rozwiązanie umowy - PLAY - Forum Prawne

 

rozwiązanie umowy - PLAY 2

Mam problem również z rozwiązaniem umowy z Play na Internet. Pierwsza umowę podpisałam 14.09.2009r, na 12 miesięcy. Byłam zadowolona więc pod koniec umowy (5.09.2010) podpisałam aneks do starej umowy na Play Online 10 GB (promocja ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
07-08-2011, 16:58  
vera30
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Mam problem również z rozwiązaniem umowy z Play na Internet. Pierwsza umowę podpisałam 14.09.2009r, na 12 miesięcy. Byłam zadowolona więc pod koniec umowy (5.09.2010) podpisałam aneks do starej umowy na Play Online 10 GB (promocja RePlay Online Extra z upustem 2) na kolejne 12 miesięcy. Transfer się posypał więc zdecydowałam o nie przedłużaniu umowy i zgodnie z regulaminem (30 dni wypowiedzenia przed końcem umowy) wysłałam pismo o rezygnacji na Komorniki z dniem 01.08.2011. Umowa była ważna do 14.09.2011, czyli zachowałam okres wypowiedzenia. Na stronie w Play24 widnieje potwierdzenie otrzymania rezygnacji z dnia 03.08.2011. W odpowiedzi dostałam pismo z dnia 06.08.2011 że owszem przyjęli rezygnację że

" ...Umowa dla numeru 48798888886 zostanie rozwiązana z dniem 9 września 2011 roku, z zachowaniem okresu wypowiedzenia określonym w §16 pkt 1 i 5 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Abonentów."
ALE
"Informujemy również, że umowa została podpisana w ramach Oferty Promocyjnej "Play Online 10GB", w której zobowiązała się Pani nie rozwiązywać jej przez okres 12 miesięcy. Zgodnie z postanowieniami Regulaminu Oferty rozwiązując Umowę przed upływem wyznaczonego okresu, jest Pani zobowiązana do uregulowania opłaty specjalnej w proporcjonalnej kwocie za okres od wypowiedzenia umowy do czasu jej wygaśnięcia."

I teraz nie wiem o co chodzi, przecież obowiązuje termin 30 dni no ale chyba nie DOKŁADNIE 30. Nic nie ma o wyliczeniach jaka to kwota.
Czy ktoś może mi wyjaśnić gdzie popełniłam błąd czy Play próbuje mnie naciągnąć?
vera30 jest off-line  
07-08-2011, 17:09  
djiksik
Stały bywalec
 
djiksik na Forum Prawnym
 
Posty: 2.929
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Podpisujac aneks przedluzylas umowe i nie moglas jej wypowiedziec przed zakonczeniem umowy wiec oplata jest prawidlowo naiczona.Gdybys nie podpisala aneksu to byloby wszystko ok
djiksik jest off-line  
07-08-2011, 18:06  
vera30
Początkujący
 
Posty: 2
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Aneks podpisałam rok temu i właśnie się kończy 14.09.2011. Czyli umowa z aneksem trwała 2 lata. Nadal nie wiem co było nie tak.
vera30 jest off-line  
01-11-2011, 12:00  
kwiatu5
Początkujący
 
Posty: 20
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

PLAY zarabia na naszej nieuwadze gruuuuube pieniążki.
Oto jak:

Umowa koczyńczyła mi się 09.07.2011.

Wypowiedzenie wysłałem 09.06.2011 (30 dni przed zakończeniem).

Ponieważ PLAY przyjmuje wypowiedzenia tylko w średniowieczny sposób PLAY otrzymał wypowiedzenie 10.06.2011.

Rozpatrywano je 30 dni, więc w lipcu ustalono, ze usluge wylacza w sierpniu.


10.06 wysyłka
10.07 decyzja
10.08 odłączenie


Teraz ścigają mnie sądownie o 45,37zł za PLAY ONLINE
kwiatu5 jest off-line  
01-11-2011, 14:27  
loco1
Przyjaciel forum
 
