rozwiązanie umowy - PLAY - Forum Prawne

 

rozwiązanie umowy - PLAY

Witam, W czerwcu kończyła mi się umowa z operatorem sieci Play. Zadzwoniłam do BOK, żeby dowiedzieć co mam zrobić. Pani poinformowała mnie, że powinnam udać się do jakieś punktu Play i zostawić tam oświadczenie, że ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:


 
03-12-2009, 13:40  
Gunia00
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie rozwiązanie umowy - PLAY

Witam,
W czerwcu kończyła mi się umowa z operatorem sieci Play. Zadzwoniłam do BOK, żeby dowiedzieć co mam zrobić. Pani poinformowała mnie, że powinnam udać się do jakieś punktu Play i zostawić tam oświadczenie, że nie chcę przedłużać umowy, tak też zrobiłam. Zawarte tam było imię nazwisko, numer umowy. Po miesiącu przyszła do mnie kolejna faktura. Napisałam pismo do operatora, że to jest jakaś pomyłka, że umowa już dalej nie jest ważna oraz poprosiłam ich o usunięcie moich danych z bazy. W odpowiedzi dostałam pismo, w którym Play powołuje się na następujący zapis w ich regulaminie

"Wypowiedzenie Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności i powinno zawierać oznaczenie Numeru MSISDN, którego dotyczy Umowa."

Ta tajemnicza nazwa MSISDN to po prostu numer telefonu.
Napisałam odwołanie, które zostało również odrzucone.
Dodatkowo, czy taki zapis w regulaminie

"Umowa może być zawarta na czas nieokreślony albo na czas określony. Umowa zawarta na czas określony przekształca się po upływie czasu, na jaki została zawarta, w Umowę zawartą na czas nieokreślony, chyba że Abonent na 30 dni przed upływem okresu, na który Umowa została zawarta, zawiadomi Operatora na piśmie, że nie zamierza korzystać z usług Operatora."

Dokładnie ostatnie zdanie nie oznacza tyle, że ja muszę ich po prostu zawiadomić na piśmie? Tutaj nie ma mowy o numerze telefonu.
Operator powołuje się na to, że nie był w stanie zidentyfikować kto złożył owo wypowiedzenie, ponieważ nie był zawarty numer telefonu (owe MSISDN - cóż za skomplikowana nazwa...). Dodam, że przy kolejnych pismach przedstawiciel sieci sam umieścił na nich mój numer telefonu (ja go nie podawałam) co oznacza tyle, że posiadając wszelkie dane i numer umowy, byli w stanie dojść do tego, którym klientem jestem.

Stąd moje pytania.
Jak interpretować tę powinność? "powinno zawierać oznaczenie Numeru MSISDN" (Jak dla mnie powinno to się ustąpić miejsca w tramwaju
Czy nie jest to świadome wprowadzanie klienta w błąd?
Czy Play nie miał obowiązku nawiązać ze mną kontaktu, gdy wpłynęło do nich wadliwe wypowiedzenie umowy zamiast przysyłać mi kolejne faktury?

To jest link do całego regulaminu http://web.playmobile.pl/resources/p..._abonentow.pdf

Bardzo proszę o pomoc, bo kompletnie nie wiem co mam robić. W moim odczuciu zachowanie Play jest nieuczciwe. Proszę o radę, do kogo jakie pismo napisać i oczywiście, czy w ogóle mam o co walczyć.
Gunia00 jest off-line  
05-12-2009, 07:45  
M.technic
Użytkownik
 
Posty: 179
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Podpisala pani taka umowe nawet cytuje regulami a paragraf 16 pkt 7 mowi
"Wypowiedzenie Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności i powinno zawierać oznaczenie Numeru MSISDN, którego dotyczy Umowa."

natomiast w kwesti co to za numer ten MSISDN mowi paaragraf 2 pkt14:
Numer MSISDN – numer telefonu Abonenta w sieci Operatora przypisanydo Karty SIM/USIM.

Operator ma racje
def. slowa powinno :
1. «jest pożądane, konieczne, żeby ktoś coś zrobił, np. Powinien spłacić dług.»
2. «coś jest spodziewane, przewidywane, np. Powinien zaraz wrócić.»
3. «jest wskazane, żeby jakaś osoba, rzecz lub jakieś wydarzenie spełniały określone warunki, np. Zupa powinna być gorąca.»
M.technic jest off-line  
05-12-2009, 09:39  
destructor
Stały bywalec
 
Posty: 23.261
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Powinno w tym przypadku niekoniecznie oznacza "musi" gdy abonent posiada jeden numer telefonu w tej sieci, bo łatwo go zidentyfikować po danych osobowych. Co innego jeśli abonent posiada więcej niż jeden numer.
Poza tym, gdybym operator był fer wobec klienta to by skontaktował się choćby telefonicznie z abonentem i wskazał niedociągnięcie w złożonym oświadczeniu. A nawet powinna zrobić to osoba która oświadczenie przyjmowała, przecież to nic nie kosztuje. EH..., chyba się rozmarzyłem, w naszym kraju przecież chodzi o to żeby kogoś wyzyskać na każdym kroku choćby o złotówkę
destructor jest off-line  
05-12-2009, 09:56  
Gunia00
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Dziękuję za odpowiedz.
Ale w tym fragmencie

"Abonent na 30 dni przed upływem okresu, na który Umowa została zawarta, zawiadomi Operatora na piśmie, że nie zamierza korzystać z usług Operatora."

