Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um. - Forum Prawne

 

Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um.

Witam, Chciałbym pozbyć się poprzez to forum wszelkich wątpliwości dotyczący praw konsumenta itp.Prosiłbym o poparcie swoich odpowiedzi paragrafami. 1.Ile czasu ma klient na zwrócenie rzeczy zakupionej w hipermarkecie? 2.Niezgodność towaru z umową- w jakim terminie ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne > Prawa konsumenta

Prawa konsumenta - aktualne tematy:

  • § Problem z serwisem i ubezpiecz...
    Witam mam następujący problem jakiś czas temu mój sprzęt uległ przypadkowemu uszkodzeniu spadł i uszkodziła się...
  • § Reklamacja płyty głównej
    Witam, a więc tak: zakupiłem płytę główna za pośrednictwem internetu u jednej z większych firm w branży...
  • § Przegląd okresowy samochodu
    Wiatm serdecznie Mam taki oto kłopot w dniu wczorajszym pojechałem na przeglą okresowy mojego auta ( 15 letni opel...

 
03-01-2010, 22:56  
Macif
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um.

Witam,
Chciałbym pozbyć się poprzez to forum wszelkich wątpliwości dotyczący praw konsumenta itp.Prosiłbym o poparcie swoich odpowiedzi paragrafami.

1.Ile czasu ma klient na zwrócenie rzeczy zakupionej w hipermarkecie?
2.Niezgodność towaru z umową- w jakim terminie klient musi mieć w rękach opowiedź na jego rozszczenia(najpóźniej w 14 dniu, czy decyduje data stempla pocztowego?)
3.Czy osoba kupując produkt, zwraca go po ok 3 dniach użytkowana z opinią, że było zepsute jak kupowała tylko nie zdarzyła sprawdzić ma wg. prawa jakieś prawa do roszczeń?
4.Czy zgłaszając niezgodność towaru z umową w pierwszej kolejności jest naprawa?
5.Ile czasu ma serwis na naprawienie produktu?
6.Wg. prawa europejskiego mamy 2 lata gwarancji, Klient oddaje produkt który ma tylko rok gwarancji, a zepsuł się po 1,5 roku do naprawy.Czy klient może tylko zgłosić niezgodność towaru z umową?
7.Jak osoba z powyższego przykładu może udowodnić, że usterka istniała do 6 miesiąca po nabyciu?
8.Czy każda rzecz zgłaszana do naprawy musi posiadać kartę gwarancyjna?
9.Czy przyjmując niezgodność towaru z umową można przyjąć zepsuty towar bez karty gw.?
10.Ile ma czasu klient na odebranie naprawionego towaru po uprzednim poinformowaniu go o możliwości odebrania.
11.Za którym razem serwis ma obowiązek wymienić rzecz na nową?

Po miesięcznej pracy w serwisie nasuwa mi się tyle pytań.

Dziękuję za poświęcony czas.
Pozdrawiam.
Macif jest off-line  
04-01-2010, 05:57  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.219
Domyślnie RE: Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um.

1. nie ma takiego pojęcia;
2.różne są opinie, moim zdaniem decyduje data stempla;
3. tak;
4. albo żądanie wymiany na nowy wolny od wad, są to roszczenia które wybiera klient;
5.to zależy - rozsądny, to rozsądny termin, jak kupił buty narciarskie, a mu serwis naprawia miesiąc, to już nie jest rozsądny termin, bo sie zima może skończyć;
6.tak, chyba że towar był już naprawiany na gwarancji i został wymieniony na nowy...
7.trzeba przeczytać przepis, bo z treści pytania widać, że go nie rozumiesz: usterka jeśli w ogóle istnieje....i ujawni się w okresie 6 miesięcy....to domniemuje się że istniała w chwili wydania rzeczy - ergo USTERKA MUSI W OGÓLE ISTNIEĆ - usterka, a nie uszkodzenie, poszukaj na forum być może zrozumiesz subtelne różnice;
8.nie, ale dowód zakupu;
9.tak, ale z dowodem zakupu;
10. jeśli nie odbierze w ciągu 3 lat, to serwis nabędzie własność przez zasiedzenie; wszystkie myślące serwisy bronią się w ten sposób, że zamieszczają w umowie punkt, iż jeśli klient nie odbierze w ciągu miesiąca (3 miesięcy), to ma obowiązek zapłacić za przechowanie kwotę na przykład 1 zł za dzień;
11. nie ma takiego obowiązku, ale należy się liczyć z odpowiedzialnością za nienależyte wykonanie umowy - chu...naprawę lub powołanie się na okoliczność, że rzecz nie została naprawiona i możliwość odstąpienia od umowy;

a ja musze za Twojego pracodawcę nadrabiać szkolenie??

trochę kiepski ten Twój serwis;
rafal_26 jest off-line  
04-01-2010, 17:08  
Macif
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um.

