Dialog naliczł karę za rzekome zerwanie umowy - Forum Prawne

 

Dialog naliczł karę za rzekome zerwanie umowy

Mam problem z siecią dialog, naliczyli mi karę z tytułu "opłaty wyrównawczej"w wysokości 300zł za to,że zerwałam umowę 3 dni przed jej zakończeniem,ale to absurd!!! 2 miesiące przed zakończeniem umowy byłam "gnębiona" licznymi telefonami z ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Towar nie spełnia moich oczeki...
    Witam, w grudniu 2013 r kupowałam u jednego sprzedawcy sprzęt agd do kuchni. W wyborze tego sprzętu pomagał...
  • § brak odczytu licznika pomiaru ...
    Witam! w maju 2013 r został założony Nam licznik pomiaru energii elekt. do września 2013r nie otrzymaliśmy żadnej...
  • § wadliwa przesylka
    Witam mam problem z pewno firmo, mianowicie zamowilem u nich przez telefon wklady kominowe numer znalazlem w internecie,...

 
10-12-2009, 13:45  
Feria
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie Dialog naliczł karę za rzekome zerwanie umowy

Mam problem z siecią dialog, naliczyli mi karę z tytułu "opłaty wyrównawczej"w wysokości 300zł za to,że zerwałam umowę 3 dni przed jej zakończeniem,ale to absurd!!!

2 miesiące przed zakończeniem umowy byłam "gnębiona" licznymi telefonami z dialogu o przedłużenie umowy, miałam dość i gdy zadzwonił konsultant z tpsa postanowiłam wrócić do nich,zwłaszcza,że planowałam zakupić neostradę, więc chciałam mieć wszystko w "jednej sieci". Przyjechał przedstawiciel z tpsa i podpisałam umowę. Oczywiście to nie było na zasadzie zerwania umowy z Dialogiem, gdyż umowa z dialogiem się kończyła i miało to być płynne przejście do TPSA.

I jaką dostałam "nagrodę" za to,że wszystkie rachunki w Dialog płaciłam w terminie. Przyszła karą w wysokości 299zł nazwana opłata wyrównawczą. Dzwonię do Dialog "o co chodzi"?! czy im rachunek jakiś zaginął czy co? Pani telefonistka była bardzo nieuprzejma, nie chciała mnie połączyć ze swoim zwierzchnikiem w celu wyjaśnienia sprawy,nie dała mi nic wyjaśnić, tylko w kółko powtarzała,że to jest kara za to,że nie poczekałam 3 dni do końca tylko zerwałam umowę. Zadzwoniłam do TPSA jak sprawa wygląda z ich strony- oni tylko czekali aż Dialog przekaże im łącze, nie maja wglądu w ich dokumenty.

Przejrzałam wszystkie dokumenty jeszcze raz :
Podpisałam umowę z dialogiem 05.05.2008 (na 12miesięcy) usługa uruchomiona 1.07.2008. Według nich zerwałam umowę 27.06.2009 i nie poczekałam 3 dni do 1.07.2009.
Umowę z telekomunikacją mam podpisaną 14.05.2009r, więc gdzie tu te 3 dni?
W umowie z dialogiem czytamy -podpunkt B nr.2. "Po zakończeniu umowy zawartej na czas nieokreślony, łącze abonenckie zostanie zlikwidowane zwrócone do dyspozycji Telekomunikacji Polskiej S.A."

To jest czyste wyłudzenie i oszustwo!
Zadzwoniłam powtórnie do Dialog, przedstawiłam Panu konsultantowi całą sprawę i poprosiłam,aby przesłali mi dokument kiedy łącze zostało przekazane do dyspozycji TPSA, gdyż chcę złożyć na tej podstawie reklamację. Pan potwierdził,że zaszło nieporozumienie z ich strony, bo łącze było przekazane 27czerwca a nie 1lipca , sprawa zostanie wyjaśniona, i przepraszał pod nosem.
ha!i jak ja nieświadomy klient mam mieć wpływ na to kiedy przekazują łącze?! Sami się gubią w swoich papierkach a potem chcą kasę i wymyślają byle pretekst!!!

Czekałam na dokument(do tej pory nie przyszedł), w natłoku obowiązków zapomniałam o sprawie,ale nie pozwolili mi zapomnieć...
Wczoraj dostałam pilne wezwanie do zapłaty tych 300zł!!!!!

To jest czysta kpina z klienta! Jak mam tą sprawę doprowadzić do końca? zanim oni za moimi plecami przyślą komornika?! Bo widzę ,że uczciwie z nimi się nie da!