Nie ma mowy o wypowiedzeniu umowy, tylko o zawiadomieniu na piśmie... Chyba nie wypowiadam umowy która się właśnie kończy, tylko deklaruje, że nie chcę jej przedłużać.
wypowiedzenie «zawiadomienie o rozwiązaniu jakiejś umowy»
wypowiedzieć «rozwiązać jakąś umowę»
Gunia00 jest off-line  
05-12-2009, 10:00  
destructor
Stały bywalec
 
Posty: 23.261
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Nie można brać sobie wybranych fragmentów które nam pasują. Należy przeczytać cały regulamin.
destructor jest off-line  
05-12-2009, 10:07  
Gunia00
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

1. Umowa może być zawarta na czas nieokreślony albo na czas określony. Umowa zawarta na czas określony przekształca się po upływie czasu, na jaki została zawarta, w Umowę zawartą na czas nieokreślony, chyba że Abonent na 30 dni przed upływem okresu, na który Umowa została zawarta, zawiadomi Operatora na piśmie, że nie zamierza korzystać z usług Operatora.
2. Umowa wygasa wskutek:
a) utraty przez Operatora uprawnień do prowadzenia działalności telekomunikacyjnej;
b) śmierci Abonenta, z zastrzeżeniem ust. 4 poniżej;
c) utraty bytu prawnego Abonenta niebędącego osobą fizyczną;
d) upływu okresu, na który została zawarta, z zastrzeżeniem postanowień ust. 1 powyżej.
3. Z chwilą stwierdzenia jednej z okoliczności wymienionych w ust. 2 powyżej Operator ma prawo do zaprzestania świadczenia Usług Telekomunikacyjnych i innych usług świadczonych na rzecz Abonenta.
4. Spadkobiercy Abonenta mogą po uprawomocnieniu się postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku zawrzeć Umowę na takich warunkach, na jakich uprzednio obowiązywała umowa ze zmarłym Abonentem. Przed uprawomocnieniem się postanowienia o stwierdzeniu nabycia spadku usługi mogą być tymczasowo świadczone na rzecz małżonka i zstępnych Abonenta.
5. Zarówno Abonent, jak i Operator, są uprawnieni do rozwiązania Umowy z zachowaniem okresu wypowiedzenia. Okres wypowiedzenia wynosi 30 dni i liczony jest od pierwszego dnia Okresu Rozliczeniowego następującego po Okresie Rozliczeniowym, w którym złożono oświadczenie o rozwiązaniu Umowy. Umowy zawarte na czas określony mogą określać inne zasady ich wcześniejszego rozwiązywania.
6. Za dzień złożenia wypowiedzenia Umowy przez Abonenta przyjmuje się dzień doręczenia na adres korespondencyjny OK podany na stronie WWW Operatora dokumentu zawierającego wypowiedzenie Umowy. Umowa ulega rozwiązaniu z upływem okresu wypowiedzenia.
7. Wypowiedzenie Umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności i powinno zawierać oznaczenie Numeru MSISDN, którego dotyczy Umowa.

Ja niestety nie widzę związku między punktem 1 a 7... jak dla mnie punkt 7 odnosi się do tego co jest napisane w pkt 5. Jakby w pkt 1 chodziło konkretnie wypowiedzenie umowy, to zostałoby to chyba zaznaczone..
Gunia00 jest off-line  
05-12-2009, 11:29  
hojlo1
Stały bywalec
 
hojlo1 na Forum Prawnym
 
Posty: 327
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

...przecież wystarczyło (wystarczy) napisać wypowiedzenie umowy zgodnie "z ich regulaminem" i ewentualnie strata by była tylko 1go miesiąca.

Strata też jest "umowna" , bo przecież operator nie zablokował możliwości korzystania z usług.

Pkt 1 i 7 są powiązane.