Posty: 36.509
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Ktoś Ci zabraniał wysłać je wcześniej?
loco1 jest off-line  
11-11-2011, 11:02  
Magnolia25
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Witam Was. W marcu br. Pani z BOK Play zaproponowała mi telefonicznie przeniesienie numeru, który posiadałam w sieci Plus na kartę. Rozmawiając z Nią wysłuchałam przedstawionych mi warunków kwoty abonamentu oraz dodatkowych możliwości internetowych.
Ja wypytywałam Tę Konsultantkę czy umowa dotyczy tego co mi przedstawiła i czy nie ma w niej żadnych dodatkowych kosztów. Pani odpowiedziała że nie ma i jak najbardziej powinnam być spokojna wszystko miało być ok.
Byłam wtedy zapracowana i zaznaczyłam Tej Konsultantce żeby mi przedstawiła jeżeli są w umowie rzeczy o których powinnam wiedzieć czy może jakieś,, kruczki prawe``Pani Konsultantka mnie uspokoiła że wszystko będzie w porządku. A ja jej na to że nie mam czasu biegać po salonach więc korzystam z dogi telefonicznej. Bardzo mi wtedy był potrzebny numer w Play. 29. 03. 2011 ok godziny 14.30 kurier dostarczył mi przesyłkę telefon i umowę. Wychodziłam do pracy śpieszyłam się, ale jeszcze rozpakowałam kopertę.

Jakież było moje zaskoczenie gdy znalazłam w środku nowiutką kartę Play. Zaskoczona tym faktem zadzwoniłam na BOK Play z zapytaniem co to za karta i co mam z nią zrobić pytałam czy to jakaś dodatkowa czy może jest to karta na przeniesienie numeru i czy powinnam jej użyć? Pytałam o wszystko.
Dostałam zapewnienie że powinnam jej /tej karty / użyć i że koszty na niej będą naliczane tak jak w zamówionym abonamencie.
Jednocześnie wypytywałam kiedy przeniosą mi numer? Ale stwierdzono że trzeba poczekać kilka dni , a potem nawet usłyszałam że nawet i 90 dni. Dość często kontaktowałam się z BOK Play bo zależało mi na przełączeniu mojego numeru każdego dnia byłam na tym stratna.

Po kilku dniach dowiedziałam się że Play nie uzyskało od sieci Plus zgody na wydanie mojego numeru i Play nie potrafił mi powiedzieć dlaczego kazano mi się udać do salonu w celu podpisania sprawdzenia dokumentów na nowo. Nie miałam na to czasu zadzwoniłam do Plusa i pani udzieliła mi informacji że we wniosku z Play jest błąd ponieważ mój numer jest na kartę a Konsultant Play się pomyliła i napisała abonamentowy.

Dodatkowo sprawdzając stan kąta na karcie z Play zauważyłam bardzo wysokie przekroczenie . Zaskoczona tym faktem zadzwoniłam ponownie do BOK i dowiedziałam się wreszcie że jest to karta tymczasowa i jak najbardziej płatna , nie ma na niej zamówionego abonamentu ani darmowych minut do Play.
Byłam tak zaskoczona że trudno mi było jakkolwiek zareagować, wypowiedziałam umowę przez telefon.
Rozmawiający ze mną Konsultant poinformował mnie co mogę zrobić w tej sytuacji, czyli że mam napisać reklamację na Play ok. co też zrobiłam oraz że powinnam odesłać telefon i umowę na Mineralną bo osobiście nie mogę zaznaczył!.
Napisałam do Rzecznika Praw Konsumenta.

Dostałam odpowiedź w maju i czerwcu. Play przyznaje że mam rację iże konsultant się pomylił, ale nie może przyjąć rezygnacji z umowy bo użyłam karty tymczasowej wspomnianej wyżej .
Proponują mi pójście do salonu i wypełnienie nowego wniosku w dowolnym dla mnie terminie i że naliczoną fakturę poprawią naliczając zgodnie z abonamentem.
Jednak ja miałam już tego dosyć , wypierano się posiadania telefonu na magazynie musiałam pisać pismo na pocztę zapłaciłam za telefon i za przesłanie go do sieci Play wraz z umowa.
Mimo odwołań dostałam fakturę na kwotę 986.57gr
ZA ZERWANIE WARUNKÓW UMOWY
Ale ponieważ Play jest łaskawy proponują mi nadal co dostałam w mailu na odpowiedź ponownego dowołania abym złożyła wniosek o przeniesienie ponownie w salonie Play. Trzęsie mnie ze zdenerwowania, odpisałam im że jest to jawne oszustwo i wymuszenie prawie szantaż dla korzyści materialnych. Pojechałam do salonu Play przedstawiłam swoją sprawę a dodam że zrezygnowałam z umowy w terminie 10 dni od daty otrzymania przesyłki z Play.

