Plikostrada - Forum Prawne

 

Plikostrada 14

No to skoro plik ma być w tej sieci Usenet a nie go nie ma to jakby nie było jest to oczywiste oszustwo. Rozumiem, że problemem jest rozłożenie odpowiedzialności na serwis oraz jego partnerów, ale ...



Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa prywatnego > Prawo cywilne

Prawo cywilne - aktualne tematy:

  • § pomylony adres wysylki
    Potrzebuję pomocy. Tak jak wysyłam rzeczy od dobrych paru lat, tak pierwszy raz zaliczyłam wtopę. 26 września...
  • § decyzja o warunkach zabudowy
    Chcę kupić działkę, którą wcześniej sprzedający nabył od Agencji Nieruchomości Rolnych. Na działkę tę...
  • § PayPal fikcyjne konto
    Witam, ostatnio szukałem mojego starego e-maila (sprzed paru lat), który wykorzystałem do rejestracji na pewnej grze...

 
13-08-2013, 12:05  
sposobnaniedzwiedzia
Początkujący
 
Posty: 6
Domyślnie RE: Plikostrada

No to skoro plik ma być w tej sieci Usenet a nie go nie ma to jakby nie było jest to oczywiste oszustwo. Rozumiem, że problemem jest rozłożenie odpowiedzialności na serwis oraz jego partnerów, ale zarówno najpierw na stronie partnerów, jak później na stronie serwisu jesteśmy wprowadzani w błąd. Jak prawo zapatruje się na oszustów?? Czy wolno reklamować usługę i oczekiwać zapłaty jeżeli nie posiada się produktu, który się obiecywało??
sposobnaniedzwiedzia jest off-line  
16-08-2013, 12:03  
JustinL89
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Plikostrada

Ja również dostawałam maile od Plikostrady, oczywiście nic nie zapłaciłam. Po skonsultowaniu się ze znajomym odpisałam na maila, że proszę o przesłanie umowy którą rzekomo podpisałam oraz faktury VAT (wcześniej wysłali tylko fakturę proforma), która jest podstawą do regulowania jakichkolwiek należności i nagle ucichło, zero odzewu już jakiś czas. Jeśli dostanę jeszcze jakąś wiadomość, wyślę wypowiedzenie umowy, ot tak, dla formalności.
JustinL89 jest off-line  
25-08-2013, 08:59  
qoocam
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Plikostrada

Witajcie,
Ja także złapałem się na haczyk plikostrady...
Zachęcony informacjami z forum wysłałem im rezygnację z usługi ( co prawda 2 dni po terminie 14 dni). Dodałem, że w przypadku braku dostarczenia pisemnego potwierdzenia zawarcia umowy, mam na to 3 m-ce.
W odpowiedzi otrzymałem to:

Szanowny Panie,

Dziękujemy za utworzone zgłoszenie.

Informujemy, iż zgodnie z obowiązującym prawem, przytoczony przez Pana trzymiesięczny termin na odstąpienie od umowy, nie znajduje zastosowanie w stosunku do zawartej przez Pana umowy o świadczenie usługi elektronicznej Plikostrada.

Zgodnie z art. 10 ust. 3 pkt. 1 ustawy z dnia 2 marca 2000 roku o ochronie niektórych praw konsumentów (Dz. U. 2000, Nr 22, poz. 271 i późn. zm.) w przypadku świadczenia usług rozpoczętego za zgodą konsumenta, jedynym obowiązującym terminem na odstąpienie od umowy jest termin ustalony przez strony w regulaminie usługi (14 dni).

Zgodnie z § 2. ust. 8 regulaminu usługi: „Usługobiorca składa Usługodawcy żądanie natychmiastowego rozpoczęcia świadczenia Usługi, poprzez uruchomienie linku aktywacyjnego przesłanego przez Usługodawcę. W razie wątpliwości poczytuje się, iż moment uruchomienia linku aktywacyjnego decyduje o chwili rozpoczęcia świadczenia Usługi przez Usługodawcę.”