Chciałabym aby anulowali karę i dostali "nauczkę" za oszukiwanie biednych klientów! Czy ja mam z tym iść do sądu?!
Przecież to jest czyste oszustwo!
Feria jest off-line  
10-12-2009, 19:26  
Feria
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Dialog naliczł karę za rzekome zerwanie umowy

sorki, nie wiem jak się edytuje wiadomość, mały błąd, powinno być:
W umowie z dialogiem czytamy -podpunkt B nr.2. "Po zakończeniu umowy zawartej na czas określony, łącze abonenckie zostanie zlikwidowane zwrócone do dyspozycji Telekomunikacji Polskiej S.A."
Feria jest off-line  
26-01-2010, 16:01  
Feria
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Dialog naliczł karę za rzekome zerwanie umowy

kolejny ciąg sprawy...
zapomniałam dopisać ,że to wezwanie do zapłaty co przyszło w grudniu to od firmy windykacyjnej.
Czy to jest zgodne z prawem tak bez żadnego upomnienia przekazywać sprawę od razu do windykacji?
Dzwoniłam do tejże firmy windykacyjnej, przedstawiłam uprzejmej Pani całą sprawę, kobieta była zdziwiona dlaczego w ogóle Dialog przekazał im tą sprawę. Wysłałam oczywiście reklamację do Dialog i pisemną prośbę o wysłanie proszonego przeze mnie już dużo wcześniej dokumentu kiedy łącze zostało przekazane TPSA.
Były liczne telefony z mojej strony zarówno do do Dialog jak i do firmy windykacyjnej,mimo iż w związku z reklamacją sprawa była w toku Dialog był na tyle "poważną" firmą,że nawet nie wycofał ani nie poinformował o niczym firmy windykacyjnej, wszystkie telefony musiałam ja wykonywać. Nawet firma windykacyjna prosiła przeze mnie aby Dialog się z nimi skontaktował.
Jeszcze jedno- w jednym z telefonów i zapytania dlaczego Dialog przekazał łącze 27czerwca,a nie 1lipca jak wychodziłoby to z umowy?Konsultantka z Dialog powiedziała,że oni sobie tak wyliczyli i tak im wyszło do 27czerwca. SŁUCHAM? "Halooooo" to z jakiego "gromu" ta kara? za co,po co? Czy ja mam odpowiadać za to,że nie umieją liczyć? Przepraszam za kolokwialne słowa, ale ręce już mi opadają! To jest jak gra w kotka i myszkę.
Przysłali niedawno odmowę,że nie mają podstawy uznać mojej reklamacji!
Telefonicznie tłumaczyli się,że "za szybko podpisałam umowę z TP , mogłam poczekać, wysłać z miesięcznym wyprzedzeniem wymówienie i po tym dopiero podpisać umowę z TP"
Czy ktoś coś z tego rozumie? Bo ja nie!
Przecież przejście z firmy do firmy odbywa się "za plecami" klienta. Podpisuję umowę z drugą firmą i oni już się wszystkim zajmują. Dodam tylko,że jak podpisywałam umowę z Dialogiem nie było żadnych problemów ze strony TPSA, nie wspominając już o tym,że pracownica Dialog przedstawiła się,że jest z Telekomunikacji Polskiej. Nie było nic potrzebne ,żadne wymówienia do TPSA, tylko 1 krótka prosta umowa z Dialog i tyle. Tylko,że sprawa już nie jest taka prosta gdy z Dialog umowy się nie przedłuża. Odnoszę wrażenie,że to "zapłata"za to,że po ich licznych telefonach aby zostać w ich sieci zdecydowałam się na inną. To wygląda jak próba wyłudzenia. Oni nie mają podstaw by uznać reklamację,a jaką mają podstawę aby naliczyć mi rzekomą karę za coś czego nie zrobiłam? Przecież to nie ja oddałam te łącze 27czerwca zamiast 1lipca!
A papierek kiedy łącze zostało przekazane wreszcie przysłali i podkreślili,że wysyłają powtórnie, co dla mnie jest absurdem bo nic mi wcześniej nie doszło,a nie mam problemu z pocztą polską. Forma w środku też była dziwnie zawarta,coś w stylu ,że łącze przekazane na prośbę klienta 27czerwca! no szok! czyli to ja ich zmusiłam aby oddali 27.06 a nie 1.07...

Sprawa jak dla mnie jest grubo przesadzona,a winowajca odsuwa się od odpowiedzialności za swoje błędy.

Błagam pomóżcie, co ja mam zrobić??? Nie mam już siły, ale nie mam zamiaru płacić tej niesłusznej kary!Ja nawet nie mam tylu pieniędzy na tą karę!! :cry: Jak mam dociekać sprawiedliwości? Jeżeli tak mały człowiek jak ja ma jakiekolwiek cień szans na wygranie z tak dużą i zagmatwaną korporacją proszę napiszcie mi co ja mam robić??? Nie mam już sił,ale zbiorę te ostatnie do walki, bo jak można pozwolić na takie oszustwo?!
Feria jest off-line  
26-01-2010, 19:20  
_chris_
Przyjaciel forum
 
Posty: 4.493
Domyślnie RE: Dialog naliczł karę za rzekome zerwanie umowy

Witaj, zgubiłem wątek w połowie Twojego postu, ale:

#1. Nie wiem, czy konsultowałaś sprawę z Rzecznikiem Konsumentów - doradza i pisze pisma bezpłatnie - to głównie odnośnie wysokości kary, bo jak dla mnie jest jakaś abstrakcyjna, jak za trzy dni (normalnie, przy umowie rocznej to powinno być jakiś 1% całej kary), ale może w Dialogu jest jakoś inaczej. Rzecznik to wyjaśni.