Podpisałam ten cholerny wniosek, Pracownik salonu powiedziała że teraz powinno być wszystko dobrze i naprawdę starał się mi pomóc . Jeszcze tego samego dnia 03.11.2011 pojechałam na Mineralną i odebrałam telefon. Ale miałam zamiar dalej się odwoływać.
Jeszcze wieczorem zadzwoniłam do bok Play pytając co z moim przeniesieniem które miało trwać 24h?
Do dziś nie mam przeniesionego numeru na dodatek po prawie 7 latach straciłam go chyba.
Play przyjął wniosek po czym cofnął operacje i numer wrócił do Plus.
Poinformowano mnie o tym dopiero 07.11. 2011.
Jestem tak zdegustowana i nie napiszę bo brak słów opisać co czuję , ale może znajdzie się tu Ktoś kto rozwiąże ten Węzeł Gordyjski z Play.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
Magnolia25 jest off-line  
12-11-2011, 00:07  
Krispl
Przyjaciel forum
 
Posty: 2.526
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

To jak jest w końcu z zakończeniem umowy na czas określony w Play ? Umowa została zawarta na 24 miesiące w dniu 22.12.2009 r. a zatem kończy się 21.12.2011 r. Złożyliśmy oświadczenie 28.10.2011 r. (zachowane 30 dni przed upływem okresu umowy) iż nie zamierzamy po okresie 24 miesięcy korzystać z usług Play. Play natomiast twierdzi jakoby ma w tym wypadku zastosowanie par.16 pkt.5 regulaminu mówiący o wypowiedzeniu umowy (?) i uważa że umowa zakończy się dopiero 31.12.2011 r.

Regulamin
...
§ 16. Czas obowiązywania umowy oraz zawieszenie usług
1. Umowa może być zawarta na czas nieokreślony albo na czas określony. Umowa zawarta
na czas określony przekształca się po upływie czasu, na jaki została zawarta, w Umowę
zawartą na czas nieokreślony, chyba że Abonent na 30 dni przed upływem okresu, na
który Umowa została zawarta, zawiadomi Operatora na piśmie, że nie zamierza korzystać
z usług Operatora.
...
Dziwna sprawa bo w okresie od 22.12.2011 r. do 31.12.2011 moim zdaniem nie ma żadnej umowy wiążącej strony - 24-ro miesieczna umowa na czas określony skończyła się i nie przekszałciła w umowę na czas nieokreslony. A zatem w tym okresie "Hulaj dusza piekła nie ma" i nikt nie płaci ?

Na jakiej podstawie Play, niejako sztucznie przedłuża umowę na kolejne dni powołując się na zapis ust.5 par.16 regulaminu ? W skrajnym wypadku może to być prawie pełny miesiąc ...
Krispl jest off-line  
15-11-2011, 19:26  
Magnolia25
Początkujący
 
Posty: 12
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Witam Was. W marcu br. Pani z BOK Play zaproponowała mi telefonicznie przeniesienie numeru, który posiadałam w sieci Plus na kartę. Rozmawiając z Nią wysłuchałam przedstawionych mi warunków kwoty abonamentu oraz dodatkowych możliwości internetowych.
Ja wypytywałam Tę Konsultantkę czy umowa dotyczy tego co mi przedstawiła i czy nie ma w niej żadnych dodatkowych kosztów. Pani odpowiedziała że nie ma i jak najbardziej powinnam być spokojna wszystko miało być ok.
Byłam wtedy zapracowana i zaznaczyłam Tej Konsultantce żeby mi przedstawiła jeżeli są w umowie rzeczy o których powinnam wiedzieć czy może jakieś,, kruczki prawe``Pani Konsultantka mnie uspokoiła że wszystko będzie w porządku. A ja jej na to że nie mam czasu biegać po salonach więc korzystam z dogi telefonicznej. Bardzo mi wtedy był potrzebny numer w Play. 29. 03. 2011 ok godziny 14.30 kurier dostarczył mi przesyłkę telefon i umowę. Wychodziłam do pracy śpieszyłam się, ale jeszcze rozpakowałam kopertę.

Jakież było moje zaskoczenie gdy znalazłam w środku nowiutką kartę Play. Zaskoczona tym faktem zadzwoniłam na BOK Play z zapytaniem co to za karta i co mam z nią zrobić pytałam czy to jakaś dodatkowa czy może jest to karta na przeniesienie numeru i czy powinnam jej użyć? Pytałam o wszystko.
Dostałam zapewnienie że powinnam jej /tej karty / użyć i że koszty na niej będą naliczane tak jak w zamówionym abonamencie.
Jednocześnie wypytywałam kiedy przeniosą mi numer? Ale stwierdzono że trzeba poczekać kilka dni , a potem nawet usłyszałam że nawet i 90 dni. Dość często kontaktowałam się z BOK Play bo zależało mi na przełączeniu mojego numeru każdego dnia byłam na tym stratna.