Ponadto należy podkreślić, iż w trakcie procesu zawierania umowy, regulamin usługi został przesłany na Pański indywidualny adres poczty elektronicznej, w postaci zamkniętego dokumentu tekstowego w formacie pliku PDF. Tym samy otrzymał Pan regulamin utrwalony na stałym nośniku zapisu informacji, co w myśli art. 5 Dyrektywy unijnej 97/7/WE wywołuje identyczne skutki jak tradycyjne pisemne potwierdzenie warunków umowy. Nie może więc budzić wątpliwości fakt, iż termin na odstąpienie od zawartej umowy wynosił wyłącznie 14 dni od momentu jej zawarcia.

Przypominamy, iż w wyniku aktywacji usługi i braku odstąpienia przez Pana od umowy w terminie pierwszych 14 dni, spółka Smart Tech Connet Ltd była zobowiązana do wykupienia dla Pana konta premium na zagranicznym serwerze sieci Usentet, w celu zapewnienia Panu określonego w umowie limitu danych do pobrania.

W związku z powyższym, ponownie przypominamy o obowiązku uiszczenia zaległej opłaty abonamentowej w wysokości 96 zł.

Z wyrazami szacunku,
Biuro Obsługi Klienta
serwisu Plikostrada

tel.: 70 838 85 88*
(czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00)

W przypadku jakichkolwiek problemów związanych z naszą usługą prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta. Do dyspozycji użytkowników Plikostrady pozostają nasi konsultanci, którzy z chęcią udzielą odpowiedzi na zadane im pytania. *Koszt za minutę połączenia dwa złote i dziewięć groszy, w tym podatek od towarów i usług.



sądzicie, że może być jak ten Pan pisze?
qoocam jest off-line  
25-08-2013, 10:16  
Tedeo
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Plikostrada

qoocam A na co liczyłeś, że się wystraszą i zrobią tak jak Ty chcesz?
Dałeś im tylko pretekst do dalszego nękania!!!
Dlaczego nie zachęciła Cię informacja ludzi, którzy przez to przechodzili,którzy sugerowali żeby nie reagować, zignorować to, i nie przejmować się tym?!
Jesteś, którymś z kolei dowodem na to, że posłuchałeś się tchórzliwych teoretyków...
I na pewno nie będzie tak jak ten "Pan" pisze!!! Zignoruj to, a sam się przekonasz!
Tedeo jest off-line  
25-08-2013, 11:40  
qoocam
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Plikostrada

Racja
z natury mam tak, że jak coś mnie wkurza to podejmuję konfrontację...
W kolejnym mailu poprosiłem ich o dowód zakupu i umowę (pisemną). Od tego czasu cisza...
Tedeo dzięki za odpowiedź
qoocam jest off-line  
25-08-2013, 20:27  
Kamysto
Początkujący
 
Posty: 13
Domyślnie RE: Plikostrada

Nie płacić, ignorować, olać.

Napisałem do nich mejla, że mają usunąć moje konto z serwisu, na podstawie tego, że w przypadku nie dostarczenia od nich umowy na piśmie i nie korzystania z serwisu do pierwszych trzech miesięcy mogę zerwać umowę. Zaznaczyłem, że w przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku o usunięcie konta zgłaszam sprawę pisemnie do UOKIKu oraz przychylę się pozwu zbiorowego.
Kamysto jest off-line  
26-08-2013, 18:59  
artur grb
Początkujący
 
Posty: 3
Domyślnie RE: Plikostrada

Uwaga na plikostradę.pl - RMF24 - Gorąca linia RMF FM

tu mam link dotyczący pikostrady
interesujące bo mnie spotkał te problemi właśnie probuje go rozwiązać
pozdrawiam
artur grb jest off-line  
26-08-2013, 19:44  
qoocam
Początkujący
 
