjami", w zeszłym roku też korzystałam z takiej - przez 3 miesiące nie płaciłam za telefon, tylko za internet i też wtedy kurier przychodził z aneksem do umowy.
Dlatego nic dziwnego, że gdy znowu usłyszałam przez telefon "czy chcę mieć tańszy rachunek", to niczego nie podejrzewając się zgodziłam.

Wyślę jutro poleconym "odstąpienie od umowy-widma", a na przyszłość obiecałyśmy sobie z mamą powtarzać taką formułkę dla wszystkich, którzy cokolwiek oferują: "niczego nie załatwiamy przez telefon"
cch9 jest off-line  
16-09-2011, 20:05  
martas11
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Rozwiązanie umowy telefonicznej MNI Telecom

Witam,
moja mama niestety również padła ofiarą tej "firmy". Scenariusz była oczywiście taki sam... Mama podpisała umowę w czerwcu.. umowę przyniósł kurier, mama ją podpisała, kurier umowę zabrał i powiedział, że w ciągu 2 tyg., odeślą ją mamie... Niestety dopiero dziś dowiedziałam się o całej sytuacji, gdy mama nie dostała ani umowy ani rachunków... Co można zrobić w tej sytuacji? Czy ktoś się orientuje jaki jest koszt zerwania umowy? Dodam, że w przyszłym tyg. planujemy wizytę w Rzecznika Praw Konsumenta.. oby tylko coś to mogło zdziałać.. Dziękuję za pomoc.
martas11 jest off-line  
Linki sponsorowane

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 09:38.