Klient wymaga czegoś od np. operatora, to czemu operator nie ma wymagać czegoś np. od klienta (podpisana umowa).
hojlo1 jest off-line  
05-12-2009, 13:14  
M.technic
Użytkownik
 
Posty: 179
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Dowodzi pani tylko ze ludzie nadal nie czytaja umow ktore podpisuja a pozniej tylko pretensje ze tu oszukani tam oszukani a wystarczylo poswiecic 5 min i sprawdzic co mowi regulamin ktory pania swiadomie przyjela
M.technic jest off-line  
05-12-2009, 17:33  
Gunia00
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Regulamin świadomie przeczytałam i dostosowałam się do tego punktu "Umowa może być zawarta na czas nieokreślony albo na czas określony. Umowa zawarta na czas określony przekształca się po upływie czasu, na jaki została zawarta, w Umowę zawartą na czas nieokreślony, chyba że Abonent na 30 dni przed upływem okresu, na który Umowa została zawarta, zawiadomi Operatora na piśmie, że nie zamierza korzystać z usług Operatora."
Dam znać jak to dalej się potoczy, pozdrawiam!
Gunia00 jest off-line  
14-12-2009, 23:41  
gośćFRX
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: rozwiązanie umowy - PLAY

Witam jestem w trakcie bardzo podobnych potyczek z firmą PLAY. Miałem okazję wpierw przeczytać uważnie kilka postów na forach, potem "przestudiować" regulaminy i zabrać się rzetelnie do rozwiązywania umowy z ową firmą. Pomijam kwestię tego, że istotnie regulamin zobowiązuje do odesłania rezygnacji na adres OK (obsługi klienta) listem poleconym. Otóż Adresy pod które można wysyłać list polecony są trzy (1- skrytka pocztowa w Komornikach, 2 ul. Taśmowa w Wa-wie, 3 ul. Pileckiego w Wa-wie) i trudno się w tym połapać. Moje śledztwo wykazało, iż ten na Pileckiego, jest tylko do rezygnacji w ciągu pierwszego tygodnia, po upływie umowy określonej pozostaje tylko skrytka pocztowa. Miałem okazję rozmawiać z pracownikiem Play (jakimś chłopczykiem - który rozpoczął telefoniczną rozmowę ze mną, jako klientem, żenującym "no cześć co słychać" (choć w ogóle się nie znamy - ale jak pospieszył wyjaśnić taka chora familiarność to "wymogi ich firmy")). Pracownik ów okłamywał mnie w żywe uszy, iż mogę zanieść ten list osobiście do punktu play i nie będę miał żadnych problemów, jak go przycisnąłem, to zarzekał się, że chociaż w tym punkcie nikt mi nie da poświadczenia o odebraniu dokumentów, to będzie to i tak ważne... Co jest oczywiście totalną bzdurą, jak niektórzy się już przekonali Wiedząc o tym odesłałem go do regulaminów jego własnej firmy. W końcu próbowałem ustalić właściwy adres korespondencji z owym tajemniczym OK. (oczywiście Play nie pisze adresów w regulaminach i jak może utrudnia informacje związane z szybkim i skutecznym rezygnowanie z ich usług). Pracownik ponownie kłamał, iż można wysłać to na dwa adresy (komorniki i skrytka pocztowa). To również nie jest prawdą, bo jedynym adresem OK (bo o nim jest mowa w regulaminie) jest skrytka pocztowa. Dzwoniłem do dyrektorki poczty polskiej w Warszawie i po długim rozmyślaniu powiedziała mi, że wysyłanie poleconych z potwierdzeniem, na adres skrytki jest możliwe, bo oni wtedy zostawiają w skrytce awizo, po które ktoś się zgłasza na pocztę. To oczywiście trwa kolejne dwa tygodnie. Czas się wydłuża i wydłuża, mija miesiąc, a okazuje się, że od momentu odebrania naszego listu przez pracownika Play, minęło dopiero parę dni. Tak czy owak płaci się kolejną fakturę nawet miesiąc po wysłaniu listu. I oto w tym krwiożerczym kapitalistycznym świecie chodzi, by łatwo wejść w du...ę klientowi, a potem za nic nie pozwolić mu się z "ciepłego uścisku" wydostać. Pozdrawiam serdecznie. Hej...
gośćFRX jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Rozwiązanie umowy z Plusem - uzależnienie kary od podanego powodu rozwiązania umowy - Witam, Mój problem jest następujący. Jak wszystkim wiadomo ostatnio Plus zmieniał regulamin, co - zgodnie z ustawą Prawo Telekomunikacyjne - dało...
§ Rozwiązanie umowy z PLAY - Witam serdecznie moja sprawa wyglada nastepujaco: w styczniu br. podpisalem umowe o abonament z PLAY na kwote 60 zl , aktywacja miala nastapic w...
§ play - problemy z rozwiązniem umowy - Witam, mam problem z firmą play i bardzo prosiłabym o jakąś porade, pierwszy raz jestem w takiej sytuacji i zupełnie nie wiem co robić. 5...
§ Po rozwiązaniu umowy Play żąda opłat... - W dniu ~25 kwietnia zawarłem z Playem umowę na świadczenie usług PlayOnline-internet. Była to promocja,którą w przypadku rezygnacji do 7 dni,możemy...
§ Rozwiązanie umowy Play- brak odpowiedzi na reklamację- windykator - Witam, mam problem z siecią Play. w grudniu zeszłego roku podpisałam umowę o mix play. W czasie podpisywania umowy nie został przedstawiony pisemny...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 10:26.