Po kilku dniach dowiedziałam się że Play nie uzyskało od sieci Plus zgody na wydanie mojego numeru i Play nie potrafił mi powiedzieć dlaczego kazano mi się udać do salonu w celu podpisania sprawdzenia dokumentów na nowo. Nie miałam na to czasu zadzwoniłam do Plusa i pani udzieliła mi informacji że we wniosku z Play jest błąd ponieważ mój numer jest na kartę a Konsultant Play się pomyliła i napisała abonamentowy.

Dodatkowo sprawdzając stan kąta na karcie z Play zauważyłam bardzo wysokie przekroczenie . Zaskoczona tym faktem zadzwoniłam ponownie do BOK i dowiedziałam się wreszcie że jest to karta tymczasowa i jak najbardziej płatna , nie ma na niej zamówionego abonamentu ani darmowych minut do Play.
Byłam tak zaskoczona że trudno mi było jakkolwiek zareagować, wypowiedziałam umowę przez telefon.
Rozmawiający ze mną Konsultant poinformował mnie co mogę zrobić w tej sytuacji, czyli że mam napisać reklamację na Play ok. co też zrobiłam oraz że powinnam odesłać telefon i umowę na Mineralną bo osobiście nie mogę zaznaczył!.
Napisałam do Rzecznika Praw Konsumenta.

Dostałam odpowiedź w maju i czerwcu. Play przyznaje że mam rację iże konsultant się pomylił, ale nie może przyjąć rezygnacji z umowy bo użyłam karty tymczasowej wspomnianej wyżej .
Proponują mi pójście do salonu i wypełnienie nowego wniosku w dowolnym dla mnie terminie i że naliczoną fakturę poprawią naliczając zgodnie z abonamentem.
Jednak ja miałam już tego dosyć , wypierano się posiadania telefonu na magazynie musiałam pisać pismo na pocztę zapłaciłam za telefon i za przesłanie go do sieci Play wraz z umowa.
Mimo odwołań dostałam fakturę na kwotę 986.57gr
ZA ZERWANIE WARUNKÓW UMOWY
Ale ponieważ Play jest łaskawy proponują mi nadal co dostałam w mailu na odpowiedź ponownego dowołania abym złożyła wniosek o przeniesienie ponownie w salonie Play. Trzęsie mnie ze zdenerwowania, odpisałam im że jest to jawne oszustwo i wymuszenie prawie szantaż dla korzyści materialnych. Pojechałam do salonu Play przedstawiłam swoją sprawę a dodam że zrezygnowałam z umowy w terminie 10 dni od daty otrzymania przesyłki z Play.

Podpisałam ten cholerny wniosek, Pracownik salonu powiedziała że teraz powinno być wszystko dobrze i naprawdę starał się mi pomóc . Jeszcze tego samego dnia 03.11.2011 pojechałam na Mineralną i odebrałam telefon. Ale miałam zamiar dalej się odwoływać.
Jeszcze wieczorem zadzwoniłam do bok Play pytając co z moim przeniesieniem które miało trwać 24h?
Do dziś nie mam przeniesionego numeru na dodatek po prawie 7 latach straciłam go chyba.
Play przyjął wniosek po czym cofnął operacje i numer wrócił do Plus.
Poinformowano mnie o tym dopiero 07.11. 2011.
Jestem tak zdegustowana i nie napiszę bo brak słów opisać co czuję , ale może znajdzie się tu Ktoś kto rozwiąże ten Węzeł Gordyjski z Play.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc.
Magnolia25 jest off-line  
20-01-2012, 17:52  
marcin12344
Początkujący
 