#2. Jeśli mówią, że wyłączyli linię na Twoją prośbę (domyślnie wymówienie) to niech Ci to pokażą - wymówienie usługi telekomunikacyjnej musi mieć formę pisemną - czyli musiałabyś takie złożyć. Nie ma pisemnego wymówienia - nie wyłączenia linii.

#3. skontaktuj się z UKE http://www.uke.gov.pl/ - opcja 'Poradnik' - przedstaw sprawę i złóż zażalenie, powinni pomóc - bo to wszystko wygląda bardzo nieciekawe.
_chris_ jest off-line  
27-01-2010, 11:34  
Feria
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Dialog naliczł karę za rzekome zerwanie umowy

Przepraszam,jeśli piszę zbyt chaotycznie ale chciałam sprawę przedstawić jak najdokładniej ze wszystkimi szczegółami,co po kolei miało miejsce. Bardzo dziękuję za odpowiedź.Dziś planuję skoczyć do Rzecznika Konsumentów i przedstawić mu całą sprawę. Myślałam,że sama reklamacja załatwi całą sprawę,ale jak widać nie...

Cytat:
Napisał/a chris
#2. Jeśli mówią, że wyłączyli linię na Twoją prośbę (domyślnie wymówienie) to niech Ci to pokażą - wymówienie usługi telekomunikacyjnej musi mieć formę pisemną - czyli musiałabyś takie złożyć. Nie ma pisemnego wymówienia - nie wyłączenia linii.
nie wysyłałam im żadnego pisma z prośbą o odłączenie linii,ale z pisma jakie mi przysłali z 27czerca wychodzi,że odłączyli na moją prośbę.
Tak jak w 2008 umowa z TPSA się kończyła i 5maja2008 podpisalam umowe z Dialog,tak teraz umowa z Dialog się kończyła i 14 maja2009 podpisałam umowę z przedstawicielem TPSA. Nic poza tym, miało to być jedynie przejście do drugiego operatora po zakończeniu umowy z poprzednim. Umowa się kończy i człowiek ma prawo wybrać operatora jakiego tylko chce, to wydaje mi się normalne. A tu zauważyłam,że próbują mi wmówić,że zerwałam z nimi umowę

Jeszcze raz dziękuję za pomoc, mam nadzieję,że uda mi się rozwiązać tą sprawę
Feria jest off-line  
31-01-2010, 19:26  
Feria
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Dialog naliczł karę za rzekome zerwanie umowy

zobaczcie to http://forum.gazeta.pl/forum/w,1115,...romitacja.html (przeczytajcie wątek od początku), bo ja widzę,że Dialog ma dużo takich praktyk z "opłatą wyrównawczą".Tylko ciekawe ile z tych osób próbowało coś z tym zrobić,a ile posłusznie zapłaciło karę...

p.s.nie udało mi się iść w tyg do Rzecznika,bo nie mogłam urwać się z pracy,a biuro było czynne tylko do 15tej,ale postaram się jeszcze w tym tyg to załatwić. No i zamierzam wysłać sprawę do UKE. normalnie "krew zalewa" jak się to czyta ,a co dopiero jak się tego samemu doświadcza

Na dodatek babka z windykacji zmieszała mnie z błotem, mam wszystkiego DOSYĆ!!!!
Feria jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ DIALOG SA - wypowiedzenie umowy - 31 sierpnia wysłałam listem poleconym wypowiedzenie umowy świadczenia usług telefonicznych do Dialog SA oraz dokumenty od obecnego operatora tj...
§ Dialog problemy z rozwiązaniem umowy - Witam, mój Ojciec ma problem z firmą Dialog jest abonentem tej firmy, w polowie stycznia zadzwonił do niego facet z pytaniem, czy chce przyspieszyć...
§ umowa z telefonia Dialog - Witam Mam taki problem: Pewnego dnia dzwoni do mnie Pani, przedstawia sie mowie, ze jest z TP SA i ma do zaproponowania promocyjny abonament w...
§ Czy można obciążyć konsumenta karą umowną już po rozwiązaniu umowy? - Zrezygnowałem z usług CYFRY+ i wypowiedziałem umowę. Umowa została rozwiązana 30 września. Niestety nie zauważyłem, że w regulaminie umowy jest zapis...
§ zerwanie umowy - mam pytanie !!! mam psa amstaffa -(ma 18 miesiecy ) !!! pare miesiecy temu okazalo sie ze rzona jest w ciazy i zaczelismy sie obawiac jak pies sie...
§ Zerwanie umowy? - W skrócie. Przez okres ponad roku miałam internet w firmie X. Firma ta nie wywiązywała się z warunków umowy, były liczne skargi, pisma itp Na żadne...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:01.