"a ja muszę za Twojego pracodawcę nadrabiać szkolenie??

trochę kiepski ten Twój serwis;"

muszę Cię zmartwić ale nie odpowiedziałeś rzeczowo na moje pytania.
To co napisałeś to już wcześniej wiedziałem może poza dwoma odpowiedziami, ja potrzebuje paragrafy na to, tak abym mógł je pokazać upierd... klientowi.

co do Twojej odpowiedzi na pytanie nr 8. Jeśli tak jest jak mówisz, to dlaczego większość serwisów potrzebuje karty gw. bez których nie zacznie naprawy?
Macif jest off-line  
04-01-2010, 17:17  
rafal_26
Przyjaciel forum
 
Posty: 16.219
Domyślnie RE: Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um.

po pierwsze, to jeśli chcesz paragrafy, to użyj klawiaturki i sobie poszukaj;

po drugie zapytałeś się o oddanie do naprawy, a nie o oddanie/przyjęcie do serwisu z gwarancji;

tak, niestety pracodawca a jeśli Ty nim jesteś, to sie sam, powinniście doszkolić w tym zakresie jest wiele firm pomagającym;p

a mi jest potrzebna darmowa naprawa maszynki do włosów...wymienimy się usługami cwaniaczku??
rafal_26 jest off-line  
04-01-2010, 17:28  
nasty88
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.435
Domyślnie RE: Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um.

Myślę, że warto przeczytać sobie Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży - w razie dziwnych klientów, którym wolno wszystko jej zapisy mogą się przydać. A dwa - takie wątpliwości powinien rozwiać twój przełożony. Co jak co, ale jak masz pracować, nie wiedząc co masz robić?
nasty88 jest off-line  
04-01-2010, 21:20  
Macif
Początkujący
 
Posty: 10
Domyślnie RE: Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um.

Cytat:
Napisał/a nasty88 Zobacz post
Myślę, że warto przeczytać sobie Ustawę o szczególnych warunkach sprzedaży - w razie dziwnych klientów, którym wolno wszystko jej zapisy mogą się przydać. A dwa - takie wątpliwości powinien rozwiać twój przełożony. Co jak co, ale jak masz pracować, nie wiedząc co masz robić?
Jeśli forum jest do zwracania uwag, co i jak ma się robić, to dziękuję za cenne spostrzeżenia.Dziwne by było jeśli osoba pracująca niecały miesiąc na serwisie znała by odpowiedzi na wszystko.Chyba nie dowiem się tego, o co konkretnie pytałem, a tylko muszę wysłuchiwać "pomocnych" rad.

Pozdrawiam Wszystkowiedzących
Macif jest off-line  
04-01-2010, 22:27  
nasty88
Przyjaciel forum
 
Posty: 1.435
Domyślnie RE: Parę pytań osoby pracującej na serwisie-niezgodność tow.z um.

Nie chodzi o zwracanie uwagi - ale to oczywiste, że nowy pracownik nie wie wszystkiego i powinien być ktoś, kto mu pomoże. Przyjdzie kłopotliwy klient - a prawie każdemu w niektórych sytuacjach puszczają nerwy i powiesz, żeby sobie poszukał odpowiedzi w internecie albo przyszedł jutro? Powinien tam być ktoś kompetentny, kto w razie czego pomoże i rozwieje twoje wątpliwości. A kto pyta nie błądzi.
nasty88 jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawa konsumenta - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ art.286 - parę pytań do praktyków - Witam, jestem pokrzywdzonym w postępowaniu z art. 286 (w zw.12 w zw.294). Podejrzanemu zostały postawione zarzuty. W skrócie rzecz ujmując...
§ Parę pytań - Proszę o udzielenie odpowiedzi prawidłowej odpowiedzi na nastepujace pytania: Cechą aktu ostatecznego jest to, że: a. nie można zaskarżyć go do...
§ Parę pytań - Witam. We wtorek mam zaliczenie z prawa pracy, gdzie mogą się trafić podchwytliwe pytania dotyczące nie tylko przepisów kodeksu pracy ale i...
§ parę pytań - Witam mam parę pytań co do mojej sytuacji. Sprawa wygląda następująco mój ojciec zmarł 5 lat temu był właścicielem nieruchomości zabudownaej i...
§ Parę ważnych pytań. - Witajcie. w roku 94 rozpadło się moje małżeństwo, mąż wyprowadził się. Miał na lokacie bankowej sporo grosza tylko na swoje nazwisko. Gdy...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 22:13.