Posty: 26
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Współpraca z Play:
1. Wniosek o zakończenie umowy.
2. Telefon z Play że proponują nowe lepsze warunki.
3. Zgoda telefoniczna.
4. Rachunki przychodzą zgodnie ze starą umową.
5. Telefon do Play że w takim razie koniec z umową, konsultant potwierdza.
6. Przychodzą kolejne rachunki.
7. Telefon do Play w sprawie rachunków, konsultant zapewnia że rachunki zostaną anulowane a umowa zerwana.
8. Po paru miesiącach przychodzi pismo z informacją o zaległych rachunkach i wyjaśnieniem (kłamliwym) że w trakcie rozmowy anulowano zerwanie umowy.
Tak działa ta firma. Tak naciągnięto moją żonę. Trochę jest też jej w winy w tym, bo nie chciało się jej ponownie napisać rozwiązania i wierzyła w zapewnienia słowne że umowa jest zerwana.
Dziś żona ponownie dzwoni i zrywa umowę. Ja bym pisał pismo w jakimś biurze obsługi z zachowaniem kopii a nie znowu robił zgłoszenie z którego potem nie mam żadnego dowodu.
marcin12344 jest off-line  
24-02-2013, 23:10  
Wielbiciel
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Na obecną chwilę Play bije rekordy niedogodności stwarzanych klientom. Wykorzystują bezwzględnie niedoskonałości naszego prawa które idzie w złą stronę, ponieważ chce jakby wszystkie zdarzenia życiowe i gospodarcze ująć w ryzy przepisów szczegółowych ,a tego nie da się zrobić, a jeżeli ktoś to zrobi to nikt inny tego w sposób cywilizowany nie zastosuje. Zastosujmy zasadę konstytucyjną równości wobec prawa i wiele spraw będzie na zawsze rozwiązanych. Firmy świadczące usługi przesyłu elektronicznego wymusiły ustawę która w wielu miejscach nie przystaje do życia.
Play. Oświadczenie w formie pisemnej. Email jest formą pisemną. Inne ustawy mówią że przedstawiona umowa powinna być zrozumiała dla każdego. U nas trzeba pytać prawnika o co chodzi w umowie. Nie bierze się pod uwagę że najważniejszym beneficjentem powinien być klient bo on płaci za zamówioną usługę i powinien mieć określony komfort, że nikt nie powinien mieć prawa, po zakończeniu okresu umowy w automacie przedłużać jej. Klient powinien mieć wyłączność decyzji w tej kwestii. Ustawa dogadza wszystkim tylko nie tym którzy płacą. Klient powinien mieć możliwość dosłania brakujących danych do wypowiedzianej umowy. Ustawa nie mówi, że takie działanie jest zabronione. Jeżeli nie jest zabronione to jest dozwolone. Oceniam że ustawa ta jest niekonstytucyjna a regulaminy nie koniecznie są zgodne z duchem ustawy i zawierają zapisy abuzywne. Klient wobec Playa jest dostarczycielem dochodu a usługa jest świadczona często na siłę. Trzeba widzieć że nie tylko prawnicy korzystają z usług elektronicznych. Jeżeli firma chce dobrze świadczyć usługi to jej regulamin powinien zawierać 5 do 10 krótkich zdań. Zobaczmy jak zapisane są regulaminy - świadczeniobiorca ma same obowiązki, a usługodawca ma same prawa. To jest najzwyczajniej chore. Stąd nasza dyskusja na tym forum. Ta choroba nieprzyzwoitości nas udusi. Wielbiciel
Wielbiciel jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Rozwiązanie umowy - PLAY (odpowiedzi: 4) Witam, Słyszałam, że istnieje prawna możliwość rozwiązania umowy między 12 a 13 miesiącem trwania umowy bez ponoszenia konsekwencji. Może ktoś wie...
§ Rozwiązanie umowy z Play (odpowiedzi: 5) W dniu dzisiejszym mój chłopak podpisał umowę z siecią Play o przeniesienie numeru. Numer zostanie przeniesiony w grudniu. W dniu dzisiejszym dostał...
§ Rozwiązanie umowy z Play (odpowiedzi: 4) Czy można rozwiązać umowę z Play w ciągu 14 dni od jej zawarcia?
§ rozwiązanie umowy z PLAY (odpowiedzi: 9) Witam,od 19 maja operator PLAY odłączył mnie od zasięgu sieci,komunikat karta nie aktywna,zgłosiłem problem 20 maja i powiedziano mi ze nie wiadomo...
§ Rozwiązanie umowy z PLAY (odpowiedzi: 5) Witam! Mam takie pytanie, rok temu wziąłem w Playu telefon na abonament(3 lata) i po roku czasu zepsuł mi się telefon, oddałem go na gwarancję, i po...
§ Play rozwiązanie umowy (odpowiedzi: 3) Witam, Pewnego dnia poszedłem do salonu Play żeby podpisać umowę i wziąć telefon na abonament. Po wcześniejszym zapoznaniem się z mapa zasięgu...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 03:29.