Posty: 8
Domyślnie RE: Plikostrada

czy znacie kogokolwiek, lub czy słyszeliście o jakimkolwiek skutecznym egzekwowaniu (na drodze egzekucji) opłaty przez plikostrade?
W moim przypadku, twierdzą oni, że ponieśli koszty z tytułu wykupienia dla mnie miejsca na jakimś serwerze... jest to jakaś podstawa do egzekwowania opłaty?
Im dłużej czytam o ich działalności, to wydaje mi się, że albo są nieźle przygotowani i obstawieni paragrafami... albo żerują po prostu na naiwności i, bądź co bądź do bólu uczciwej postawie swoich ofiar.
U mnie na razie cisza... ostatni mail o żądaniu dokumentów na piśmie widać zadziałał. Jeśli historia się powtórzy, dajcie mi proszę namiar gdzie można przyłączyć się do zbiorowego wystąpienia przeciwko nim...
qoocam jest off-line  
28-08-2013, 12:08  
Sever94
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: Plikostrada

Witam,

Bardzo prosiłbym o poradę prawną. Otrzymałem już od serwisu Plikostrada przedsądowe wezwanie do zapłaty. Na wiadomość odpisałem. W dniu dzisiejszym otrzymałem odpowiedź o następującej treści:
Cytat:
Szanowny Panie,

Dziękujemy za utworzone zgłoszenie.

Celem wezwania do zapłaty jest wykazanie, iż dłużnik został prawidłowo poinformowany o roszczeniu i wezwany do jego zaspokojenia. Innymi słowy, wierzyciel musi wykazać w sądzie, że wytoczenie powództwa było konieczne, ponieważ dłużnik odmówił dobrowolnego spełnienia świadczenia. Kopia korespondencji elektronicznej prowadzonej z dłużnikiem stanowi sądowo dopuszczalny dowód prawidłowego wezwania do wykonania zobowiązania. Tym samym, nie ulega wątpliwości, iż wezwania do zapłaty w postaci elektronicznej wiadomości e-mail ma pełną moc prawną, gdyż zostało skutecznie doręczone adresatowi.

Z wyrazami szacunku,
Biuro Obsługi Klienta
serwisu Plikostrada

tel.: 70 838 85 88*
(czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 - 17:00)

W przypadku jakichkolwiek problemów związanych z naszą usługą prosimy o kontakt z biurem obsługi klienta. Do dyspozycji użytkowników Plikostrady pozostają nasi konsultanci, którzy z chęcią udzielą odpowiedzi na zadane im pytania. *Koszt za minutę połączenia dwa złote i dziewięć groszy, w tym podatek od towarów i usług.
Bardzo prosiłbym o odpowiedź, co mam robić dalej. Podałem poprane imię i nazwisko, ale zmyśliłem ulicę oraz miejscowość.
Czekam na odpowiedzi.
Sever94 jest off-line  
31-08-2013, 14:09  
Tedeo
Początkujący
 
Posty: 16
Domyślnie RE: Plikostrada

Sever94-Czy Ty naprawdę sądzisz, że jesteś wyjątkiem, a Twój przypadek jest jakiś nadzwyczajny?!
Czy uważasz, że siedzą tu dyżurni prawnicy, którzy koczują na tym forum, poświęcają swój czas, i tylko czekają na takich leniwych użytkowników, którym nie chce się nawet przeczytać wcześniejszych postów?!
Już wszystko było wałkowane do znudzenia!!!
Jeśli chcesz sobie pomóc, to czytaj... i wyciągaj wnioski.
To nic nie kosztuje!!!
Tedeo jest off-line  
Linki sponsorowane
Odpowiedz

Prawo cywilne - Podobne wątki na Forum Prawnym
Wątek
§ Plikostrada.pl - czy moze... ? - Tak sie zastanawiam, czy kopia pobieraczka z dubaju czyli plikostrada, z racji umiejscowienia swojej siedziby nawet poza unia europejska moze w jakis...


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 06:11.