dofinansowanie z PUP a koszty w księdze PiR - Forum Prawne

 


Wróć   Forum Prawne > Pomoc prawna z zakresu prawa publicznego > Prawo finansowe i podatkowe

Prawo finansowe i podatkowe - aktualne tematy:


Odpowiedz
 
01-02-2010, 14:47  
haniuta
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie dofinansowanie z PUP a koszty w księdze PiR

Dostałam dofinansowanie na rozpoczęcie działalności. Na szkoleniu organizowanym przez PUP mówiono, że nie mogę sobie tego wrzucić w koszty KPiR natomiast w U Skarbowym powiedziano, że mogę oprócz środków trwałych czyli powyżej 3.500 tys.
czy mógłby Ktoś to potwierdzić?
haniuta jest off-line  
01-02-2010, 15:43  
Janusz M.
Administrator
 
Janusz M. na Forum Prawnym
 
Posty: 32.737
Domyślnie RE: dofinansowanie z PUP a koszty w księdze PiR

Potwierdzenia należy szukać w Art. 23 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. US ma rację.
Janusz M. jest off-line  
01-02-2010, 17:25  
haniuta
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: dofinansowanie z PUP a koszty w księdze PiR

dziękuję za informację
haniuta jest off-line  
05-02-2010, 09:26  
haniuta
Początkujący
 
Posty: 4
Domyślnie RE: dofinansowanie z PUP a koszty w księdze PiR

Wysłałam zapytanie do firmy która prowadziła szkolenie organizowane przez PUP dlaczego wprowadzają w błąd mówiąc,że nie można zakupów z dofinansowania wrzucić w koszty i dostałam taką odpowiedź. Cytuję
Odpowiadając na Pani pytanie:
1/dotację otrzymała Pani jako osoba bezrobotna, zgodnie z ustawą, a nie jako firma, wiec zakupowane materiały/ środki trwałe nie są kosztem firmy w świetle podatkowym.Nie mozna ich wliczać do kosztów uzyskania przychodu, zakupowane były na Pani imie i nazwisko jako osoba fizyczna-bezrobotna. Tak też winny być wystawione faktury/rachunki na zakup planowanych materiałów -nabywcą jest osoba fizyczna, nie firma, której nie udzielono dotacji.
2/Po załozeniu firmy wszelkie środki trwałe, czyli te które bedą używane w Pani firmie minimum 1 rok, mogą być użyczone do działalnosci i wpisane do ewidencji środków trwałych (np. jakieś maszyny, wyposażenie itp.). Wprowadzenie ich do Ewidencji środków trwałych nie oznacza, iż można je zakwalifikować jako Koszty uzyskania przychodu, stąd nie ma podstaw prawnych aby je ksiegować do Podatkowej Ksiegi Przychodów i Rozchodów.
3/Gdyby udzielona dotacja została wykorzystana przez istniejącą firmę (czyli na fakturach zakupu znalazła się nazwa firmy), wówczas udzielona pomoc finansowa z PUP byłaby pomocą publiczną dla przedsiebiorcy.
Także na szkoleniu udzielono Pani prawidłowej odpowiedzi, zaś w Urzedzie Skarbowym być moze nie dokładnie zrozumiano Pani zapytanie.
haniuta jest off-line  
14-02-2014, 12:06  
omen1989
Początkujący
 
Posty: 24
Domyślnie RE: dofinansowanie z PUP a koszty w księdze PiR

ale przecież w koszty można wrzucić normalnie zasoby nabyte jeszcze przed rozpoczęciem działalności gospodarczej. Nie jest wymogiem, aby widniało tam imię i nazwisko...
omen1989 jest off-line  
04-10-2014, 19:20  
atomek99
Początkujący
 
Posty: 1
Domyślnie RE: dofinansowanie z PUP a koszty w księdze PiR

Witam serdecznie,


Chciałbym nieco odświeżyć wątek. Chodzi mi mianowicie o jednoznaczne wyjaśnienie sytuacji, gdy dotacja jest przyznana przez starostę za pośrednictwem urzędu pracy, ale zarazem wspólfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego (Priorytet VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie Poddziałanie 6.1.3 Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych w ramach programu Operacyjnego Kapitał Ludzki).



W mojej umowie jest tez nast. zapis:

"Niniejsza umowa odnosi się do przyznania bezrobotnemu jednorazowo środków na podjęcie działalności gospodarczej, o którym mowa w art. 46 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz.U. z 2013r. poz 674 z późn. zm.)



Czy wobec tego:

1. Jestem uprawniony by zakupy wyposażenia traktować jako koszty i ująć zakupy w PKPiR?

2. Jeśli tak - ujmuję je netto czy brutto (będę korzystał ze zwolnienia podmiotowego VAT)?

3. Czy muszę wypełniać tabelki związane z amortyzacją w ewidencji środków trwałych - skoro i tak nie należy mi się ich późniejsze uwzględnienie w PKPiR?

4. Sporządzenie dokumentu OT - wrzucenie środkow trwałych na ewidencję jest konieczne zarówno w sytuacji zakupu przez zarejestrowaniem firmy czy równiez po fakcie jej rejestracji? Czy dla wyposażenia też sporządzamy OT?

5. Czy samą dotację jako taką musze gdzieś ujmować w PKPiR?



Byłbym wdzięczny za pomoc.



Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.
atomek99 jest off-line  
Linki sponsorowane

Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 21:34.